42nd BMW Berlin-Marathon - (27/09/2015)

42nd BMW Berlin-Marathon - (27/09/2015)

29 Set 2015 10:09 #321 per grimi (Associat/da)
Bon dia Penya
Aqui ve la meva crónica

Em vaig inscriure a Berlin desde l'hotel de Nova York la nit abans de correr la marató en un arrebato de lokura imprevista.
L'any passat vaig tenir una bona temporada de mitges fent la meva millor marca a granollers amb 1h24:11 estava euforic preparant la marató de bcn on em volia acostar a les 3h05/3h10 llavors em vaig lesionar,es la historia del corredor, no vaig poder correr bcn i de fent  fins a finals d'agost no n'he sortit
Una merda de tendinits al aquiles m'ha deixat fet calderilla durnat mesos.
Vaig poder tonrar a entrenar una mica al setembre i mhe plantat a Berlin sense els deures fets.
Pero seguint concells de bons amics entre ells la Socanna vaig decidir correr la marató per sensacions, no vaig fer series per entrenar, nomes vaig fer la mitja de sbd i una sola tirada llarga de 30k, 3 setmanes abans del gran dia.
Em vaig trobar a Berlin mes descansat que mai, tb mes grassonet que mai (les birres de l'estiu) i força espantat.
Que passaria en aquesta marató sense entreno especific i amb un parón tant llarg!!!???

La por del desconegut em va fer arribar a la sortida amb 1h50' d'antelació, cagum l'olla es va fer llarg feig fred i hi havia molta humitt dins del parc. Vaig poder xerrar pero amb força gent de diferents paísos i l'estona va anar passant.

Vaig sortir del calaix C amb una emoció imponent la sortida a Berlin es brutal. Em vaig trobar comode corrent a 5'/km i vaig decidir seguir aquest ritme. Els tendons aguantaven be i el cos anava ben tranquil. Vaig poder xerrar durant molta estona amb diversos corredors vaig poder menjar platans i pomes vaig veure aigua de sobres i vaig passar la mitja perfecte i comode.
No m'ho acabava de creure cap moléstia a la mitja la cosa pintava be el meu cos a 5 va super comode i pulsacions molt baixes.
Vaig arribar al 30 sense problema i vaig pensar ara et tocara patir....
Vaig arribar al 35 on la meva familia em va donar una estelada i seguia trobant-me perfecte em vaig lligar lestelada al pantaló i vaig seguir fins al 40. Ni una sola rampa cap molestia.!
Vaig encarar les 3 cantonades de ziga zaga abans de la recte de la porta de brandenburg sense problema i alla em vaig deixar anar i em vaig posar a correr com un boig amb l'estelada enlairada sobre el cap. Vaig entrar plorant d'alegria i molt content sense cap dolor. Al final 3h27. No tenir pressió per fer marca es comodissim!!

La marató que potser mes he gaudit a la vida. Sense rampes, sense murs, poden veure i menjar tranquil i xerrant amb companys i una entrada que reocrdare sempre: brandenburg-estelada per posar el meu granet de sorra a explicar al mon que el mateix dia que nosaltres deixaven llagrimes de suor sobre les velles llambordes que separaven berlin est del berlin oest es començava a gestar el nostre nou estat d'europa!
A berlin abans de la caiguda del mur tb es creien que era impossible !!!
Salut i Cames
Grimi

Millor temps marato: 02:59:08
Lloc i Any: Barcelona 2016

Millor temps Mitja marato: 01:24:02
Lloc i Any 21: Granollers 2016

Millor temps 10km: 00:38:12
Lloc i Any 10: 10k Empuries 2014

10 Maratons al Sac (6 asfalt i 4 muntanya)
De moment cap abandonament :-)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 10:09 #322 per (Visitant)

:whistle: :whistle: :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 11:13 #323 per Altair (Visitant)
Bon dia companys.

Ja son tots sans i estalvis a casa.

Els pilots de Germanwings s-en portat be, estaban una mica acollonidos, . el dijpous Vam arribar a Tegel a l'hora prevista, al arribar ja ens estaba esperan la froilan taxista, van trigar una mica mes del compte, per culpa dels embusos, i el cap d'una bona estona vam arribar a Hollmastestrasse on teniam reservat l'apartament. Alla ja vm tenir la primera "neguitacio diriam" dons la paia ens va indicar lo que li va semblar, i  tu,, no trababem l.apartament, cagunlostia,,,ufff.

Lo correcte es que el respondable estigues alla ¿no?. bueno al capdevall o varem trobar.

