Natacio

Natacio

08 febrer 2007 19:34 #41 per Cabrix (Visitant)
JRR, no m'oblido de tu !! Estic buscant una mica de temps per a pensar la resposta a tot...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 febrer 2007 23:55 #42 per Oscar (Visitant)


Està bé que no t´oblidis d´en JRR, perque estic pendent de la contestació ja que a mí m´interesa el tema de començar a agafar fons en natació.
Em reservo per quant fagi l´estreno del Marató de Barcelona per fotra-li canya a l´aigua  :mdr: com en JRR
Ara de moment intento fer un parell de dies a la setmana 1250m
dels quals faig 1000 de crol + 100 braces + 100 esquena + 50 m crol final a tota pastilla :whip:
Es una rutina que m´he creat jo per complementar l´entreno del running  :yipi:

... Nada, Bici i Corre ... Aigua, Vent i Terra...
Trioscatlo

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 febrer 2007 01:56 - 09 febrer 2007 01:58 #43 per JRR (Visitant)
Cabrix He vist una miqueta la web de i-natacion. Pot ser un principi. En tot cas ells no anomenen per a res del món la tècnica, encara que a la mateixa web es proposen un munt d'exercicis.
Per altra banda, no iniciaria el plà fins passat el 4 de Març.

Moltíssimes gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 febrer 2007 18:05 #44 per putxi (Visitant)
Bones,

M'he eskapat un moment del llit ... on estic cubant la grip ...  :eyes:

Sóc un runner novato i aquest any vull començar a entrenar per triatlons ... després de la martó de bcn.

cabrix, m'apunto al pla de natació q demana l'òscar, si pot ser ...
en el meu cas, de petit havia nedat ... un xic .... i de gran ... ho he mantingut a èpoques ... ara mateix .... des de l'estiu que no nedo ... ahhhhhh, i el tema tècnica ... ni idea .... Però sí que m'he quedat amb la importància que té ... ;) ... i per reis vaig demanar una pala ... 8)

Tota ajuda serà molt benvinguda ...

I sobre debuts, jo havia pensat en Mataró-sprint (3 juny) ??? Què us sembla?

Vinga, me'n torno al llit que no m'aguanto, ni assentat ....  :oops:

Salut,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2007 08:00 #45 per Rivendel (Visitant)
..Mentre espereu aquest plà... :whistle:
per fer mes agradable l'espera
us deixo una web amb videos de tècnica.jo m'elsmiro a veure si em motivo :neutral:
http://swimdownhill.com/_wsn/page3.html

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 febrer 2007 12:35 #46 per JRR (Visitant)
Gràcies Rivendel a partir del 4 de Març, si encara tinc cames, prometo ficar-me de nou el banyador i tornar a la piscina...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mar 2007 23:22 #47 per Rivendel (Visitant)
JRR..Bé doncs ja ha past el 4 de Març... :whistle: :whistle:jo com les cames les tinc bé, :mdr: ja m'he posat a nedar altre cop , 1500 metrillos per començar...ara buscaré un pla per poder fer quelcom de bó, ni que sigui a final de temporada..

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2007 00:14 - 08 Mar 2007 00:16 #48 per JRR (Visitant)
Rivendel amb el temps que vas estar de peu... a més això de posar medalles a la llarga carrega el tríceps  ;)

Deixa'm pair una miqueta la marató que vaig quedar xafat, probablement demà surti a trotar uns kilometrets i aquest cap de setmana torni a la piscina, amb moltíssima calma. Em fa ràbia perquè amb el temps que he estat parat, tot el que havia après segur que ho he oblidat. A veure si per l'abril començo un altre curs de tècnica.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2007 23:14 #49 per Rivendel (Visitant)
Està bé JRR..perque has fet la marató, però la setmana vinent t'hi poses :whip:

Jo avui altre cop al matí  he fet 1500 metrillos tot molt suau i entremig 500mts de tècnica.
La piscina al matí es genial!!

