16-09-2018 9:00h - 40a Cursa de la Mercè

16-09-2018 9:00h - 40a Cursa de la Mercè

16 Set 2018 12:15 #41 per RafaB (Associat/da)
Hola,

avui ha tocat tetirar-se fent de llebre de 40'.

La sortida ha estat lenta, el Km2 el temps era de 8 minuts, molta gent. Però allà hem començat a còrrer. Paso el km5 en 19:41, és a dir 19 segons de marge, el temps previst. Però just a partir d'aquell moment les sensacions no són bones, toca patir. Arribo al KM8 amb 7 segons de marge. Miro enrerra, veig al Khriz, l'altre llebre de 40', que està uns 10" per darrera. El veig força bé, el sento animar. Miro al meu voltant, només em segueixen un parell de corredors. Massa calor, les cames no responen, després de donar ànims als corredors del costat m'aparto al km8,5, gairebé arribant al paral·lel. Em falten una mica de cames i no vull arribar uns segons tard a meta. La muntanya d'aquest estiu m'ha tornat més diesel de lo esperat. Crec que em toca nevera :whistle:

La part bona és que us he pogut animar a molts al paral·lel.

Salutacions.
Rafa

400m: 59,08" (Mar Bella 2016)
1000m: 2'55,5" (Mar Bella 2016)
10 km: 36'36" (Sant Antoni 2016)
Mitja: 1h21'55'' (Santa Coloma 2016)
Marató: 2h57'39" (Barcelona 2016)
24 hores equips: 1r classificat 401.092 km (Barcelona 2016)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 13:56 - 16 Set 2018 17:31 #42 per tonivet (Associat/da)
Ben fet rafaB si no surten els temps es el millor que podies fer tenint en compte que hi havia una altra llebre. Avui feia molta humitat i de fet la majoria de temps que he revisat han fet 1-2 minuts mes a la segona meitat.
De fet jo he fet 1 minut mes hi he millorat 64 posicions...
Per cert aprofito per donar les gracies a la comissio de llebres pel dorsal que m'ha permes correr avui

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 18:58 #43 per fandes (Associat/da)
Aquí l'altra llebre retirada al habla! xD Encara que jo no he arribat al 8,5... :( Universitat ha marcat la criba de ritme.

Espero no haver perjudicat a ningú! Fins allà rellotge suís amb el gran Joan3 que ha fet la feina com sol fer, IMPECABLE! Igual que aquest equip de llebres que és MERAVELLÓS!

Atent a llegir les vostres cròniques, i espero que hagueu salvat la xafogor el millor possible!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 19:05 #44 per Tiny (Associat/da)
Bon dia avui encara que la xafogor hagi fastidiat una mica.. :grrr:

Encantat de saludar un munt de companys que feia temps que no veia.. Coneixer algún de nou i veure recuperats a uns altres. Desitjar una ràpida recuperació a la mona i agrair-li els seus ànims :great:

La meva cursa m'ha servit per veure que em falta molt per estar en forma... He acabat en 48'25 i tan de bo hagués seguit al Rugbyman ja que m'hagués estalviat una bona gasosa...

Molt agrait a les llebres, voluntaris, fotografs i animadors. RafaB, has fet bé de parar si tenies tan males sensacions. Quan t'he vist caminar al Paralel feies mala cara...

Tan sols com crítica dir que l'avituallament d'Arc de Triomf s'ha quedat curt en la part final de la cursa amb cues de 2 minuts per prendre un got d'aigua :grrr:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 20:04 #45 per Dani (Associat/da)
Avui calentant he pensat... Avui serà una massacre. Impresionant la xafugor que fotia aquest matí.

Avui llebre de 45' bastant despistada, una mica més i em poso al calaix blanc, i després al rosa... madre de dios. Sort de l'ajuda de la Letícia? Un altre companya llebre, pffff. Molt interessant sortir davant de tot, ni que sigui a la segona sortida. N'hi han uns 20 que surten a full. Sortida i als 20" em dono compte que no he engegat el Fore, JODER! Sort que anava amb en Paolo que m'ha indictat el decalatge. Doncs au, tota la cursa calculant.

Molt poca gent de la segona sortida pot seguir ritme 4.30 Només algun jovenet en plena evolució. Avançant els gasoseros de la primera sortida. Gasosa molt efervescent per cert.

