Please Entra or Crear compte to join the conversation.
He mirat a veure si hi havia informació sobre luxació d'espatlla i només he trobat aquest fil. Sembla que la luxació no és una lesió propia dels corredors. Bé, de fet m'he luxat el braç trepitjant una placa de gel en l'últim corriol de baixada de la Cerdanya Skyline, no estava precisament corrent, anava amb molt de compte, però...
Va ser la meva primera experiència d'un trail amb neu, i el primer accident en 12 anys de curses de muntanya. :arf:
Em van reduir la luxació a l'hospital de Puigcerdà, amb anestèsia, i després de les 3 setmanes protocolàries d'immobilització (això és perquè cicatritzi bé i tot al seu lloc), doncs m'he trobat que l'espatlla está bloquejada.
Faig tractament de rehabilitació amb calor (Indiva) i corrents, també és mobilitza el braç, és molt intens. A més a més s'ha de fer els exercicis a casa, son gairebé 3/4 d'hora tot plegat cada cop. Ho trobo esgotador però la recompensa son les petites grans victòries. :yipi:
Al cap de 5 dies per exemple ya podia aixecar el braç lo suficient per atar-me el cabell, ara puc agafar-me el peu per estirar cuadriceps, és nota que va millorant, però costa, és una feinada. Lo bo és que he pogut reintroduir el spinning forcça ràpid (15 dies després de la lesió), i el córrer al cap d'un mes que em vaig estrenar a la cursa de 12 km d'Olesa, i em va anar molt bé, després em notava el braç més fort. Ara doncs el córrer és part de la recuperació, i allí també en cosa d'una setmana he notat una considerable millora.
La veritat és que m'estic esforçant moltissim, a veure si em salvo de l'operació. El pronòstic és reservat ya que la resonància, a part de la típica fractura de Hill-Sachs (hundimiento de 5 mm de la cortical posterior epifisaria humeral, de diametros antero-posterior y cráneo-caudal de 13 y 16 mm), evidencia probables fragments corticales i fissura del labrum antero-inferior, concluyendo a una probable lesió de Bankart. Aixó si ho he entés bé és com una rotura del menisc al genoll.
Doncs ya veurem. La luxació va ser el 20 de març, a veure si de cara a l'estiu ho tinc solucionat, o no...
Ya han passat 4 mesos i tema solucionat :yipi:
Ho he acconsenti: espatlla-braç 100% funcional i recuperat amb tota la mobilitat articular, ara només cal continuar reforçant, estic molt contenta :yes: