Marató de Munic, 12.10.2014

Marató de Munic, 12.10.2014

12 Oct 2014 17:20 #41 per AlbertRande (Associat/da)


  Enhorabona Gorka Xexi i Moncho   :party: :party: :party:

  Heu seguit la tradició i he begut la cervesa que et donen al arribar ??

  Esperem les vostres cròniques companys .

 

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2014 22:23 #42 per sandmannn (Associat/da)
Enhorabona cracks!!  :party:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2014 22:25 #43 per Josep80 (Associat/da)
felicitats, companys!!! :party: :party:, ara toca la segona part de la marató, la de la cervesa...  :666:

Jordi (Gorka), al final veig que la cosa no ha anat prou be, pero dona-ho per bo  :great: :great: i enhorabona !!

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Oct 2014 19:49 #44 per Hansi (Associat/da)
Bravo nois! Una marató més al vostre palmarès. Ja ens explicareu els detalls, de moment felicitats a tots vosaltres! :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Oct 2014 22:45 #45 per XeXi (Visitant)
Muchas gracias a todos! :party: :party: :party:
La Maraton de Munich ya es historia, ha sido mi primera experiencia con la distáncia y aqui os cuento como me fue. (Perdón por la extension de la cronica... :sarcastic:

Lo primero decir que llevo viviendo en Munich algo mas de dos años. El tema de correr se complicó bastante durante este tiempo, entre una lesión que me tuvo parado tres meses despues de una media maraton en 2012 y la mudanza a Alemania (con el tiempo dedicado al aleman y con el equipamiento especificio que se necesita para correr aqui durante cuatro o cinco meses) no habia entrenado en dos años y medio con regularidad... :whip: :whip: :whip: Eso me llevo a correr en Julio una carrera entre empresas de 6.25 Km a 5:05 de media y justeando. Y lo peor de todo, todavia no habia estrenado mi camiseta pastanaga en ninguna competicion! No podia ser, habia que volver a entrenar.

Me propuse el objetivo de hacer la maraton en Octubre y empece a entrenar. Correr en Munich en verano es una maravilla, no hace mucha humedad, no hace mucha calor, los dias son mas largos que en Barcelona... todo fantastico. El cuerpo por eso, tardó mas de un mes en asimilar la vuelta a los entrenamiento regulares. Para eso fue de gran ayuda una visita que hice a Barceruel en Agosto durante las vacaciones (me solucionó los problemas que arrastraba y que no se volvieron a reproducir), gracias! Soy disciplinado y en estos tres meses y medio he entrenado cuatro veces por semana si o si, cuando tenia molestias cambiaba a bicicleta y multiplicaba el tiempo por 1.5. Total acumulado... 705Km y mil dudas para resolver el dia 12/10/2014.

Llega el dia. Como siempre justo de tiempo... tengo que acabar corriendo para llegar a tiempo a la salida... :whip: :whip: :whip: este es un punto a mejorar. Eso sí, estreno camiseta pastanaga! No sabia lo que era correr con los colores del club: estar en Munich y recibir animo del publico y de otros corredores que nos reconocen y saludan amistosamente, no tiene precio!
Debido a la inexperiencia y los miedos, mi plan de carrera es flexible: va desde el mejor de los escenarios posibles 3:30:00 (segun Gavela) a las 4:00:00 (siempre que no haya problemas mayores o sorpresas desagradables), teniendo como referencia mas probable las 3:40:00. En cuanto suena el disparo empiezo a correr intentando empezar suave; me es imposible y los kilometros van a 5'00", a pesar de eso el pulso si está en la zona de confort así que animado por la inconsciencia sigo a ese ritmo. Bebo en cada punto y me encuentro con Laura en el punto acordado (km 3 y km 5). Tomo el gel del 7 y el del 14, el ritmo sigue sobre los 5'00", el pulso bajo, todo va bien y mis unicas preocupaciones giran en torno a saber si pagaré el esfuerzo mas adelante o no y a si me encontraré con Laura en el 24 como teniamos previsto. Pero antes, sobre el 20, me encuentro con Gorka. Me cuenta que tiene problemas en el gemelo y que ha tenido que aflojar. Nos deseamos suerte y llego a la media 1:46:07.
En el 24 me encuentro otra vez con mi animadora particular, le dedico mi mejor sonrisa que me sale del alma. Sigo bebiendo y tomando los geles como esta previsto y en el km 30 volvemos a entrar en el centro de la ciudad. Ahi empiezo a notar extraño el cuadriceps izquierdo, no me duele pero lo noto flojo, mantengo el ritmo mientras paso por las zonas mas animadas y así llego al km 34. Ahi el cuadriceps ha dejado de flojear, ahora duele. El ritmo cae unos veinte segundos por km el pulso baja y las preocupaciones aumentan.
Estos kilometros hasta el 40 se hacen largos, pero a partir de ahi todo se pone de nuevo de cara. Llego al Parque Olimpico, lugar donde entreno habitualmente, recuerdo cada uno de los 63 entrenamiento que me han llevado a ese momento y veo a una mujer con una pancarta: "RECUERDA: esto tiene que doler" Me doy cuenta de que es normal, no hay forma de recorrer 42195m en tu limite sin sufrir, sin notar el esfuerzo. Por algo la Maraton es especial. A solo dos km y con esas nuevas ideas en la cabeza decido apretar. Si el cuadriceps se queja, ya descansará mañana. Ver la torre Olimpica, ver el estadio al fondo... ahí si que empieza a acelerarse el pulso. Cruzar la puerta de la Maraton es un momento inolvidable, salir al otro lado, en el estadio, notar los pelos de punta y la emocion que se desborda... Por cosas así merece la pena pasar los kilometros de antes.
Escucho un grito desde la grada "Sergio!!!!!!!!!!" me giro y veo a un amigo de pie con los brazos abiertos animando como cuando aqui se jugaba la Copa de Europa, la vuelta al estadio se convierte en un sprint de 400m. Brazos abiertos, pensamientos dedicados a los mas cercanos y dedo al crono: 3:35:59, mucho más que satisfecho. A partir de ahi, un dolor de piernas intensisimo que tarda media hora en hacerse soportable, beber cerveza (Weissbier alhokolfrei) y comer brezen. Justo en ese momento vuelvo a encontrarme con Gorka, afortunadamente sus problemas mejoraron y ha podido acabar. Compartimos un momento bajo el sol con una cerveza en la mano y me da algunos consejos para el dia despues que me estan viniendo muy bien, gracias!
Comentarios sobre la Maraton. La organizacion muy buena, los avituallamientos oficiales mas o menos cada 3 km (en vaso), alguno extraoficial en los que todavia hay cerveza a disposicion de los corredores. El circuito muy muy plano, por una ciudad que tiene muchos sitios estupendos para correr. Es ideal para correr rapido y está enfocada al amateur. Berlin es justo dos semanas antes y aqui no vienen corredores de primer nivel internacional. Aun asi, este año el ganador un bavaro llamado Tobias Schreindel ha hecho 2:21:47  :surprised: Yo creo que es una gran maraton, pero mi experiencia es corta  ;)

Un saludo a todos y de nuevo, perdón por el ladrillo.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Oct 2014 22:51 #46 per No Surrender (Associat/da)
Moltes felicitats Gorka Esrafiki i Moncho per les vostres Maratons.  :party:
Enhorabona Xexi pel teu debut!!! I gràcies per la crònica.  :party:

Ara a recuperar-se!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Oct 2014 23:00 #47 per XeXi (Visitant)
P.S. Enhorabuena a Gorka, Esrafiki (menudo tiempo  :surprised:) y Moncho, otra maraton mas en el saco!  :great:

Laura hizo algunas fotos de la expedicion correcat, mañana intento subirlas!

Saludos!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2014 12:36 #48 per gorka (Associat/da)
Un plaer poder saludar en XeXi l' Esrafiki a Munic.
No tinc gaire temps, faig mini-crònica d'urgència ja veureu la versió definitiva que no serà tan llarga com la del XeXi (la primera és la primera)... us ho prometo.  8)

També gràcies a tots els que veu fer el seguiment per l'interès... En cap moment vaig patir especialment.  :biggrin:
Del Km. 0-15 més o menys corro a ritme (4.55)
Del Km.15-20 tinc una baixada per un problema a un bessó... que feia temps que no tenia però que se'm va reproduir al mig d'Englischer Garten.  :frown:
Al Km.20 recupero el ritme de 5.00 i vaig fent amb molt bones sensacions fins al 34 on apareix el mur... no molt dur però mur al cap i a la fi que em fa baixar ritme.
Cap el km.38 m'aturo un parell de minuts per atendre un corredor que hi ha semicoscient al terra fins que arriben les assistències. Va ser la única vegada que vaig deixar de córrer en tota la cursa però no ho compto. D'allí fins al final vaig fent.

