30 Haspa Marathon Hamburg 26/04/2015

30 Haspa Marathon Hamburg 26/04/2015

26 Abr 2015 17:23 #21 per JosepJaipur (Visitant)
Hola des de l'hotel a Hamburg. Gràcies a tots per els ànims. Ha caigut MMP: 3h 03'50" oficials que saben moooolt bè per els problemes físics que he patit les dues ultimes setmanes. Cursa molt ben organitzada amb un circuit força ràpid. Bona temperatura i pluja fina durant gran part de la cursa que ha passat a pluja forta poc després d'arribar.
Ara a gaudir de la ciutat. Quan tornem faré crònica.
Gràcies a tots.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2015 17:27 #22 per RugbyMan (Associat/da)

Hola des de l'hotel a Hamburg. Gràcies a tots per els ànims. Ha caigut MMP: 3h 03'50" oficials que saben moooolt bè per els problemes físics que he patit les dues ultimes setmanes. Cursa molt ben organitzada amb un circuit força ràpid. Bona temperatura i pluja fina durant gran part de la cursa que ha passat a pluja forta poc després d'arribar.
Ara a gaudir de la ciutat. Quan tornem faré crònica.
Gràcies a tots.


Ets un crack Josep, gaudeix de la cutat i beu una Heffeweissen Bier a la nostre salut. :love: :love: :love:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2015 17:34 #23 per ERIC (Associat/da)
Molt bé Josep ¡¡ no esperava menys, fantàstica marca, l´enhorabona.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2015 19:13 #24 per Jorfer (Associat/da)
Moltes felicitats per aquesta nova MMP JosepJaipur. Cada cop més a prop de les mítuqes tres hores.  :yes: :yes: :great: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2015 19:31 #25 per sandmannn (Associat/da)
Enhorabona!!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 08:46 #26 per curat (Associat/da)
Gran JosepJaipur!!!  :party:

Hauràs de demanar que plogui en totes les maratons que corris per fer marca.  :wink2:

Salut!


Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 09:11 #27 per Dabit (Associat/da)
Gran crono, JosepJaipur. Moltes felicitats per la teva gran Marató!

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 12:35 #28 per Rítmic (Visitant)
Hola,
jo també vaig fer la marató d'ahir i també amb MMP (3:39:30). Us deixo els meus comentaris per si us poden ser útils ja que tantes vegades m'han estat útils els vostres.

Preu: Inscrit al juliol vaig pagar 84 euros, això sí, per abaratir-ho es podia fer sense agafar la samarreta (ho sento no recordo quant vaig pagar per ella).

Bossa del corredor: Una mica pobra. La pròpia bossa era un sac sense massa gràcia i la tira per penjar-se-la se'm va trencar el mateix dia. Un red bull, una cervesa sense alcohol, un gel energètic, una barreta de muesli i poca cosa més. Sort que vaig agafar la samarreta.

Organització: Un 11 sobre 10. Cap cua a la recollida de dorsal (això sí, hi vaig anar el divendres) ni al lliurament i recollida de guarda-roba, ni a la recollida de medalla o de l'avituallament post-cursa...fins i tot hi havien tants lavabos que les cues mai no passaven de 5-6 persones i en els que estaven al costat dels blocs de sortida màxim cua de tres.

Participants: Molt majoritàriament alemanys (podien ser el 85-90% perfectament) molts danesos (molts, molts) i molt poca presència de la resta de nacionalitats, es veu que coincidir amb Londres ha fet mal, de fet s'han perdut gairebé 1.500 finishers i el setè lloc europeu de l'any passat punxarà bastant.

Circuit: Fantàstic!!! molt planer, cap pujada trenca cames, i en canvi alguna baixada reparadora, passada pels punts interessants de la ciutat (no és molt turística però molt agradable de passejar) i trams i trams corrent en espais arbrats. Afegit a la temperatura agradable d'ahir, ideal per anar a fer marca,. 

Avituallaments: començament amb aigua i isotònica i a mesura que avançaven kilòmetres s'anaven afegint plàtan, gels, cola, lliteres de massatge i fins i tot un estand de red bull al km 37. Molt amplis i molt ben senyalitzats, de manera que si volies només isotònica no t'havies de passejar per totes les taules per trobar-la.

