Nutricionista. Jordina Casademunt. Dubtes dietètics

Nutricionista. Jordina Casademunt. Dubtes dietètics

05 Nov 2010 10:18 #41 per XaviPapell (Associat/da)
Moltes gracies Jordina per la resposta, vaja feina que t'estem donant com si tu no en tinguessis  :frown: :arf: .
Faré un parell de canvis dels que m'has dit, la meva intenció al començament era els lactis per la llet de soja però no se que em passa des de fa un any que cada vegada que en prenc llet de soja i els cereals em comença a picar el coll i la boca en general, com per pensar que soc al.lèrgic.
Dos mesos abans de la dieta vaig fer tres depuració amb sales de Epson i em vaig fotre litres d'infusions de carxofa, no se si això em va ser útil
I una ultima cosa, la pasta i l'arros ja es integral
Salut i records al marido  :mdr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 12:22 #42 per jordineta (Visitant)
Hola XaviPapell, Molta feina m'esteu donant!  ;) Però de moment m'ho vaig trampejant bé!!!!!! I m'agrada poder-vos ajudar encara que a vegades m'equivoqui per despiste (com persona humana que sóc)  :oops:

Molta gent creu que la "llet" de soja és un gran substitut de la llet de vaca. en la meva opinió t'he de dir que al ser una beguda de llegum costa molt digerir i hi ha molta gent que li provoca mucositats igual que la llet de vaca. Per això sempre recomano begudes vegetals de cereals tipus: arròs, civada, kamut...

Si realment et costa baixar de pes podries provar de fer-te el TestA200 dels laboratoris sabaterTobella. Mitjançant una extracció de sang et testen 200 aliments per saber si presentes alguna intolerància alimentària. Per saber més info: www.sabater.com/index.php?id=391&L=0

També hi ha el testA100 que t'analitza 100 aliments ( www.sabater.com/index.php?id=390&L=2w )

Potser d'aquesta manera pots arribar al quid de la qüestió ...Conec gent que se l'ha fet i li ha anat molt bé per perdre pes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 13:04 #43 per XaviPapell (Associat/da)
TestA200 es el mateix test Alcat ??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 13:22 #44 per jordineta (Visitant)
És similar...Ara mateix no sé si determinen els mateixos paràmetres. T'ho miro i et dic alguna cosa en breu!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 13:37 #45 per XaviPapell (Associat/da)
Jordineta no cal, aquesta tarda tinc que anar al costat d'un centre dels que hi ha a la web que m'has donat i ho pregunto tot
Llàstima pq fa temps que em volia fer un i ara no puc, ho tenia que haver fet llavors  :frown:
Moltes gracies de nou

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 17:21 #46 per TriDani (Visitant)
Bueno despres de la presentació en l'altre fil aparec per aqui per la meva consulta. Abans de res dir que corroboro el tema dels platans, tot i que en el meu cas els prenc verds i em van bé, però això cadascú sap el que li funciona. També dir-li a la nurita i com a consulta a la jordineta que jo sobretot els caps de setmana, entreno a primera hora en dejú, això sí, m'aixeco i marxo sense més que canviar-me, amb lo que el temps que passa desde que m'aixeco fins que menjo es exclusivament el de l'entrenament. Si l'entrenament es de bici llarg o tirada llarga de correr (que passi mes o menys de 1h15')  m'emporto una barreta apart de la beguda pel camí i llestos. Com sempre m'ha anat bé mai he optat per pendre res abans, no se si estic fent el boig!

Bé, la meva consulta real es sobre la suplementació. M'agradaria saber:
1.- Que en penses en general dels batuts de carbohidrats/proteina, etc.... i
2.- En el cas de que creguis que poden ajudar em trobo amb un problema que no se com sol.lucionar. El meu esport es basicament el Triatló, no perque n'hagi fet molts sino perque son les 3 disciplines que entreno. Habitualment compiteixo més en running, pero cada cop i de cara a l'any que ve tiraré molt de triatló, i tot cada cop orientat més a la llarga distancia. Tenint en compte això tinc clar que lo principal seria suplementar-me de carbohidrats. El problema que em trobo es que soc molt poca cosa muscularment parlant, i ho noto molt sobretot a l'hora de fer bici, amb lo que em convé pasar per la sala de peses no nomès per un tema de prevenció de lesions a les que soc propens sino a intentar guanyar una mica de múscul en la mida del possible. Clar, tant en el tema entrenament com en el tema dietetic son coses contraposades. Així que que es millor que faci? em suplemento de carbohidrats? o tracto de suplementarme de proteina per obtenir major benefici a l'hora d'intentar millorar la masa muscular? O un 50%? En fí, ja entens el dubte suposo....

