40ª Matagalls Montserrat (15/09/19 82,6 KM Desnivell + 5773)

40ª Matagalls Montserrat (15/09/19 82,6 KM Desnivell + 5773)

13 Abr 2019 14:22 - 14 Abr 2019 14:55 #1 per Antirco (Associat/da)
Estem molt satisfets d’informar-vos que enguany organitzem la quarantena edició de la ja tradicional i popular Travessa.

Essent un esdeveniment ple d’història i de natura al bell mig dels nostres Parcs.Al 4 d’agost de 1904, en Mossèn Jaume Oliveres acompanyat d’un altre sacerdot, realitzen la primera travessa de muntanya des del cim del Matagalls al Monestir de Montserrat en menys de 24 hores. 58 anys desprès, dos membres del nostre club (cegracia.cat), en Carles Albesa i Jordi Ribot, inicien “l’operació Mm” per repetir la travessa.

Desprès d’un temps de treballs per resoldre problemes de recorregut, al 1972 el CEG organitza la Primera Travessa Matagalls-Montserrat, dintre dels actes del 50è aniversari de la fundació del CEG.

Més de cent marxadors varen respondre al repte d’aquesta travessa de resistència!!!
Des de primers de febrer el Consell Directiu del Club ha organitzat la comissió per portar a terme aquesta 40 edició, que tindrà lloc els dies 14 i 15 de setembre de 2019.

Us informem que a partir de dilluns dia 8 d’abril ja us podeu inscriure a la nostra pàgina web matagallsmontserrat.cat , animant-vos a prendre part d’aquesta important fita de l’excursionisme català.

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Abr 2019 21:21 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Hola Josep!!

Massa a prop de la UP per a mi, però sempre una bona cursa i molt corrible aquesta Mm.

Molt lluny de la ruta "oficial" molt més èpica i autèntica que sortiu del mateix Matagalls (i per tant s'havia de pujar primer... de propina), però sempre una bona prova llarga. Llàstima que gran part del recorregut la faràs de nit.. tot i que també té el seu encant.

Una precisió: El desnivell es de 5773 metres acumulats, no positius!!
Més que res per a no espantar a la gent amb el desnivell..

Molta sort als que aneu!
Dennis.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Abr 2019 11:38 #3 per fandes (Associat/da)

Antirco va escriure: Estem molt satisfets d’informar-vos que enguany organitzem la quarantena edició de la ja tradicional i popular Travessa.


La munteu vosaltres? Quins craaaacks!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2019 09:33 #4 per jordi40 (Visitant)
A mi m ha tocat el sorteig aquest any, quina sorpresa.
No se que fer m ho estic pensant aixó de la muntanya ja ho tenia bastant abandonat, però m ha picat el gusanet jajajaja
Seria la meva tercera edicio de la matagalls, despres del 2011 i 2014 ja fa molt... tenin en compte que es el 40 aniversari... no se que fer jajajaja

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2019 10:37 #5 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs, no t'ho pensis Jordi40 :party: :party:

I comença a preparar-te. Veurem si aquesta edició tenen un recorregut especial per celebrar els 40 anys..

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2019 11:28 #6 per jordi40 (Visitant)
hola Denisl a veritat es que m ho estic pensant
pero un als 52 anys ja sta una mica rovellat,
la veritat es que estic sopesant pros i contras
fa un mes que vaig fer la marato de praga, i estic una mica cansat,
pero es clar m he de decidir aviat per començar a entrenar
amb l objectiu de acabar, si pot ser en 16 0 17 hores, sempre
ho he fet en solitari, no se si un es pot apuntar en algun grup,
d altra banda soc de reus, i he de fer unes quantes combinacions
per arribar al punt de partida, pero per altra banda...
estic fet un lio jajajajajaja

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2019 15:47 #7 per Antirco (Associat/da)
Inscrit :party: :party: :party:
Ja he passat per caixa.

No se si la faré corrent caminant o a la pata coja, però si tinc clar que la vui gaudir de nou. :)

El any passat vaig tenir una bona experiència compartint moltes hores i kilòmetres amb companys correcats. :)

Jordi40 Et convidaria a compartir-la Però com a lobo solitari prefereixo anar el meu ritme disfrutant-patint-gestionant segons sensaciocions, son moltes hores i moltes fases, que per mi tenen un valor personal intransferible,

Espero que la satisfacció sigui plena per tu, per el que dius ja es fet tres, així que ja saps el que hi ha, desfruita-la. :whip: :muscle: :thumbup:

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2019 17:32 #8 per Araguerra (Visitant)
La vaig fer durant uns quants anys fins que van començar amb el tema del sorteig i ya no hem volgut provar-ho mai més.
Molta sorta als que participeu!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2019 13:19 #9 per Dennis Teuling (Associat/da)
araguerra A mí tampoc m'agraden els sortejos, però fa 3 anys era prou fàcil entrar.