Avituallament post-cursa: Abundant i variat. Aigua, isotònica, fruita (raïm, plàtan, poma i síndria) pastes salades, pastes de xocolata i una mena de bollycao. El més espectacular (era Alemanya) es que passat tot això arribaves a tot un pavelló firal ple de taules i de barres on servien cerveses (alkoholfrei, això sí) i on els alemanys es quedaven encantats petant la xerrada.

Públic: extraordinari. El dia va ser de gossos per ells amb una pluja fina i constant (forta a partir del 40 per mi) però el públic va ser numerosíssim, colorit i moooolt sorollós, equipats amb aplaudidors, campanes, megàfons i tota mena d'estris per empènyer-nos. Hi havia molts trams de circuit per parcs i zones residencials molt arbrades i de poca densitat però de gent no va faltar gairebé en cap moment.  Em va arribar al cor cases particulars on la gent estava a la porta amb safates de plàtans pelats o a on et posaven música canyera amb altaveus trets a la terrassa i encarats al circuit.

En resum un molt bon circuit, amb bona organització i bon ambient. La recomano 100%.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 13:16 #29 per curat (Associat/da)
Gràcies per la informació Rítmic. És molt valuosa pels que busquem possibles maratons. :yes:
  I enhorabona per la MMP  8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 13:55 #30 per bernaus (Associat/da)
Enhorabona Josep i Rítmic per les vostres MMP.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 14:27 - 28 Abr 2015 11:47 #31 per RugbyMan (Associat/da)
Per lo que expliques Ritmic es el mateix caliu que et trobes a Berlin, treinet les diferencies de gent que corre Berlin o altre marató a Alemania  :love: :love:.

Jo que viatjo sovint a alemanya et dic que cuiden molt als "runners" i que les ciutats es volquen amb la gent i mes encara quan veuen que ets de fora  :666: :666:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 22:07 #32 per JosepJaipur (Visitant)
Hola companys, ja som a Barcelona.  Ahir vam fer una mica de turisme, però es va aixecar un vent fred molt desagradable.  Aquest matí no feia tant de fred però Deu n'hi do la primavera del nord d'Alemanya!
Rugbyman, vam fer unes cerveses molt bones al Nagel, davan de l'estació central.
ERIC, sempre vaig un any darrere teu en resultats.  Tu ves fent bones marques i jo provaré de seguir-te.
Curat, per mi el temps d'ahir, perfecte.  No em molesta la pluja fina.  Poc després d'arribar la pluja era forta i patiem per els que encara corrien.
Sandmann, moltes gràcies.
Jorfer, estic més a prop.  Si no passa res ho provarem a l'Octubre a Frankfurt.  Oscar, espero les teves recomanacions.
Ritmic, enhorabona per la MMP.  Molt bona informació sobre la cursa.