Passo km5 22.13 Perfecte segons el pla previst. Per intentar pujar Paral.lel a 4.40. Tot sota control però últim km era una mica llarg, au. 45.02 Gairebé ho clavo, cagontot.

Curiositat, arribats 2018 9246
Arribats 2017 9245

Aguntar participants amb el crack de participants, és digne de destacar.

Com el tema de gots, fatal. però crec que això és una imposició de l'Ajuntament i els residus.

RamonB et volem amb natrus ! Va per tu.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 21:07 - 16 Set 2018 22:53 #46 per gorka (Associat/da)
Jo no hi anava a fer cap proesa aquest any a La Mercè i sort! El dia no estava per gaires alegries, amb una xafogor que és la que hem aguantat tot l'estiu a Barcelona però a la que no m'habituo.
23.24 + 24.46 i no cal dir res més! D'acord que la segona meitat és més dura, però no n'hi ha per tant si tenim en compte que jo avui corria amb cert marge: no volia donar-ho tot. Malgrat moderar-me als primers 5000m no he pogut mantenir el ritme als 5km finals.
Gràcies Mona pels ànims, te'ls retorno multiplicats per 1000. Això no serà res!
I sobre el tema dels gots, del que he sentit força queixes, em sembla que és una batalla perduda. Desgraciadament, em temo que qui pren aquestes decisions pensa en moltes coses però no en els corredors.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 22:45 #48 per calvino.pf (Associat/da)
Moltes gràcies, Dani, gran llebre com sempre.
M'has permés tornar a baixar de 45' (44'38") després d'uns anys.
A veure si puc progressar una mica més a les properes curses.

Milla: 5'29"
10km: 38'16" - La Cursa dels Nassos 2009
Mitja: 1h23'34" - Mitja BCN 2011
Marató: 3h01'29" - Barcelona 2010
Gasosa1: Marató BCN 2011 (1h30'+1h43')
Gasosa2: Mitja Praga 2010 (5kms 20:29 - 5kms 20:45 - 5 kms 21:05 - 6,097kms 31:42)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2018 22:58 #49 per jordi40 (Visitant)
Jo tb he corregut avui a Barcelona... primer parcial una mica lent a 24:15... segon parcial millorant i avançant moltes posicions temps final 48:05... lo de la calor... en fi porto entrenant uns quants mesos per la marató d Amsterdam i he entrenat en pitjors condicions i ni m he fixat amb la temperatura... el gps? Be es un tema q dono per perdut m han sortit 400 metres de més jo no se com marquen els circuits peró 400 metres em sembla exagerat a barcelona sempre em passa el mateix!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 08:17 #50 per XarlieOne1 (Associat/da)
Com sempre, el primer és agraïr a en Carles.cat per les fotos!.

Aquí un altre que ahir també va participar a la Mercè, en el meu cas, a més a més, debutant en aquesta cursa. Tot i que sembli mentida, encara no havia l´havia corregut mai...

El meu objetiu era estar a prop del Sub48 i per això volia aprofitar que el company i veí Rugbyman llebrejava aquesta distància. A la sortida ja es notava la calor i la xafugor extraordinària...però ens hi vam possar.

Els 2 primers kms van ser tensos, per la quantitat de gent i perque vaig anar perdent l´esquena del Rugbyman (i mira que no és petita!!). Ja em vaig donar compte que no tenia cames per grans alegries...però els temps anaven sortint...així que a l´arribar a Gran Via vaig poder anar retallant temps fins apropar-m´hi.

Però la xafugor es feia notar i vaig anar perdent posicions poc a poc fins que em va passar (ja pel km 5 - km6) l´altra llebre de 48, la leti. Moment delicat, les dos llebres marxant i jo, empapat i bastant cansat.....vaig esta a punt d´aixecar el peu, pero al final, vaig decidir tirar endevant, ja el temps encara anaven sortint...

A l´arribar al paral·lel les sensacions van ser una mica millors...torno a passar a la Leticia i començo a veure més aprop a l´Óscar a qui acabo agafant en la recta d´arribada!.

Temps final: 47:37..però patint en excés... A seguir treballant!.

Bon matí amb molts moments compartits amb tots els companys de Correcats i on servidor va intentar possar el seu granet de sorra....

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 14:55 - 17 Set 2018 14:59 #51 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia

Aqui un dels Conillets de 48'. La veritat es que mai havia llebrejat per sota de 50' i em feia respecte...peró ho varem fer lo millor que varem puguer.