Ja era una mica tard per anar a buscar el dorsal, i vam decidir anar fotre un cop d'ull a veure el panorama,,i rapid van arribar a l'Alex,

i vam sopar una mica, i rapid cap l'apartament, que feia rasca. A mati a les 6 am goita tu que ja comença a clarejar, i es que el Tio Paco en plena guerra civil es va asignar el meridia de Berlin per no despertar a hores intespestivas al seu gauleitter, L'Adolf, ei enviam mes Junkers i bombes,,,i bueno encara no estem en el nostre meridia GMT 0H, apa ja he fotut el rotllo ostiaaa no tinc remei, ja no se per on anaba..............................



A si,,,em vaig aixecar i tot obrir les cortinas els meu amics Venus Marte i darrera Jupiter estaban albiran, vaig pensar noi aixo va be. Vaig anar a pasejar, (renner nein) bueno dons tot caminat vaig arribar al tram d'un km del mur, pintat pels artistas,,,molt emocionant.

Bueno resumint,,ja estem en el diumenge, vaig agafar el S Banh desde Jannowitzbrucke fins a Fredisssssss, apa i es va buidar el tren tot el carrer anaba ple cap Branderburger,,,,, els punts de guardarroba fins el 9000 estaban desplaçats de l'any pasat, ,,,l'espera sem va fer eterna pero al final ja va començar.

Aquest any he anat em el Garmin controlant una mica el temps de pas km, vaig començar en el ritme apropiat per mi, de 6 cap a 7, i anaba comodo. quant arriba el km 10 començo a notar molestias al dit petit dret,ai ai vaig pensar " saps que ara telefono a la family i que em posin a pun els separadors de dits i mitjons secs,, recordeu que estic operat de juanetes,, i bueno dons en el km 13 ja estan alla tots contens; mua y muac, i que sabeu que i fet uns vots de salut i energia positiva per tots, i tambe per aconseguir la indepe ¿vale? o sigui que al loro, enviaume forçes quanticas, que m'en tinc que sortir, aixo de fer vots, va be, perque aleshores t'obligas a fer'ho, sino no funciona, i encara que sigui a quatre grapes, vaig pensar arribare,,,,,i bueno els kilometres anaban pasan, i pasan, fins el km 21 s'em va fer pesat, potser vaig pensar anaba massa lent, i vaig pensar , quant arribi al 30, apretare una mica mes,,,,,,,,pero pero , aqui em vaig equivocar dons apretaba potser una mica massa, i en el km 39 vaig fer de Vogelfanger,,( pajarero en el argot ciclista ) jejeje em vaig enrrecordar del fragment comic liric de la opera de Mozart la Flauta magica,,Ich bin Vogelfanger op sa sa"""Hem deixo que en el Ku-Damm me estaban esperant la family.

En el tram desde Potsdammer em vaig trobar el mur, vaig tenir que parar, fins i tot em venian maretjos, pero vaig anar fent,,fins i tot, em vaig fer una mica de masatge em la crema fisiocrem que portaba a la butxaqueta, apa dons que apanyat ¿no?.

Ja quant vaig arribar a la Unter den Linden,,,va ser brutaaal, poder albirar El carro i la deesa NIke, bueno dons res mes, apa,

espero que us hagui agradat, i perdoneu las faltas i es que no guipo massa be les lletres, de la pantalla.



nois wuapus, salut i que tots segeixi el curs del desti desitjat en assemblea, apa a kaskarla

salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 11:46 #324 per RafaZ (Visitant)
Grans croniques amics!
Per cert, ja estan les fotos disponibles... m´acabo de deixar 50 eurets en unes quantes fotos  :whip:

TeteXavi  :party: :party: :party: Jo encara m´ho estic pensant... Berlin? Valencia? arrrrrrg

1h15´22"  Mitja Marató de Granollers 2019
2h38´00"  Marató San Sebastian 2018
2x Marathon des Sables 2016/2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 11:58 #325 per grimi (Associat/da)
ostres ara ho miro!!
gracies rafa
a mi m'ha entrat el cuquet de fer totes les majors
nomes tinc NY i Berlin em falta chicago tokio londres i boston
algu te info de quines puc fer sense agencia i amb quines m'haig dembolicar amb els marathinez del dimoni
merci!!!
salut i cames

