Trail Ardenya 2019 - 07.12.2019 (5€ !!!!!!!)

Trail Ardenya 2019 - 07.12.2019 (5€ !!!!!!!)

08 Des 2019 00:41 #41 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ara la meva cursa...
És una cursa molt tècnica, i molt puta, a nivell Bisaura, però amb la diferència que Bisaura ho va dir ben clar, i aquesta cursa va donar el mínim d'informació, i més important, la Bisaura amb avituallaments que podrien valdre una estrella michelin, i aquesta... doncs... doncs, res de res. Ni Cola, ni entrepà, només aigua, una mica de fruits secs, i potser uns plàtans...

Molt i molt maca, això sí, brutal.
Unes vistes magnífiques!!

I potser sóc jo massa matemàtic, però si et diuen que falten 10 kms... doncs pots pensar que hi ha entre 8 i 12 kms. Però sí diuen 7,5 kms, és lògic que el primer pensament és que estarà entre 7 25 k 7,75 km... i no 9 kms.

I pitjor encara, quan falten 4,5 kms... ningú hauria d'esperar que arribes a l'arribada deprés de 7!!! Kms...

Per això vaig arribar just in time🙄🙄

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2019 01:00 - 08 Des 2019 01:02 #42 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bé, estic donant voltes al tema sense entrar 🙄🙄

Volia començar molt lent, per anar a tope l'última part...
Vaig començar, després de saludar a la Helena i la companya , darrera d'elles, i fins al km 2 no vaig deixar-les enrera. Tot i així, vaig anar molt controlat, sense posar-me nerviós, fins al primer avituallament.
Tant que ja al km 8,8 (1h20) em va passar el primer noi del la cursa de 30 (35?)...

Deprés vaig començar anar una mica més ràpid, i vaig avançar a 18 corredors, però boom... caiguda forta i tonta jo sol sense ningú a la vista amb voltereta inclosa.
Un cop fort a la tibia, però vaig poder continuar, i vam començar la gran i magnífica pujada del km11-12.

Una pujada tan directa que molts cops vam necessitar les mans.
No tenia cap molèstia, però a l'arribar a dalt de sobte em va fer molt de mal el costat dret, per on els abdominals laterals.
Seguia corrents, i fort, passant a molta gent, però cada cop em feia més mal.

Al segon avituallament demanava per un metge però sense èxit. Km23 i ja no podia córrer un pas més. Truco a la meva dona i estava segur que tenia una cosa greu com apèndix o un ronyó perforat🙄, o el que sigui...
No sol orinar, però estava segur que sortiria ple de sang...
(Ni molt menys). Total, que portava una paranoia, que no és normal en mí, doncs mai penso llençar la tovallola.

Però el dolor era impossible de suportar. Però per l'altre cantó, tampoc podia deixar-ho en mig d'una platja bucòlica

08 Des 2019 01:30 #43 per Dennis Teuling (Associat/da)
El primer tram per la platja era un suplici quin mal els obligats salts de pedra a pedra.. llarguíssim.

Però després, quan ho volia deixar quan abans, m'adonava que en les pujades no em molestava el costat, i en pla només una mica, i baixant sí era prou molest.

Per no tenia cap remei .. no hi havia escapatòria, havia de seguir!!

2h i 40 després del avituallament 2 (3h20) per fi arribavem al av3...
Massa temps, deshidratat totalment, i amb res per menjar...
Bé, 5€ No donen per molt.

Poc després el segon Control sorprès de temps, i vaig preguntar quan trigariacen baixar directament a Santa Cristina. Em va dir, al km 36,5 : 10 kms baixant directament i 14 kms seguint la cursa.
Però podrien trucar al cotxe per recollir-me.. només havia de retirar- me.

Com? Sí justament el meu fill m'ha dit per telèfon que 'tranquila mama, que el papa mai abandona....
I no podia fer-ho...

Total, que era només 14 kms... que finalment van ser 18 kms i mig, amb diverses travessies pel riu, amb pujades per rieres, ple de fang, i uns últims kms en plena foscor.

Però vaig arribar, 9h55 amb la gent ja mig desmuntant la parada 😥😥

Curiosament, tot i fer els últims 33 kms caminant, els últims 11 uns vaig passar a 11 companys en la pujada i em van passar 3 abans de meta... Però només unes persones darrera meu van poder entrar per sota de 10 hores...

Molt exigent el tall.

