Selenika BTT 26-Sep-2010

Selenika BTT 26-Sep-2010

01 Set 2010 18:54 #1 per Jaume Carol (Associat/da)
Hola:

El 26 de setembre es celebra una nova edició de la Selenika (BTT). Les dades son:
  • -Distància: 109 Km.
    -Desnivell: 2.700 m.
    -Lloc: Navarcles
    -Data: 26 de setembre
    -Web: www.selenika.com



La selenika es una prova molt reconeguda dins el calendari, es una de les molt dures, bàsicament per el seu llarg recorregut. Casi tot son camins, havent molt poc corriol, no té dificultat tècnica.  El desnivell es assequible, encara que es relativament fort. Un dels problemes seriosos pot ser el fang, en cas que els dies anteriors plogui.



Diuen els que l’han fet que cada any canvien el recorregut, i que acostuma a ser molt maco. La veritat es que com aquest any serà el meu estreno, aquest no es un gran argument de ‘venda’.

I així que aquest any ho provaré, serà el meu primer llarg recorregut, i tinc ganes de fer-la.

Avia’m si som més gent ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Una abraçada,

Jaume
twostones

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Set 2010 19:15 #2 per Xeix (Associat/da)
L'any passat la vam fer, cadascú al seu ritme, en CapdeRec, em GuillemelliuG i jo. Em va agradar molt, però és dura, jo vaig fer 9h57' amb poc entrenament de btt i potser la torno a fer per variar amb poc (gens) entrenament  :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Set 2010 23:20 #3 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jp la vig fer fa molt anys quant el recorregut pasava per Solsona i Cardona . i deprés la vaig fer desde Navarcles per+o també fa molts anys , lo que recordo que era una marxa de resistencia de les més dures de Catalunya  :yes:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Set 2010 09:27 #4 per Jaume Carol (Associat/da)
Ahir van caure 56 litres per m2 a Calders ... la Selenika amb un mar de fang pot ser un infern ¡¡¡¡

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Set 2010 15:42 #5 per Xeix (Associat/da)
Doncs enguany només donen 9h per fer-la  :beurk:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2010 15:13 #6 per Jaume Carol (Associat/da)
Ja he fet la inscripció. Alea jacta est.

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2010 15:44 #7 per xfornesa (Visitant)

Doncs enguany només donen 9h per fer-la  :beurk:

:surprised:
és el que vam tardar l'any passat a fer-la!!!
a veure si els entrenos han estat de profit i hi arribo a temps  :yipi:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2010 17:31 #8 per TriDani (Visitant)
Vosaltres que sou uns bojos de la BTT sabeu d'algun GPS que estigui bé per perdres per la muntanya amb la bici???  :surprised:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2010 18:25 #9 per Jaume Carol (Associat/da)
Hola Tridani:

Jo només conec els Garmin, son marca de referència al mercat dels Gps:

• Foretrex: es el que actualment tinc, es petit, es pot dur al canell, molt bona fixació al manillar de la bici, es veu molt bé el track a seguir. Els inconvenients es que no té capacitat de carregar un mapa.

• Serie 605 i 705: específics de bicicleta, es pot carregar plànol, van amb bateries, molt bona fixació al manillar. El 705 ve amb pulsòmetre.

• Dakota 20: molt bon preu, molt bones prestacions, piles, però molt dolenta fixació al manillar.

• eTrex: es el mític i clàssic outdoor de Garmin, molt provat, el pots trobar amb molt bon preu a diferents web, va amb piles. La fixació al manillar es normal, però dona problemes amb els sotracs, dons no està pensat per anar en bici, i a vegades les piles fan mal contacte i s’apaguen.

La meva recomanació es el 605, aprox uns 450 "boniatos". Al web de Garmin trobaràs les característiques complertes.