Millor temps marato: 02:59:08
Lloc i Any: Barcelona 2016

Millor temps Mitja marato: 01:24:02
Lloc i Any 21: Granollers 2016

Millor temps 10km: 00:38:12
Lloc i Any 10: 10k Empuries 2014

10 Maratons al Sac (6 asfalt i 4 muntanya)
De moment cap abandonament :-)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 12:26 #326 per Frank63 (Visitant)
Doncs a mi no em troba les fotos  :grrrrrr: :grrrrrr:

10 k: 43:17 Cursa Nassos 2009
21 k: 1:37:46 Gava 2010
42 k: 3:34:43 Barcelona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 13:26 #327 per grimi (Associat/da)
frank jo mhe hagut de registrar amb el facebook i llavors les ha trovat  :surprised:

Millor temps marato: 02:59:08
Lloc i Any: Barcelona 2016

Millor temps Mitja marato: 01:24:02
Lloc i Any 21: Granollers 2016

Millor temps 10km: 00:38:12
Lloc i Any 10: 10k Empuries 2014

10 Maratons al Sac (6 asfalt i 4 muntanya)
De moment cap abandonament :-)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 17:16 #328 per rathven (Visitant)

Grans croniques amics!
Per cert, ja estan les fotos disponibles... m´acabo de deixar 50 eurets en unes quantes fotos  :whip:

TeteXavi  :party: :party: :party: Jo encara m´ho estic pensant... Berlin? Valencia? arrrrrrg


Jo no sóc gaire de "picar" en aquests jocs, però he vist les fotos i crec que no podré resistir, 50€ per tota la cole en descàrrega.....

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 18:47 #329 per DION (Associat/da)
Hallo kollegen¡¡¡

Primer de tot agrair-vos el seguiment al fòrum de les nostres peripècies diumenge pels carrers de Berlin. Un goig veure com els participants Correcat’s estem satisfets i tots finishers d’aquesta marató, bravo companys¡¡¡8) Només vaig poder saludar en cursa a Frank63, una llàstima no coincidir amb la resta de companys per compartir unes birres plegats :arf:.

Soc “novatillo” en maratons i encara estic al·lucinat: mega-fira del corredor, organització excel·lent, molts punts d’animació, ambient d’Oktoberfest... Fins i tot el temps i la temperatura ideals van facilitar que afrontés diumenge la marató amb bones sensacions, malgrat els problemes de ciàtic que arrossego fa un parell de mesos. Per això la preparació no va ser l’adequada i l’objectiu inicial de 3h30 estava oblidat. Tot i això volia intentar baixar la marca personal i amb aquesta intenció entrava diumenge al calaix de sortida: objectiu sub 3h44.

D’inici agafo ritme creuer constant de 5:00 fins quasi el km 23 on ja tenia previst anar baixant gradualment el ritme per dosificar. Tot força controlat i gaudint fins el km35 quan les molèsties a la cama esquerra es van agreujant :grrrrrr:. Prenc un ibuprofè i afluixo mantenint ritme a 5:35...i salto el mur dignament ;). Al passar l’arc del km40 encara queden reserves (diria pit i collons) per pujar una mica el ritme i aconsegueixo arribar en 3:39:33. MMP, enorme satisfacció, es la meva segona marató d’asfalt¡¡¡ :party:

Personalment guardo tres moments emotius, de pell de gallina: darrers segons abans de la sortida al ritme de les primeres notes de Eye in the sky (Alan Parsons), un punt d’animació que tocava una de les meves cançons preferides Long traint running dels Doobie Brothers i el pas per la porta de Brandenburg enfilant els darrers metres de la marató, espectacular¡¡¡ :'(

Ara uns dies de descans, tornar al hàbitat natural muntanyenc empordanès i a pensar en la pròxima marató: París 2016 coincidint en aniversari de noces, farem doble celebració¡¡¡ :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 22:20 #330 per rathven (Visitant)

Ara uns dies de descans, tornar al hàbitat natural muntanyenc empordanès i a pensar en la pròxima marató: París 2016 coincidint en aniversari de noces, farem doble celebració¡¡¡ :love:


Enhorabona DION, ens veiem a Paris, jo també celebraré allà un aniversari, que sera el meu, el mateix dia de la cursa
Oh la la!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 23:17 #331 per kilometer (Associat/da)
Bé doncs sembla que faré la última crònica. Serà el que té arribar l'últim, doncs vam decidir passar uns dies amb la família a Berlín, que bé s'ho mereixien i tot just hem tornat avuí  :wink2:. Com que ja sabeu molts de vosaltres els antecedents de la marató em podré centrar ja directament en ella. Abans peró, agrair el suport i el seguiment des del fòrum  i els ànims posteriors. Moltes gràcies a tots  :yes:.

