Campionat Europa Zurich 2014 (12 - 17 agost)

Campionat Europa Zurich 2014 (12 - 17 agost)

07 Ago 2014 07:56 #21 per Cabrix (Visitant)
Jordi, molt interessant el que comentes.

Això que et passa s’anomena “il•lusió de transparència”. És a dir, que la lectura objectiva de les dades i la percepció subjectiva duen a conclusions diferents; és a dir, que el que penses que passa i el que passa realment no t’acaba d’ajustar.

Un creuament que es podria fer per a valorar el nostre nivell relatiu és veure el numero d’atletes per prova en relació al promig de medalles i/o finalistes. És a dir, fer el promig de marca per prova que “donava” medalla i/o 8è lloc, i després, veure quants atletes per ranking estan dintre d’aquestes marques.

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2014 11:36 #22 per Zesar (Visitant)
Sí, claro, MAD está beneficiada por la Blume, y CAT claramente también por el CAR.

De hecho, si miras el resto de comunidades se ve una cierta relación población/marcas (dentro de lo que se puede, porque los números son pequeños) Pero MAD y CAT lo petan.

Es fácil ver la paja en el ojo ajeno, pero no la viga en el propio!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2014 11:55 #23 per Pergat (Visitant)

Sí, claro, MAD está beneficiada por la Blume, y CAT claramente también por el CAR.

De hecho, si miras el resto de comunidades se ve una cierta relación población/marcas (dentro de lo que se puede, porque los números son pequeños) Pero MAD y CAT lo petan.

Es fácil ver la paja en el ojo ajeno, pero no la viga en el propio!


Hola Zesar,
ya que parece que estas tan bien informado, por favor, dime de la lista de 17 catalanes seleccionados, cuales son los no nacidos en Cataluña que están entrenando en el CAR de Sant Cugat. Si es una viga, es que la lista crees que es muy larga.

Saludos cordiales

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2014 23:42 #24 per jordimarti (Visitant)

Jordi, molt interessant el que comentes.

Això que et passa s’anomena “il•lusió de transparència”. És a dir, que la lectura objectiva de les dades i la percepció subjectiva duen a conclusions diferents; és a dir, que el que penses que passa i el que passa realment no t’acaba d’ajustar.

Un creuament que es podria fer per a valorar el nostre nivell relatiu és veure el numero d’atletes per prova en relació al promig de medalles i/o finalistes. És a dir, fer el promig de marca per prova que “donava” medalla i/o 8è lloc, i després, veure quants atletes per ranking estan dintre d’aquestes marques.

Tens raó, així sí que segurament veuríem el nivell real, tot i que en curses de 800 en amunt no es podria valorar perquè depèn de si són tàctiques o no. Tot i que en aquestes disciplines sí que no hi ha dubte de que a Espanya el nivell ha baixat i molt.

200: 25"45 (1992), 400: 53"47, 800: 1'56"02, 1500: 3'57"8, 3000: 8'55"16, 5000: 15'25"0 (totes del 1997), 10.000: 33'36"2 (1996), 1 hora: 16.244m (2006), 1/2 marató: 1h 13'14" (2001), marató: 2h 43'28" (2000), 400 tanques 1'05"9 (1991), 5 km marxa:...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2014 23:51 #25 per Pergat (Visitant)

Sí, claro, MAD está beneficiada por la Blume, y CAT claramente también por el CAR.

De hecho, si miras el resto de comunidades se ve una cierta relación población/marcas (dentro de lo que se puede, porque los números son pequeños) Pero MAD y CAT lo petan.

Es fácil ver la paja en el ojo ajeno, pero no la viga en el propio!


Hola Zesar,
ya que parece que estas tan bien informado, por favor, dime de la lista de 17 catalanes seleccionados, cuales son los no nacidos en Cataluña que están entrenando en el CAR de Sant Cugat. Si es una viga, es que la lista crees que es muy larga.

