caniCROSS

caniCROSS

06 Oct 2010 15:35 #1 per Otursa (Visitant)
Bones!!

És el primer fil que obro i crec que ja fa varis mesos que estic pendent d'aquest bloc, i òbviament de córrer. Jo vaig col·laborar com a veterinari en un canicros i realment vaig al·lucinar. Des de llavors em vaig plantejar corre'n un i així va ser. Després d'assolir el meu repte i era la primera cursa que feia després de tres o quatre anys de bona vida, degut a que no tenia la gossa perquè era amb els meus sogres i que em vaig penjar una mica, vaig tenir uns mesos de parón. Després el cucquet va despertar ja definitivament, des de la primavera que no puc parar de fer km. Potser no faig grans baixades de crono, però m'ho passo molt bé i necessito aquest moment del dia gairebé més que dormir. I la veritat que això de les curses enganxa de mala manera.
Com que no he vist cap mena de fil ni esmena alguna al canicros, doncs m'he decidit a obrir-ne un de nou.

Primer voldria saber si hi ha algú pelr corredors.cat que faci canicros. I res, a veure quin suc se'n treu d'aquesta conversa. Suposo que si és així, ja us demanaré algun consell.

També aprofito per posar el calendari que he tret de la web, per si a algú li interessa.


31. oct. 2010
Primer Canicross de Catalunya - 6ª edició
Sant Llorenç Savall (Barcelona)
Muntanya i canicross
8 km

13-14 nov. 2010
Vidreres (Girona)
Mushing i canicross
5 a 7 km

11-12 des. 2010
Campionats de Catalunya en Terra
Seròs (Lleida)
Mushing i canicross
5 a 7 km

18-19 des. 2010
2on Trofeu Can Pradell
Vallgorguina (Barcelona)
Mushing i canicross
7 km

16. Gener. 2011
Cursa Les 2 Torres
Campredó (Tarragona)
Muntanya i canicross
12'5 km

L'any passat al gener també hi havia la cursa de Moià, de 10 km aprox. També era cursa de muntanya.


13. feb. 2011

Canicross Badalona
Badalona (Barcelona)
Canicross
10 km

27. feb. 2011
Canicross Cotecan
Puigverd de Lleida (Lleida)
Muntanya i canicross
10 km

PD= no sabia a quina secció col·locar-lo al fòrum... canicross=cross, no?

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2010 21:03 #2 per DaniTub (Associat/da)
  Moltes gracies per la informació.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2010 13:08 #3 per jimbdn (Visitant)
Bona iniciativa, Otursa.
A veure si ens passen per aqui els que correm amb gos i ens expliquem "truquillos" i consells que fem servir.

Jo de moment nomes entreno amb el LLamp (un gos d'atura català que el 25 d'octubre farà un any), per muntanya i per plà al costat de la platja. Fins ara feiem al voltant de 5kms i aquests últims dies, aprofitant que s'acosta el debut a Sant LLorenç,  he fet amb ell una tirada de 8 per muntanya i una de 9 en pla, fent al voltant de 50'. El tiu ho ha aguantat molt bé. Li respecto que es pari quan vol a olorar i a altres coses  :intello: però enseguida continua trotant. Mai va a darrera, sempre va a davant i quan pasen els kilòmetres, al meu costat.

Dues consultes a veure si m'ajudeu:

Quan vaig per muntanya, a la zona de Sant Jeroni, la Conreria, no hi han fonts i les que hi han estan molt allunyades una de l'altre. Com us ho feu per portar aigua i que sigui còmode? Les mans les necessito per controlar la línia de tir.

Quan acaba l'entreno, a part de l'aigua li doneu algun tipus de premi?

Pel que veig (Otursa) ets veterinari, per tant ens podras donar consells, sobre com alimentar el gos, si cal prendre algun tipus de protecció per les articulacions i aquestes coses. I si algun correcat mes veterinari, passa per aqui sera benvingut. A veure si ens feu un petit manual introductori.

