Marató sense gels ni gominoles

Marató sense gels ni gominoles

05 febrer 2019 20:18 #21 per DaniTub (Associat/da)
Jo al final he decidit que per Sevilla seguiré en la meva linea de no pendre gels. He fet un parell de proves que no han sortit com esperaba.

Lo que si faré es omplir-me dissabte de bona cervesa per tal d´arribar ben hidratat a la sortida.:joy: :joy:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 febrer 2019 22:32 #22 per HALCON MILENARIO (Visitant)
DaniTub, lo del Sábado me parece la mejor opción, harás una buena carga de Hidratos, estarás hidratado y si lleva algo de alcohol dormirás mejor, aunque tienes la opción SIN :stucktongue :great:
Yo soy de la vieja escuela y todas las he corrido solo tomando agua, las corrí entre los años 1992 y 2001 cuando no había tantos productos en el mercado y mi experiencia me dice que no es necesario si durante los meses anteriores as hecho el entrenamiento adecuado y te as alimentado y descansado adecuadamente. Mi mejor marca es 2h. 46´29" pero en mi club en esa época el mejor corría en 2h. 20´ y había también 5 corredores entre 2h. 30' y 2h. 45' y las hacían con agua.
Si te quieres gastar dinero adelante, o esperas una ayuda mental a partir del km. 30 adelante, pero creo y con esto no quiero molestar a nadie, cada uno es libre de meterse o hacer lo que quiera , que una Maratón con los deberes hechos y hacerla con tomas de agua es mas gloriosas, que te vaya bien en Sevilla.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Mar 2019 19:02 #23 per XaviCht (Associat/da)
Bé... objectiu assolit. L'hem fet a base de Powerade a sac (bé, aigua de tant en tant, també) i un parell o tres de trossets del plàtan. Ha funcionat bé.

Vaig comprar Maurten a la fira, per provar en algun entrenament, però òbviament no pas al dia següent. Li he passat al meu amic, també, a veure (ell anava amb uns a base d'aigua de mar o alguna cosa així, que a la Maratest li van funcionar... però el del 27 de diumenge passat no li va sentar gens bé....

Gràcies altre cop a tots!

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Mar 2019 21:20 #24 per Mona (Associat/da)
GEnial! I va anar bé, oi?
Ara si en fas una amb els gels, ja ens explicaràs si et van bé!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Mar 2019 22:35 #25 per XaviCht (Associat/da)
Sí, molt bé!
Provarem els gels als propers entrenaments, sí, ja diré con van.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mar 2019 12:58 #26 per fandes (Associat/da)
Jo també tinc problemes amb els gels i vaig atacar la marató prenent-ne sols un... Sensacions fantàstiques. Tirant d'isotònic (matodextrina), sals i aigua (i també vaig agafar mig plàtan a la mitja marató).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Abr 2019 11:03 #27 per Mona (Associat/da)
Marató de Boston feta sense gels i menjant els plàtans que el públic donava, ha anat genial! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Abr 2019 20:04 #28 per XaviCht (Associat/da)
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Sembla que el plàtan li funciona a tothom

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Abr 2019 23:33 #29 per jaume86 (Associat/da)

Mona va escriure: Marató de Boston feta sense gels i menjant els plàtans que el públic donava, ha anat genial! ;)


Val a dir que la marató de Boston no és "normal". Hi havia una quantitat de persones enorme que et donaven tot tipus d'avituallament (des dels plàtans que comentes a gominoles, gelats, cervesa, aigua... una passada també en aquest aspecte!) a més d'un avituallament cada milla d'aigua + gatorade, en vasos, que pràcticament no vam utilitzar.

Per la meva part, les 15 maratons anteriors havia tirat sempre de 6 gels, 3 de la marca gu (roctane crec que es diuen, amb un extra de cafeina i HC) i 3 d'una marca que es diu cop de fuet o algo així. Sempre he tingut molts problemes estomacals però just ara fa un any, a la foto correcat, el bighouse em va donar un fortasec i això ha estat glòria per a mi! Prenden un una horeta abans de començar ha passat a ser vital! I sense que es faci un tap de dies...