Saludos cordiales


Zesar,
hago yo el repaso a los 17 catalanes que están el selección RFEA Zurich 2014, para que podamos comprobar en cuantos de ellos nos hemos visto beneficiados por el reclamo del CAR de Sant Cugat trayendo atletas de otras comunidades autónomas:

Apellido / Lugar de nacimiento:
Viles: Igualada
Ruiz: Sabadell
Burriel: Barcelona
Fradera: Barcelona
Mechaal: Tetuan (Marruecos), desde los 6 años vive en Palamós.
Lamdasem: Sidi Ifni (Marruecos), desde su llegada a España reside en Lérida
Mullera: Blanes
Salas: Rubí
Byckov: Donetsk (Ucrania), desde pequeño en BCN con la AAC
Garcia Bragado: Madrid, residió en Lérida, luego en BCN, actualmente es concejal en Sant Adrià

Mujeres:
Garcia: Vilanova i la Geltrú
Lara: Barcelona
Barrachina: Alicante, desde hace años en el Maresme por motivos familiares
Rodriguez: Sabadell
Castells: Torredembarra
Gonzalez: Mataró
Pascual: Barcelona

No hace falta añadir nada más.

Realmente no tiene nada que ver el ambiente de atletismo que se vive en la Blume de Madrid, con el que hay en el Car de Sant Cugat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 08:39 #26 per Cabrix (Visitant)
Jordi, et “compro” l’aplicació de la comparativa fins a 800m, ja que en amunt, la carrera acostuma a ser tàctica (a no ser que el Bekele de torn es descantilli ). Però aqui potser podriem aplicar el mateix plantejament al ranking de marques de la temporada.

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 10:02 #27 per Zesar (Visitant)
Pergat

Sigues sin quererlo ver. A ver, dos comunidades que lo petan en la relación seleccionados/población pero aquí es porque lo hacemos de puta madre y en Madrid es puta casualidad y debido al influjo de Sauron.

En contra de lo que dices, sí que se puede añadir más.

Antes de empezar, ¿me puedes contar por qué cuentas a Bychkov como catalán, si vive en Madrid y compite por un club valenciano, pero a Barrachina, que es una valenciana compitiendo por un club valenciano, viviendo en el Maresme no la cuentas como valenciana?

Que me parece bien que cuentes a Bychkov como catalán. Yo también lo haría. Pero el mismo criterio para todos.

Aún admitiendo las cuentas. Analicemos, de los 17, 5 nacidos fuera, de los cuales 3 venidos cuando ya estaban formados. Puedes añadir la lista de los de Madrid. A ver qué sale.

Porque acabas de acusar a la Blume de hacerlo mal y de haber mal ambiente, pero a la vez de que hay gente de fuera que son "falsos" madrileños. En qué quedamos ¿En la Blume lo hacen mal pero en Aragón (pongo de ejemplo a mi patria para que se entienda) damos zurriagazos a los chavales? ¿Bychkov es masoca? ¿Tú te crees que sin un CAR cerca donde pasar temporadas, Chuso se hubiese ido a residir a Lleida? ¿Te crees que después, sin un CAR en Barcelona, hubiese ido a parar a Sant Andriá, o hubiese vuelto a Madrid? Porque piso allí tiene. Pregunto.

Sigues sin querer ver la viga, y es la influencia de los CARs, que está más que clarita. Por cierto, una pista, La Mancha es como una extensión de Madrid. Hay poblaciones dormitorio de Madrid en Castilla-La Mancha. Más que nada, para cuando vayas a evaluar lo mal que lo hacen en la Blume.

Tiene huevos que yo defienda la Blume. Pero es que ante determinados argumentos...

Ah! Y por cierto, en Madrid no tienen cerca nada similar a ...Andorra, cuyas farmacias tan útiles fueron (y son) para el entrenamiento de insignes ciclistas convictos, residentes en Girona y alrededores. Y de algún atleta conocido por sus relaciones epistolares por correo electrónico. Sí, la costa brava ya queda algo lejos del CAR...

