Hèrnia discal L5-S1 i córrer

Hèrnia discal L5-S1 i córrer

03 Jul 2017 13:58 #1 per finorunner (Associat/da)
Hola companys/es!!

Doncs ja veieu... l'assumpte del tema és prou clar: m'acaben de diagnosticar una hèrnia discal a la L5-S1 amb ruptura d'anell fibrós. Feia ben bé un mes que tenia molèsties a les lumbars, però fa una setmana després d'unes sessions de fisioterapia (corrents i punció) no va fer més que incrementar la sensació de dolor.

Ara ja va a menys però crec que de moment hauré d'estar un temps sense córrer per no fer impacte. Ja portava un temps alternant córrer amb piscina, ara agafaré l'hàbit de nedar més sovint... però l'hàbit més important serà el de fer exercicis per enfortir CORE, que sempre m'ha fet mandra però crec que és lo més important que puc fer ara.

Algú de vosaltres ha tingut una lesió similar? Si l'heu tingut m'agradaria que poguéssiu compartir la vostra experiència, em motivarà per tirar endavant i poder tornar lo més aviat possible.


Salutacions!!!

Hazlo o no lo hagas, pero sobretodo nunca lo intentes.
5000: 00:20:28 (La Sansi 2011)
10000: 00:42:49 (Tast de la Mitja 2013)
21097: 01:36:35 (Mitja Sitges 2014)
42195: 03:40:18 (València 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Jul 2017 19:50 #2 per mario.cat (Associat/da)

finorunner va escriure: Hola companys/es!!

Doncs ja veieu... l'assumpte del tema és prou clar: m'acaben de diagnosticar una hèrnia discal a la L5-S1 amb ruptura d'anell fibrós. Feia ben bé un mes que tenia molèsties a les lumbars, però fa una setmana després d'unes sessions de fisioterapia (corrents i punció) no va fer més que incrementar la sensació de dolor.

Ara ja va a menys però crec que de moment hauré d'estar un temps sense córrer per no fer impacte. Ja portava un temps alternant córrer amb piscina, ara agafaré l'hàbit de nedar més sovint... però l'hàbit més important serà el de fer exercicis per enfortir CORE, que sempre m'ha fet mandra però crec que és lo més important que puc fer ara.

Algú de vosaltres ha tingut una lesió similar? Si l'heu tingut m'agradaria que poguéssiu compartir la vostra experiència, em motivarà per tirar endavant i poder tornar lo més aviat possible


Salutacions!!!


Doncs aquí un que ja fa més de 25 anys que tinc la mateixa hernia que tú: L5-S1 :evil: :evil:
Si bé es veritat que la recuperació va ser dura i dolorosa, la veritat es que tots aquests anys corrent, no he tingut cap molestia com a consecuencia d'ella.:) :)
Lo mes important es no agafar pes, no fer tonteries i poc a poc tot tornarà al seu lloc. M'enrecordo que al principi corria amb una faixa, però vaig veure que correr amb ella o sense ella, no influia. ;) ;)
Total que fins ara que segueixo tenint la fotuda hernia, hem aprés a respectar-nos mutuament. Jo no la maltracto i ella em deixa correr. Això si, corro amb sabatilles molt amortides. :whistle: :whistle:
Ara deixa que es calmi el dolor, no facis bogeries i ja veurás com d'aquí un temps tornarás a donar guerra.
Ánims i tranquilitat !!!! :great: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Jul 2017 21:46 #3 per Antirco (Associat/da)
Mario .......ole tu :great:

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Jul 2017 10:39 #4 per finorunner (Associat/da)
Hola!

Gràcies Mario.cat per les teves paraules!

Com bé dius, ara toca repòs... i paciència. De moment porto uns dies fent CORE i poc a poc em vaig trobant millor.

Lo de l'amortiguació amb les sabatilles ja ho tinc en conta des de fa temps, és bon consell. És casualitat que just ara que passo una época on estic corrent menys m'hagi vingut això. També és veritat que m'ha coincidit amb uns mesos durs a nivell laboral... molta estona assegut i nivell alt d'stress. Segurament això tb déu haver afectat al quadre de dolor agut.


Gràcies i salut!

Hazlo o no lo hagas, pero sobretodo nunca lo intentes.
5000: 00:20:28 (La Sansi 2011)
10000: 00:42:49 (Tast de la Mitja 2013)
21097: 01:36:35 (Mitja Sitges 2014)
42195: 03:40:18 (València 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jul 2017 10:14 #5 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jo porto més d'un any com tu vaig està parat i fent rehabilitació en la Mutua per els matins i després per la tarda en el gimnàs del club lo més important és fer exercicis de CORE i també de friball quant vaig començar a córrer portavar una faixa de la farmacia recomenada per el meu entrenador el JB durant uns 15 dies però desde que tinc l'hernia com minim viag al gimnas un cop per setmana a fer exercicis ara aquest exercicis entra per mi com entreno setmanal i vaig molt bé

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jul 2017 13:05 #6 per finorunner (Associat/da)
Gràcies Miguel per les teves paraules!

Porto uns 10 dies amb els exercicis de CORE. M'he proposat fer-los a diari, són 15 minutets de res que crec que a la llarga m'aniràn molt bé.

A veure si puc començar ara la rehabilitació i anar poquet a poquet amb la piscina, elíptica... i en res a devorar kms again!


Ens veiem aviat!

Hazlo o no lo hagas, pero sobretodo nunca lo intentes.
5000: 00:20:28 (La Sansi 2011)
10000: 00:42:49 (Tast de la Mitja 2013)
21097: 01:36:35 (Mitja Sitges 2014)
42195: 03:40:18 (València 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jul 2017 13:47 #7 per korfbaler (Associat/da)
Bonessssss ...... Doncs jo tinc L4-L5 des de fa 7 anys. Inicialment vaig estar uns 8 mesos sense córrer, però si que vaig fer cas durant el periode de recuperació, sense fer res d'exercicis de CORE ni "mariconades" d'aquestes :P
Vaig continuar correns, fent també natació, i ..... tira milles !!!!
Si que de tant en tant vaig a l'osteòpata per ajustar la maquinaria al seu lloc.

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jul 2017 14:55 #8 per MIGUEL SBD (Associat/da)
t'aconsello quant estiguis bé de fer al menys 1 dia a la setmana el CORE i exercicis d'esquena enira molt bé

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Jul 2017 09:13 #9 per xevifisio (Associat/da)
T'has plantejat millorar la tècnica de carrera? A millor tècnica menys estrés pel cos, potser sigui tant important o més que l'amortiguació del calçat. i lligat amb això, la correcció postural ( al correr, en la vida diaria, i al fer els exercicis de treball d'abdominals, oblics i lumbars!!!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.