Proposeu els vostres temes

Proposeu els vostres temes

30 Nov 2010 16:35 #1 per jordineta (Visitant)
Hola a tots!!! Com que hi ha molts temes de nutrició i de salut natural que podria escriure he pensat que seria millor i més eficaç que vosaltres mateixos, aprofitant que s'apropa Nadal i és època de demanar a Santa Claus i als reis,  :party: :party: :party: em diguéssiu quins són els temes que us interessaria conèixer més a fons. De moment estic enviant temes monogràfics com per exemple: hidrats de carboni, proteïnes, de la dona fondista... però potser us interessa aprofundir sobre aspectes com: prevenció de refredats, mantenir les defenses en forma, com seguir una dieta vegetariana fent esport.....i mil temes més.

Així que espero les vostres cartes "als reis" per poder penjar articles més adaptats a les vostres necessitats i interessos!

Gràcies!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Des 2010 10:21 #2 per Bullich (Visitant)
Hola Jordineta!!! a mi m'agradaria molt tenir més informació sobre el fet de seguir una dieta "quasi" vegetariana i fer esport... no és que ho sigui, però cada vegada em ve menys de gust menjar carn....ara només menjo peix quan vaig a ca la mama jejeje :whistle: :whistle:
I després, (jo demano, com que m'he portat bé... :yes:) també m'agradaria fer una mica de dieta...faig 1'84 i peso 81 però tinc panxeta i noooooooooooooooo hi ha manera q marxi :whip: :whip: això si, les cames semblen 2 palillos jejeje
moltes gràcies, m'encanta aquest espai!!!! :smile:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Des 2010 14:59 #3 per jordineta (Visitant)
Hola Bullich!! Ja he pnejat un article de dieta vegetariana i esport!!!!

Una abraçada!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2010 08:57 #4 per caloreta (Visitant)
:great: :great: :great: :great: :great:

Moltes gràcies !!!

Caloreta

www.ceac.cat
Pueyo Power !!
OIO Power !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2010 10:12 #5 per Adalpu (Associat/da)
Hola!
Tot i que logicament el volum de missatges ha baixat, els primers dies era un no parar, quasi no podia llegir tots els missatges  :grrrrrr:, em sembla un tema molt interesant i que la gent segueix força.
Jo personalment, he variat alguns dels meus habits i ara crec que més o meny compleixo amb tots els temes comentats :winktongue:

Ahir mateix vaig comprar Quinoa per probarla i ja he menjat un parell de dies Tofu i pasta integral ... entre aixo i que estic preparant la meva  primera marato els meus amics creuen que aixo de correr m'ha tornat mig boig :rofl:

Jordineta gracies per tota la informacio que ens estas proporcionant i Caroleta gracies per tot el teu esforç!! 8)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2010 21:56 #6 per dELURIAN (Visitant)
jo millor no opino perque visc a base de pasta pollastre i coca cola jajajajaja aixi que si voleu una tabla de com no alimentarhos  :whip: :whip:

qUINA cULPA eN tENEN eLLS dELS nOSTRES eRRORS?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Des 2010 15:49 #7 per sandmannn (Associat/da)

Hola Jordineta!!! a mi m'agradaria molt tenir més informació sobre el fet de seguir una dieta "quasi" vegetariana i fer esport... no és que ho sigui, però cada vegada em ve menys de gust menjar carn....ara només menjo peix quan vaig a ca la mama jejeje :whistle: :whistle:
I després, (jo demano, com que m'he portat bé... :yes:) també m'agradaria fer una mica de dieta...faig 1'84 i peso 81 però tinc panxeta i noooooooooooooooo hi ha manera q marxi :whip: :whip: això si, les cames semblen 2 palillos jejeje
moltes gràcies, m'encanta aquest espai!!!! :smile:


Jo aniria per l'altre cantó, ja que menjo potser "massa" carn. Sense generalitzar i a grosso modo, atlèticament parlant qui pot rendir més: qui menja 80% carn - 20% verd o a la inversa (80% verd - 20%carn)??

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Des 2010 13:49 #8 per jordineta (Visitant)
Hola! El fet de rendir més o menys dependrà de molts factors. Pel que fa a l'aspecte nutricional, per molt que s'hagi dit sempre que la proteïna animal és fonamental pel rendiment atlètic, jo sóc de l'opinió que com més repartició i varietat millor i que com menys proteïna animal també millor perquè podem obtenir proteïna de bona qualitat a través de bons cereals integrals, llegums, fruits secs sense els inconvenients del greix saturat i de l'acumulació de toxines que produeix un excés de proteïna animal. Si hem d'escollir bona proteïna d'origen animal jo recomanaria el peix com a primer protagonista i després les aus com el pollastre i gall d'indi. Una altra recomanació seria no menjar cada dia proteïna animal i combinar la dieta amb fonts de proteïna vegetal de bona qualitat...

