SportTracks 2.0

SportTracks 2.0

26 Gen 2008 07:41 #61 per (Visitant)
Hola, algú em  pot dir sobre aquesta gràfica com es por sapiguer el % de les pujades. Gracies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 10:38 #62 per krlos (Associat/da)
Bernibbr, tens 230 m de desnivell en 3,5 km, aixi que aixo es un 6,57% de desnivell mitja


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 16:47 #63 per totvabe (Associat/da)
També pots saber el pendent en graus. Com que coneixem la distància vertical (230 m) i l'horitzontal (3500 m), ens falta la que tu recorres, és a dir la hipotenusa de l'angle (=arrel cuadrada(2302 + 35002 )= 3507,55 metres). Així tenim que el sinus de l'angle ens ha de coincidir amb el quocient (230/3507,55 = 0,0656), i per tant l'arcsinus ens dona els graus d'aquest angle: arcsin (0,0656) = 3,76º

La veritat és que un pendent de 3,76º ó 6,57% no són xifres tan espectaculars com mostra el gràfic amb aquesta escala tan dispar entre eixos, oi?

Little by little, a little becomes a lot
[move]La seule façon d'être suivi, c'est de courir plus vite que les autres. (Francis Picabia)[/move]

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 17:07 #64 per (Visitant)
Krlos, Totvabe gràcies, però crec que no es del tot fiable, jo vui sapiguer con calcular el %, perque hi ha trams de auténtica paret que jo crec que pasen del 15%. Ho miraré de fer amb algún programa. Gràcies per tot.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 17:16 #65 per krlos (Associat/da)

Krlos, Totvabe gràcies, però crec que no es del tot fiable, jo vui sapiguer con calcular el %, perque hi ha trams de auténtica paret que jo crec que pasen del 15%. Ho miraré de fer amb algún programa. Gràcies per tot.


Bernibbr, t'has baixat el pluggin que "reescriu" l'altimetria?

Es l'Elevation Correction i potser aqui trobes el que busques. Una vegada corregida l'altimetria, li dones a "mas graficas" i a mes de l'altimetria que et mostri "Grado". Despres el tram que vulguis mirar el marques amb el ratoli (dispares al perfil de la muntanya i arrosegues). A la dreta de la grafica tindras el grau en % i a l'esquerra el desnivell. Si et serveix...


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 17:18 #66 per krlos (Associat/da)
Et poso la grafica dels 10km rapids meus de l'entrenament d'ahir (segons l'Abel havien de ser plans, pero  :whistle:)


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 17:45 #67 per (Visitant)
Ok Krlos, entenc el que em dius i ho interpreto així: desnivel de 16 i 17 %. No?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2008 20:10 #68 per krlos (Associat/da)
Si, si el que busques es un desnivell "Puntual", es aixo. A l'esquerra tens la mitja que es del 7%.

Tot i aixi, aquests desnivells puntuals no son del tot fiables perque son dades agafades o del GPS (que naturalment te les seves errades i si no, posa la dada de desnivell a pantalla mentre surts a correr i veuras les brutalitats que arriba a marcar en aquest sentit) o de satelits (que es el que fa servir l'"Elevation Correction") i que a vegades tampoc no son 100% fiables. El que si que et dona una idea segura es de la tendencia.


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 febrer 2008 16:43 #69 per krlos (Associat/da)
http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Downloads/

Nova actualitzacio de l'Sport Tracks. No te gaire cosa mes, pero es bo resoldre alguns bugs que sembla que hi havia.

A http://sporttracks.zonefivesoftware.com/Discussion/viewforum.php?f=24&sid=669b799f8c4e26dcdb0bd7c3bdd6c64e hi ha algun plugin interesant, com el Training predictor, que en funcio del temps fet a una cursa o recorregut, et diu quin temps hauries de fer a diverses distancies, i fins i tot calcula ritmes d'entrenament.


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 febrer 2008 20:51 #70 per (Visitant)
Krlos si fem la actualicaciò no perdrem les dades que hi han ara?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 febrer 2008 21:29 #71 per Xeix (Associat/da)

Krlos si fem la actualicaciò no perdrem les dades que hi han ara?


No, A més a més la versió 2.0 pots programar a la Configuració que et guardi varies còpies del Bitàcora per si de cas tens problemes. De tan en tan val la pena guardar-ne alguna a fora d'aquesta carpeta.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 febrer 2008 07:30 #72 per (Visitant)
Ok

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2008 09:04 #73 per kilometer (Associat/da)
Veig que ha sortit una nova actualització del 24 de febrer i ahir en intentar possar-la casi em faig un lio i pensava que havia perdut tot el material guardat. Encara tinc la versió 1.3. Us vull fer una preguntra companys, encara que tothom està centrat al marató, com passo les dades d'1.3 a la 2.0. Em podeu fer cinc cèntims. Molt agraït.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2008 10:26 #74 per Xeix (Associat/da)
Kilometer,

A la pàgina Upgrade instructions from version 1.3 to version 2.0 tens l'explicació.

