Luxación de hombro

Luxación de hombro

07 Des 2010 23:14 #1 per (Visitant)
Acabo de volver el fin de semana con una luxación de hombro y no se realmente el tiempo que debe estar sin poder entrenar, mi preocupación es debida a que me estoy preparando mi primera maratón, la de Barcelona en marzo-2011.

No se si alguien me puede ayudar en cuanto a los tiempos de recuperación y si puedo hacer alguna cosa mientras dure el descanso obligado.

Gracias por vuestros consejos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Des 2010 19:42 #2 per Tinte (Visitant)
Lo primero es respetar el periodo de inmovilización, los médicos te lo habrán comentado pero ronda las 2-3 semanas.
Durante éste período trabaja el tren inferior de forma suave, bici estàtica, con gomas, ejercicios isomètricos, ...
A partir de entonces mi consejo és que acudas a rehabilitación si te la dan a través de SS o mútua y sino a un fisioterapeuta particular que te paute ejercicios progresivos de tonificación y sobretodo PROPIOCEPCIÓN de la cintura escapular (el hombro).
De igual forma te aconsejo que busques un profesional que pueda ir movilizando de manera PASIVA y con precaución todo el hombro y estructuras vecinas incluso en la fase final de la inmovilización para no perder rango articular ni tono muscular.
Cada caso és un mundo, puede que en 3 semanas te veas bién, puede que en mes y medio... però el trabajo propioceptivo te aconsejo lo vayas haciendo de vez en cuando incluso después de la total recuperación, para prevenir recidivas.

30 Abr 2016 17:27 #3 per Sarcel (Associat/da)
He mirat a veure si hi havia informació sobre luxació d'espatlla i només he trobat aquest fil. Sembla que la luxació no és una lesió propia dels corredors. Bé, de fet m'he luxat el braç trepitjant una placa de gel en l'últim corriol de baixada de la Cerdanya Skyline, no estava precisament corrent, anava amb molt de compte, però...

Va ser la meva primera experiència d'un trail amb neu, i el primer accident en 12 anys de curses de muntanya.  :arf:

Em van reduir la luxació a l'hospital de Puigcerdà, amb anestèsia, i després de les 3 setmanes protocolàries d'immobilització (això és perquè cicatritzi bé i tot al seu lloc), doncs m'he trobat que l'espatlla está bloquejada.

Faig tractament de rehabilitació amb calor (Indiva) i corrents, també és mobilitza el braç, és molt intens. A més a més s'ha de fer els exercicis a casa, son gairebé 3/4 d'hora tot plegat cada cop. Ho trobo esgotador però la recompensa son les petites grans victòries. :yipi:

Al cap de 5 dies per exemple ya podia aixecar el braç lo suficient per atar-me el cabell, ara puc agafar-me el peu per estirar cuadriceps, és nota que va millorant, però costa, és una feinada. Lo bo és que he pogut reintroduir el spinning forcça ràpid (15 dies després de la lesió), i el córrer al cap d'un mes que em vaig estrenar a la cursa de 12 km d'Olesa, i em va anar molt bé, després em notava el braç més fort. Ara doncs el córrer és part de la recuperació, i allí també en cosa d'una setmana he notat una considerable millora.

La veritat és que m'estic esforçant moltissim, a veure si em salvo de l'operació. El pronòstic és reservat ya que la resonància, a part de la típica fractura de Hill-Sachs (hundimiento de 5 mm de la cortical posterior epifisaria humeral, de diametros antero-posterior y cráneo-caudal de 13 y 16 mm), evidencia probables fragments corticales i fissura del labrum antero-inferior, concluyendo a una probable lesió de Bankart. Aixó si ho he entés bé és com una rotura del menisc al genoll.