Aquesta seria la meva opinió i recomanació!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Des 2010 14:17 #9 per TriDani (Visitant)
jordineta tinc una pregunta. En el meu cas estic tornant a entrenar despres de casi 2 mesos d'inactivitat per una operació. Actualment inclús segueixo de baixa pero començo a entrenar. Clar, em trobo que practicament la meva única activitat física es la de l'entrenament. Amb això vull dir que estic bastant debilitat muscularment. Recomenes alguna cosa en especial dieteticament parlant en aquests periodes de recuperació? increment de proteines o de carbohidrats? Jo en quan a pés m'he mantingut bé, però hem de tenir en compte que he menjat menys i que segurament part d'aquest pés ha deixat de ser múscul.
En fí, nomès era per rebre algun consell dietetic que em pugui ajudar a una major recuperació i com no a una major prevenció de lesions ara que en soc bastant propens! Merci!

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Des 2010 11:44 #10 per jordineta (Visitant)
Hola TriDani,

Pel que em comentes si surts d'una operació segurament deus haver estat un temps sense treballar gens la musculatura i pel que comentes deus haver-ne perdut bastant. En aquest cas hauries de començar a entrenar progressivament i acomompanyar-ho amb un bon suplement de proteïna. Hi ha un producte que es diu SON FORMULA que el pots trobar en la farmàcia serra mandri (diagonal/via augusta) o a la farmacia de gran via/balmes que és proteïna però que no genera residu nitrogenat, és a dir, no sobrecarrega el fetge ni el ronyó. Prové de la soja i es un bon complement. És una mica car però crec que t'aniria bé prendre-t'ho durant 15 dies i després continuar amb una espriulina o un trynergy de vitae que aporta tribulus terrestris i altres nutrients per ajudar-te en el rendiment musculatura i en l'energia.
A partir d'aquí s'hauria de mirar un pla per prevenir lesions i assolir una bona època d'entrenament!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Des 2010 14:20 #11 per TriDani (Visitant)

Hola TriDani,

Pel que em comentes si surts d'una operació segurament deus haver estat un temps sense treballar gens la musculatura i pel que comentes deus haver-ne perdut bastant. En aquest cas hauries de començar a entrenar progressivament i acomompanyar-ho amb un bon suplement de proteïna. Hi ha un producte que es diu SON FORMULA que el pots trobar en la farmàcia serra mandri (diagonal/via augusta) o a la farmacia de gran via/balmes que és proteïna però que no genera residu nitrogenat, és a dir, no sobrecarrega el fetge ni el ronyó. Prové de la soja i es un bon complement. És una mica car però crec que t'aniria bé prendre-t'ho durant 15 dies i després continuar amb una espriulina o un trynergy de vitae que aporta tribulus terrestris i altres nutrients per ajudar-te en el rendiment musculatura i en l'energia.
A partir d'aquí s'hauria de mirar un pla per prevenir lesions i assolir una bona època d'entrenament!!!


Merci! Per cert que avui m'he comprat els Aminoacids Ramificats. Si no recordo vas dir que en prenguessim 90 minuts desprès desprès de l'entrenament amb l'estomac buit (o entre dinars també). El que no recordo son les quantitats. Al prospecte posa pendre 30 minuts despres de l'entreno, no se si hi ha més marge (ja que desprès de l'entreno solc menjar algo...).

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Gen 2011 16:23 #12 per jordineta (Visitant)
Hola TriDani, Doncs si t'has comprat els aminoàcids ramificats i menges just després d'entrenar, millor deixar passar un temps per no interferir en l'assimilació d'aquests. Es recomana prendre els aminoàcids ramificats fora dels àpats o juntament amb hidrats de carboni i L-glutamina. Per tant millor deixar un marge de 90 minuts després de l'entrenament és correcte per prendre la suplementació.  A més, és és el moment quan l’absorció d’aminoàcids per part dels músculs està en el seu millor moment (és més eficient).

Llavors canvi d'estratègia. Comença amb els aminoàcids ramificats a veure què tal et van i em vas comentant!!! Amb aquesta suplementació ja tens de sobres per començar a recuperar musculatura ja que  els BCAA (aminoàcids ramificats) uguen un paper important en la retenció de nitrogen en el cos i aquest balanç positiu de nitrogen és essencial pel desenvolupament del múscul.
La quantitat dde BCAA seria de 250-600mg d’isoleucina, valina i leucina
Ja m'aniràs comentant!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Gen 2011 14:16 #13 per TriDani (Visitant)
jordineta m'he perdut amb les quantitats. Els comprimits com bé dius son de d’isoleucina, valina i leucina (apart porta vitamina B6), i cada comprimit es de 1,2 grams. Veig que poses per pendre com máxim 600mg (això seria la meitat no? 0,6gr?). Em prenc doncs un comprimit sencer despres dels 90 min d'entrenament com hem quedat o el parteixo per la meitat?

