Aran by UTMB 3-5.07.2020

Aran by UTMB 3-5.07.2020

11 Set 2019 13:01 #1 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bona diada companys!!

Doncs, si sempre heu volgut fer la UTMB (de Montblanc), però per mala sort al sorteig no heu pogut anar...

Ara tenim aquí la cursa de 100 milles, Aran by UTMB .

Val d’Aran by UTMB®, la nova prova de trail running a ple cor dels Pirineus. La primera edició se celebrarà els propers 3, 4 i 5 de juliol 2020, i formarà part dels esdeveniments internacionals etiquetats “by UTMB®”. Aquestes curses integraran a partir de 2020 el nou circuit internacional de trail running nascut de l’associació recent signada entre UTMB® i Ultra-Trail® World Tour, el calendari del qual serà presentat a finals d’estiu.

Hi hauran 3 curses:

* La Torn dera Val d'Aran - 160 km - 10.500m D+ - 6 Punts ITRA - 18 Running Stones
Aquestes Running Stones garanteixen l’accés a UTMB®, CCC®, TDS® o OCC 2021 o qualsevol dels següents 3 anys, sempre que es tinguin el nombre suficient de punts ITRA.

* Camins de Hèr - 101 km - 6.400m D+ - 5 Punts ITRA - 15 Running Stones
Aquestes Running Stones garanteixen l’accés a CCC®, TDS® o OCC 2021 o qualsevol dels següents 3 anys, sempre que es tinguin el nombre suficient de punts ITRA.

* Peades dera Aigua - 55 km - +3100m D+ - 3 Punts ITRA - 9 Running Stones.

No sé si ho he entès bé, doncs si tots els 1500 corredors o potser els ~1000 (?) finishers s'apuntarien a la UTMB... no hi hauria lloc per ningú més, però bé. És el compromís que donen.

Mai havia pensat en fer una cursa de 100 milles, però aquesta té molt bona pinta :whistle: :whistle:



Torn dera Val d'Aran - VDA
CONDICIONS

Punts ITRA necessaris: mínim 5 punts en 1 cursa, obtinguts entre el 01/01/2018 i el 30/04/2020.
Màxim 1.500 corredors.
PREUS VDA

Preu Promoció: 175€ (primers 300 inscrits)
Preu Standard: 200€
Preu Final: 227€ (últims 200 inscrits)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2019 15:45 #2 per Dabit (Associat/da)
Bones, Dennis,

Fer només la llarga de la Vall d'Aran no t'assegura la plaça per al 2021 ja que necessites 10 punts i aquesta dona 6. En el cas que si aconsegueixes els 10 punts (en 2 anys i dues curses) pots descanviar els running stones per una plaça per la UTMB 2021 sense passar pel sorteig.

La diferència i avantatge de punts #byutmb respecte a punts ITRA és que la primera et dóna 3 stones per punt i la segona 1 stone. Què significa? que si vas a una de 6 punts #ByUtmb o 2 de 5 punts (aconseguirie ja els 10 necessaris), ja tindries suficients stones per vescanviar (també crec que podries fer una de 5 i una de 3 #byutmb per fer stones i, per una altra banda, buscar una ITRA de 5 o 6 punts per quadrar). Si fos ITRA, et farien falta fer 18 punts per poder aconseguir els 18 stones i entrar directe (una matada, només apte per aquells molt acostumats a fer ultres sovint.

Al cap i a la fi és una manera de potenciar les seves curses satèl·lit (jo crec que Vall d'Aran anirà bé ja de per si perquè es ven quasi sola encara que, és clar, li suma molt ser #byutmb i donar els stones, i perquè la gent que hi ha darrere té l'experiència de Molieres; però a les altres sí que els hi fa falta -algunes sembla que amb moltes mancances organitzatives en les seves primeres edicions-) i resguardar-se del possible aterratge de grans empreses externes que volen fer fortuna al món del trail.