Una abraçada,

Jaume

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2010 09:38 #10 per TriDani (Visitant)
Gracies Jaume Carol. El problema dels que no tenen possibilitat de ficar mapa suposo que es que es limiten a donar-te les dades de per on has anat i suposo que a l'hora de seguir un recorregut se t'indica a traves de text no? (com veus vaig molt perdut). La idea mes que ficar rutes traçades es de perdrem a la muntanya i saber on estic a traves d'un mapa, per el que suposo que com dius necessito un amb cartografia necessariament. He vist el 705 per 300 euros. Es millor que el 605? I un altre pregunta es si aquests models ja et porten com a minim la cartografia de Catalunya o si això també ho has de comprar apart, amb la web no m'ha quedat clar. Merci de nou.... com veus vaig perdudissim!

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Set 2010 09:21 #11 per Jaume Carol (Associat/da)
Hola TriDani:

Tots els gps et donen informació de les dades bàsiques, tant del que has fet (temps, temps en moviment, distància, desnivell acumulat [alguns], etc...). També et donen la teva localització i l'alçada.

Els gps permeten guardar la ruta feta, i normalment et permeten navegar per tornar per on has anat, encara que aquesta navegació pot ser en forma de brúixola, que t'indica la direcció que has de agafar (complicat), o bé et marquen una ratlla a la pantalla que tu has de seguir.

Aquest es l’exemple del 405, navegació per brúixola, es molt difícil de seguir:


Foretrex 201. La ratlla petita es per tu has vingut. La ratlla grossa es el track que has de seguir. Els texts (011,MIKE) son waypoints (marques que pots anant fent pel recorregut per indicar fonts, benzinera, etc...). No pots carregar mapa. A mi em va perfecte, simple, senzill.


GPS amb mapa (tipus 605, 705, eTrex, etc…): tens un mapa i la ratlla marcada per on has d’anar. Les diferencies entre tots els models son si té o no colors, la resolució, la mida de la pantalla, però la navegació es similar.


Mapes: Els mapes d’aquests gps son propietaris, es a dir son format propi de Garmin. Per tant has de comprar-los o anar on tots sabem que es poden trobar.

Diferencies entre 605 i 705: Al web de Garmin pots veure molt bé les diferencies, el 705 té altímetre baromètric,  pulsòmetre, cadència de la bici i alguna millora en transferència de dades:
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=160&compareProduct=10885&compareProduct=10884

Sort en la elecció.

Jaume

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Set 2010 11:33 #12 per TriDani (Visitant)
Moltes gracies Jaume. Sort el diumenge. Ja explicareu que tal ha anat!  8)

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Set 2010 12:18 #13 per Jaume Carol (Associat/da)
Em sembla que la Selenika serà passada per aigua ¡¡¡¡

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 17:11 #14 per Xeix (Associat/da)
M'anava a inscriure ahir, però el company a qui ho havia de fer em va dir que m'esperés fins aquest matí i a l'anar-ho a fer estaven tancades  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

He enviat un correu per si havia llista d'espera i m'han contestat sense donar-me cap perspectiva

Si sabeu d'algú que per desgràcia no pugui anar. Feu-m'ho saber  :arf:

:whip: :whip: :whip: Això per mi per ruc  :grrrrrr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 17:55 #15 per Jaume Carol (Associat/da)
Dons quina llàstima.

Jo tinc la bèstia a punt. Em preocupa que he instal•lat canvi de marxes i manetes noves. He abandonat el Sram que venia de sèrie, dons tocava tornar-lo a comprar per que estava ja molt donat. Hagués estat el tercer canvi. El mecànic m'ha convençut de Shimano. Sembla molt precís, una mica més dur que el Sram. Em preocupa no haver fet ni 1 Km. Es el XT Shadow, un model molt provat i bo sense ser una excentricitat. Per cert que casi totes les bicis noves de gama alta venen amb 2 plats i 10 pinyons, així que els antics canvis de 3 plats i 9 pinyons estan d'oferta i encara ho estaran més.

La roda del darrera un xic més gastada del que m'agradaria pel fang, però encara no esta per substituir-la. Li baixaré la pressió per tindre més grip.

Horquilla i amortiguador amb més pressió del que es habitual, dons anem a pedalar i no a baixar.