Nosaltres vam anar dissabte i no vam fer cua en cap moment.  Jo no vaig pagar tant a l'inscripció, feta el febrer.  Suposo que perque no vaig demanar samarreta, que per cert, era Mizuno de les bones, però costava 10 €. La fira, aproximadament 1/3 de la de Barcelona, amb preus normals i sense ofertes realment bones. Pasta party, cerveseta i tots els extres, de pagament.  La bossa, no és molt bona però m'agrada, així que la cuidarem. Poca informació en anglès, però voluntaris molt amables. Et donen una revista amb molta informació útil sobre la cursa, incloent-hi mapes, mapa de metro i un detall que ens va agradar força: com fer el seguiment de tota la cursa, a quins punts pots arribar a temps, quan es triga en metro, quines són les estacions.  Força bé! :great:
Abans de començar tenen una zona d'espera per els corredors, amb força banys, bastant nets.  Bona animació i força calaixos amb control d'accés.  Al meu calaix, que era el primer, molt d'espai i sense problemes per sortir.  En quant al públic, al menys quan passava jo, hi havia força trams on no hi havia gent, especialment al principi i entre els Kms 25 i 33, on es feia una volta fora de la ciutat, que et portava gairebé a l'aeroport.  Als punts recomanats per l'organització, al costat de les estacions de Metro de sobte et trobaves amb unes gentades impressionants.  Aquest punts tenian  molta animació, que ès d'agrair, però fan difícil trobar a les persones que et venen a veure.  Un punt a favor és que on preveuen que hi haurà molta gent, el circuit està protegit per tanques a les dues bandes i sempre es pot córrer sense entrebancs.  :great: Un cop comences a tornar cap el centre comença a haver més gent i l'ambient és molt bó, amb molts crits d'ànims.
Animació: poca, la veritat, però uns quants veins fan la seva propia i posen música a tota castanya des de casa seva. La selecció musical és variada.  Un grup de gent vestida d'època donen cerveses gratis amb un posat ben seriós.  Un grup de nois donen gots al crit de "wasser", però els agafen d'una taula plena d'ampolles de cervesa  :neutral:
Els avituallaments, molt bé, senyalitzats sempre 200 m abans d'arribar-hi.  Taules llargues i més o menys com a Barcelona de voluntaris.  Ja ho ha descrit perfectament el Ritmic.  Aigua cada 2,5 K, començant al K5.  Afegiria que l'aigua la donen en gots de plàstic.  Suposo que hi haurà gent acostumada, però per els sibarites de beure aigua directament de l'ampolla és tota una odisea beure, córrer i no tirar-te-la tota per sobre  :arf: :'( En canvi l'isotònic el donen gots de cartró que són molt més fácils de doblegar i beure bé.  Els gels, no els vaig veure enlloc.  Fruita no menjo durant la cursa però hi havia molta.  També donen gots amb Coca-Cola i l'esmentat Red Bull del K37, que és una mena d'avituallament Correcat a l'alemanya, però sense els crits ni l'ambientàs de la Catedral.
Punts kilomètrics ben posicionats i força clars de veure.  Catifes de control cada 5K i cronos intermitjos als K10, Mitja i K30 si no vaig errat.  Els últims 100 m. els fas sobre una catifa vermella i passat la línea d'aribada de seguida entres cap a una zona de pavellons firals on et falten mans per agafar tot el que et donen.  Medalla commemorativa ben maca i possibilitat de gravar el temps final allà mateix per 10 eurets més. Els acompanyants no tenen accés al recinte i si et quedes a dins a beure la cerveseta.  tranquilament, t'han d'esperar fora, així que millor carregar amb tot i fer-la fora, que s'ho han guanyat. Ni un flyer a l'arribada, només tiberi i begudes, incloent-hi un brou calentó que entra força bé.
Hi ha possibilitat de seguir la progressió dels corredors a distància, crec que a través del web de la cursa, amb temps de pas cada 5K.  Poc temps després d'arribar rebs un SMS amb el temps final.

Doncs fins aqui els detalls de la cursa.  Quan tingui una estona faig crònica de la meva marató.
Gràcies a tots, companys.  Sou un grup extraordinari.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2015 22:24 #33 per No Surrender (Associat/da)
Felicitats Ritmic i Josepjaipur per les vostres maratons!  :party:
Gràcies pels comenatris ....però ara...JosepJaipur voldrem crònica detallada.  :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Abr 2015 08:58 #34 per MIGUEL SBD (Associat/da)
JosepJaipur
felicitats per la teva marató  :great:  ara vui veure la crónica  :he:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Abr 2015 11:52 #35 per RugbyMan (Associat/da)
Frankfurt a l'octubre? Quina mena de detalls en vols Gastronomics o de la cursa?  :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

La cursa no l'he feta però crec que surten fins a Höchs per tornara  Frankfurt. Per lo que sé es planera i corre força gent. Ja anirem parlant  :love: :love: :love:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Abr 2015 17:20 - 28 Abr 2015 17:22 #36 per Hansi (Associat/da)
Avui he entrat per primer cop en aquest fil i em trobo amb el gran resultat del JosepJaipur! :happy: Enhorabona, company! Ja no recordava que feies Hamburg (suposo que m'ho vas dir a la mitja de Castelló d'Empúries, però la meva memòria... :oops:). Esperaré que publiquis la teva crònica abans de treure conclusions, però sembla que vas fer molt bona cursa, tenint en compte les teves previsions d'abans de córrer. Fa pinta d'haver extret el màxim profit a les teves possibilitats maratonianes del moment :yes: :great:.

Rítmic, enhorabona també per la teva marca, i molt bones les informacions que has redactat! :great: Feu venir ganes de córrer la marató d'Hamburg!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Abr 2015 18:00 #37 per Josep80 (Associat/da)
enhorabona JosepJaipur:great: i enhorabona Ritmic  :great: per haver gaudit de la cursa i per les vostres MMP  :great: :great:

total maratons: 50 (en 35 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Abr 2015 22:09 #38 per JosepJaipur (Visitant)
Gràcies Josep80
Rugbyman, gastro-turística.  Sobre la cursa vam agafar molta informació a la Fira de la Marató de Barcelona.
Hansi, moltes gràcies.  És cert que vaig donar tot el que tenia dins.  Ara preparo crònica.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2015 01:54 - 30 Abr 2015 19:18 #39 per JosepJaipur (Visitant)
Aquesta serà llarga...