Però sí que comporta un efecte secundari que crea un precedent i posa en dubte que tots siguem igual a la muntanya: el poder a optar a una plaça ja no està condicionat només a la teva experiència i resultats sinó que ara es té en compte que A/ tinguis a prop 'una de les seves' o B/ tinguis pasta per poder-te moure't i fer-les. encara que també podriem parlar llarg de com estan puntuades les proves de muntanya, que a dia d'avui em sembla no del tot realista (només distància + desnivell sense tenir en compte tipus de terreny, altura, época que es disputa, tipus d'avituallament...).

Salut

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2019 18:03 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies per la informació Dabit :thumbup:

Sí que també necessites 4 punts ITRA més, però qualsevol Ultra tipus Montseny o Trail Bastions ja te'ls donen.
De fet, crec que fins ara es necessitava 15 punts en max. 3 curses.

El que no entenc és que si l'any 2018 hi havien aprox. 6400 pre-inscrits per 2300 places... llavors hi havia un 35% aprox per poder participar (no del tot, doncs sembla que va per país, per complicar-ho encara més)
I si ara només d'aquesta Ultra del Vall d'Aran ja surten (p.e.) 1000 corredors directament sense passar per cap sorteig, i potser hi haurà un parell més a Europa, llavor s'omplirien les 2300/2500 places sense cap possibilitat per la resta ?!?

Bé, ja has vist que alguns no es venen a les grans empreses. Els de Bisaura han deixat clar que no pensen "donar" cap punt ITRA... tot i que la Ultra (que malauradament ja no es fa) s'ho mereixia i molt!!

De totes maneres, si participo a la 100 milles de la Vall d'Aran, no serà pels punts ni pels stones, sinó per la cursa en sí.
I perquè el lloc es espectacular!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2019 18:22 #4 per Dabit (Associat/da)
Ja et dic, veient on es fa i qui la porta, crec que aquesta de la Vall d'Aran té tots els punts per ser una cursa de referència. A mes, feia falta a Catalunya una de 100 milles després de caure Emmona...

Jo, si no repeteixo a Lavaredo (espectacular), és molt probable que em deixi caure a la curta de 55 km com a preparació de CCC (en cas que em toqui el sorteig -havia de ser UTMB, però la vaig cagar a Itàlia).

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2019 00:30 #5 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs… amb els 5 punts ITRA de la UP, el primer dia (7 d'octubre) em vaig apuntar a la llarga, la VDA!

Mai he fet més de 100 kms… així que el objectiu és i será només 1: acabar el repte de fer les 100 milles.

Treballaré el divendres 3, així que molt probablement treballaré de 07:30-12:00 i després vaig directament cap a Vielha per recollir el dorsal per sortir a les 18:30. Com a mínim no m'hauré d'aixecar molt d'hora abans de la Ultra :dry: :dry:

Espero trobar-me amb molts més Correcats :party: :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2019 18:01 #6 per estanis13 (Associat/da)
Ets el meu ídol dennis!! Només 100 milles són poques, hauries de fer tirada prèvia :laughing:

Em vaig estar apunt d'inscriure a la de 55 kms pero vaig trobar-me que demanaven 2 punts d'aquests que ara no tinc així que res... Ara tinc un altre objectiu del que si tot va bé en breu obriré un fil :whistle:

Ànims!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2019 20:13 #7 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies estanis, però de moment només he passat per caixa :wonder:

Millor que no llegeixi el teu nou fil, oi? :woohoo:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2019 22:50 #8 per No Surrender (Associat/da)
Benvolguts enrampats!!! :party:
Fa tres setmanes volia obrir aquest fil :evil: , però estava mentalment liada amb un altre "sarao" i ho vaig deixar pendent, ara veig que està obert! :party:
A casa hem estat parlant d'aquesta cursa, però només tenim els objectius establerts fins a la Transvulcania, a partir del maig ens hem de "rifar" els dorsals i els caps de setmanes a fi que tothom estigui content :woohoo: . Enguany el meu home :heart: es plantejava els 101km d'aquesta cursa, jo respirava més per les 100 milles de cara aquí a 2 anys :silly: . No em fan tan respecte les 100 milles com els 10.000+ que tremolo només d'escriure-ho.
Sigui com sigui, ja tenim a un valent :sunglasses: , que segur ens podrà orientar de com va el tema. Mentrestant, seguiré atenta al fil i si en Toni al final fa la cursa mitjana, allàestarem donant el suport i els ànims que us mereixeu!

