Transicio al minimalisme

Transicio al minimalisme

26 Mai 2015 22:57 #1 per xevifisio (Associat/da)
Des de fa un temps m'estic plantejant reduir l'amortiguació de les meves bambes. L'objectiu no és anar descalç ni molt menys, simplement correr una mica més "natural".
Hi ha algú que ho hagi provat? Obro el fil per intentar que sigui un punt de trobada  on resoldre dubtes, compartIr experiències, i perquè no, quedar de tant en tant

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 15:44 - 27 Mai 2015 16:35 #2 per solteron (Associat/da)
Jo vaig seguir la recomanació de Blaise Dubois a un conferència seva a la que que vaig anar el Maig 2013.
Vaig començar amb només 6 minuts amb les minimalistes i incrementant només 1 minut a cada sortida, les portava a la motxilla i canviava de sabatilles quan tocava.
El Maig 2014 ja vaig arribar al punt de fer tot amb minimalistes,entrenaments i curses també, muntanya també i ara, un any després cada dia més convençut de que vaig fer bé.

Des de el principi vaig agafar minimalistes força radicals perquè ja que principalment els avantatges pel seu us venen de la millora en la tècnica de carrera doncs les sabatilles et tenen que forçar a còrrer diferent, més cadència, menys recolzament de taló etc.

... i aquestes sabatilles que ara venen con "natural running" amb menys drop, de minimalistes no tenen res. No únicament depen del drop, son encara massa esmortides, poc flexibles, massa estabilitzadores, etc ...

Espero serveixi d'alguna ajuda

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 17:23 #3 per Dani (Associat/da)

Des de fa un temps m'estic plantejant reduir l'amortiguació de les meves bambes. L'objectiu no és anar descalç ni molt menys, simplement correr una mica més "natural".
Hi ha algú que ho hagi provat? Obro el fil per intentar que sigui un punt de trobada  on resoldre dubtes, compartIr experiències, i perquè no, quedar de tant en tant


Puc preguntar-te el motiu per voler córrer amb minimalistes ?

Jo et puc esxplicar el meu cas.

Sempre he corregut amb sabatilles amb màxima amortiguació, i com sempre he corregut amb Saucony corria amb les Triumph. Jo diria que estaré a la mitjana de persona en quan a lesions, algunes, no gaires, alguna una mica llarga, normalment poca cosa, més o més "standard"

Però sempre, sempre, sempre, patia de bessos/aquil.les. Cada entrenament una mica llarg o exigent, bessons carregats. Quan petava de lesió, sempre era en aquesta zona. Podria ser les sabatilles ? En teoria NO perquè tenien màxima amortiguació. Però ja m'ho deia molta gent, entres massa de taló. podria ser això el motiu ?

Aprofitant la lesió més llarga que he tingut. A l'aquil.les per variar... Moolt a poc a poc baix "baixar" la gama de sabatilles. O sigui, bambes amb menys drop i menys amortiguades. Fent el camí de les Jazz (drop8) Cortana (drop4) Kinvara(drop4) Virrata(drop 0) i 180 grams. Que són les que porto ara.

Que he guanyat ? Ja no pateixo de bessons/aquil.les.  Aquestes sabatilles "obliguen" a entrar més de punta i això A MI em va bé. D'aquí uns mesos valoraré. Potser estic fet una merda de tot el tema muscular i haig de tornar a buscar més amortiguació. Ja ho veuré. Tinc una fascitis que no vol marxar de fa un any o més i com menys drop, menys mal em fa al córrer.

Si no hagués patit de cap mal, no crec que hagués fet el pas. Canviar per canviar.....

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 18:47 - 27 Mai 2015 18:50 #4 per solteron (Associat/da)
Jo des de que vaig gairebé sense amortiguació acabo les curses amb les cames molt menys cansades,  tot el contrari a lo que sempre ens han explicat.
En canvi a nivells de peus si que segurament les minimalistes me'ls castiguen més, però també en part això és el que busco amb el minimalisme, enfortir el peus, que sempre han estat un punt dèbil meu i poc a poc crec ho vaig aconseguint.