Buen ambiente atlético en la Costa Brava. Blanco, Mullera... Gran escuela. Grandes corredores

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 11:24 #28 per tonivet (Associat/da)


Ah! Y por cierto, en Madrid no tienen cerca nada similar a ...Andorra, cuyas farmacias tan útiles fueron (y son) para el entrenamiento de insignes ciclistas convictos, residentes en Girona y alrededores. Y de algún atleta conocido por sus relaciones epistolares por correo electrónico. Sí, la costa brava ya queda algo lejos del CAR...

Buen ambiente atlético en la Costa Brava. Blanco, Mullera... Gran escuela. Grandes corredores


:surprised: :surprised: :oh:
Te quedaste ha gusto Zesar  :rofl:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 11:25 #29 per RugbyMan (Associat/da)
A mi m'ha donat por dir res  :666: :666: :666:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 11:32 - 08 Ago 2014 11:34 #30 per jordimarti (Visitant)

A mi m'ha donat por dir res  :666: :666: :666:

Si, davant d' alguns "arguments" és el millor. Estava a punt de rebatre algunes afirmacions amb dades, però després dels comentaris finals no penso perdre el temps. Tela marinera!

200: 25"45 (1992), 400: 53"47, 800: 1'56"02, 1500: 3'57"8, 3000: 8'55"16, 5000: 15'25"0 (totes del 1997), 10.000: 33'36"2 (1996), 1 hora: 16.244m (2006), 1/2 marató: 1h 13'14" (2001), marató: 2h 43'28" (2000), 400 tanques 1'05"9 (1991), 5 km marxa:...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 11:42 #31 per jordimarti (Visitant)

Jordi, et “compro” l’aplicació de la comparativa fins a 800m, ja que en amunt, la carrera acostuma a ser tàctica (a no ser que el Bekele de torn es descantilli ). Però aqui potser podriem aplicar el mateix plantejament al ranking de marques de la temporada.

Cabrix, no crec que es pugui aplicar el mateix plantejament al ranking de la temporada perquè alguna cursa ràpida hauran corregut. Hi ha la possibilitat de que algú no hagi enganxat la cursa perfecta, però un corredor de 800, 1500 i obstacles pot fer 6-8 curses a l' any (en alguns casos més), un de 5000 sobre 4, un de 10.000 2 ó 3 i un maratonià normalment 2. Evidentment, quantes més curses fas més fàcil és que et surti una bona marca i, per tant, un maratonià ho té més difícil, però és extrany que un corredor de 800, 1500, 5000 o 3000 obstacles no enganxi una cursa bona en tota una temporada. En 10.000 i marató sí que el risc és més elevat.

200: 25"45 (1992), 400: 53"47, 800: 1'56"02, 1500: 3'57"8, 3000: 8'55"16, 5000: 15'25"0 (totes del 1997), 10.000: 33'36"2 (1996), 1 hora: 16.244m (2006), 1/2 marató: 1h 13'14" (2001), marató: 2h 43'28" (2000), 400 tanques 1'05"9 (1991), 5 km marxa:...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 12:53 #32 per Cabrix (Visitant)
Jordi, està fotut, pues, veure amb objectivitat quin és el nostre nivell en proves de migfons i fons!!  :mdr:

Tot i que, mentre que escrivia, pensava que si la cursa és tàctica, això també suma a la valoració general de l'esportista. De res serveix estar a tope si després et quedes tallat i no pots enllaçar o si et quedes tancat a toc de campana. Amb la qual cosa, em remetiria al % d'esportistes per lloc en competició, que és el que al final marca el nivell.

De CARes, no opino...  :intello:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 13:26 #33 per sergio (Associat/da)

Perdonar-me, però que té a veure si la cursa és tàctica o no?

Si ets més ràpid que el teu rival li aguantes el ritme i al final zas. I si no ho ets, intentes treure-t'ho de damunt al més aviat possible.

Si no... és que no sap competir. Que també compte, no?

El placer de correr porque sí.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 19:32 #34 per Pergat (Visitant)

Pergat

Sigues sin quererlo ver. A ver, dos comunidades que lo petan en la relación seleccionados/población pero aquí es porque lo hacemos de puta madre y en Madrid es puta casualidad y debido al influjo de Sauron.

En contra de lo que dices, sí que se puede añadir más.