Estanis... estic patint pel fil que vols obrir, perquè darrerament te veig massa als fils foscos...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2019 16:00 #9 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs sí Helena, ja t'explicaré des de dins com va la llarga a la que aspires tu.

Son 10.000+ però 6200m/94km equival a aprox. 10500m/160km.
El gran problema serà fent 2 nits.. i sortint un divendres (jo segurament treballaré pel matí) ja estàs cansat de tota la setmana...

Per l'altre costat, si fas la cursa de 101 kms, comences el matí de divendres.
En aquest cas perds gairebé 2 dies de feina...


1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Nov 2019 10:36 - 14 Nov 2019 10:48 #10 per danistal (Associat/da)
Jo estic inscrit a la curta de 55k

Dennis incansable, sempre buscant els límits!! :muscle: :muscle:

No Surrender, Dabit, va va, que això és un passeig per vosaltres, i dels macos!
estanis13, llàstima lo dels punts, si t'haguessis passat ja al costat fosc no et passaria això :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Nov 2019 16:50 #11 per No Surrender (Associat/da)
Hellooooo!!!!!!! :party:
A casa ja hi ha hagut "repartiment de dorsals" :woohoo: i jo m'he quedat amb aquesta cursa, això si, faré la curta, a veure que tal...el plan inicial és enguany veure el panorama i l'organització i depen de com vagi tot l'any que ve provar la mitjana, i depen dels estudis que estic portant a terme ara i del ritme de tot plegat en 2-3 anys (abans de la jubilació :666: ) mirar de fer les 100 milles. Aquest és el plan, però a saber la vida, les prioritats i els gustos que canviin ja es veurà.
Sigui com sigui, segur que gaudim dels paratges, que no poden ser més espectaculars! :top: o si, però que aquests són molt guais!
Apa macos, ens anem llegit! :heart:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Nov 2019 17:55 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Danistal!!!

Bona notícia No Surrender!!
Doncs, ja sou 2 a la 'curta no tan curta.

Diria que els últims 55kms són els més macos ???

Gaudireu de debò del parc nacional ???

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2019 19:23 #13 per estanis13 (Associat/da)
Bones! Desde que es van obrir inscripcions valoro inscriure'm a la de 55 però no tenia els 2 punts itra necessaris. Ara en teoria ja els tinc o tindré ( Ardenya) pensava que ja no quedarien inscripcions perquè fa dies vaig llegir a una entrevista que les inscripcions ja estaven al 85% però encara en queden. Ara el tema és que estic inscrit a Berlín 2 mesos i mig després :laughing: pero aquest no seria un gran problema, tirada llarga... ?? Total, ara tinc el dubte que voldria que em resolguessiu, que veig que hi esteu posats, si faig aquesta cursa et donen 9 running stones no? amb això ja et pots inscriure directament a les curtes del utmb O hi ha més "trucos"?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2019 19:48 #14 per No Surrender (Associat/da)

estanis13 va escriure: Bones! Desde que es van obrir inscripcions valoro inscriure'm a la de 55 però no tenia els 2 punts itra necessaris. Ara en teoria ja els tinc o tindré ( Ardenya) pensava que ja no quedarien inscripcions perquè fa dies vaig llegir a una entrevista que les inscripcions ja estaven al 85% però encara en queden. Ara el tema és que estic inscrit a Berlín 2 mesos i mig després :laughing: pero aquest no seria un gran problema, tirada llarga... ?? Total, ara tinc el dubte que voldria que em resolguessiu, que veig que hi esteu posats, si faig aquesta cursa et donen 9 running stones no? amb això ja et pots inscriure directament a les curtes del utmb O hi ha més "trucos"?