Cursa molt i molt recomanable però amb una bossa de menjar a l'esquena :party: :party: :party:

08 Des 2019 08:16 #44 per estanis13 (Associat/da)
Gràcies per la crònica dennis!

La meva, abans de res aviso que no tinc experiència en curses de muntanya i potser la meva visió no és fiable.
Vaig arribar amb temps per veure la sortida de la cursa gran, el problema és que la sortida era "lluny" d'on deixàvem el cotxe i d'on repartien dorsals així que vaig haver d'anar canviat a veure com sortien sabent que em quedaria mitja hora allà amb el fred. Però tenia ganes de veure la Helena, en dennis i dos companys més que feien la llarga.
Donen la sortida i en res ja comencem corriols fet que seria així en la pràctica totalitat del recorregut :woohoo:, vaig intentar seguir el meu ritme, que la cosa anava per llarg, però sempre t'obligues una mica a anar com la gent del teu voltant i més quan costa bastant avançar o que t'avancin. Cap al km 8/9 de cop veig a l'Helena amb la seva companya que ens donaven pas, em va sorprendre però com que diu que li agrada anar última... :P després sabria que tenia problemes. Poc després avituallament i just després comença una paret enorme de roca, aquí jo crec que està mal calculada la cursa, perquè és literalment impossible avançar i et trobes el tap de la cursa llarga. O han de donar més marge o variar mes els recorreguts. A partir de la separació va ser el tram que vaig disfrutar més, era el més corrible, vaig avançar a uns quants corredors i em veia bé ( tram km 13/20). Aquí ja anàvem en un grupet i poc que molt vas seguint el ritme encara que a moments veus que vas un pèl massa just, però el terra puja així que tothom va just, ens vàrem perdre en 3 ocasions, estava ben marcat i veies relativament ràpid que no estaves en el camí correcte però alguna cinta travessera als llocs conflictius hagués anat bé. A partir del km 25 cap al final del que semblava la última pujada gran, vaig començar a patir una mica massa i poc després ja vaig perdre contacte amb el grup i ja va ser supervivència. Se'm va fer pesat, baixades dures amb pujades intercalades que se'm feien interminables, tot regat amb molta aigua de la pluja dels dies anteriors i com que el camí era en gran part per passos d'aigua, doncs fang i peus molls, amb l'afegit de passos directament per riu, en un concretament on si o si et posaves a caminar amb aigua fins a mitja cuixa ( dennis no ho vaig trobar tan terrible com m'imaginava, patia per la reacció dels peus molls amb els fregaments però no va passar res). Al final meta, beure, botifarra ( Helena hi havia botifarra vegetariana) i cap a casa. Van ser 34,7 kms +1586 metres en 4h i 10minuts posició 28.

En resum i per qui vulgui fer-la algun dia, no infravalorar la cursa, és prop de la costa i la alçada màxima són 400 metres però per mi és una cursa 100% de muntanya organitzada per i per a muntanyeros dels que els hi agrada patir. Els petits detalls com els noms de les curses M la de 50 S la de 30 i XS la de 20 ja son declaracions d'intencions :laughing:
Això si, si t'agrada això segur que es una cursa molt recomanable, potser fallen els avituallaments però jo no els vaig utilitzar pràcticament.

Salut!

08 Des 2019 09:56 #45 per JRDi69 (Associat/da)
Dennis i estanis13 :party: :party: :party: :party:

Bones i patides curses, gràcies per les cròniques i espero que en Dennis ja s'hagi recuperat del dolor :wonder:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

08 Des 2019 13:54 #46 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bona crònica estanis!! I tiempazo :clap: :clap: :clap:

Tens raó, que a nosaltres també vam perdre molt de temps deixant passar als de la 'curta, els de la 'S' 😁😁 tiene cojones, sí.

Per dos motius hauria de començar a les 07:30... primer per no molestar a la curta, i segon per no arribar tan de nit els últims de la llarga. Vaig fer els últims 25' de nit, i altres fins a una hora🤔🤔

Helena, espero que estiguis millor 😘😘

Jo estic pitjor que ahir, he passat mala nit, doncs al llit sí fa molt mal.

Això vol dir que definitivament no m'he perforar el ronyó, sinó ha de ser una contusió de la costellla🙄🙄

08 Des 2019 17:10 #47 per Sarcel (Associat/da)
Sembla que va ser una cursa una mica accidentada, espero que no sigui res Helena i Dennis.

Estanis, dius que no tens massa experiència en curses de muntanya però sembla que t'estás aficionant :great:

Si voleu un altre tastet de l'Ardenya, el 12 de gener fan la segona edició del Ganxo Trail (16 km) a Sant Feliu de Guixols:

es-es.facebook.com/pages/category/Sports...ail-196976361235547/

08 Des 2019 18:46 #48 per pinelli (Associat/da)
Molt ben fet helena lliçó magistral del que s’ha de fer amb un problema així .. no cal posar el cos a un límit molt alt ..
estanis , cada dia mes ràpid a la muntanya , aquesta es molt dura , a veure si et veiem mes sovint per aquí 😁 ,

dennis ,, ja ho vaig pisar a la meva crònica de l’any passat , era una marató trampa de les bones , tot i que vaig acabar bé , la vaig trobar duríssima , mes que alguna marató de alta muntanya .. el temps final crec que eren 8/9 hores , no msnrecordo i al final no van donar medalla tampoc , .. aquest any han donat algo ?

