Nutrició: mites sobre nutrició i esport

Nutrició: mites sobre nutrició i esport

28 Gen 2011 13:58 #1 per jordineta (Visitant)
Hola a tots!!!

He pensat que avui en dia existeixen molts mites sobre nutrició en l'àmbit esportiu i seria interessant que exposséssiu els vostres dubtes referent a tots aquests mites.

Per exemple:

creieu que la cafeïna va bé per rendir millor?

És bo prendre aigua amb sucre o bicarbonat per prevenir les temudes "agulletes"??

Si prenc més proteïna m'ajudarà a tenir més massa muscular??

Quins altres mites corren dins del món de l'esport i l'alimentació???

Crec que en podem aprendre tots molt d'aquests dubtes!!!

Us animo a dir la vostra!!

Gràcies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2011 16:30 #2 per dragan (Visitant)
Hola !


Jordineta , respon ..... respon :  ;)

creieu que la cafeïna va bé per rendir millor?  :neutral:

És bo prendre aigua amb sucre o bicarbonat per prevenir les temudes "agulletes"??  :neutral:

Si prenc més proteïna m'ajudarà a tenir més massa muscular??  :neutral: :neutral:


Merci !!

Eduard.

You don't care about music, do you ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2011 19:29 #3 per lexma (Visitant)
Que opinas acerca de NADH ?? :eek:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Gen 2011 23:58 #4 per Mona (Associat/da)
Suposo q si ho poses a l'apartat de "mites", serà que no va bé, oi?! però... què va bé?!
:jap:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Gen 2011 00:43 - 30 Gen 2011 07:35 #5 per stone_apo (Visitant)
A vore quantes tonteries dic:  :whistle: :whistle:

creieu que la cafeïna va bé per rendir millor? SI, per lo menys desperta el cos i el posa en ritme...

És bo prendre aigua amb sucre o bicarbonat per prevenir les temudes "agulletes"?? npi...però jo en prenc amb sucre i sembla que funciona...

Si prenc més proteïna m'ajudarà a tenir més massa muscular?? SI, just per això són les proteines, no ?, vaja, evidentment associada a un pla d'entrenament que potencii la massa muscular, si ens posem a córrer no se jo... :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Gen 2011 12:04 #6 per jordineta (Visitant)
Hola! responc als dubtes

creieu que la cafeïna va bé per rendir millor?   
Sí que és cert que prendre cafè ajuda a mobilitzar els dipòsits de greix per disposar-los com a combustible però a la llarga aquesta tècnica tant habitual entre els corredors pot passar factura!! Primer perquè el cafè és un gran lladre de nutrients!!! ens roba els nutrients que tenim “emmagatzemats” en l’organisme. Segon perquè el cafè, a l’igual que altres substàncies tòxiques com el tabac, els medicaments, els additius alimentaris sintètics...) esgota el fetge perquè ha de treballar el doble per eliminar les toxines que li entren.
Si volem arribar amb bons nivells de glucògen hepàtic i muscular en una competició és important haver seguit una dieta adequada al llarg de tot l’entrenament. Però si a més volem aconseguir un plus d’energia que ens asseguri uns nivells estables de sucre en sang va molt bé prendre un suplement de NADH (vitanadh express de vitae), que no presenta cap efecte negatiu per l’organisme, al contrari!! 



És bo prendre aigua amb sucre o bicarbonat per prevenir les temudes "agulletes"??  
El sucre roba nutrients!! A més aquestes fórmules poden ocasionar problemes gastrointestinals. Les “agulletes” (cruiximents, en català) són en realitat microrotures que es produeixen en la unió musculotendinosa. El que s’ha de fer és procurar realitzar un bon escalfament i a nivell nutricional és important aconseguir una bona oxigenació de tots els teixits que això s’aconsegueix amb una correcta masticació, per exemple.

Si prenc més proteïna m'ajudarà a tenir més massa muscular?? és cert que necessite proteïna per ajudar a renovar totes les estructures del nostre organisme però l’excés de proteïna no ajuda a incrementar la massa muscular sinó que s’emmagatzema en forma de greix! En realitat, per tenir més massa muscular s’ha de combinar la dieta amb un bon pla d’entrenament cardiovascular i de peses. Només així aconseguirem l’objectiu desitjat. El que sí que es pot fer es prendre en segons quins casos un complement específic d’aminoàcids en funció de l’objectiu i de la situació de cada persona.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.