Dit això, com a Boston anava a gaudir, vaig provar els gels maurten, sense fortasec. L'exigència de la marató va ser diferent a l'habitual, no crec que fos ni més fàcil ni més difícil passar de 2h55' a 3h30', cert que el ritme era molt més còmode però també son 35' més de tute físic (que finalment van ser gairebé 40' més!). Per començar, dir que en portava 6 però amb el tema de les milles em vaig fotre un embolic i només en vaig prendre 5, oferint el sisè a l'amic que va fer una marató de nassos patint gairebé durant la segona mitja. I vaig acabar bé però a l'arribar a "casa" necessitava urgentment passar per l'wc...

Així que els Maurten tampoc els tolero 100%, tot i que és cert que els tolero més que els que prenc habitualment. Tocarà provar-ho en alguna altra marató que competeixi però sense buscar marca, potser a VLC19! A Empúries tornaré als 6 habituals + fortasec.

Per últim, comentar que el meu estòmac és delicat, suposo que entre la intolerància a la lactosa, les diferents alergies + la quantitat d'ibuprofens que he ingerit al llarg de la meva vida per les migranyes... i per això els isotònics no em senten bé així com tampoc algun suplement que he provat, encara que no m'hi he dedicat mai a provar-ne per recuperar abans els entrenos, les diferents marques...

Interessant fil!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 09:37 #30 per OscarBolo75 (Associat/da)
Bon dia

jaume86 va escriure:

Mona va escriure: Marató de Boston feta sense gels i menjant els plàtans que el públic donava, ha anat genial! ;)

Així que els Maurten tampoc els tolero 100%, tot i que és cert que els tolero més que els que prenc habitualment. Tocarà provar-ho en alguna altra marató que competeixi però sense buscar marca, potser a VLC19! A Empúries tornaré als 6 habituals + fortasec.


jaume86 si la teva pauta son 6 gels Gu, de 25grs de CH, amb això fas una ingesta de 150grs CH durant la cursa....que per les teves maratons de sub3h son uns 50 grs CH/hora.

Els gels Maurten porten una combinació de CH (fructosa i glucosa) que els fa poder arribar al 100grs CH/hora (per això es diun GEL100). A més del gels ho tenen en pols (amb 2 tamanys diferents) per fer-ho en beguda, es barreja amb 1/2 litre d'aigua i aporta fins a 80grs CH (Drink Mix 320).

Es diu que s'ha d'ingerir entre 60-80 grs de CH per hora de competició.

Faig una parell de propostes (jaume86 podries testar a Empuries):


1-
Just abans de la sortida, et prens un Drink Mix 320: 80grs CH
Sobre el km 15 et prens 1 gel: 25grs CH
Al km 30 et prens un Drink Mix 320: 80grs CH **
* et fa falta o portar-ho a sobre o que alguna t´ho doni
** beure a poc a poc, no d'un glop
Amb aquesta pauta has ingerit 185grs CH que son 57 grs/CH per les 3h15' que faràs a Empuries.


2- Pauta per si vols maximitzar els CH/h:
Just abans de la sortida, et prens un Drink Mix 320: 80grs CH
Sobre el km 12 et prens 1 gel: 25grs CH
Al km 22 et prens 1 gel: 25grs CH
Al km 32 et prens un Drink Mix 320: 80grs CH
Amb aquesta pauta has ingerit 210grs CH que son 65 grs/CH per les 3h15' que faràs a Empuries (i 72 grs/CH per una Marató en 2h55').


Una última proposta per qui tolera 0 els gels:
Just abans de la sortida, pendre un Drink Mix 320: 80grs CH
A la Mitja Marató pendre un altre un Drink Mix 320: 80grs CH *us fa falta ajuda o portar-ho a sobre
D'aquesta manera haureu aportat 160grs, que fins ara era molt difícil poguéssiu ingerir amb gominoles, plàtans, etc.

Comentar que el tast de la beguda es com aigua amb sucre, crec que tolerable per quasi tothom.


Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 11:35 #31 per Jorfer (Associat/da)
OscarBolo75 i jo que tolero tot que em recomanes?

La meva rutina són 4 gels PowerGel amb cafeïna als kms 10/20/30/35 més 4 sals sense cafeïna els 5/15/25/35. A banda prenc una aspirina granulada al 25. Potser em passo oi? :scream: :scream:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 16:58 - 23 Abr 2019 08:37 #32 per rnou (Associat/da)
Hola, sobre protocol... El meu va ser: gel maurten 150 40 minuts abans amb la meitat d'aigua per no pixar massa. Després un gel cada 20 minuts de cursa. No els feia coincidir amb el avituallament per no generar un estrès a la cursa i poder beure més aigua tranquil·lament. Després 5 pastilles de sals i cafeïna distribuïda per la carrera (l'última a les dues hores). En el seu moment vaig fer una gràfica per veure que no passava els grams de Hidrats per hora.
.
El que sí que vaig notar a la marató és que no en necessitava tants, potser per la càrrega d'hidrats, però em servien per distreurem als moments crítics.

10k - Nassos (2019) - 33:58
21k - BCN (2020) - 1:14:21
42k - Sevilla 2020 2:35:28 (Poligonera 2:34:40)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 17:50 #33 per jaume86 (Associat/da)
Moltes gràcies Oscar (una vegada més) i rnou, alucino amb el detall amb que ho cuides absolutament tots els aspectes haguts i per haver!!

Pel que fa a les meves primeres 15 maratons, ara que ja estic a casa i els tinc en mà, alterno 3 gels GU roctane de vainilla (enamorat de la vainilla que soc!) que posa al gel que contenen 21 grams de CH, 1425mg d'amino àcids, 125mg de sodi i 35mg de cafeina (una mica més que els GU normals; i 3 gels de la marca Overstims antioxydant gel liquid que contenen 20 grams de CH i d'altres sals com sodi, calci o magnesi.

A l'any 2013, durant la meva primera temporada, vaig debutar a la marató. Com que no sabia què feia, em vaig anar a assessorar en aquest aspecte a la botiga Evasion Runner de Vilanova, que encara avui m'inspiren molta confiança. I d'ença que em van recomanar això, com la gran majoria de maratons han anat com volia (menys un parell l'any 2017 que conforme anava passant l'any el desentrenament es va anar fent cada cop més palés) doncs sempre he seguit la mateixa pauta. Començar al km15, 20, 25, 30 i el darrer al 35.

A la expo sports de BCN, al costat de l'stand de sabatilles solidaries hi havia el de Maurten i vaig pensar que seria una bona manera de testejar-los a Boston. Venien un pack amb 6 gels i un sobre. No us sé dir ni quins gels ni quin sobre doncs no sabia que hi haguessin diferents quantitats. No obstant, vaig seguir la pauta que indicaven amb unes instruccions que anaven al pack junt amb un bidó. Una hora abans el polvos i la resta de gels tal com els prenc normalment (però un el vaig guardar per si el necessitava l'amic rafa).

Energia no em va faltar, per una banda penso que el ritme era molt més cómode que en una marató a tope però per altra banda també és cert que vaig estar corrent molta més estona. Dit això, també haig d'apuntar un parell de temes més. Em costava horrors obrir cada gel! L'obertura coincidia amb un doble capa i només un dels 5 el vaig obrir a la primera, fet que no em va agradar gens. Potser per això estaven d'oferta? També esmentar que no m'agrada haver de dependre de tercers en una marató, i menys per un tema tant important com "els gels" o sigui que descartat fer més begudes en pols durant qualsevol marató (portar ampolles a sobre ho tinc descartadíssim!).

A Empúries no me la puc jugar, és una marató importantíssima per mi, a l'alçada d'una MMP i aniré amb els meus 6 gels GU i Overstims com he fet sempre menys a Boston. Com al desembre a València sempre arribo molt justet i mai per fer marca, podria ser un bon moment per donar una segona oportunitat als Maurten, que per cert, a ll'stand de la fira em van dir que en breu obririen una botiga aquí BCN.

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.