Com han comentat una xafugor de por. Jo com en Dani começo empanat i em fico al calaix Rosa. De sobte cares de sorpresa i un que em diu "te has equivocado, el tuyo es el de alante". Lo dit no estic per fer menys de 50' :laughing: :laughing: Tot i que una vegada dintre vaig veure a una altre llebre de 42' correns cap el calaix per que no el deixaven pasar :whistle: :whistle:

Una vegada ja al calaix un corredor que s'apropa i et "suelta" les paraules màgiques "Tu vas fer de llebre a Montornés, oi? jo avui un altre vegada amb tu". I ho va fer. Com diu en XarlieOne1 (que em vingut en cotxe junts i també amb en Jaume86) ens fiquem al calaix (volem ajudar-lo a baixar de 48') i ja començem a suar. Avui patirem. Esperem el decalatge de 3' i sortim. Els 2 primers Kms caótics (Al Km2 perdua de 7"). Arribem a Gran via i em poso les piles (km3 a 4'28" ja hem recuperat el temps perdur i ja guanyo 13"...igual m'he escalfat una mica). Jo vaig informant en tot moment i aviso que al KM5 pasarem amb 20" de marge per fer el segon 5000 mes tranquils ....i al Km5 pasem en 23'35". Aviso que afluixarem per que begin per que entre la calor i els gots costarà...i els regalo 10" (si es que ja entenc per que m'adoren tant jajajajajajaja) piquem el 6 a 4'58".

D'aqui a meta una contimua "recolida de cadavers". Alguns feien unes cares preocupants (com una noia dels masques que vaig poder saludar a l'arribada). Però anem a ritme i mantenint l'aventatge. Al Km 8 encara mantenim uns 15" de marge i el meu "escudero" Ricard ja comença a patir. Aqui em preocupa veure al Dani Fandelslot caminant, peró em diu que va bé. Jo intento animar a la gent avisant-los q tenim marge i que els hi donaré peixet al paralel (mentida podrida però funciona). A mes escolto a Leticiap l'altre llebre de 48' per darrera i no vull que m'avanci :666: :666:

Enfilem el Paralel i seguim recolint cadavers, però ja queda poc i toca animar a la gent. La gent va tocada i en Ricard es despenja una metres però estic segur que arribarà (va fer sub 48' baixant mes de 1'30 la seva anterior marca...va saver patir i recollir els fruits). I quan ja enfilem la recta de María Cristina, es produeix el acte mes "rastreto" i "barruer" que se'l pot fer a una llebre. Un correcat que t'esprinta per darrera per sortir a la foto per davant de la llebre i poder presumir d'això al foro...així no XarlieOne1 :666: :666: :666: :hocho: :hocho: :hocho: :hocho: :hocho:

En fí temps a meta 47'37" oficials, que tot i ser una mica menys de lo que m'hagués agradat ho donem per bó. Després les tipiques felicitacions (mira que son hipocrites si la gran majoria et voldrien matar per fer-los patir durant 10 kms :laughing: :laughing: ), les peticions de fotos (em sembla que ja estic pujant un nivell en el mon de les llebres :whistle: :whistle: ) , peticions de numeros de telefon.....em sembla que d'això encara no he arribat al nivell premium :stucktongue

Ara en serio, content d'haver pogut ajudar a la gent una cursa mes. Sempre dic que nosaltres només som una referencia i que les cames son seves. Després parlant emb els companys en Dani Fandes em diu que està bé. Em comenten lo del RafaB i encara no m'ho crec....tinc a la retina la pujada del paralel senser que em vas fer netejant com una 'quitaneus' amb el Stelvio el dia de la marató de BCN. L'Alba ens dona un ensurt quan la calor l'ha fet sentir-se'n feble i s'ha marejat una mica, peró per sort va ser un ensurt i ja per la tarda era a casa (imagino que fotent-se'n birres amb en DavidC)

En fi un diumenge perfecte on varem poder trobar a molts companys que malauradament cada vegada veiem menys. Poder veure que cada vegada aconseguim enganyar a mes gent nova i no abusar dels mateixos per ajudar amb les llebres a les curses (tot i que encara hi ha molts que no han volgut provar i aviso q enganxa). I que dir de la foto tots plegats, on tot i no ser tots ja q sempre hi ha rezagats, erem un fotiment.