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 19:11 #5 per xevifisio (Associat/da)
Gracies solterón, com les que tinc jo no son gens "radicals" (merrell mix master), fare quelcom semblant al que dius pero començant amb mes minuts.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 19:32 #6 per solteron (Associat/da)
Amb les sabatilles que dius després d'un parell de sortides i veure que et van bé crec que ja pots fer tots els minuts seguits que vulguis però poc o res a veure amb una transició al minimalisme

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 19:35 #7 per xevifisio (Associat/da)
Hola Dani, soc fisio i m'encanta la biomecànica. 26 óssos a cada peu i amb l'arquitectura que tenen, sembla que han de ser per amortiguar...potser entre tots hem atrofiat aquest sistema a base de complenents externs?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 22:09 #8 per solteron (Associat/da)

Hola Dani, soc fisio i m'encanta la biomecànica. 26 óssos a cada peu i amb l'arquitectura que tenen, sembla que han de ser per amortiguar...potser entre tots hem atrofiat aquest sistema a base de complenents externs?


Precisament això va ser un punt fonamental a la conferència de Blaise Dubois : la fragilització del peu i el turmell per l'ús de calçats excessivament protectors.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2015 22:17 - 27 Mai 2015 22:23 #9 per solteron (Associat/da)
Cursa en Sant Joan Despí any 1984, gentilesa de tonicosco, fixeu-vos a las sabatilles, no era una reunió de minimalistes no, si no que llavors el calçat de running era així i si la foto fos d'uns pocs anys enrere encara serien més primes les soles, ja que cap al 1984 els fabricants de sabatilles ja havien començat a vendre la moto de que esmortir era bo.


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 11:01 #10 per triniti (Visitant)
Hola.

Tema muy interesante, pero a la vez delicado, esto hace tiempo que esta en marcha, pero creo que la información siempre ha sido interesada por las dos partes y a llevado a la gente a confusión y en muchos casos hacer las cosas mal y por consiguiente acabar en lesiones.

Me gusta leer a Solteron como ha hecho el la llamada " transición" que es la manera correcta de hacerlo, hay que trabajar cosas, musculacion del pie sobre todo y tobillos, después ir bajando el drop de las zapatillas hasta, bajo mi punto de vista, donde tu estés cómodo y tu cuerpo se adapte, si es 6mm, 3mm ó 0mm.

Lo que escribe Dani tiene su lógica con sus lesiones,  el tiene problemas en la cadena posterior, al obligarte las zapas a entrar, no de punta ( gran error) si no de pie entero, quitas el talón del suelo, con que la cadena posterior sufre menos y también la parte delantera de la rodilla. Ya de paso si su facitis es en la parte del talón debe irse, el porque no se le ha ido supongo que tiene que ver con que aun no tiene la transición del todo perfeccionada y debe meter un poco de talón, ademas si vas muy de punta haces trabajar el arco plantar y esto te tira del talón, si consigues ir plano, que es la manera correcta te se ira.

Pero también hay que tener claro que no toda la gente puede llevar esas zapas, por biomecanica, musculacion, etc.. También sea dicho de paso que si vas con zapas convencionales y no tienes problemas, mas allá de los normales, no te líes y continua con lo mismo de siempre

Saludos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 11:08 #11 per Dani (Associat/da)


Pero también hay que tener claro que no toda la gente puede llevar esas zapas, por biomecanica, musculacion, etc.. También sea dicho de paso que si vas con zapas convencionales y no tienes problemas, mas allá de los normales, no te líes y continua con lo mismo de siempre

Saludos


Totalmente de acuerdo.

Yo intento entrar sin talonar y es verdad lo que dices, a veces, para "proteger" el talón entro excesivamente de punta, error mio. Tengo que entrar totalmente plano, que a parte que es mas natural, no cargo tanto toda la otra pierna.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 11:31 #12 per futinguero (Visitant)
Heu sentit a parlar de la técnica pendular? Jo crec que qui té aquesta tècnica de manera natural és qui menys es lesiona.
Ara està o estava (crec que ja va de baixada) el minimalisme, però en realitat el que es fa quan algú s'adapta bé al minimalisme és adoptar una tècnica més pendular.
Però si vas amb unes bones vambes no minimalistes, però lleugeres quan vols anar ràpid, i tens una musculatura ben acondicionada i una bona tècnica pendular, sense gambada escurçada per manca de flexibilitat articular, per mi això (que no és poc) és garantia de no lesionar-se i evolucionar com a corredor o atleta.
Pensar que només per dur unes o altres vambes dexaràs de lesiona-te, per mi és enganyar-se.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 12:52 #13 per triniti (Visitant)
Hola