Moltes gràcies!!!! I paciencia que amb la feina que et vé no cal que responguis a tothom inmediatament  :wink2: ! Felicitats de nou per la idea!  :great:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 19:17 #47 per XaviPapell (Associat/da)
Test A200 per el que el vulgui fer, 310€ , 8 hores en dejú i 15 dies per tenir els resultats, no es necessita cap ordre del metge

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 22:59 #48 per jordineta (Visitant)
Hola TriDani!!

Pel tema que em comentes seria interessant prendre algun d’aquests aminoàcids (com a suplementació) per afavorir l’increment de massa muscular.

Arginina i Ornitina: alguns estudis suggereixen que estimula la hormona de creixement (GH) afavorint un increment de la massa muscular, al mateix temps que disminueix el greix corporal. Potencia la síntesis de col•lagen y accelera la reparació dels danys tissulars. També ajuda a eliminar les substàncies tòxiques perquè participa en el cicle de la urea, fonamental per l’eliminació de les toxines que es produeixen durant l’exercici físic. També afavoreix el transport d’oxigen i nutrients als músculs (en el cas de l’arginina)
Es recomana prendre per la tarda i nit per afavorir la síntesis proteica.


Glutamina: representa el 66% dels aminoàcids musculars i realitza una funció de síntesis important. Aminoàcid fonamental per la reparació de teixit muscular y la recuperació. A més, millora la funció del sistema immune (les defenses) y disminueix el “síndrome de sobreentrenament” (OTS, Over training syndrome).
Es recomana prendre-ho després de l’entrenament (60-90 minuts després aprox). Normalment s’acostuma a combinar també amb aminoàcids ramificats (BCAA).

Els aminoàcids sempre s’han de prendre fora dels àpats.

Referent al tema del batut de hidrats de carboni és una bona opció per prendre després d’entrenar per afavorir una bona recàrrega de glucogen.

En breu us penjaré un article més ampliat sobre les proteïnes i els aminoàcids i la suplementació!!!

Per a qualsevol altre dubte aquí estic!


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2010 09:42 #49 per TriDani (Visitant)
Prenc nota! Esperare l'article per mes info. Merci!  :great:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2010 11:11 #50 per totvabe (Associat/da)
Dos temes amb dubtes:

- Pernil dolç, l'hem de considerar com un embotit poc recomanable o podem menjar-lo en un entrepanet a mig matí a diari per exemple? Influeix que sigui dels cars o del barato? El mateix pel pernil salat?

- Cafè. No acostumo a prendre més d'un o dos a la setmana però des de fa poc m'estic aficionant a fer-ne un després de dinar a migdia a diari (amb poc sucre, eh). És desaconsellable? Millor un té?

Moltes gràcies.

Little by little, a little becomes a lot
[move]La seule façon d'être suivi, c'est de courir plus vite que les autres. (Francis Picabia)[/move]

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2010 16:04 #51 per XaviPapell (Associat/da)
totvabe amic tot sense abusar no es dolent, si et fas el pernil tu a casa pot ser si que no es recomanable  :mdr: i evidentment i per norma els més car te més qualitat però no sempre es aixi . Jo menjo Gallo de Indio  :mdr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2010 16:31 #52 per Kjb (Visitant)
caloreta enhorabona per la iniciativa 8)

Jordina benvinguda!

Abans de llegir tot el que porteu escrit...faré malament i escriuré un parell de dubtes, espero que no repetir-me.

Per motius laborals dino cap a les 12h, i no sopo fins gairebé les 21:30. Quants i com han de ser els "àpats" durant aquestes 9 hores llargues entre el dinar i el sopar?

El fet de no prendre, mai a la vida, cafè ni te, és un desavantatge respecte a qui es pren un cafè abans d'una cursa?

Pel poc que he llegit, veig que un llepafils com jo ho té complicat per variar de menjars :oops:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2010 17:57 - 07 Nov 2010 13:34 #53 per José (Associat/da)
Moltes gràcies per les teves valuoses orientacions, Jordineta!! I a tu també Caloreta per la teva gestió d'aquesta secció.

Afegeixo la meva pregunta a la que ja han plantejat els “cafeteros” . Jo prenc 3 tallats al dia però, com  que el meu estòmac no suporta la llet,  li afegeixo una culleradeta de Crema D’ametlla (Almendrina”). Es un disbarat?
Moltes gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 17:14 #54 per Mona (Associat/da)
Hola Jordina,

Trobo molt interessants tots els comentaris! Moltes gràcies!  8)

Volia un aclariment pel que fa al ferro, sovint prenc comprimits de ferro per combatre els principis d'anèmia, em van comentar que quan prengui el ferro, no prengui làctic en el mateix àpat, pq si no no absorbiria bé ni el ferro, ni el calci del làctic, és cert?

:jap:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 17:31 #55 per jordineta (Visitant)
Hola a tots!

Tema cafè: el cafè en principi no és gaire recomanable prendre'l perquè sobrecarrega molt el fetge i l'exercici també fa funcionar molt el fetge!!! La fama de prendre cafè abans de les curses és per la cafeína. Jo recomano que aquells que no els hi agradi el café doncs millor! Que prenguin te, per exemple i els que volen aprofitar els beneficis de la cafeína pel tema de movilització de greixos per obtenció d'energia seria més addient prendre's un suplement de guarná, planta molt rica en cafeína i que no té els desavantatges del cafè en quant a carregar el fetge!!
Potser aquí jo arrisaré el ris però si heu de prendre un cafè millor que sigui un cafè elaborat amb un torrat natural (les botigues intermon en venen i està realment bo), no torrefactat. Aquest últim a l'estar sotmés a molt altes temperatures "crema" el café ocasionant substàncies que no són gaire salduables per l'organisme. Per entendre-ho seria com la carn quan se'ns crema molt, la part negra no és gens saludable!!! Similar passa amb el café torrefactat!!! I si no només cal comprovar-ho per vosaltres mateixos: preneu una tassa del torrefactat i veureu que us posa més nerviosos que un amb un torrat natural el qual no ha estat sotmès a tan altes temperatures.

Pel que fa a la pregunta de la crema d'ametlla: té molt sucre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! millor una "llet" d'ametlla o d'avellana o d'arròs o de civada....!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 17:32 #56 per jordineta (Visitant)
hola!

Tema pernil cada dia. Jo recomanaria anar variant: 2 dies, pernil, dos dies formatge, dos dies tonyina..... en la variació està el gust i la salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 19:31 #57 per caloreta (Visitant)
Jordineta.

La tonyina no porta molt d'oli ?

Jo tinc un dubte.

Quan faig tirades. He agafat la mania de veure té amb menta i sucre durant la tirada. Em dóna la sensació que em va bé.
Diuen que el te és diurètic. Pot ser perjudicial ?

Caloreta

www.ceac.cat
Pueyo Power !!
OIO Power !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 19:41 #58 per Nurita (Visitant)
CALORETA ja li has preguntat a la JORDINETA si es bó menjar galetetes abans d'anar a dormir?  :whistle: :winktongue:

La forma más cobarde de matar a un animal es abandonarle.

No compres, ADOPTA!

www.protectoraconejos.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2010 22:36 #59 per caloreta (Visitant)

CALORETA ja li has preguntat a la JORDINETA si es bó menjar galetetes abans d'anar a dormir?  :whistle: :winktongue:

:surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:


Això és un secret  :'( :'( :'( :'( :'(

Hi ha temporades que les elimino i fins i tot vario el got de llet calenteta amb colacao per una infusió amb sacarina .... Però sempre torno al vici  :'(

Caloreta  :P


www.ceac.cat
Pueyo Power !!
OIO Power !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Nov 2010 07:22 #60 per José (Associat/da)
Amb el té, sacarina? Es preferible la sacarina al sucre? He sentit dir que pot ser perjudicial, però m'imagino que deu ser en grans quantitats...
Josep

Please Entra or Crear compte to join the conversation.