Ens veiem a la propera....i Tiny que tu ja ets un 'vetarà' d'aixó. La propera vegada busques a la llebre, pero millor a la LeticiaP q es mes de fiar que jo , q soc una mica descerebrat :sunglasses:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 15:49 #52 per XarlieOne1 (Associat/da)
Hauria jurat que gràcies a la meva empenta final vas poder quadrar el temps.....no havia vist el teu punt de vista!...
De totes maneres, veient el video de l´arribada dir que el que vaig fer va ser esprintar...sona a eufemisme.....més aviat diria arrossegar....

En tot cas, bona feina la teva, Rugbyman!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 17:59 #53 per Tiny (Associat/da)
Rugbyman, Oscar, m'hagués agradat seguir-te però jo estava molt més endavant...

A la Ronda Sant Pere em va avançar com un bólit el Dani que feia de llebre de 45' i també venia pel darrera. Vaig pensar de seguir-lo un km. i vaig aguantar 600 metres..:laughing: Suposo que aquí vaig acabar de petar. Però ja se sap que estem a principi de temporada...

Seriosament, gran tasca que feu totes les llebres. Jo seria incapaç...:whistle:

Fins a la propera!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 18:48 #54 per ERIC (Associat/da)
Bona tarda un altre que ahir va estar present a la cursa; a nivel organitzatiu, doncs tot, OK, gestionar una cursa amb aquest volum de gent té el seu mèrit; tema gots suposo que és una imposició del ajuntament, pero indiscutiblement és un problema, almenys, per a mi, no se beure massa amb got.

respecte a la cursa, sortia amb il-lussio i confiança per baixar de 40 min, tret de sortida i primer Km amb precaucions, per no caure, 3´55; el segon Km amb lleugera pujada, ja apreto una mica, i també el clavo practicament a 4´00 el Km, tinc la confiança que a la gran via despegarè, però no es áixí passo el Km clavadets a 4 km i gràcies, anant forçat i el primer cop baix es produeix sobre el Km 4´5 en que passa la llebre sub 40 i en prou feines puc seguirla; passo el Km 5 en 19:51; confiant que amb una mica més de precaucio a la segona part de la carrera despegarè; però quan passo arc de triomf i arribo el Km 6 també a 4´00 el Km, però ja sense benzina diposit buit, i la rematada vé quan el Kyrz segona llebre sub 40 vé i em passa sobrat, i no puc ni seguirla; del Km 6´5 al 8´5 salvo els mobles com puc,i ja perdent molta pistonada, i el paralel si que el vaig mes menys bé, al final 40 min 38 segons, resultat doncs decebedor, per les expectatives possades. La calor ha passat factura, però ha faltat saber sofrir, i sent realista a data d´avui no estic per baixar de 40 min. Penso que la lectura de carrera ha sigut bona, tot i que ha perdut temps en la segona part de la carrera, com ja suposava previ al seu inici. Tocarà millorar.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 19:25 #55 per sandmannn (Associat/da)
Doncs a falta de mitjes maratons (no heu notat que a aquestes alçades d'any ja n'hi havia on triar i ara no hi hra res?) aquí un que es va muntar la seva propia tiradeta llarga.
Vaig sortir a les 6:20 de la matinada de casa (La Llagosta) per arribar a la cursa i enllaçar.
El camí de casa a plç Espanya em donava 19 kms segons Google Maps, però com no em refiava i acostumo a ser mooolt previsor en aquest sentit, va resultar que vaig arribar a les 8:20 a Plaça Espanya.... Al final el senyor Google ho va quadrar i em va donar 19'5 kms. Per tant un total de quasi 30 kms que em dona moral pq feia bastant de temps que no feia res semblant.
Els ritmes son altra cosa... la cursa en 55' i aturant-me als 2 avituallaments per beure en got (posats a posar 2 avituallaments, millor posar-los al km 3.5 i 7.5 no?)

Coses positives:
recuperar sensacions perdudes de kilometratges llargs.
sortir a correr a les fosques tan aviat, brutal la sensació
Coses negatives:
Els ritmes estan mooolt per sota del previst
La xafugor que estem tenint no és normal

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2018 21:58 #56 per joseluisblanco (Associat/da)
Fotografies i vídeos cursa de La Mercè 2018 www.lasansi.com/es/noticias-de-la-sansi/...e-barcelona-13092015