Hermanotubo, cigró,delurian,  a veure si expliqueu experiències i entrenos.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2010 18:39 #4 per Otursa (Visitant)
D'alimentació diària, això és com tot... amb una dieta adecuada a l'edat, el tamany i de qualitat suficient n'hi hauria d'haver prou. No sé si algú dóna cartíleg de més a més, però si no hi ha cap patologia concreta, ni risc d'atrrosis, no crec que sigui necessari. De tota manera, si us ho podeu permetre (no són coses barates)... doncs endavant! Si feu exercici intens, podrieu suplementar la dosi diària de pinso en un 25% o així.

El tema de quan acaba l'exercici, jo sempre li dóno una llauna a/d o una recovery, depen de la marca. Són llaunes molt energètiques, però depen una mica de com ho aguanta. Normalment mitja i al cap d'una estona l'altre mitja llauna. Per donar el menjar diari, no ho feu mai abans d'exercici... alt risc de torsió d'estòmac. Després, quan torneu a casa deixeu que s'afarti d'aigua i al cap d'una estona ja li donareu el menjar. El que si li dóno és amb l'aigua, en ocasiones concretes, i això pot ser útil, una solució oral de glucosa que es diu GLUCOLYTE. És de venta en farmàcies i si mai té una baixada de sucre, és útil de tenir-ho a mà. No sé si és el que fa la majoria, però jo almenys si. Porto un any corrent i tampoc sempre amb gos, és a casa els meus sogres. El dia de la cursa, sempre respecteu tres hores mínim entre l'esmorzar i la cursa.

Tema de l'aigua, jo surto per llocs amb rius i fonts. Intento evitar els dies de calor. No conec cap alternativa.

Espero que et serveixi jimbdn.

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2010 20:13 #5 per DaniTub (Associat/da)
Jo el problema que tinc es un galgo que no fa cas  :he: :he:. Quan surto amb ell  jo agafo maxima velocitat i ell va encara caminant  :he: :he:, llavors no faig res especial.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2010 00:46 #6 per Otursa (Visitant)
Al final m'he inscrit a la cursa de Sant Llorenç. Espero que el fisio faci bé la feina...

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2010 09:37 #7 per jimbdn (Visitant)
hermanotubo, has d'ensenyar al teu galgo a dissimular, a que posi al menys cara de velocitat  :666:
El meu, el que fa es una gasosa típica, surt cagant llents per cansar-me, i quean ja hem fet una sèrie d'un parell de kilòmetres, em dona vidilla i es posa a caminar, mente jo vaig aguanta la velocitat com puc.... :beurk: I el que es l'ostià es quan veu passa un tren, es cardar un sprint que crec que em fa anar per sota 4' segur!

Otursa, gràcies pels comentaris, pero hi ha una cosa que no he entès i mira que li he fet llegir al gos: "una llauna a/d o una recovery", hem diu que pot este nombre noviene nada. A que et refereixes?

Del dELURIAN i del Cigró, sabem algo?

Farem foto correcat amb els gossos no?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2010 00:41 #8 per Otursa (Visitant)

Otursa, gràcies pels comentaris, pero hi ha una cosa que no he entès i mira que li he fet llegir al gos: "una llauna a/d o una recovery", hem diu que pot este nombre noviene nada. A que et refereixes?


Són llaunes de menjar humit hipercalòriques, de venta en clíniques veterinàries, una pijada de fet: Hill's a/d o Royal canin recovery.

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Oct 2010 21:19 #9 per dELURIAN (Visitant)
hola companys, perdoneu el retard que porto uns dias liat!!!!!!!  :whip: :whip: :whip:
en fi la meva experiencia en canicross es ridicula, nomes 1 participació i la gossa al costat, ting una preciosa pitbull, que la ting ensenyada a anar al costat o radera meu suelta i no enten la accio de estirar de mi, a mes tampoc e pogut aplicarhi gaire temps que amb una cria i entrenar amb ella radera ja faig prou coses jejejeje., aki os deixo el blog de la meva gossa la gresca, nom de ped red gresca, grescat.blogspot.com/ no te gaire mandanga de moment.
ja m he inscrit e tingut sort, per la marato tancat!!!
alla ens veurem amb el germa tub el seu que tira massa i la meva que no estira jajajaja, els ajuntarem aviam que passa, no??? jajajaja  :whip: :whip: :whip: :whip:
ting por e, la meva primera cursa de muntanya i a sobre de 12,5.......espero no morir en l intent jejejeje, entrenare fort les pujades de per aki....... :whip: :whip: :whip:

en fi un salut i ens veiem a la cursaaaaaaaaaa

qUINA cULPA eN tENEN eLLS dELS nOSTRES eRRORS?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2010 06:53 #10 per DaniTub (Associat/da)
Serem uns quans a Sant Llorenç, farem una bona foto correcat. :he: :he:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2010 11:31 #11 per Otursa (Visitant)


ting por e, la meva primera cursa de muntanya i a sobre de 12,5.......espero no morir en l intent jejejeje, entrenare fort les pujades de per aki....... :whip: :whip: :whip:


A Sant Llorenç el reglament marca que són Canicross 8,390 Km i 427 m.... ho he hagut de mirar perquè 12,5 km per mi ara mateix serien impensables. M'heu espantat!!!!!

Espero poder córrer, de moment porto dues setmanes mimant molt el genoll i aquesta última no he provat de fer res, per si de cas. A més la gossa fa més d'un any que no es posa l'arnès... pot ser una cursa força entretinguda.

Quines perspectives en quant a temps teniu previstes?

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2010 12:10 #12 per jimbdn (Visitant)
Otursa, jo espero que no plogui  :666:
Si et refereixes a temps de rellotge, em conformo amb arribar  :yipi:. 
En les sortides de cap de setmana per entrenar, acostumen a fer uns 8-9 kms al voltant de 50-55', pero sense gaire desnivell. No se si et pot servir de referència.  El que surti, si surt bé ja m'estarà bé. El que vull es veure la cara de satisfacció que posara la meva filla petita, la propietaria del gos, quan vegui orgullosa la cursa que ha fet en Llamp!

Des de Badalona, Joan.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2010 15:13 #13 per DaniTub (Associat/da)
Jo l´any passat anat poc a poc vaig fer 41 minuts, recordo que no era massa dur, el primer tram era de pujada, arribabas a l´avituallament i despres era tot baixada.

Jo ja tinc a la meva rata de metre i mig engrasada. :he: :he: :he:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2010 16:38 #14 per Otursa (Visitant)
Jo en curses de 10 km em moc prop dels 55 i baixant cap a 50 (m'hi acosto, però no baixo mai). Suposo que 50 minuts serà el temps objectiu per mi en aquesta cursa, tot i que acabar amb la gossa sempre és un repte.

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Oct 2010 00:36 #15 per dELURIAN (Visitant)
esperem que vagi be aket genoll!!!!
jo de prespectiva, acabar i em donare per satisfet, i si la gossa es comporta com l ultim cop, tot perfecte doncs........jejejeje :party: :party: :party:

qUINA cULPA eN tENEN eLLS dELS nOSTRES eRRORS?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Oct 2010 11:00 #16 per Otursa (Visitant)
Confirmada la dos Turons de Moià (canicross que l'any passat eren casi 11 km) el dia 16 de gener del 2011.
A part és cursa de muntanya i nordic walking. És la primera cursa que vaig correr, encara que la viag trobar bastant durilla, per poc que pugui hi tornaré.
Us deixo aquí l'enllaç, encara no hi diu res però he trobat la data per casualitat mirant altres curses a atletisme.com