Vam arribar divendres dia 25, i després de fer una mica de turisme per la ciutat aquella mateixa tarda ja vaig anar a la fira a buscar les coses. La fira, si resulta enorme y tanmateix espectacular. Peró jo ja he vist unes quantes  i hi han coses que no m'han agradat. D'entrada em vaig deixar el chip a l'hotel i ja vaig anar ratllat, pensant si hi hauria un problema. Després em va agobiar haver de recórrer gairebé una marató per a tenir el dorsal a les meves mans. Sempre ha estat el primer que m'han donat i després ja "he perdut" el temps que jo volia a la fira de torn. Peró que m'obliguessin a recórrer sencera la fira d'hangar en hangar, passant la porta de Brandenburg que havien fet per l'ocasió, i la polsereta i tal...em va resultar cargant. Quan ja estava tornant, veig que la bossa estava trencada i haig de tornar endarrere. I a sobre volien que tornés a fer el mateix recorregut. Menys mal que em vaig fer el tonto i al final em van donar una altra bossa sencera. Una mica lleig que tampoc hi hagi una samarreta commemorativa. Si vull merchandaising, ja el compraré, peró la samarreta de la cursa hi és fins i tot en la cursa més modesta. I no val haver de pagar més per ella. Ja veig que la fama que tenim els catalans amb els diners, sovint la veig superada a l'estranger.

La tarda prèvia a la cursa, va haver-hi una mica d'estres. Ho tenia tot preparat al lavabo de l'habitació de l'hotel i en un descuit, el meu fill em fa desaparèixer el chip. Vinga a buscar-lo i al final estava amagat sota la segona tapa del lavabo. Aquí no va acabar l'estrès per que després no hi havia manera de trobar restaurant. Tots els que teníem a prop, plens de maratonians i la cosa anava per llarg. Després de donar unes voltes per les zones pròximes a l'hotel al final vam trobar un mexicà.  Si, llegiu bé, un mexicà i bé que vaig sopar, tranquil, amb poca gent, amb la música de Maná de fons i un bon plat de tallarins amb bròquil i salmó.

Dia de la marató. S'agraeix i molt la bona diligència i organització alemanya  :great:. La xarxa de transport públic et permet arribar sense problema i fàcilment es pot deixar la bossa faltant menys d'una hora i sense agobiar-se i arribar a la sortida amb temps suficient. Al calaix de sortida per fi conec al RafaZ  ;) i al seu amic del Maimakansu. Inicialment jo vull apropar-me a les 2h40 i en Rafa baixar de 2h45. Suposadament aniríem distanciats, peró la cursa ens va mantenir ben a prop tota l'estona. Potser podríem haver fet front comú els tres  :yipi:, qui sap. Jo tenia clar que volia arriscar una mica més que a altres maratons i fer un pas més ràpid per la mitja, en la que moltes vegades he passat en 1h23 o pròxim. Sortida fàcil i a córrer. Els parcials van caient de manera molt regular i amb bones sensacions. Sembla que el ritme 3:52-3:53/ km, el  tenim ben agafat. El temps és formidable i l'ambient genial  :yipi:, tot i que vaig trobar a faltar en el recorregut, més canya i menys jazz, que em feia pensar en que estiguem en un espectacle de saló. El públic una mica fred també per moments, amb l'excepció de la gent jove que animaven amb moltes ganes  :love:. Pas per la mitja en 1h21:36. Bé em dic, contiuem, que la cosa va prou bé  :yes:. Al km 25 em prenc el gel que duia a sobre. Bec aigua i isotònic cada 5 km i em refresco amb l'esponja i els aspersors preparats pels bombers. Camí del km 30 em passa el company del Maimakansu i em pregunta que tal vaig. Li dic que bé, peró que ja costa mantenir el ritme, el mateix que li dic al RafaZ una mica més tard. En aquell punt, la meva sensació és que comença a ser dur  :ouch:, peró que amb treball de cap, crec que puc aguantar els km per sota de 4. Peró de sobte buscant el km 32, comença a contracturar-se el soli de la cama esquerra. En un lapsus breu de temps, passa de tot. D'entrada no vull parar, peró el dolor va a més i dic em veu alta mentre em miren, no, no, no  :'( i al final a punt de trencar-me em paro. No penso, actuo. Intento estirar com puc la zona i  reprenc la marxa. Puc córrer, peró el dolor ja no desapareixerà i el risc estarà allà. A partir d'aquí tot és una equació entre mantenir el millor ritme possible, cuidar la cama i aguantar. Faig sumes, restes, multiplicacions, divisions, mantenint la ment ocupada i cremant quilòmetres. Per moments penso que puc apretar més, peró de seguida la molèstia em recorda que encara està allà. Sumant km a km, surt el parcial més lent de tots el del 35 al 40, a 4:20/ km en 21:36. Queden 2 km i la propina, i em dic que pels meus c..., salvaré la marató a sub 4/ km. Trec una mica més de mi per aquesta part final  :yipi: :yipi:on l'animació ajuda també  i sense fer un gran sprint lluito fins al final per baixar de 2h48, fet que al final aconsegueixo per un segon; 2h47:59 .