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2018 00:41 #57 per mas (Associat/da)
Enguany ha tocat fer de llebre de 65' a sa cursa de la Mercè que, definitivament, podem dir que és com es "Gamper" de sa temporada de curses després d'un llaaaarg estiu. Com totes ses vegades anteriors que he tengut s'oportunitat i es privilegi de fer de llebre ha set una passada i una experiència única… ho he disfrutat com un boix petit :) Era sa primera vegada que me tocava de fer de llebre de 65' en un 10K, totes ses vegades anteriors sempre havia fet o bé de 55' o de 60'. De fet, l'any passat a Mercè vaig fer de 60'. Això sí, fer de llebre sempre és igualment un plaer sigui es temps que sigui, mentre sigui un temps que pugui fer, això sí. Ajudar a sa gent a fer marca, a acompanyar-la durant es seu debut, a fer més agradable i passadora sa cursa o un tros d'ella amb ànims, xerrant-hi - i algun que altre acudit dolent jeje - i "rescatar" gent que ha punxat amb llebres més ràpides i que acabin sa cursa amb tu quan ja anaven caminant… no té preu. Estic molt molt agraït de poder gaudir d'aquesta experiència, així que… ManoloM muchas gracias!! ;)

Des d'un punt de vista personal, vaig estar molt però que molt content de retrobar-me novament amb tantes companyes i tants companys que feia temps que no us veia i poder-vos saludar novament i compartir kms i experiencis amb valtros. Ha passat un temps des que en gener vaig decidir deixar de córrer indefinidament i estic molt content que aquet "indefinidament" hagi set "molt poc" indefinit, i per contra hagi set molt definit i concretament un període molt curt. Realment havia de parar en algun moment, i ara estic content d'haver-ho fet per tornar-me a omplir i tenir ganes de córrer i fer kms com es primer dia. A part d'això, també vull sumar-me as suport que vam donar-li totes i tots plegats a en Ramon Beltrà i desitjar-li que es recuperi lo millor i lo més aviat possible d'un ensurt que afortunadament va quedar només en això, un ensurt, tot i que és ver que deunidó quin ensurt.

En quant a sa cursa, es primers kms vaig perdre una mica de temps per s'elevada densitat de corredors i es girs des primers metres de sa cursa. Un cop arribats a Gran Via vam poder recuperar es segons perduts i fins i tot guanyar-ne alguns més d'extres per tenir un bon coixinet de cara as últims kms i sobretot a sa petita pendent de Paral·lel des últims kms. Finalment vaig arribar en un temps de 64'57", cosa que me va fer estar molt content, ja que crec que és sa vegada que més he ajustat es temps de totes ses vegades que he fet de llebre. Tot i així, he de reconèixer que quan vaig arribar no les tenia totes i me temia haver-me passat per poc des temps… però aquesta vegada sa torrada ha caigut des costat bo jeje :sunglasses:

Com sempre, un plaer compartir tot això amb valtros, és una sort, un plaer i un honor! :oops: :) :great:

Mos veim a sa propera!

Salut i kms!

10K - Cros Popular de Sants 2016 - 47:37
10K - 24h d'Ultrafons en Pista de Corredors.cat 2016 - 45:06
20K - 52 Behobia-San Sebastián 2016 - 1:45:05
21K - Mitja Marató de Formentera 2015 - 1:43:34
42K - Marató de Barcelona 2017 - 4:10:28

11 M - 42 MM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2018 09:47 #58 per Dani (Associat/da)

jordi40 va escriure: Jo tb he corregut avui a Barcelona... primer parcial una mica lent a 24:15... segon parcial millorant i avançant moltes posicions temps final 48:05... lo de la calor... en fi porto entrenant uns quants mesos per la marató d Amsterdam i he entrenat en pitjors condicions i ni m he fixat amb la temperatura... el gps? Be es un tema q dono per perdut m han sortit 400 metres de més jo no se com marquen els circuits peró 400 metres em sembla exagerat a barcelona sempre em passa el mateix!!!


Marquen el circuit amb roda calibrada, ja que está homologada per la FCA. Per tant, 10.000 clavats. Una altra cosa es que algun punt km sigués curt o llarg.

- GPS en ciutat perden moltíssima cobertura.
- GPS en dies amb nubols perden encaran més cobertura.