www.rivendelmoia.net

Com el Vallès no hi ha res

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Oct 2010 12:11 #17 per nhugt4 (Visitant)
Yo me inicié justamente en Sant Llorenç, ahora hace ya 5 años.
Es un circuito que no es muy duro, pero tampoco es light. Hay una subida con mucho desnivel, donde incluso tienen colocada una cuerda para ayudarnos a subir por si esta húmedo, no creo que haya mucha gente que corra ese tramo.
En cuanto a la forma de entrenar, yo soy partidario de hacerlo en grupo. Los perros si no tienen motivación se aburren, y dejan de tirar, en cambio si siempre hay un grupo de perros delante, siempre tiran, se deben hacer relevos.
Otra opción es la de tipo series, “entre comillas” yo corro con el perro suelto, pero con su arnés puesto y yo con el tiro colocado, y le dejo correr libre, y cuando yo decido, lo engancho y tiramos unos 500mts, felicito e incluso le tiro la pelota y otra vez suelto a correr. Esta opción es solo viable si el perro no es agresivo, y es obediente, si no, descártalo.
Yo soy miembro de la organización del canicross de Badalona, así que si os interesa no dudéis en pedir información.
La verdad que este año voy a correr pocas carreras de canicross, ya que mi cocker tiene 10 años ya.
Aquí dejo mi blog, ahora mismo habla menos de canicross, pero en el lateral del blog “tags canicross” podéis buscar experiencias de carreras y algún consejo.

agilitycanicross.blogspot.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Oct 2010 22:38 #18 per dELURIAN (Visitant)
yo tampoco me he puesto en serio a enseñarla a tirar pero despues de lo savido menos........pues despues de dejarme una pasta en veterinarios, tiene bronquitis cronica, mañana me dan el tratamiento de por vida, no es que sea mu grabe ademas incluso cuando esta mala, al salir se anima muchisimo parece que le vaia bien i todo, pero vamos que paso de hacerla tirar

nhugt4, corrigeme si me ekivoco, tengo entendido que lo correcto en el canicross, es que el perro solo tira en las suvidas, el resto de la cursa es un acompañante, con lo cual lo ideal es enseñarle bien la orden de tirar i dejar de tirar i au asi alomejor no se acaban aburriendo de tirar.....no?

enga saludossssssss que ganicas ya de sant llorenç

qUINA cULPA eN tENEN eLLS dELS nOSTRES eRRORS?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Oct 2010 07:10 #19 per DaniTub (Associat/da)
Al final farem un bon grupet per anar a Sant Llorenç. :party: :party: :party:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Oct 2010 08:41 #20 per nhugt4 (Visitant)

yo tampoco me he puesto en serio a enseñarla a tirar pero despues de lo savido menos........pues despues de dejarme una pasta en veterinarios, tiene bronquitis cronica, mañana me dan el tratamiento de por vida, no es que sea mu grabe ademas incluso cuando esta mala, al salir se anima muchisimo parece que le vaia bien i todo, pero vamos que paso de hacerla tirar

nhugt4, corrigeme si me ekivoco, tengo entendido que lo correcto en el canicross, es que el perro solo tira en las suvidas, el resto de la cursa es un acompañante, con lo cual lo ideal es enseñarle bien la orden de tirar i dejar de tirar i au asi alomejor no se acaban aburriendo de tirar.....no?

enga saludossssssss que ganicas ya de sant llorenç


Nunca he oido eso, pero realmente no tiene sentido.
El perro debe tirar todo lo que pueda siempre, aunque es normal que su ritmo no sea constante toda la carrera. Realmente los perros tiradores,  se adaptan a nuestro ritmo, porque aunque al principio de la carrera te puedan llavar a un ritmo alto, al final eres tú el que tienes que frenarlos bajando el ritmo.
Otro asunto que se me paso, es el tema de las carreras, no todas son iguales. Hay varios formatos de salidas. Por ejemplo en Sant Llorenç y en Badalona, la salida es conjunto, todos los participantes a la vez. Hay otras carreras donde las salidas son tipo contrareloj, sale un corredor cada minuto (logicamente a los perros que no tiran bien, les es más difícil tirar en estas) y la última es tipo contrareloj pero por grupos, suelen salir grupos de 5 corredores cada 30 segundos.
Son distintas maneras de hacer lo mismo, aunque para los perros  que tiran, la mejor opción es la salida individual, ya no les genera ningún tipo de stress.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.