Futinguero estamos de acuerdo, que milagros los justos, pero al final vamos a parar al mismo sitio, el trabajo de reforzamiento, de intentar una buena biomecanica a través de técnica de carrera, hará que baje riego de lesiones y no hace falta llevar minimalismo para que debiéramos de hacerlo.
Aquí lo que ocurre es un problema de que a los corredores les comentas que hagan todo eso, como no tienen problemas no lo quieren hacer, al llevar zapas tradicionales te haces vago en ese sentido, porque teóricamente las zapas te cubren por su amortiguacion. Pero cuando vas por el camino de bajar drop tienes claro que para llevarlas bien tienes que hacer dicho trabajo y entonces lo ves útil y lo haces.

Saludos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 13:26 #14 per Sertx (Visitant)
Pues jo he començat a fer minimalisme per el simple fet de fer un nou projecte, jo corro d'una forma molt similar encare si que es veritat que he patit sempre de bessons i entre que això ho puc reforçar amb el minimalisme i millorar la meva tecnica de carrera i que m'agrada aquesta filosofia estic començant....ja portu 15min descalç!jejejejejejeje! :party: :yipi:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 13:45 #15 per Sertx (Visitant)
Que consti en acta que vaig descalç ara el primers moments pq com diu en solteron busco que el meu cos em digui que estic fent malament....quant porti mes de mitja hora crec que em posare unas minimal....que el terra amb els ol esta ben calento!jajajaja!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 13:55 #16 per xevifisio (Associat/da)
Pero el treball de reforç nomes deu ser al principi, o s'ha de fer sempre?
Quan estas adaptat no crec q faci falta, ja te'l fa fer la propia mecanica del pas sense les ajudes de les bambes amortiguadores, no?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 20:08 - 28 Mai 2015 20:27 #17 per solteron (Associat/da)
Tot passa per millorar la tècnica de carrera que és la que realment et pot ajudar a ser una mica millor corredor, a acabar menys cansat entrenaments i curses i potser a patir menys lesions.
El calçat minimalista només seria un mitja per a la millora de la tècnica i per a enfortir, que es igualment imprescindible per a la millora de la tècnica.

Fa poques setmanes vaig assistir a una mini conferencia de Pol Guillén en la que va parlar sobre el tema, va dir lo mateix, que el problema es la tècnica, que a ell li agrada entrenar amb esmortides però que igualment es capaç de fer un 10000 en pista amb sabatilles de claus sense taló, o amb voladores radicals, o amb coses molt minimalistes als crossos, i que ell te bona tècnica perquè aixì li van ensenyar des de petit a l'escola d'atletisme.

... La tècnica de carrera la gran oblidada del corredor popular.

Dit això que cada un faci servir el calçat que cregui millor, però que eviti el calçat més gros i super-esmortit com solució final als seus problemes ja que és una solució només paliativa, sintomàtica, però que no resol pas les seves carències fisques o de tècnica, les quals es tenen que intentar superar exercitant el peu i no subjectant-lo amb calçats molt protectors.

xevisifio el reforç depen de l'estat previ del corredor, si porta molt de temps amb calçats molt protectors doncs l'enfortiment pot durar anys ... jo estic en el tema  :he: i no es solament esmortiment, es tornar a mantenir l'estabilitat del turmell sense l'ajuda del calçat/plantilla estabilitzadors, o enfortir l'arc del peu debilitat per portar anys subjectat per una falca a sota ... etc.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2015 22:39 #18 per Koose (Associat/da)
Quin fil més interessant.
Prenc nota  :yes:

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2015 08:07 #19 per (Visitant)

A Barcelona teniu una tenda especialitzada en el tema...
A Run de Terra, Av Príncipe de Asturias 36 Barcelona.
Al capdavant en Marc i en Gerard


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2015 22:57 #20 per xevifisio (Associat/da)
Tete Xavi, gràcies per la info!
[/Solteronb], per tantpodriem dir que  al treure amortiguació m'obligo a millorar la técnica de carrera, i aquesta técnica millorada la seguiré aprofitant encara que vagi amortiguat?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.