Mare meva estanis, ja estàs ben enganxat! :laughing: Crec que els running stones et donen l'accés directe sempre i quan tinguis els punts ITRA corresponents a la cursa que et vulguis inscriure. Necessites les dues coses.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2019 20:36 - 08 Des 2019 20:37 #15 per estanis13 (Associat/da)

No Surrender va escriure:
Mare meva estanis, ja estàs ben enganxat! :laughing:


:laughing: :laughing: :laughing: hi ha poques bales i s'han de tirar bé! A part que per anar a curses interessants has d'estar alerta un any abans i estudiar un màster coi! :laughing:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2019 21:15 #16 per Dennis Teuling (Associat/da)
enganxa, oi, Estanis13 :evil: :evil: :evil:

Ja saps, ara mateix ja et pots inscriure a la CURTA (com sempre :laughing: :laughing: ) d'Aran by UTMB.
Jo em vaig inscriure l'endemà de la UP, i si pots posar l'enllaç de la classificació de la Ultra de ahir, ja ho tens.

De totes formes, per fer la curta curta de 40K UTMB no calen punts.
Però suposo que parles de la OCC de 55K. Ja saps, amb aquests 2 punts + els 3 punts de les Peades dera Aigua ja tens més que de sobra per poder participar l'any següent (2021).

De totes maneres, matemàticament no té cap sentit això de les Stones, doncs només de la Aran by UTMB es omplirien de seguida la UTMB i no deixaria lloc a ningú més… Segur que d'aquí un any s'adonaran que no pot ser...
Però bé… llavors ja han cobrat un pastón per la VDA de l'any 2020.

(Per a mí, la VDA per sí ja és el premi final... que el Val d'Aran ja té una bellesa sense igual).

Una altre cosa és que vols anar a tope la marató de Berlin… doncs dic per experiencia que si et dius "Boris", és molt difícil combinar la muntanya i la marató…

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2019 20:41 #17 per estanis13 (Associat/da)
Inscrit a la de 55 :whistle: :whistle: :laughing: :laughing:

Tinc un amic que s'hi vol inscriure però almenys per ara no té els punts. No cola no inscriure's i fer una cursa abans de la data? ( Ja sé que el reglament diu que s'han de tenir els punts en el moment de la inscripció però per si algú sap si a la practica enviant un mail són comprensius...)

PD encara em queda una altra inscripció per tancar l'any ( espero) :laughing: ja aviso per endavant que m'agradaria fer el trail del cap de creus, això si, aquesta i cap més ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2019 21:18 #18 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ehhhh!!!

Després dius que jo sóc molt fàcil... vas pel mateix camí :laughing:

Jo diria que no ho fa ninguna organització. A més, si no tens els punts, directament no tens la possibilitat de inscriure't, oi?

Però... tampoc és una cursa regalada.. tu crees que s'ompli d'aquí poc?

Parlen molt bé de la Klassmark Trail Cap de Creus!... i no serà pas l'última ;) ;)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2019 21:26 #19 per estanis13 (Associat/da)
Et recordo que tu fas la de 160, la meva és un joc de nens :laughing:

Jo em vaig inscriure i em donava un error perquè encara no deuen tenir volcats els punts de l'Ardenya però no em va posar cap inconvenient ( posava cursa, posició i temps i em sortia una creu vermella però no deia res més)

Segons aquesta entrevista:

www.carreraspormontana.com/noticias/entr...-todas-las-carreras/

La cursa de 55 estava al 85% fa casi un mes, pero a aquestes alçades i encara no ha saltat a l'últim preu em resulta poc creïble

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Mar 2020 16:44 #20 per Jaume Baraut (Visitant)
Inscrit

Camins de Her.

a Veure com sortirà.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.