Antes de empezar, ¿me puedes contar por qué cuentas a Bychkov como catalán, si vive en Madrid y compite por un club valenciano, pero a Barrachina, que es una valenciana compitiendo por un club valenciano, viviendo en el Maresme no la cuentas como valenciana?

Que me parece bien que cuentes a Bychkov como catalán. Yo también lo haría. Pero el mismo criterio para todos.

Aún admitiendo las cuentas. Analicemos, de los 17, 5 nacidos fuera, de los cuales 3 venidos cuando ya estaban formados. Puedes añadir la lista de los de Madrid. A ver qué sale.

Porque acabas de acusar a la Blume de hacerlo mal y de haber mal ambiente, pero a la vez de que hay gente de fuera que son "falsos" madrileños. En qué quedamos ¿En la Blume lo hacen mal pero en Aragón (pongo de ejemplo a mi patria para que se entienda) damos zurriagazos a los chavales? ¿Bychkov es masoca? ¿Tú te crees que sin un CAR cerca donde pasar temporadas, Chuso se hubiese ido a residir a Lleida? ¿Te crees que después, sin un CAR en Barcelona, hubiese ido a parar a Sant Andriá, o hubiese vuelto a Madrid? Porque piso allí tiene. Pregunto.

Sigues sin querer ver la viga, y es la influencia de los CARs, que está más que clarita. Por cierto, una pista, La Mancha es como una extensión de Madrid. Hay poblaciones dormitorio de Madrid en Castilla-La Mancha. Más que nada, para cuando vayas a evaluar lo mal que lo hacen en la Blume.

Tiene huevos que yo defienda la Blume. Pero es que ante determinados argumentos...

Ah! Y por cierto, en Madrid no tienen cerca nada similar a ...Andorra, cuyas farmacias tan útiles fueron (y son) para el entrenamiento de insignes ciclistas convictos, residentes en Girona y alrededores. Y de algún atleta conocido por sus relaciones epistolares por correo electrónico. Sí, la costa brava ya queda algo lejos del CAR...

Buen ambiente atlético en la Costa Brava. Blanco, Mullera... Gran escuela. Grandes corredores


Buenas tardes Zesar,
lo que empezó siendo una discusión sobre si la Blume de Madrid atraía a atletas de otras comunidades, parece que lo has acabado convirtiendo en una batalla atlética Madrid - Catalunya. Yo no voy a participar de esta batalla, pues no tengo nada en contra ni de Madrid, ni de la Blume.


Mi comentario inicial en relación a Madrid fue: "però crec que es veu beneficiada pel fet que hi ha atletes d'altres comunitats que van a la Blume per estar amb un entrenador d'allà o per compaginar estudis universitaris i entrenament:"


Creo que tienes un grave problema de compresión lectora, hay cosas por las que preguntas que ya se han comentado anteriormente, y otras que simplemente te las estás inventado, pues no las he dicho nunca y parece que las estás poniendo en boca mía.

No es que "yo cuente o deje de contar" a los atletas como catalanes o no catalanes, es un criterio que existe y que no me acabo de sacar de la manga. Los atletas Españoles se considera de una determinada comunidad en función de su Licencia Atlética, por tanto los 17 atletas que están en la lista de catalanes, son los 17 que tiene licencia por la Federación Catalana.

Bychkov entrenará en la Blume de Madrid, pero tiene licencia por Cataluña, pero de la misma manera que la mejor 100 vallista del momento, Caridad Jerez, entrena en el Car de Sant Cugat pero es atleta de les Illes Balears. Que estés en un CAR no quiere decir que estés empadronado allí, por lo que puedes mantener tu licencia de atletismo de siempre.

Sobre Barrachina, estás desactualizado, ya lleva 2 temporadas en un club de Bilbao.

Me gustaría que me explicases que es para ti un atleta que ya "estaba formado" sobre "Bragator" no voy a opinar pues como "es tan mayor" me pilla lejos sus orígenes. Pero de los otros dos, que entiendo son Lamdassem y Barrachina, hubieran venido a Catalunya con Car de Sant Cugat o sin Car. Que es lo que aquí estamos tratando.