Faré nit al hostal Muntaner de Navarcles, així el diumenge serà llevar-me i pedalar com aquell que diu.


ja us explicaré ¡¡¡¡¡¡




Jaume
twostones

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Set 2010 08:35 - 27 Set 2010 11:54 #16 per Jaume Carol (Associat/da)
Hola amics:

Selènika 2010 al sac. Casi 9 hores, i si no fos per un parell de rebentades d’un company potser hagués pogut fer fins  hora menys, però el que contava per mi era acabar. Es la distància més llarga que mai he fet. Molt més tècnica del que m’esperava.

Molt bona organització. Molt ben marcat. Bons avituallaments, ben col•locats. Dinar, dutxes i mànigues d’aigua al acabar. Érem 1300 bicicletes a Navarcles, amb molt poc esperit competitiu, es d’aquestes pedalades on tothom (casi) té un gran nivell, i on el premi es acabar, on la posició no importa, on tothom es deixa pas, on tothom s’anima i es saluda.

La meva estratègia era fàcil: començar poc a poc, anar de menys a més, cuidar molt les cames, no fer cap esforç d’aquells d’aguantar el plat mitjà, pinyons grans, etc… Tota la meva estratègia se’n va anar en orris quan vaig parar-me per ajudar a un company del Club Ciclista Sant Joan Despí a reparar dues punxades consecutives abans del primer avituallament. Així em vaig trobar en el Km 20, havent de fer 15 km per arribar al primer avituallament (Km 35) en menys de 1 hora dons havia anunciat control de pas i retirada obligatòria. Jo crec que érem els últims en aquell moment. Vaig prémer de valent, saben que ho pagaria al final, però el que no volia era que em fessin fora de cursa.

Em vaig tranquil•litzar una mica quan vaig poder enllaçar i passar a varis grups grans, es a dir ja no era últim despenjat, i vaig arribar a l’avituallament 10 minuts tard, però estava ple de gent. 

Però havia de continuar prement, potser no tan fort, es que en el Km 55 un altre control de pas i tenia menys de dos hores. Tram molt tècnic. Això d’anar amb por dels controls de pas era molt angoixant, fins que vaig decidir no mirar més el comptaquilòmetres.

Se’m va passar pel cap deixar-ho. Anava molt fos, les cames de mantega (em penso, amic Sergi, que tanta travessa i tanta aigua me les han estovat…).  El problema es que només et portaven en cotxe per lesió o averia de la bici. Lo de la averia costa calés. Però això de la lesió …  al segon avituallament estava valorant a veure si alguna de les marques de les bardisses es podria considerar lesió. Vaig treure la navalla per tractar de fe més gran una ferideta de la cama, quan em vaig adonar que un voluntari em mirava fixament amb cara d’ horroritzat mentre parlava pel telèfon assenyalant-me. Vaig desistir del meu intent, ja veurà aquest voluntari com el trobi en mig del bosc ¡¡¡ :grrrrrr:

Afortunadament la segona part del recorregut era més favorable per les meves condicions. Molt corriol i molta baixada que a mi se’m donen molt bé. Em van permetre avançar posicions.

Del tercer avituallament (Km 70) al final vaig haver d’aplicar una política molt conservadora, dons les cames em van començar a enviar telegrames. Vaig hidratar molt, plat petit i cames a les pujades dures, i ràpid en els corriols i a les baixades.

Al final 8:50, posició 1040 de 1300 bicis. I molt molt molt molt satisfet per haver acabat.

Una abraçada,


Jaume
twostones

Jaume
twostones

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Set 2010 13:10 #17 per Xeix (Associat/da)
Felicitats  :party:

Com consol vaig fer deivendres i diumenge Collserola i dissabte amb una colla vam seguir el track de la Cabrilenca 2010 més alguna variació per poder esm orzar a Òrrius  :whistle:

L'any que ve no espero a ningú m'inscrit el 1er dia  :'( :'( :'(

Please Entra or Crear compte to join the conversation.