Em surt una marca de 3h45' que em té molt satisfet, sobretot perquè, al marge dels 25' que vaig estar amb problemes al bessó, les sensacions han estat molt bones durant tota la cursa.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2014 15:06 #49 per ivanlazaro (Visitant)
Enhorabona als 3!!!  8)

10 km - Cursa Can Mercader 2012 - 40'12''
Mitja - Mitja Marató de Girona 2012 - 1h 31'04''
Marató - Barcelona 2012 - 3h 12'31''

9 maratons i sumant
Generació del 90.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2014 15:35 #50 per RugbyMan (Associat/da)
Moltes felicitats als 3 per les vostres maratons.

Aquesta ny he corregut Berlin pero no descarto probar München al 2016/17. aixó si em sembla mes que patiré mes amb el meu Haupt Deutsch que amb la cursa...el Bayrisch es dels dialectes mes durs que hi ha a Alemanya (en XeXi sap per que ho dic) :rofl: :rofl:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2014 17:44 #51 per Hansi (Associat/da)
Gorka, l'experiència és un grau i et va ajudar a superar el mal moment 8). I a més, hi ha el teu detall de bon esportista donant ajut a un company en cursa. Bravo!

XeXi, bona crònica i bona marató! Felicitats pel debut! :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2014 20:46 #52 per XeXi (Visitant)
Muchas gracias a todos!!
Las fotos de la maraton:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2014 20:50 #53 per XeXi (Visitant)
Otra mas...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2014 20:51 #54 per XeXi (Visitant)
y la ultima de las fotos que Laura hizo a la expedicion Correcat!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Oct 2014 10:28 #55 per gorka (Associat/da)
Wooouuuuu.... superfotos! Moltes gràcies XeXi.

Us dec una crònica una mica més extensa... arribarà, us ho prometo.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Oct 2014 12:50 - 22 Oct 2014 09:30 #56 per gorka (Associat/da)
La crònica que us debia... per qui la vulgui llegir.

”Arribada a l’estadi més bonic del món”

Quan algú em preguntava perquè Munic, la resposta sempre era la mateixa. Tinc moltes ganes d’acabar una Marató al que per mi és l’estadi més bonic del món. I és que l’Olympiastadium de Munic, inaugurat en motiu dels Jocs Olímpics del 1.972 (fa precisament 42 anys) és una d’aquelles construccions que quan les veus no deixen indiferents. Saber que allí s’hi acaba una Marató, que és una ciutat olímpica (amb l’atractiu especial que tenen les Maratons de les ciutats olímpiques), que el recorregut de la Marató passa en gran part per alguns dels parcs urbans més bonics del continent i que a sobre és bo per córrer a plaer (pla, sobre un asfalt força bo i sense llambordes) són motius més que suficients per fer una escapadeta a Baviera.

Els darrers mesos seguia amb la tònica dels últims anys: pocs quilòmetres. Quan a sobre has perdut bona part de la forma per un seguit de lesions (petites i grans), les sensacions no són les millors per anar amb la idea de menjar-se el món. Les darreres setmanes em sentia “lent, cansat i vell”.

Això va fer que el plantejament de cursa no fos precisament agressiu, més aviat una mica conservador: sortir a 4.55 i veure-les venir, que la Marató és molt llarga. Lluny queden els dies en que intentava sostenir ritmes per sota de 4.45 durant els 42 quilòmetres!

La sortida es fa per blocs i la meva declaració d’intenció de marca (sub-3.30) em permet fer-ho en el primer. Conscient de les meves limitacions ho faig a cua del bloc per evitar que l’eufòria i la velocitat de corredors més ben preparats que jo em portin a anar massa ràpid. Cal dir que la ciutat organitza una jornada atlètica de primera magnitud. A banda de la Marató, més tard sortirà una cursa de 10 Km, a primera hora de la tarda una Mitja Marató i simultàniament amb la Marató se’n fa una per relleus.