De fet a banda del que et faci automàticament els demés que puguis tenir els obres:
Bitácora > Abrir > Tipo: Archivo Bitácora SportTracks 1.3 (*.gpx) i després els salves en format 2.0

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2008 11:32 #75 per kilometer (Associat/da)
Si,ja ho vaig mirar però em liava. Descarregava el 2.0 i quan intentava passar les dades no savia com fer-ho. Jo tinc guardat l'historial com a historial.gpx, l'haig canviar o fer alguan cosa. 

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2008 12:13 #76 per Xeix (Associat/da)
Kilometer,
  • Instal·les la versió 2.0
  • Al obrir el programa ja detecta que tens l'altre versió i el converteix
  • Si en tens més d'un d'historial fas:
    Bitácora > Abrir > Tipo: Archivo Bitácora SportTracks 1.3 (*.gpx)

Estigues uns dies descarregant les dades a les dues versions fins que tinguis la certesa de que ho tens tot bé.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2008 12:16 #77 per kilometer (Associat/da)
Gràcies Xeix, ja ho provaré així i avuere com em va.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mar 2008 19:22 #78 per krlos (Associat/da)
Benvolgut company maratonia. La culpa del que t'esta passant, la te un tal Pitagoras :he:

Quan descarregues el Fore al SportTracks, si et recalcula l'alçada, per logica t'ha de recalcular la distancia. Si el fore et mesura 100 m plans i despres el SportTracks diu que son en pujada, segons l'inclinacio tindras mes distancia.

El que no m'acaba de quadrar es que segons aquesta logica, moltes vegades hauria de treure't metres si el fore et mesura desnivells mes grans dels que despres son en realitat, pero encara que pasa alguna vegada, no es tan habitual.

Ah, a mi el fore en va marcar 42,83 km i al passar-lo al fore 43,62  :whip:
No se, igual vaig donar mes voltes de les que tocaven (em puc recalcular la marca? :666:)


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mar 2008 19:23 #79 per Pau (Associat/da)
Davidgi,

El Garmin usa una "fórmula màgica" per calcular distàncies. És un algorisme que no publiquen i que té com a principal virtud el càlcul dinamic de la posició en funció del senyal dels satèl·lits, ha de ser un càlcul molt ràpid i preveure aspectes propis del moviment. Cada x segons el Garmin guarda les coordenades, temps, pulsacions i distància des del darrer punt. La suma de les distàncies entre punts donarà la distància total, lògicament.

El TC llegeix les dades tal qual li dona el FR, no calcula res i per tant et coïncideix perfectament.

El SportTracks no té ni p. idea de com s'ha calculat la distància, però en lloc de "creure's" la que diu el FR la calcula ell a partir de les coordenades que li passa el FR. Com que ho calcula necessariament diferent, el total surt diferent, a més, el pobre SportTracks no té tota la informació que ha tingut el FR mentre ho calculava, només té la informació que el FR ha guardat.

Per què el SportTracks no "es creu" la distància del FR i el TC sí? Perque el ST et deixa modificar el track i el TC no. I? Doncs que si modifiques punts ha de recalcular distàncies i si vols mantenir la coherència has d'usar el mateix mètode sempre.

De quin t'has de fiar? No ho sé. Jo tinc el 301 i o bé per rebots del senyal del satèl·lit (marca més del que toca) o bé per manca de cobertura (retalla) sempre em fa alguna trastada, i si vull saber la distància amb precisió (gairebé mai), he de revisar els punts del track i posar-los tots sobre la carretera. Això només es pot fer amb el SportTracks i per tant és del que m'he de fiar. A més, entenc (suposo) que els del FR a l'hora de triar un algorisme de càlcul hauran tingut en compte més la velocitat de càlcul i el mínim consum de CPU que no pas la qualitat i precisió, car cada multiplicació implica un consum de bateria i això és un recurs escàs. D'altra banda, com he dit, el FR té més informació a l'hora de calcular que el SportTracks però sinceramentno crec que aquest factor tingui influència comparat amb els altres, però NPI.

Jo em crec més al SportTrack que al FR.

Espero que s'hagi entès :oops:

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mar 2008 19:24 - 07 Mar 2008 19:28 #80 per Pau (Associat/da)
Ostres krlos, ens hem trepitjat!

He passat tanta estona escribint :whistle:

Ara que he llegit el que dius, et diré que el FR calcula (si pot) les tres coordenades, també l'alçada, i si no recalcules les alçades, el SportTrack es creu les alçades, el que no sé és si el FR o el SportTrack et diuen la distància tenint en compte alçades (hipotenussa segons krlos) o ho calculen sobre la projecció en el pla (catet segons krlos)

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.