Doncs ya veurem. La luxació va ser el 20 de març, a veure si de cara a l'estiu ho tinc solucionat, o no... :neutral:

30 Abr 2016 18:32 #4 per mario.cat (Associat/da)
Ánims Sarcel. Constancia i esforç i segur que millorarás !!!!  :yes: :yes: :yes:

02 Mai 2016 14:43 #5 per Sarcel (Associat/da)
Es un procès lent i cal tenir moooooolta paciència. Gràcies Mario.cat pels ánims  :smile: :yes:

03 Mai 2016 13:57 #6 per Koose (Associat/da)
Ostres, quin pinyo et vas a haver de fòtrer !
Cuida't molt

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

03 Mai 2016 18:30 #7 per Sarcel (Associat/da)
Doncs si, imprevisible e imparable, sort que duia Ibuprofen i m'ho vaig prendre de seguida, i també em vaig aplicar neu fins a l'arribada per mitigar el dolor.

Va haber-hi més caigudes, però la majoria amb millor fortuna, tret d'un noi que surt al Facebook de la cursa també amb el braç luxat, més tots els que no sabem  :whistle:

03 Mai 2016 19:23 #8 per grampy (Associat/da)

He mirat a veure si hi havia informació sobre luxació d'espatlla i només he trobat aquest fil. Sembla que la luxació no és una lesió propia dels corredors. Bé, de fet m'he luxat el braç trepitjant una placa de gel en l'últim corriol de baixada de la Cerdanya Skyline, no estava precisament corrent, anava amb molt de compte, però...

Va ser la meva primera experiència d'un trail amb neu, i el primer accident en 12 anys de curses de muntanya.  :arf:

Em van reduir la luxació a l'hospital de Puigcerdà, amb anestèsia, i després de les 3 setmanes protocolàries d'immobilització (això és perquè cicatritzi bé i tot al seu lloc), doncs m'he trobat que l'espatlla está bloquejada.

Faig tractament de rehabilitació amb calor (Indiva) i corrents, també és mobilitza el braç, és molt intens. A més a més s'ha de fer els exercicis a casa, son gairebé 3/4 d'hora tot plegat cada cop. Ho trobo esgotador però la recompensa son les petites grans victòries. :yipi:

Al cap de 5 dies per exemple ya podia aixecar el braç lo suficient per atar-me el cabell, ara puc agafar-me el peu per estirar cuadriceps, és nota que va millorant, però costa, és una feinada. Lo bo és que he pogut reintroduir el spinning forcça ràpid (15 dies després de la lesió), i el córrer al cap d'un mes que em vaig estrenar a la cursa de 12 km d'Olesa, i em va anar molt bé, després em notava el braç més fort. Ara doncs el córrer és part de la recuperació, i allí també en cosa d'una setmana he notat una considerable millora.

La veritat és que m'estic esforçant moltissim, a veure si em salvo de l'operació. El pronòstic és reservat ya que la resonància, a part de la típica fractura de Hill-Sachs (hundimiento de 5 mm de la cortical posterior epifisaria humeral, de diametros antero-posterior y cráneo-caudal de 13 y 16 mm), evidencia probables fragments corticales i fissura del labrum antero-inferior, concluyendo a una probable lesió de Bankart. Aixó si ho he entés bé és com una rotura del menisc al genoll.

Doncs ya veurem. La luxació va ser el 20 de març, a veure si de cara a l'estiu ho tinc solucionat, o no... :neutral:

ostresss ho acabo de veure !!!!!  :oh:
cuidat molt wapisima , tu ets forta i aixo no será res que amb una mica de descans no curi , i si tan d'operar endavant,cuant mes rapit millor no fos cas allo de tindre sempre una lesio mal curada , una forta abraçada !!!!

04 Mai 2016 10:44 #9 per Sarcel (Associat/da)
Ara de descans res Grampy, toca treballar l'espatlla molt i cansa!

Els moviments pendulars i de rotació ara els faig al spa del gimnàs, uns cuants més també els faig a l'aigua o al bany de vapor turc, així és més agradable i entretingut. Es com cuan correm, va bé cambiar els llocs d'entrenament de tan en tan.

Al menys hi ha millores notables, és d'agraïr.

Una abraçada molt forta a tots vosaltres. :love: :love: :love:

04 Mai 2016 11:03 #10 per pinelli (Associat/da)
sarcel  campiona ..  a la  TEO amb el braç fotut ho vas fer força be .. descansa una mica  ;)

04 Mai 2016 15:21 #11 per Sarcel (Associat/da)
A Olesa vaig tenir una gran ajuda amb el desnivell, així no és notava tan que no podia córrer gaire  ;)

Suposo que teniu rau que m'hauria de prendre-ho amb més calma.