Els primers quilòmetres passen com sempre amb molta facilitat amb l’alegria de poder córrer, de poder-ho compartir amb companys de cursa ocasionals i en el meu cas amb el cap concentrat en tres punts: hidratar-se, bona posició de braços i ritme. Capficat en això cap al quilòmetre 5 sento un crit en català i emprenc conversa amb dos corredors que venen d’Andorra i que tenen intencions similars a les meves pel que fa al ritme. Vist que jo ja anava una mica accelerat (res greu comparat amb el que és habitual) decideixo quedar-me amb ells i fem junts tot el tram d’Englischer Garten.

Just sortint del parc, passat el quilòmetre 15, se’m reprodueix el problema al bessó dret que m’ha vingut donant maldecaps des del 2011... no m’extendré explicant-lo però us he de dir que m’ha donat algún disgust (retirada de la Marató de València 2011). Deixo als andorrans que tirin i baixo ritme a 5.20-5.30 per tractar de recuperar... em concentro en això i miro d’esvair els mals pensaments. Em mentalitzo de que mentre pugui almenys caminar, acabaré  la Marató que per això he vingut a Munic. Els fets de fa tres anys a València no s’han de repetir!

I així és! Just després de l’avituallament del quilòmetre 20 em torno a sentir molt millor... provo d’incrementar el ritme i la cosa funciona... fins al 23... M’havia pres un gel energètic, el primer de la cursa i potser els seus efectes només han durat 3 quilòmetres. El cas és que al pas pel 25 prenc un altre gel i torno a sentir-me bé. A partir d’aquí, durant gairebé 45’ no paro de passar corredors i més corredors. Els que compartiu amb mi l’afició de córrer sabeu perfectament la sensació de força i benestar que això dona.

Sobre el quilòmetre 30 sobrepasso la parella andorrana que desafortunadament han hagut de baixar una mica el ritme. Els saludo i segueixo endavant, s’ha d’aprofitar el moment dolç... que no se sap quan pot durar. No és que vagi a gran velocitat, fet i  comptat estic corrent a 5.00 però comparat amb els meus companys de cursa en aquell moment semblo un TGV.

I això dura fins al quilòmetre 34. Allí apareix el mur, aquella sensació que s’ha acabat la gasolina... el dolor articular als malucs és més intens i tot sembla que costi una mica més. La bona noticia és que ja s’enfila el camí cap a l’Olympiapark per llocs on hem passat durant la primera mitja hora de cursa i que s’olora l’arribada

Així és com, sense deixar de córrer en cap moment, vaig fent els quilòmetres que descompten fins a un rètol que costa d’oblidar “Grosse Marathon-Tor” que porta a un túnel il·luminat com si fos una discoteca i que condueix a fer els 300m finals per l’Olympiastadion. És el moment de gaudir de les sensacions, de pensar en els que t’han ajudat a arribar fins aquí, en els que t’han animat durant el recorregut i en els que han estat seguint la cursa des de lluny. I quan estàs pensant en ells veus davant l’arc d’arribada amb un cronòmetre que marca un temps que en realitat t’importa un rave perquè t’ho has passat molt bé i d’això es tractava... i perquè ets conscient que les teves marques ja fa anys que les vas fer.

Si després de Barcelona 2014 deia que aquella havia sigut la Marató en que més havia patit, aquesta vegada dic que potser és una de les que més he gaudit.

Pels que he vulgueu saber el temps final va ser de 3h45’ no gaire lluny del que m’havia plantejat.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Oct 2014 13:16 #57 per kilometer (Associat/da)
Grans cròniques Xexi, Gorka. Res més enriquidor que poder llegir i sentir les experiències d'altres companys correcats post-marató. Et fan sentir allà. Si a més esteu contents i satisfets amb els resultats, és a més un plaer. Ens veiem  ;)

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Oct 2014 13:36 #58 per Altair (Visitant)
Mpltes felicitats

Xexi i Gorka.

Gorka , molt bona cronica, mes val tard que mai. Münchem m'atrau, - la teva descripcio me transportat .

andevant

salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2014 19:04 #59 per Hansi (Associat/da)
Gorka, fa dies se'm va esborrar un post en el qual et comentava que m'havia agradat molt llegir en la teva crònica una excel·lent barreja de passió de maratonià amb una serena equanimitat prenent una mica de distància respecte de les fal·leres que ens inunden als corredors. Felicitats de nou, company! :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2014 20:13 #60 per gorka (Associat/da)
Si algú té interès en el track de la cursa aquí el té
connect.garmin.com/modern/activity/636631642


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.