08 Des 2019 19:35 #49 per estanis13 (Associat/da)
Gràcies a tots per les paraules!

Primer Helena, tot bé?

Dennis si comencen abans també és fosc, en aquest sentit o canvien dates o posen menys kms.

Pinelli la idea és seguir fent muntanya, de fet ho vull fer seguir tot. Bàsicament vull aplicar la filosofia de fer el que em doni la gana, decidir els entrenos i les curses en funció de les ganes i el temps, sense tenir programacions/obligacions. Al cap i a la fi aixo ho faig per gust i la veritat és que no crec que en els nostres nivells sigui tan important seguir plans per acabar 2 minuts abans una marató que si he disfrutat fent el que he volgut.

08 Des 2019 19:38 #50 per No Surrender (Associat/da)
Hello!!! :hearteyes:
Primer de tot, esper que en Dennis ja es trobi recuperat i que no hagi estat res, en segon lloc, m'agradaria felicitar a l'estanis per la seva cursa.

Està clar que l'únic tram no tècnic de la cursa, és el que jo vaig fer :laughing: , pel que descriviu i per les fotos que he vist està clar que és una cursa molt maca i que val molt la pena, però crec que l'organització hauria de millorar varies coses.

Per part meva, dir que ahir no havia de fer la cursa, per algun motiu no l'havia de fer...no som supersticiosa, però a vegades hi han senyals que crec que la vida em dona per algún motiu:
- Em vaig adormir (jo mai, mai , mai m'adormo abans d'una cursa, es veu que vaig posar l'alarma d'entre setmana a les 5h però ahir erem dissabte).
- No tenc gaires rituals, o si, però m'agrada despertar-me amb temps, fer el meu cafè amb calma, i esmorzar mentre repasso alguna cosa de la cursa, el fet d'adormir-me no em va deixar fer-ho.
- Ho tenia tot preparat del dia anterior, menys els escalfadors de mans, tinc Reynaud i el fred a les mans me pot jugar males passades (a una mitja de muntanya vaig haver de plegar per això i a un entrenament amb gent també) i el frontal que l'havia deixat carregant :oops: . Si, jo anava a portar forntal, perquè tot i que no fos obligatori, si el sol es posa a les 17'30h i la cursa acaba a les 18h, jo el porto....de fet, considero de molt mala organització que a partir d'una hora determinada no te'l fessin portar. Però bé, la gent que em coneix una mica, ja sabeu la deformació professional que tinc en no posar en perill la salut de la gent.
- El fet d'adormir-me, tot i que vaig arribar amb temps de sobres i el fred que feia, afegint el descuid de l'escalfador i frontal, ja va fer que no comences la cursa com m'agrada a mi, amb tot controlat.
- Tot això no implica que hagues pogut acabar ni per nivell ni per temps de tall, no estic posant excuses, que aquí la que veia probable arribar a les 17'50h era jo, que ja sabeu com m'agraden els límits! :666:

La qüestió...supòs que l'estrés i el fet va fer que la topada amb el pi i la caiguda agafès una pàjara que en condicions normals no tenia perquè haver agafat... vaig volar i em vaig pegar una bona nata, però tampoc res que no m'hagi passat altres vegades. En fi, al migdia ja estava recuperada i ja està, cap problema...a reflexionar que de tot se n'aprèn. Crec que vaig menysprear la temperatura de la cursa i potser això me va passar factura. Tot i que pel que expliqueu, dubto que com estic ara hagués passat el segón tall (el primer que estava al segon avituallament si no hagues caigut crec que anàvem bé).

No se com veieu el marcatge, però en Jordi Uró que és un crack però dels grossos, es va perdre i va acabar en 9ª posició amb 6h 43'...per tant això em diu que va ser molt, molt, dura.

Potser aquesta és una més a la llista de les que voldria fer però que no he de fer fins que torni a néixer i em posi forta :666: : Bastions, Bisaura i Ardenya.

En fi, moltes gràcies per compartir les vostres cròniques :hearteyes: , com m'agrada llegir-vos!!! :heart:
Jo crec que ara em passo a l'asfalt una temporadeta, a veure si afino una mica i a la primavera quan surti el sol torno a la muntanya, que tinc alguns saraos pendents!!! :party:

08 Des 2019 19:39 #51 per No Surrender (Associat/da)

estanis13 va escriure: Gràcies a tots per les paraules!