Ya que lo comentas, ambos llegaron siendo unos atletas "normales" para su edad, sin marcas de relumbrón y ha sido aquí donde han dado el salto de calidad, con unas marcas que si sitúan entre los mejores de Europa. No digo que estas buenas marcas no las hubieran hecho en su país/comunidad de origen, pero quiero que quede claro que no llegaron siendo élite.

Pergat

Porque acabas de acusar a la Blume de hacerlo mal y de haber mal ambiente, pero a la vez de que hay gente de fuera que son "falsos" madrileños. En qué quedamos ¿En la Blume lo hacen mal pero en Aragón (pongo de ejemplo a mi patria para que se entienda) damos zurriagazos a los chavales? ¿Bychkov es masoca? ¿Tú te crees que sin un CAR cerca donde pasar temporadas, Chuso se hubiese ido a residir a Lleida? ¿Te crees que después, sin un CAR en Barcelona, hubiese ido a parar a Sant Andriá, o hubiese vuelto a Madrid? Porque piso allí tiene. Pregunto.

Sigues sin querer ver la viga, y es la influencia de los CARs, que está más que clarita. Por cierto, una pista, La Mancha es como una extensión de Madrid. Hay poblaciones dormitorio de Madrid en Castilla-La Mancha. Más que nada, para cuando vayas a evaluar lo mal que lo hacen en la Blume.

Tiene huevos que yo defienda la Blume. Pero es que ante determinados argumentos...


No es necesario que defiendas a la Blume, pues aquí nadie la ha atacado. ¿Cuando he dicho yo que en la Blume hay mal ambiente o que lo hacen mal?

Lo que he dicho yo es:
"Realmente no tiene nada que ver el ambiente de atletismo que se vive en la Blume de Madrid, con el que hay en el Car de Sant Cugat."

Si hay algo que no lo entiendes, puedes preguntar, pero por favor, no veas fantasmas donde no los hay... y no mientas sobre cosas que no he hecho.

Esa frase hablaba de ambiente en cuanto a tamaño, seguramente no fue del todo clara, en la Blume considero que hay un "GRAN" ambiente de atletismo por la gran cantidad de atletas de alto nivel que allí residen/entrenan. En cambio en el CAR de Sant Cugat, quizás sea puntero en otros deportes, pero me parece que hay "pequeño" ambiente de atletismo por haber pocos atletas de alto nivel.

Hasta aquí ha llegado mi debate contigo.

Saludos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 19:42 #35 per Jorfer (Associat/da)
L'important és que queden quatre dies per a començar l'espectacle.
Sabeu si TDP ho donarà en directe? L'any passat crec que els mundials els vam veure gràcies al patrocini de "Cárnicas Serrano". A veure aquest any com queda el tema  :yes:
M'imagino que Euroesport si

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 19:53 #36 per Pergat (Visitant)
Hola Jorfer,
sí, les 6 jornades les donarà Teledeporte de manera quasi integra.

Tindran col·laboracions, com en Valentí Massana, Carles Castillejo, Andreu Novakosky, Alberto Ruiz Benito i d'altres sorpreses.

Per internet es podrà veure on-line a:

La web de TdP:

http://www.rtve.es/deportes/directo/teledeporte/

I a la web de European Athletics:

http://eurovision.digotel.com/ea/

Ara queden 3 dies i 14 hores per l'inici de la retransmissió  :yipi:

Salutacions, Pergat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 19:55 #37 per Pergat (Visitant)
Veuràs que la web http://eurovision.digotel.com/ea/ i a l'enllaç per descarregar l'aplicació per veure-ho des de Android o Apple.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 21:25 - 08 Ago 2014 22:01 #38 per jordimarti (Visitant)


Perdonar-me, però que té a veure si la cursa és tàctica o no?

Si ets més ràpid que el teu rival li aguantes el ritme i al final zas. I si no ho ets, intentes treure-t'ho de damunt al més aviat possible.

Si no... és que no sap competir. Que també compte, no?

