Dubtes sobre pulsaciòns

Dubtes sobre pulsaciòns

22 Set 2015 12:17 #21 per jcarpa (Visitant)
Moltes Gràcies Alex_kinght,
  m'he imprès el article que m'has passat sobre el desacoplament, i també m'he registrat al Training Peaks, que m'ha dit sobre entrenament d'ahir, taxa de desacoplament del 6,66%, de totes formes potser he introduït incorrectament algun paràmetre dels que poses al posar el Threshold Heart Rate, que he posat 172.

I si, crec que actualment a una mitja marató puc anar més ràpid del que anava ahir, de fet, m'havia de frenar per baixar les pulsacions a 170-171.

Això, 95% i 105% de la FCumbral = 163 ppm a 180 ppm, entenc que són els ritmes en que et pots mantenir en cursa, depenent de la competició o pixo fora de test?

A partir d'ara correré més sovint amb pulsòmetre, per buscar aquests màxims de ppm o mitjana en esforços intensos.

Salut i Alegria,
              Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Set 2015 16:35 #22 per Alex_Knight (Associat/da)
M'alegro que t'hagi ajudat, només per aclarir un comentari, en cara que tal i com he respost pot semblar lo contrari per mi les pulsacions només és un paràmetre més a tenir en compte però ni molt menys és més important que altres, com conèixer els teus ritmes a les diferents intensitats, ni les sensacions d'esforç. El problema amb la FC és que no té una resposta immediata quan augmenta de cop la intensitat i a més a més es veu afectada per condicions de l'ambient, tant externes (temperatura,...) com internes (ansietat,nervis,...).

Això, 95% i 105% de la FCumbral = 163 ppm a 180 ppm, entenc que són els ritmes en que et pots mantenir en cursa, depenent de la competició o pixo fora de test?


Només et volia posar diferents exemples, mètodes per calcular zones de intensitat a partir de pulsacions hi han molts, alguns tenen en compte la FC màxima, altres la FC de reserva (FCmax - FC repòs) i altres, com aquest que preguntes, la FC del malanomenat "umbral anaeròbic", que normalment correlaciona amb les pulsacions mitjanes de un test màxim de 40', per tant podem agafar la mitjana de pulsacions de una cursa de 10k. I encara es podria complicar més fent un FC a umbral de reserva (FC umbral - FC repòs).

L'aventatge dels metòdes de FCumbral respecte la FCmax és que es molt més fàcil d'anar calibrant-ho amb els canvis d'estat de forma. I en aquest cas la finestra 95% 105% agafaria intensitats des de una mica per sobre de la marató (95% potser una cursa de 30k) al 105% que podria ser una cursa de 2-3k.

"The best predictor of performance is performance itself." - Andy Coggan
10k: 37'53" - 2020 Sant Antoni
21k: 1h24'42" - 2019 Mitja Marató de Sant Cugat
42k: 3h19'20" - 2015 Marató Barcelona
www.strava.com/athletes/550322

Please Entra or Crear compte to join the conversation.