Primer Helena, tot bé?

Dennis si comencen abans també és fosc, en aquest sentit o canvien dates o posen menys kms.

Pinelli la idea és seguir fent muntanya, de fet ho vull fer seguir tot. Bàsicament vull aplicar la filosofia de fer el que em doni la gana, decidir els entrenos i les curses en funció de les ganes i el temps, sense tenir programacions/obligacions. Al cap i a la fi aixo ho faig per gust i la veritat és que no crec que en els nostres nivells sigui tan important seguir plans per acabar 2 minuts abans una marató que si he disfrutat fent el que he volgut.

Si, si, estanis, moltes gràcies per la teva preocupació!! Però res greu, ja ho has vist!!!

08 Des 2019 21:41 #52 per Dennis Teuling (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: Ostres Helena, ja m'en Recordo del pi, i jo sí vaig baixar el cap just a temps... em sap molt greu :coldsweat:

Per lo que comentes has fet molt bé plegar, i a més, ja et dic jo que impossible haver arribat a temps... que al final eren 55 kms

Ehh, Helena, no volia dir que no eres capaç d'acabar en 9h50 (a les 17h50) la cursa... però sabent que anaves darrera meu i que jo vaig arribar pels pèls sub 10h... era impossible.

El que sí es molt greu, que a les 15h45, quan jo preguntava si arribaria abans de la nit, em van dir sí, cap problema.
Queden només 9 kms. Reals, vaig preguntar. No, són 8,5 kms reals.
I 4,2 kms després, a les les 16h37, a l'últim control, em van dir que faltava 4,5 kms… que al ritme de 6k/h eren 45'. Es a dir, hauria acabat a les 17h22..

Si després queden 2,5 kms més... estem parlant de 25 minuts més… això és una gran diferència, tenint en compta que a les 17h30 és de nit tancada.

08 Des 2019 21:47 #53 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies JRDi69 :great: :great:

Sarcel, gràcies per posar el link, però me l'he autocensurat… no vull ni obrir-ho :laughing:

Doncs sí pinelli, no vas exagerar res. No un km pla… i gairebé sense pistes forestals… tots corriols.
I encara sort que feia molt bon temps, doncs hi havien algunes baixades prou perilloses amb temps humid.

De totes maneres, penso tornar l'any vinent, doncs es una cursa molt i molt maca.

Gràcies a tots per llegir-nos!!

09 Des 2019 19:35 #54 per hyuste (Associat/da)
Ostres Helena quin ensurt, espero que estiguis bé.
Denis , darrerament llegint les teves batalles, sempre tens problemes. Malgrat tot t'ensurts força bé, enhorabona!!!
Enhorabona Estanis, per ser la teva primera cursa de muntanya, la vas clavar en una que és força complicada.

Jo aquesta no la he feta mai, però abans a l'estiu havia la cursa de Sa Guilla en un recorregut semblant per la zona i recordo haver-lo passat molt malament amb grimpades i desgrimpades.

Pinelli recomano federar-te, independenment de que te puguis estalviar uns euros en curses de muntanya, sobre tot si surts molt sovint.

Helena, ja parlarem de com va el federar-se pel ITRA, es possible que pel 2020 ho faci en comptes del FEEC.

Héctor Yuste

09 Des 2019 21:44 #55 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Hyuste!!

I és cert... jo tampoc no ho he fet encara... i va sent hora.
A gener aprofito també l'assegurança de la ITRA, doncs per força he de fer més d'un entrenament per alta muntanya, i és una temeritat anar sense...

Ens veiem!!

10 Des 2019 10:50 #56 per pinelli (Associat/da)

hyuste va escriure: Ostres Helena quin ensurt, espero que estiguis bé.
Denis , darrerament llegint les teves batalles, sempre tens problemes. Malgrat tot t'ensurts força bé, enhorabona!!!
Enhorabona Estanis, per ser la teva primera cursa de muntanya, la vas clavar en una que és força complicada.

Jo aquesta no la he feta mai, però abans a l'estiu havia la cursa de Sa Guilla en un recorregut semblant per la zona i recordo haver-lo passat molt malament amb grimpades i desgrimpades.

Pinelli recomano federar-te, independenment de que te puguis estalviar uns euros en curses de muntanya, sobre tot si surts molt sovint.

Helena, ja parlarem de com va el federar-se pel ITRA, es possible que pel 2020 ho faci en comptes del FEEC.

si , aquest any m’ho miro , això de federar-se per itra , ja direu quelcom 😉