     No és tan fàcil com això. Si un atleta té la millor marca de tots però no té un bon final haurà de tirar, tal i com tu bé dius, però això comporta un desgast monumental que pot passar factura. Cadascú ha de valorar què li convé més dins de cada cursa sobre la marxa en funció de com vagi, i això no és senzill. No és difícil que un atleta a falta d' 1 volta en una cursa de migfons vagi primer i acabi en posicions secundàries.

     Exemples clars:

     - Paula Radcliffe és el cas més significatiu. Abans de passar-se a la carretera era d' altíssim nivell però sempre quedava fora de les medalles. Tirava i tirava i despenjava rivals, però si a la darrera volta en quedaven 5 acabava 5ª, si en quedaven 7 acabava 7ª. Entre que era més lenta i que tot el desgast l' havia fet ella, no podia aspirar a més.

     - Abel Antón mai hauria estat campió del món en una marató ràpida. Tenia "només" 2h 09' en marató si no recordo malament quan va ser campió del món, però era ràpid pel fet de venir de distàncies inferiors (3'37" en 1500) i era un grandíssim competidor. Tan, que la segona vegada que va ser campió del món no va guanyar a l' sprint (era la seva millor arma), sinó que va ser el que millor es va adaptar a les circumstàncies (calor, humitat i canvis de ritme).

     - José Manuel Abascal va ser valent a la final olímpica de Los Ángeles fent un canvi de ritme a falta de 600 i escaig metres per acabar (s' ha d' estar com una moto per fer això i no clavar). És l¡ únic que podia fer, però el van aguantar 2 atletes que eren més ràpids i "només" va poder ser bronze. Què hagués passat si no hagués tirat? Impossible de saber, però jo diria que tot i arribar menys desgastat al final no hauria aconseguit medalla.

     - Khalid Skah, Bernard Lagat o Sonia O' Sullivan no donaven mai ni un relleu i afusellaven als seus rivals als darrers metres.

     - A Kenenisa Bekele, quan estava al 100%, no el guanyava ningú en una cursa ràpid. En una de lenta era difícil, però alguna vegada l' havien derrotat.

     - Hicham El Guerrouj, Haile Gebresilassie i Gabriela Szabo potser han estat els únics als que els donava igual com fos la cursa: eren els millors tan si anava ràpida com si anava lenta.

     Tens raó en que que hi ha atletes que saben competir i n' hi ha que no. A Espanya hi ha casos ben clars: fins avui Beatriz Pascual crec que no ha fallat a cap campionat important, mentre que Mario Pestano tot el contrari, per posar dos exemples.

     

200: 25"45 (1992), 400: 53"47, 800: 1'56"02, 1500: 3'57"8, 3000: 8'55"16, 5000: 15'25"0 (totes del 1997), 10.000: 33'36"2 (1996), 1 hora: 16.244m (2006), 1/2 marató: 1h 13'14" (2001), marató: 2h 43'28" (2000), 400 tanques 1'05"9 (1991), 5 km marxa:...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2014 22:04 #39 per Jorfer (Associat/da)
Pergat moltes gràcies!!!  :great: :great:

Normalment ho gravo i em salto els temps morts de les retransmissions i així compacte no absorbeix tant de temps i em permet fer més o menys vida normal.  :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Ago 2014 12:29 #40 per sergio (Associat/da)


     - José Manuel Abascal va ser valent a la final olímpica de Los Ángeles fent un canvi de ritme a falta de 600 i escaig metres per acabar (s' ha d' estar com una moto per fer això i no clavar). És l¡ únic que podia fer, però el van aguantar 2 atletes que eren més ràpids i "només" va poder ser bronze. Què hagués passat si no hagués tirat? Impossible de saber, però jo diria que tot i arribar menys desgastat al final no hauria aconseguit medalla.
   



Jordi, això és el que dic, Abascal era un gran competidor, però no tenia un final assassí i per això no va tindre més remei que fer el que va fer.
Sebastián Coe i Steve Cram eren clarament millors que ell i per això li va guanyar, però gracies al seu canvi de ritme va guanyar una magnífica medalla de bronze que difícilment  s’hagués pogut penjat sense ell.

El placer de correr porque sí.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.