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Mar 2007 20:56 #50 per putxi (Visitant)
gràcies riven, ja me'ls he baixat ... i ara toca aprendre ...

dijous vaig tornar a nedar .... després de més de 8 mesos ... suavillu ... 2x500m .... i la setmana que ve ... més ;-)


m'anirà molt bé els vostres consells  ;)

salut,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Mar 2007 23:02 #51 per JRR (Visitant)
Bé, jo un dels dubtes que sempre he tingut és a quina freqüència han d'anar les cames, perquè a mi em sembla que les "batejo" molt ràpid i això em fa pujar molt les pulsacions. Què en penseu de tot plegat, s'ha de buscar el ritme mínim per a que el cos estigui horitzontal? Perquè he llegit per allí que amb les cames es gasta força energia però no es genera quasi propulsió, amb tot, són importants.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Mar 2007 18:15 #52 per JRR (Visitant)
Definitivament avui he tornat a la piscina una horeta més o menys, parlant amb els que sempre entrenen (no paren d'entrenar mai), amb el socorrista que sempre li costa aixecar-se de la cadira per deixar-me una taula i ja no dic un pullboy... Bé, molts comentaris, inclús he vist a la meva antiga professora de natació, però vaja, amb prou feines he passat dels 1000 metres. Decepció.... però bé, ara la intenció és anar-hi tres vegades a la setamana.. :mdr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Mar 2007 18:52 - 12 Mar 2007 06:30 #53 per Rivendel (Visitant)
Eiiii!!JRR..res de decepció 1000 mts están molt rebé, l'important en la constáncia i la regularitat.
Jo de frequencia de peus no sé res, potser algú pot dir quelcom, de moment els faig anar i intento que m'ajudin en la flotabilitat.
Anar 3 dies a la pisci está super bé es el que jo faig ara després d'uns llarga travesa del desert, en un mes notarás una franca millora.
Ara diré coses desde la mes absoluta ignorancia ..però es el que jo faig, (a lo millor davant les bejenades que dic els "experts" s'animen a aconsellar)
Intenta cada setmana pujar 200 mts el volum i d'aqui unes setmanes comença amb sèries de 50(jo odio les sèries però van rebé), fes 500 mts de tècnica, va també bé.
ànims que tu fas un tri aquesta temporada segur!!

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2007 10:55 #54 per JRR (Visitant)
Per cert, tinc unes gomes, d'aquelles que venen a ca decartó que les utilitzo per enfortir les cames, he vist que també es poden fer exercicis per als braços. Tot això sempre pot anar bé no? Quins grups hauria de treballar per millorar una miqueta?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2007 18:56 #55 per joseplluis (Visitant)
ei gent! jo la setmana passada vai fer uns 2500m en un parell de dies, poca cosa per per algo es comença.

Del tema peus, els meus profes de tècnica em diuen que els faci anar ben ràpid, sense perdre el ritme...  :grrrrrr:

jo em vaig pillar unes gomes d'aquestes per fer exercicis a casa i la veritat es que no acaben de fer-me el pes.
Ahir vaig veure una entrevista al recordman espanyol de 50m, el tio feia una pila de màquines al gimnàs, pero deia que els de llarga distància feien poca cosa, que es passaven el dia fent piscines.

Sabeu els volums setmanals de piscina que cal fer per entrenar un B o un ironman? per fer temps normalets s'enten...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2007 19:05 #56 per Oscar (Visitant)
Doncs jo, m´estdic viciant ultimament a la natació, de moment faig 1500-2000 mts intentant fent uns 1000 de crol seguits i els altres vaig canviant braça - esquena i uns 400 de tecnica :o
Rivendel: quant dius series de 50m, que vols dir? Que fem 50m a tota pastilla i descansem 30´ per exemple ...  :neutral:

... Nada, Bici i Corre ... Aigua, Vent i Terra...
Trioscatlo

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2007 21:04 #57 per Cabrix (Visitant)
Sobre patada, i per no liar massa, diguessim que la patada té dues funcions bàsiques :
a) propulsar (o ajudar a la propulsió);
b) equilibrar el cos, fent que adopti una posició adient pel lliscament; o sigui, que les cames no pengin i frenin l'avanç.