De fet he hagut d'afluixar una mica perquè el pobre braç és queixava i no em deixava dormir.

Aleshores el diumenge en lloc de fer exercicis l'he passejat pels voltants de Vallromanes que hi havia una caminada oberta als corredors: 16 km i dues hores corrent,  va anar molt bé per relaxar-ho. Un recorregut per cert molt recomanable, tot per corriols i pistes forestals, ho podrán corroboran Alícia i Ecopac que també hi van anar. Un plaer saludar-los!  :love:

21 Jul 2016 10:46 #12 per Sarcel (Associat/da)
Ya han passat 4 mesos i tema solucionat  :yipi:

Ho he acconsenti: espatlla-braç 100% funcional i recuperat amb tota la mobilitat articular, ara només cal continuar reforçant, estic molt contenta :yes:

21 Jul 2016 12:08 #13 per Alba (Associat/da)

Ya han passat 4 mesos i tema solucionat  :yipi:

Ho he acconsenti: espatlla-braç 100% funcional i recuperat amb tota la mobilitat articular, ara només cal continuar reforçant, estic molt contenta :yes:

ostres! No sabia que havies tingut aquesta lesió tan fotuda!! Déu ni do la paciència i l'esforç continu que hi has hagut de posar!! Enhorabona per la recuperació! Ara a gaudir de l'estiu trescant pels camins!!  :happy: :happy: :happy:

21 Jul 2016 12:48 #14 per Jorfer (Associat/da)
Molt bona notícia Sarcel :yes:
Ja veig que està tot en ordre i ja donant guerra a les curses de muntanya  :great: :great:

21 Jul 2016 12:57 #15 per Koose (Associat/da)
Enhorabona  :party:

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

21 Jul 2016 14:12 #16 per xevifisio (Associat/da)
Felicitats! I segueix fent exercicis per evitar recaigudes

04 Des 2016 22:44 #17 per CarlosHB (Associat/da)
Doncs ara veig aquest fil despres de més de 6 anys a l'associació :rofl:
Resulta que durant aquest anys he estat intervingut 2 vegades per problemes amb les luxacións de l'espatlla esquerra!
Em ve de gust explicar la meva história! :whistle: :whistle: (Vaya rollo deixaré ara! )
El meu problema va començar a finals de Novembre del 2009, vaig patir la primera luxació! Jugant amb la samarreta de la U.E.Sitges al camp del CampClar de Tarragona a la Regional Preferent! Jugada per la banda que decideixo llençar-me
Ame a la gespa lliscant per desviar un intent de centrada del rival, objectiu aconseguit, però amb un resultat penòs per mi!  :arf:
Ambulància urgent a l'Hospital JoanXXIII de Tarragona, es confirma: Luxació espatlla esquerra! i amb un avís a partir d'ara ets una persona laxa.... Amb el que podria recaure!
4 setmanes de cabestrell +rehabilitació! Vaig tornar a jugar cap a inicis de febrer.
No va ser fins al setembre ja com a jugador de la Barceloneta que vaig tenir la segona luxació   :grrrrrr:
Aqui ja vaig tenir clar tindria problemes! Vaig decidir plegar de jugar al gener del 2010 degut a que no podia acabar cap partit sense que no luxes o tingués sub-luxacións!
Vaig fer la primera cursa al febrer la cursa de Sant boi de llobregat! Almenys corrent no tenia tant de risc!
El problema però,ja ho tenia, impossible nedar, complicat anar al gimnàs. Tenia luxacions dormint, treballant, a la platja, practicant sexe :whip: :whip:
Al final vaig decidir donar-li una solució al meu problema, em va portar el dctor Carlos Torrents a la clínica Diagonal, i el 15/12/2011 vaig entrar a quiròfan!
Una IQ sencilla, una artroscòpia i nou! 4 setmanes cabestrell rehabiltació postquirurjica i fet!
Van passar 2anys i 9 mesos sense cap problema! Amb rutines de gimnàs, i curses moltes curses! Algún partidet amb els amics de tota la vida, i tot correcte. Era un problema oblidat!
8/9/2014 a la feina, a Ripoll en un client S&P una estrebada inoportuna em va fer recordar tot! Amb un però.... No podia fer la reducció jo sol, em van dur a l'hospital de Campdevanol, amb l'ajuda dun relaxant muscular i una petita sedació van poder reduïr la luxació.
El pitjor dels meus mals sons, una altre vegada!!!
Tornem a 4setmanes inmobilitzat + recuperació....
No vaig durar ni 3messos! Al Desembre tornava a luxar a la feina! Ambulància aquest cop, cap a l'asepeyo de St.Cugat, ara amb una reducció més complicada, ja que va ser luxació posterior (les altres, totes anteriors).
Tornem a 4 setmanes quiet+ rehab. .
Ja és deia quehauria de tornar a passar per quirofan!
Però del febrer del 2015 al juliol del 2016 només un parell de subluxacións a casa, que vaig deixar estar... (Subluxació= surt i entra sol, al moment)
Però al Juliol d'aquest any a l'Ampolla jugant un torneig de futbolplatja, va sortir, de la manera més absurda possible! De nou ambulància cap a Tortosa hospital Verge de la cinta, no hi ha traumatoleg  :great: Haig d'esperar 3 hores que vingui un trauma... Tot i quan vé, evidentment van haver de sedar-me per poder fer la reducció, el mateix traumatoleg em va dir, que jo ja sabia com anava el protocol, però que no guanyariem rés estant 4 setmanes cabestrell+rehab. Sinoj volia agafar la baixa laboral, dilluns no em faria tant de mal, i que la solució era quirofan!
Vaig fer cas, no em podia permetre tornar del cap de setmana i de baixa x lo mateix!
Al cap de 4 setmanes tot just a 2 dies de vacances,a la feina, squest cop a Sabadell, senyalant a un vianant com anar a un carrer... PAM braç fora de nou! No pot ser, si no he fet rés :'( :'( :'( Ambulància cap al Parc Taulí de Sabadell iamb unes de les reduccións més dolorosa que he tingut mai.
Però ja havia començat gestions per anar a quirofan per la mutua, tenia visita amb el doctor Hachem una eminència mundial en espatlles!
Artroresonancia i diagnosi, tinc l'espatlla desfeta per dins, lligaments trencats, tendons rotadors desfets, labrum despenjat i el pitjor dels problemes un desgast ossi al cap de l'húmer,
Pactem amb el doctor una data el 23/ Nov 2016 perfecte, perqué mentre no luxaba podia fer vida normal al 100% he pogut apurar la temporada de curses fins la data!!  :yipi:
Arriba el dia D i un cop a l'habitació de la clínica Corachan, ens diuen que potser al voltant de les 4 hores tornaré com nou, doncs un cop a Quirofan, la cosa es va allargar algo més, quasi 7 hores de feina, han hagut d'extraure os del meluc, per reconstruir el cap de l'húmer, i fixar el labrum. Han possat també una placa a la base clavicular per tenir protecció posterior també.
Ara mateix porto cabestrell, i pendent del dia 7 visita amb el doctor, per fer control i extracció dels punts i grapes!
Espero amb aquesta IQ haver solucionat del tot els meus problemes amb l'espatlla!  :yipi: :yipi: :yipi:

5km.-18'40"- 24Hores 15
10km.-37'39"- Nassos15
20km,-1:23'- Behobia 15
Mitja-1:23'32"- Edreams16
30km-2:06:20- Maratest 16
Marató-3:03'33"-Barcelona 16

04 Des 2016 22:55 - 04 Des 2016 23:12 #18 per jaume86 (Associat/da)
Joder quin susto Carlos, em pensava que t'havies lesionat!!! 

Bueno, veig que ja estaves lesionat la darrera vegada que et vaig veure (al prat)!

Molts ànims figura

PS: Recordem que no et doni la mà, no fos cas....

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

04 Des 2016 22:59 #19 per pinelli (Associat/da)
collons carloshb , quin historial .. tant de bo et recuperis d'una vegada per totes .. anims  :great:

04 Des 2016 23:01 #20 per Vicenç (Associat/da)
Ànims Carlos, això serà la solució.

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.