Em sembla que finalment gairebé tothom podia participar...

El que no m'agrada tant és el recorregut. Jo mai ha pogut sortir del Matagalls (ha de ser èpic), però com a mínim de Coll Formic, i amb molts trams de corriols, tant la baixada a Aiguafreda com la pujada posterior.

Ara es tot massa corrible i poc muntanya.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2019 23:24 #10 per grampy (Associat/da)
veig que si un es vol apuntar ja no es pot oi,he arrivat tard no? putus sorteijos!!!!!!!
jo l'he fet 8 vegades , diferents anys .desde tot arreu.....Matagalls,collformic,desde on es fa ara......curiosament el meu millor temps (12,45) era la versio antiga,la mes dura i llarga,desde darrera el matagalls,pujar i baixar fins collformic i cap a la calma enlla......la pujada forta despres d'aiguafreda era bosc,no com ara que es tot pista i ample......

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2019 16:58 - 29 Mai 2019 17:03 #11 per jordi40 (Visitant)
doncs jo l he fet dos vegades, pero de l ultima ja fa 5 anys
i se sortia desde coll formic, el recorregut era diferente de la del 2011
recordo que la baixada a aiguafreda era mes facil el 2014
sempre amb bastant material
si tinguessiu que minimitzar el material a portar
que portarieu?
quin ritme portarieu si la voguesiu fer amb 16 o 17 hores?
correr algun tram? caminar rapid? parar se poc als avituallaments?
i quin material portarieu amb la mateixa idea, es dir acabar amb 16 hores?
per altra banda dieu que casi tot el recorregut es per pistes de terra i asflat
amb poc corriols...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2019 19:20 #12 per tonivet (Associat/da)
Jo també l'he fet dos cops, no soc cap expert, pero jo portaria un bido d'aigua de 0,75l i algun gel per si hi ha pajara. En quant a roba, maniga curta adalt i abaix i un txubasquero guardat
Amb el temps que vols fer penso que es pot fer perfectament caminant tota l'estona; ara be si trotes a les baixades tindras un marge extra que pots gastar als avituallaments

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2019 22:57 #13 per Dennis Teuling (Associat/da)
grampy, no et possis anys, ehh :lol: :lol: :thumbup: :thumbup:

jordi40, només per donar-te una idea: Jo la he feta 8 cops (2001-2005, 2009, 2014, 2015).
Si l'any 2014 vaig trigar 11:42 des de Collformic, l'any 2015 vaig trigar 10:18. Gairebé mitja hora menys.

En només 10 kms ja hi ets a la font d'Aiguafreda, i vaig trigar 50'... res a veure amb el recorregut antic que trigava el doble.
Amb això vull dir que tranquil·lament pots pensar en un temps de 14h.. no pateixis!
Pots caminar en totes les pujades, i trotar una mica en els primers plans i baixades.

Els primers anys també portava de tot, i la veritat és que si fa bon temps, amb només un parell d'ampolles de mig litro i un parell de barretes (per si de cas) ja tens més que suficient!. Com saps, normalment agafes més pes en aquestes Ultres pels abusos als avituallaments :dry: :unsure:

(Evidentment, si plou o si fa fred, jaqueta impermeable i roba tèrmica...)

Jo ja no m'agrada tant la Mm justament per això... gairebé no és de muntanya, i a sobra... fas gran part de nit, i estàs més pendent de fer-te mal que no gaudir de les vistes.

Antirco, un fix també :great: :great:
Ell t'ho podrà dir molt millor.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2019 17:24 #14 per jordi40 (Visitant)
Gracies per els vostres anims
companys
La setmana que be comenceré a entrenar i dependrà com em senti
per apuntar me o no.
Benvinguts els vostres consells companys, la majoria sou uns cracks.
Encara que he fet aquesta cursa un parell de vegades m agrada escoltar les vostres opinions i consells. El que he aprés d aquesta cursa es que es impresicindible dosificar-se i en cap començar a tope perque es molt llarga, te moltes fases i la pujada final... be es durísima pero no la canviaria per un altre.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Mai 2019 19:42 #15 per Antirco (Associat/da)
Doncs si , com diu Dennis Teuling, darrerament un fix, però nomes per que he fet les 6 darreres consecutives, en cap cas en considero un expert en muntanya sinó tot el contrari, simplement un supervivent amb mes voluntat que talent.
Per això no se si les meves impressions et seran útils, de totes formes son les meves i son aquestes.
Sobre el material a portar jo et recomanaria el que diu Dennis, jo sempre peco de portar sobrepès, cada any dic que la següent portaré el mínim ja que pràcticament passo tota la travessa en màniga curta i amb dos bidons grans tinc prou entre avituallaments, algun gel i barretes, però el problema es pensar per si de cas això i això altre, i que al arribar passo fred i me agrada canviar-me i abrigar-me per la tornada casa, però si tens algú que te esperi a dalt, perfecte. (Frontal piles recanvi, mòbil i manta tèrmica obligat)
Fer-la amb menys de 17 hores 100% caminant es impensable, lo normal es anar trotant pràcticament tota la baixada fins a Aiguafreda, gracies això els primers 10 km tens molt de guanyat al crono, després puixada forta, caminant segur, després podràs anar gestionant els plans i baixades per trotar de nou, això va molt be per desestresar les cames, i les pujades tornar a caminar, amb aquest tema podràs fer 15 hores o menys, epppp¡¡¡ , sempre que no te entretinguis massa els avituallaments, 10 minuts com a màxim esta be, a Sant Llorens pots estar-te una mica mes, portarem la meitat “una marató” per que a partir de aquí la segona part la cosa es bastant mes dura i tècnica, així que es te que agafar aire i cap a endavant.
Anem parlant....