Els velocistes fan patades més propulsives que equilibradores i els fondistes, viceversa, més equilibradores que propulsives. Es parla de sis patades per cicle de braçada(*) en velocistes i dues patades per cicle en fondistes.

Els triatletes son més aviat fondistes, i per tant, porten més una ratio de dos/cicle que no pas una de sis/cicle. Eeeeeeeep !! Els de Copa del Mon son un Idem apart... La veritat és que no m'hi escarrasso gaire en contar patades. Em dedico a contreure l'abdominal per a que pugin les cames i a poratr un cicle natural de cames, que ja va a ser aquest dels dos/cicle.

Oscar, a més de nado continu i estils, jo faria molt èmfasi en la tècnica. Es una inversió per a després. Si no tens una mínima tècnica de lliscament i propulsió, faràs molta força a les braçades, però no avançaras tant com deuries...

No tot a la vida son le sèries de 50m, com no tot a la vida del maratonià son les sèries de 1000. Un maratonià fa sèries des de 400-500m fins a 5.000-6.000m, oi? Un nedador/triatleta fa sèries des de 25m fins a 1.000m.

Jo començaria per combinar sèries de 50", potser recuperant 30" si no s'està avesat, amb sèries de 100-200m, recuperant 40". Quantes? Potser 8-10x50m i 4-5x200m. No cal fer-les totes a la mateixa sessió. Es pot dedicar un dia a fer el nado continu + tècnica + sèries de 50m i l'altre a nado+tècnica+sèries de 100 ó 200m.

Volum de natació per distancia B ó IM? Els cracks nacionals (posem els que queden entre els 50 del ranking nacional) estan sobre un promig de 14-16.000m/setmana amb uns pics màxims de 20.000-22.000m/setmana. Jo crec que per acabar, el volum mitjà setmanal podria estar sobre els 10.000-12.000m/setmana, si pot ser repartit en 4 sessions, millor que en 3 sessions. És entrenament de llarga distància, o sigui que son volums moderats a velocitats moderades, L'objectius, si és acabar, és no sortir molt perjudicat de l'aigua, que ja tindrem temps de perjudicar-nos a la bici...

Discupeu el totxarru...  :oops:



(*) cicle de braçada és el temps que va des de que un braç entre a l'aigua fins que torna a entrar.

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2007 22:24 #58 per Rivendel (Visitant)
Oscar..jo al començament les faig a ritme mes viu que el rodar, i tot seguit una de 50 suau, però segons s'avança en el plà i les setmanes passen hi han que toquen a muetteeeeee! i diferents descansos. Mes endavant de 100, 200 i fins de 400 he fet(jo no sé res només faig el que em diuen els misters, que soc moooolt obedient)

bé tal com m'imaginava...el reclam ha funcionat i ja teniu aquí els experts..exprimiu-los :mdr:

àaaaanims que farem patxoca als tris!

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2007 20:17 - 22 Mar 2007 21:34 #59 per Rivendel (Visitant)
Aquest video de natació me l'ha fet arribar un bon "amic"  :grrrrrr:
Es el famós moussanbani a les olimpiades de Sidney al 2000, fent els 100mts
quasi a punt d'ofegar-se...cuidadín però que mirant el crono..els fa mes ràpid que jo!!!! :grrrrrr: :grrrrrr:

http://videos.sportec.es/sportec/moussambani.mpg

Uix... :oops:.em sap greu si a algú l'ha molestat aquest segon video que tenia só...el trec

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2007 20:57 #60 per Cabrix (Visitant)
No comment...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.