Un altre petit detall que em vaig oblidar. Els dies que no entreni en prenc també algún al llarg del dia (ja entenc que amb l'estomac buit) o només els dies d'entreno?

Merci!

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Gen 2011 12:10 #14 per jordineta (Visitant)
Hola!! Pren-te 1 comprimit els dies d'entrenament. Entenc que el 1,2g és la suma de tots els aminoàcids. El que jo deia era uns 250-600mg de cadascún, per tant ja arriba aprox a aquest valor. Quants dies a la setmana entrenes??? En principi m'ho prendria els dies d'entrenament i la resta podries prendre per exemple espirulina.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Gen 2011 14:00 #15 per DaniTub (Associat/da)
Jo tinc problemes amb l'esmorzar a l'hora de córrer als matins, no aconsegueixo que em senti bé res. Tinc una ulcera (en teoria ja curada), i al cap d'una estona corrent començo a tenir problemes d'estómac.


Gracies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Gen 2011 15:53 #16 per TriDani (Visitant)

Hola!! Pren-te 1 comprimit els dies d'entrenament. Entenc que el 1,2g és la suma de tots els aminoàcids. El que jo deia era uns 250-600mg de cadascún, per tant ja arriba aprox a aquest valor. Quants dies a la setmana entrenes??? En principi m'ho prendria els dies d'entrenament i la resta podries prendre per exemple espirulina.


Sí, es correcte doncs ja que les xifres son 400mg de Leucina, 150 de Isoleucina i 200 de Valina. 1 comprimit ok! Ara perque estic en 'recuperació' però habitualment si no tinc cap problema entreno uns 5 dies a la setmana... Son bastants, suposo que llavors com dius nomès prenc en dies de entrenament.

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Gen 2011 10:44 #17 per dELURIAN (Visitant)

Jo tinc problemes amb l'esmorzar a l'hora de córrer als matins, no aconsegueixo que em senti bé res. Tinc una ulcera (en teoria ja curada), i al cap d'una estona corrent començo a tenir problemes d'estómac.


Gracies


poder menys cervesa per la nit..........jajajajaja

qUINA cULPA eN tENEN eLLS dELS nOSTRES eRRORS?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Gen 2011 09:48 #18 per jordineta (Visitant)
hola "hermanotubo"! Normalment què esmorzes????  I quin temps trasncorre des de que esmorzes fins que vas a còrrer??? necessito una mica més de info per donar-te una bona resposta.

Merci!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Gen 2011 12:31 #19 per DaniTub (Associat/da)
He provado desde leche, ( me sienta muy mal), zumos, y ahora voy por alguna infusion. Y de comer pues desde pastas hasta bocadillos pasando por cereales. ( De todo).  En cuanto a la hora de correr , el tema es que cuando me sienta mal, da igual o que tarde en salir, me paso toda la mañana con problemas de estomago.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Gen 2011 13:15 #20 per jordineta (Visitant)
Tema úlcera:

Important EVITAR LA LLET, la llet és molt indigesta i afavoreix la producció d'àcid!!!!!!!!!!!!!
Mastegar bé tots els aliments. La masticació afavoreix la digestió dels aliments.
Evitar begudes estimulants tals com cafè, refrescos amb cola...y també evitar begudes amb alcohol
Realitzar menjars amb poca quantitat i sovint i escollir coccions sencilles: vapor, planxa
Va molt bé prendre aliments rics en clorofil.la i en vitamina K tals com els germinats d'alfalç, per exemple.
Evitar les begudes calentes!! acostumen a empitjorar el malestar gàstric!!!
Assegurar un bon trànsit intestinal a diari!!!


Un esmorzar que et podria resultar més adequat per abans d'entrenar seria:
Compota de poma amb un grapat de cereals tipis Special K o civada (deixada en remull tota la nit)
Farinetes de cereals infantil amb beguda de civada o d'arròs.


Com a suplementació per millorar la cicatrització de la úlcera et recomano:
L-glutamina: aminoàcid que forma part important del recobriment del tracte digestiu y accelera la cicatrització de les úlceres.
Suc d'àloe vera (de bona qualitat, per exemple: Liliy of the desert): ric en en enzims i d'altres nutrients que afavoreix la digestió dels aliments i millora la cicatrització de les úlceres.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.