Parlant després amb el RafaZ, que també va explicar-me una mica el seu patiment, crec que una marató és així, de vegades hi han contratemps que no pots controlar i la gestió mental i física de les teves debilitats és el que et deixarà al final un resultat que puguis assaborir, com crec que ha estat el meu cas. No vull pensar en mala sort o oportunitat desaprofitada o qualsevol aspecte d'aquesta índole. Aquell dia les coses van anar així i estic molt satisfet de com vaig poder respondre i del resultat final. Vindran més curses i més maratons i altres opcions de potser fer-ho millor, peró fins a que el moment arribi gaudirem del resultat; la meva 4arta MMP en aquesta distància, després d'11 maratons.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2015 23:52 #332 per RafaZ (Visitant)
Enhorabona DION per la teva marató i MMP :party:
Kilometer gran cronica, ja haviem parlat pero et felicito per com has sabut patir durant tants kilometres. Ets un campió.
Jo et veia tota l´estona molt a prop i m´extranyava ja que pensava que volies passar la mitja roçant les 1h20´. Per cert, finalment l´Uri va fer 2h42´ quina maquina!!

Una abraçada




1h15´22"  Mitja Marató de Granollers 2019
2h38´00"  Marató San Sebastian 2018
2x Marathon des Sables 2016/2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 00:01 #333 per kilometer (Associat/da)
Ei RafaZ, quina bona foto. Jo també haig de passar per caixa aviat  ;). Doncs el que et deia, que potser podíem haver front comú. Una altre vegada será  ;). 2h40, és una marca que fa molt de respecte. Vol dir estar per sota de 3:50, tota la marató. Em sentia cómode amb aquell ritme i ja m'estava bé. La segona mitja era la clau, peró si hagués anat bé i hagués baixat la meva marca una mica ja hagués quedat igual de content. No vull ser obsessiu amb aquest temps per que el veig complicat. Peró ho tornaré a intentar. Possiblement a la propera, possiblement a Chicago... :whistle:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 00:15 #334 per RafaZ (Visitant)
Chicago? uff... ja parlarem  :rofl:

1h15´22"  Mitja Marató de Granollers 2019
2h38´00"  Marató San Sebastian 2018
2x Marathon des Sables 2016/2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 02:13 #335 per jaume86 (Associat/da)
Quins cracks  :yes: :yes: :great: :great:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 12:53 #336 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Kilometer Dion RafaZ

:great: :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 14:53 #337 per Alex (Visitant)
Gran marató Kilometer, llàstima d'aquesta contractura!! Tot i així una passada!!  :yes: :yes:

3preguntetes: Només portaves un gel? Feia molta calor?? Ets de suar molt?

Pregunto pq jo sempre he tingut problemes amb les rampes i m'agrada saber com funciona la gent.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 17:22 #338 per kilometer (Associat/da)
Ei Alex, moltes gràcies. Doncs mira, la temperatura va ser bastant bona. No obstant fèia sol i el cos genera també una hipertermia per l'exercici, per aixó jo sempre cuido molt aixó i bec aigua i isotònica i no descuido cap moment per refrescar-me. No obstant no hi havia sensació de calor. La comparació per exemple amb BCN 2014 és brutal. Allà si que va fer calor. Com que aprofito molt els avituallaments no empreocupo molt pel tema gels i porto un per si un cas, peró en podia haver agafat perfectament al km 29 que hi havia a l'avituallament. Respecte al problema muscular, es la primera vegada que ho he patit. No ho condiciono a res en concret. Va passar i ja està. Suar, suar, crec que lo normal segons la climatologia imperant.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2015 23:23 #339 per aurelian (Associat/da)
Nois, felicitats a tots.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Oct 2015 09:35 #340 per Mona (Associat/da)
Mooooltes felicitats a tots!!!! Molt bones cròniques! M'alegra veure que us ho heu passat bé!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.