Marató sense gels ni gominoles

Marató sense gels ni gominoles

08 Gen 2019 14:29 #1 per XaviCht (Associat/da)
Hola

Tinc dos amics amb qui corro habitualment.

Un d'ells ja ha fet 3 maratons, la darrera a València. Els gels no els suporta, literalment, és prendre'n i haver de parar a treure-ho tot... A València va provar amb gominoles enlloc del gels. No va ser immediat, però al 31 va haver de parar... igual.

L'altra debutarà a Bordeus a l'abril (el primer també hi correrà). Té el mateix problema, li venen fàstics només de provar els gels o les gominoles, fins i tot dissolts amb diguem que 100ml d'aigua (vam provar per veure si "dissimulat amb aigua" colava).

A la muntanya parar a l'avituallament, menjar amb calma, i seguir (i fent menys de 30 km), cap problema. Però parar a l'avituallament a menjar sòlid, en una marató... no ho veig.

Jo sóc força nou en això, i després d'anar provant, tinc més o menys "el truco" de l'energia solventat, em va perfecte començat amb gels al km 10, i anar prenent un altre gel cada diguem 7k (una mica més sovint al final de tot).

Algú té algun sistema alternatiu per anar provant si els funciona? Alguna cosa, per posar-ho més difícil... sense gluten ni llet.

Gràcies

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2019 15:36 #2 per gorka (Associat/da)
Hi ha gent que utilitza la mel com a substitutiu dels gels.

De la meva experiència personal, et puc dir que les primeres maratons que vaig córrer les vaig fer només amb aigua. Amb el pas dels anys vaig començar a consumir gels, fins al punt que me n'arribava a prendre mitja dotzena en una Marató. Darrerament he mirat d'anar minvant i ara no en prenc més de tres al llarg d'una Marató.

Suggeriria que provéssiu de fer una Marató sense gels. Pitjor que acabar vomitant pels racons segurament no serà i qui sap si us endureu una sorpresa.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2019 16:12 #3 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies.
Provarem la mel en un entrenament, a veure.
Efectivament, si no trobem solució, caldrà fer-la sense res (potser alguns fruits secs, o dàtils o similars, tot degudament provat en entrenaments i confirmat a la tirada de 32k)

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2019 17:36 #4 per Tiny (Associat/da)
Jo soc dels que normalment no prenc cap gel. A vegades en prenc un com a màxim.
El que si considero important és beure força isotònica si no prens cap gel...

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2019 18:25 #5 per XaviCht (Associat/da)
Això pot ser la solució... sí que pot prendre Isostar. Hauré de calcular quants carbohidrats porta i intentar que sigui prou.

Gràcies

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Gen 2019 14:30 #6 per DaniTub (Associat/da)
Jo sóc dels que no tolera els gels. La primera marató portava glucosa líquida i no va funcionar gairebé. Les dos maratons següents no vaig pendre gels. I en la que faré al febrer provaré amb les gominoles.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Gen 2019 18:14 #7 per sergio (Associat/da)
Vinc de la vella escola, quan l'únic gel que hi havia era el del bany i les begudes isotòniques te les fabricaves tu mateix.
Jo esmorzava, tres hores abans, un puré de patates una mica de carn a la planxa i un plàtan. Durant la marató bevia aigua cada avituallament, un got de brou casolà tebi sobre el km.25 i petits grapats de fruits secs. I malament del tot no em va anar.
Ara segueixo la mateixa rutina, excepte el brou, que substitueixo, per comoditat encara que ho trobi a faltar, per begudes isotòniques. No dic que no vagin bé els gels, només que no són l'única opció.

El placer de correr porque sí.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Gen 2019 07:44 #8 per XaviCht (Associat/da)
DaniTub, tan de bo et vagin bé les gominoles! Però prova-les bé abans en tirades llargues.

Un bon esmorzar (que a Bordeus serà dinar, és nocturna), isotònica, i alguns fruits secs, sembla una bona solució.

Gràcies!

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Gen 2019 12:15 #9 per ruben6 (Associat/da)
Yo probaría o UCAN de finisher o la bebida de maurten.

En mi caso me tomé ucan antes de salir (entre 45' y 30'), y otro en la media maratón, ningún problema estomacal y muy buenas sensaciones de rendimiento.

www.finisher.es/generation-ucan/

www.maurten.com/es/

Ambas siguen la misma filosofía, una bebida que no de un pico de glucosa y que se pueda digerir bien.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Gen 2019 20:45 #10 per solteron (Associat/da)
La meva opinió és que hi ha tendència a exagerar molt en en consum de carbohidrats tant abans com durant la cursa, les reserves de glucogen del cos són limitades i no costa tant omplir-les, a més el cos té altres recursos per aconseguir energia com és la crema de greixos.

El cas és que està demostrat que algun corredor (i també algun correcat ) corre maratons prenent només aigua, parlant sempre de corredors populars i no d'elit.

Una alternativa que jo vaig fer servir alguna vegada és menjar plàtans, crec que amb dos sencers hauria prou, a més aporten potassi.

I tampoc oblidar el tema sals minerals per a mi més important que els carbohidrats.