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Jun 2019 16:07 #16 per jordi40 (Visitant)
Gracies per l informació
amic meu, es ben valiosa de debó
Després de un mes de l ultima Marató a aconseguida a Praga he començat a entrenar.
Es una mica estranya la sensació no se si us ha passat es com començar de zero.
Anirem veient aquestos dies d entrenament a veure com em trobo, de moment encara no estic inscrit, de fet queden uns dies encara, anirem veient sobre la marxa...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Jun 2019 17:55 #17 per Juanjokyokushin (Associat/da)
Dennis penso al mateix que tu en tot!

Només he participat un cop (era la primera vegada que feia una distància tan llarga i en feia il·lusió en aquell moment), i a l'any següent em vaig inscriure, però per causes alienes no vaig poder participar. Ja en les edicions posteriors vaig perdre l'interès en participar degut a que no em motiva el recorregut i corre tantes hores de nit... :astonished: Ara ja em motiven altres tipus de proves. :)

Dennis Teuling va escriure: grampy, no et possis anys, ehh :lol: :lol: :thumbup: :thumbup:

jordi40, només per donar-te una idea: Jo la he feta 8 cops (2001-2005, 2009, 2014, 2015).
Si l'any 2014 vaig trigar 11:42 des de Collformic, l'any 2015 vaig trigar 10:18. Gairebé mitja hora menys.

En només 10 kms ja hi ets a la font d'Aiguafreda, i vaig trigar 50'... res a veure amb el recorregut antic que trigava el doble.
Amb això vull dir que tranquil·lament pots pensar en un temps de 14h.. no pateixis!
Pots caminar en totes les pujades, i trotar una mica en els primers plans i baixades.

Els primers anys també portava de tot, i la veritat és que si fa bon temps, amb només un parell d'ampolles de mig litro i un parell de barretes (per si de cas) ja tens més que suficient!. Com saps, normalment agafes més pes en aquestes Ultres pels abusos als avituallaments :dry: :unsure:

(Evidentment, si plou o si fa fred, jaqueta impermeable i roba tèrmica...)

Jo ja no m'agrada tant la Mm justament per això... gairebé no és de muntanya, i a sobra... fas gran part de nit, i estàs més pendent de fer-te mal que no gaudir de les vistes.

Antirco, un fix també :great: :great:
Ell t'ho podrà dir molt millor.


Marató BCN 2019: 2h57'40"
Marató de Collserola 2018: 4h04'53"
Mitja Marató Colomenca 2019: 1h24'30"
Cursa dels Nassos 2018: 37'33"
Cross Popular 5k Santa Coloma de Cervelló 2013: 18'47"

www.strava.com/athletes/4035524

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Jun 2019 23:56 #18 per grampy (Associat/da)

jordi40 va escriure: Gracies per l informació
amic meu, es ben valiosa de debó
Després de un mes de l ultima Marató a aconseguida a Praga he començat a entrenar.
Es una mica estranya la sensació no se si us ha passat es com començar de zero.
Anirem veient aquestos dies d entrenament a veure com em trobo, de moment encara no estic inscrit, de fet queden uns dies encara, anirem veient sobre la marxa...


i on t'has d'apuntar per fer l'inscripcio....jo estic provant i no en deixa .........vols dir que es pot un incriure's encara?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Jun 2019 14:08 #19 per Antirco (Associat/da)
Les inscripcions estan tancades. pero pots enviar un email per inscripcions fora de termini a consultes@matagaĺlsmontserrat.cat

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Jun 2019 16:24 #20 per grampy (Associat/da)

Antirco va escriure: Les inscripcions estan tancades. pero pots enviar un email per inscripcions fora de termini a consultes@matagaĺlsmontserrat.cat


M'ha donat error......
A la web he trobat aquesta Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.