Potser els circuits homologats ens semblen llargs en comparació als no homologats que són curts. :sunglasses:

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2018 11:57 - 18 Set 2018 12:04 #59 per jordi40 (Visitant)
No es que em vulgui posar pesat en aquest tema
pero jo he corregut amb el mateix rellotge garmin la marato de barcelona
un munt de vegades i sempre m han sortit 5 segons de diferencia mes lent en
el gps garmin, es a dir un 400 metres mes recorreguts en el total
En aquesta prova de 10 km amb el mateix rellotge m han sortit
440 metres de mes recorreguts, una diferencia mes gran que la del marato o el que els mateix 11 segons mes lent per km
cosa que m ha extranyat una mica, pero com be dius no totes las carreres son iguals
i poden canviar les condicions...

Suunto ha remitido a Verne a un análisis técnico realizado por La bolsa del corredor, medio especializado en running. Este establece que los GPS deportivos marcan, por lo general, entre 75 y 150 metros extra por cada 10 kilómetros de carrera. "En circuitos más largos, donde solemos aumentar la frecuencia de los avituallamientos (abandonamos más veces el trazado mínimo) o en carreras con un mayor número de curvas, el parámetro anterior puede llegar sin problemas a 200 metros por cada 10 kilómetros", explican.

Sobre aquest tema he trobat aixo per internet
El diario británico The Guardian realizó una prueba en el maratón de Londres de 2016 con los datos de más de 1.000 GPS. La distancia más repetida en los relojes era de 42.390 metros frente a los 42.195 metros de la prueba oficial. Algunos llegaron a sumar hasta un kilómetro de más.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2018 12:31 #60 per Dani (Associat/da)

jordi40 va escriure: No es que em vulgui posar pesat en aquest tema
pero jo he corregut amb el mateix rellotge garmin la marato de barcelona
un munt de vegades i sempre m han sortit 5 segons de diferencia mes lent en
el gps garmin, es a dir un 400 metres mes recorreguts en el total
En aquesta prova de 10 km amb el mateix rellotge m han sortit
440 metres de mes recorreguts, una diferencia mes gran que la del marato o el que els mateix 11 segons mes lent per km
cosa que m ha extranyat una mica, pero com be dius no totes las carreres son iguals
i poden canviar les condicions...

Suunto ha remitido a Verne a un análisis técnico realizado por La bolsa del corredor, medio especializado en running. Este establece que los GPS deportivos marcan, por lo general, entre 75 y 150 metros extra por cada 10 kilómetros de carrera. "En circuitos más largos, donde solemos aumentar la frecuencia de los avituallamientos (abandonamos más veces el trazado mínimo) o en carreras con un mayor número de curvas, el parámetro anterior puede llegar sin problemas a 200 metros por cada 10 kilómetros", explican.

Sobre aquest tema he trobat aixo per internet
El diario británico The Guardian realizó una prueba en el maratón de Londres de 2016 con los datos de más de 1.000 GPS. La distancia más repetida en los relojes era de 42.390 metros frente a los 42.195 metros de la prueba oficial. Algunos llegaron a sumar hasta un kilómetro de más.


És un bon debat. Però et poso uns quants exemples que el GPS té unes mancances bastant grans, tot i que li volem atribuïr veritats bastant absolutes.

- Pista atletisme Can Dragó. Una pista molt oberta, amb pocs edificis aprop. Bona senyal. Vaig fer una mitja marató exacte. 52 voltes + 297.5 metres. Doncs el Fore (jo tinc el 910xt, gama alta, una pasta, en teoria dels millors del mercat) em va donar 22.200 metres. O sigui, 1km més !
Aquí es posa en evidència una de les limitacions més grans del Fore; LES CURVES. Per molta memòria que tingui el fore, cada segon pren una mesura, i en les curves, no les fa bé. Si són en una pista d'atletisme, marxa per fora.
Em podràs dir que és impossible que jo corrés tota l'estona pel carrer 1. Correcte. Però fins i tot corrent TOTA la mitja pel carrer 2 donaria 300 metres de més. I la majoria de la cursa va ser pel 1.

- Edificis, ombra. Cursa Poble Sec. 5km. Mesurada amb roda, per tant exacte. Doncs el Fore em va donar 4.59 km ! La cursa es fa amb carrers molt estrets i la cobertura es perd molt. Quan perd cobertura en un gir, el Fore "retalla" la curva perquè és impossible que sàpiga a quin punt em girat i fa una recta. Aquí està un altre defecte dels GPS

- Ara bé, si agafes una mitja com Ripoll, t'ho clava. LLargues rectes per carretera sense edificis ni girs, doncs així s'hi aproxima moltíssim.

Jo confio en les curses que surten a la llista de la FCE com "homologades". Com la Mercè o Nassos.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.