I també evitar les aigües de molt baixa mineralització com la Bezoya, que no només no aporten sals sinó que et renten les que tens al cos. Millor isotóniques que lo de ISO vol dir que tenen una quantitat de sals similar als fluids corporals, així no les perds quan ho beus.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Gen 2019 06:14 #11 per Mona (Associat/da)
Jo també soc de les que no pren gels, n'he trobat molt pocs que no em sentin malament, i només he corregut un parell de Maratons prenent-ne.
El que solc prendre normalment son plàtans, que de moment, totes les Maratons que he fet n'oferien en els avituallaments, i frutis secs tipus dàtils, orellanes, anous, panses... també he fet alguna Marató prenent alguna barreta que fan amb dàtils i altres fruits secs que no em destrossen tant l'estómac com els gels.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Gen 2019 12:26 #12 per Jorfer (Associat/da)
Doncs jo he anat evolucionant, vaig començar amb la mel en tarrines petites, després vaig passar pel glucoesport en ampolles bebibles i ara prenc quatre gels i mai m'han sentat malament, encara que tampoc tinc clar que m'ajudin a córrer més i millor o és simplement efecte placebo.

Les gominoles no m'entusiasmen i mai prenc.

En marató el que no perdono mai els avituallaments tant d'aigua com isotònica.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Gen 2019 15:54 #13 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies.
Ahir vam provar el Powerade (la versió comprada en pols, però obviament dissolt), i va anar bé. Era una sortida curteta, hem de seguir provant, però si això funciona, complementat amb dinar (és nocturna) bé i algun platan i fuit sec, jo crec que ja farem.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2019 21:44 #14 per DaniTub (Associat/da)
Vaig fer la prova a la mitja de sitges, pero va acabar de agradar-me la idea. Va costar una estoneta que baixes la gominola. ??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2019 23:19 #15 per XaviCht (Associat/da)
Nosaltres seguim provant amb Powerade en pols. L'altre dia, 18k, 300 ml beguts sense problema. Sembla que amb això ens en sortirem (complementat amb plàtan i algun fruit sec)

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2019 11:28 #16 per Carlog (Visitant)
Em sembla un debat molt interessant.

En el meu cas, en les curses/entrenaments que feia fins fa 5 anys prenia gels en els últims km's de les mitges maratons, curses/entrenaments de muntanya/asfalt llargs, i durant la Marató. Tot i que no tinc clar si tenien efecte, si que puc dir que moltes curses les acabava amb problemes estomacals (que se'm passaven al cap de 1h o 1:30h després de la cursa).

Després de l'aturada de córrer que he tingut durant uns anys, actualment no estic prenent cap gel ni cap suplement o beguda amb pols durant l'entrenament/cursa. Amb aigua, alguna beguda isotònica aïllada i aliments bàsics com la fruita (principalment platans, pomes i taronges) i fruits secs m'he adonat que em va prou bé i, el més important, no em provoca problemes estomacals significatius a l'acabar la cursa o entrenament.

No crec que hi hagi una millor o pitjor opció, sino que crec que cadascú ha de trobar la seva opció adecuada.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2019 16:46 #17 per Juanjokyokushin (Associat/da)
Jo fins ara no ho he provat, però gent com Pau Capell porta el "parches" Nutritape (a més a més que crec que el patrocina la marca).

nutritape.com/es/

Segons companys que em parlat molt d'aquest tema, això dura 24 hores, i no cal consumir "gel", ni res més, ja que això alimenta directament als músculs. Serà qüestió de provar-ho, però no es una cosa tan econòmica com els gels o els gumis. Si ho provo ben aviat, ja ho comentaré.

Marató BCN 2019: 2h57'40"
Marató de Collserola 2018: 4h04'53"
Mitja Marató Colomenca 2019: 1h24'30"
Cursa dels Nassos 2018: 37'33"
Cross Popular 5k Santa Coloma de Cervelló 2013: 18'47"

www.strava.com/athletes/4035524

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2019 20:04 #18 per Jorfer (Associat/da)
Juanjo i com va això? Passa de la pell a la musculatura? Al·lucino si és així.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2019 20:59 #19 per Juanjokyokushin (Associat/da)
Al cap i a la fi això són gustos personals. No a tothom ens anirà bé un gel, dàtils, barretes, isotònics, etc. És qüestió d'anar provant i fent experiments als entrenos. El que s'ha de tenir ben clar, és que al teu cos durant la teva activitat de córrer, li has de compensar el dèficit de desgast energètic i de glucosa en sang. O sigui, per cada hora que estàs corrent, sigui una marató o una ultra trail, el cos és com un cotxe, i per no quedar-te sense benzina (que no ens doni la "pajara"), cal aportar 300 kcalories i entre 60 a 90 grams de glucosa, a més a més, si afegim cafeïna (per activar-nos mentalment), BCAAS, Glutamina, Minerals, etc., serà molt millor i evitarem la catabolització muscular i destrucció de teixits.

Marató BCN 2019: 2h57'40"
Marató de Collserola 2018: 4h04'53"
Mitja Marató Colomenca 2019: 1h24'30"
Cursa dels Nassos 2018: 37'33"
Cross Popular 5k Santa Coloma de Cervelló 2013: 18'47"

www.strava.com/athletes/4035524

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 febrer 2019 23:09 - 04 febrer 2019 23:17 #20 per No Surrender (Associat/da)
Wouuuuuu!!! Interessant fil!!!!
Jo tampoc toler gairebé els gels...de fet, notés en puc consumir d'una o dues marques i només els utilitz per a Maratons i a vegades en alguna mitja, en distancies llargues de muntanya, en duc per emèrgencia, però quasi mai els utilitz. Molts d'ells a banda que me provoquen nausees, també amb la glucosa que porten, faig pic d'insulina i me va fatal.
Has obert la caixa de pandora....primer per la diversitat, i segon que lo que li va bé a un no li va bé a l'altre.
Ara des de fa un temps també estic provant les barretes de paleobull en vaig menjant trocets petits mentre corr), que a més de dur proteïna, no duen sucres afegits, i són bastant naturals (que és una mica el meu rollo).
Estaré atenta a aquest fil!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.