Finals de Juliol, 2014
Un trencament al soli i posteriors recaigudes fan que hagi d'esar aturat durant gairebé quatre mesos.  :'( A finals de Novembre començo a fer CA-CO acompanyat d'un altre convalescent, l'amic Hernan  :love:.  A principis de desembre comencem a trotar i poc a poc anem fent kilòmetres suaus.  A finals de mes faig la Sant Silvestre de El Masnou i no puc baixar de 20'  :frown: Trigaré molt a agafar la forma.  Al Gener marxem de vacances a Indonèsia i faig entrenaments amb molta calor i humitat.  Provo de fer sèries però es fan molt complicades i tirades de 20 Km són tota una odissea, però tornem a Barcelona i de sobte començo a fer sèries molt bones i em trobo força bé  :biggrin:.  Decideixo buscar una marató a finals d'Abril per tenir prou temps de preparar-la, on no faci calor i tingui un bon perfil.  L'escollida és Hamburg. Parlo amb l'entrenador i em prepara un plà progressiu, molt equilibrat i ens posem a treballar.

Tota la preparació ha estat molt bona.  No he patit lesions, ni refredats, ni entrebancs, i he pogut fer totes les sessions d'entrenament notant com anava millorant setmana a setmana.  Moltes sessions de gimnàs per enfortir els quàdriceps i els bessons i cap problema.  Pel camí faig MMP a Mitja Marató, però no faig el temps previst que em donès la seguretat d'atacar el Sub 3h. i decidim que ho haurem de deixar per més endavant.  El més assenyat és buscar fer marca, i a poder ser baixar de 3h 04'.

Diumenge 12 d'Abril.

Surto a fer una de les últimes sessions de sèries exigents, 6x2000, però creuant la Diagonal un gos (o era un cavall?) se m'emporta per davant i em foto una costalada important, que em deixa grogui i estés al mig del carrer.  El primer que penso és: A la merda la marató... :'(  El segon, atura el Garmin... :he: Quan m'espabilo decideixo continuar cap a la Ciutadella i fer les sèries abans de refredar-me i que comencès a fer mal tot el cos.  Puc fer l'entrenament prou bé, però em fa mal el meluc, el colze i l'espatlla. :arf:  Aquella nit em fa mal tot el cos i he de prendre una decisió: agafo uns dies de descans fins que no faci mal i no faig els últims entrenaments claus o vaig fent i me la jugo a fer-me mal.  No vull aturar-me i al dia següent surto a trotar.  Fa mal però puc anar tirant. Dimecres tinc un entrenament important: 25K a ritme de marató i no m'ho puc perdre.  El faig i em costa bastant perque em fa mal tota la part dreta de l'esquena.  Acabo fent el ritme esperat però aquella nit la passo molt malament, amb molt de mal que no em deixa dormir.  M'aixeco amb una contractura molt forta a l'esquena i començo a prendre ibuprofens i relaxants musculars, però no milloro gaire i aprofitant que farem suport als nois de Fisiològic a la Oxfam Trailwalker  :love:, descanso fins diumenge.  No noto cap millora i ja només queda una setmana per la Marató.  Vaig d'urgències al traumatòleg i fan plaques.  Només és la contractura i un fort mal a les costelles.  Em recepten uns relaxants més forts i voltarén oral.  Vaig trobant-me millor, però molt cansat i m'adormo dret.  Faig 8K molt suaus però em fa mal al respirar, tinc les pulsacions molt altes i em trobo cansat.  Paso per Can Barceruel a fer una descarrega de cames i a que m'arregli l'esquena.  Dimecres faig unes sèries de 200 i em costen molt.  Torno cansat i adolorit. Si segueixo prenent la medicació aniré a Hamburg a passejar. Si vull fer alguna cosa hauré de deixar la medicació.  Trio la segona opció i a pregar per un miracle.
Falten tres dies, dos dies i no hi ha millora.  Divendres a la tarda en Barceruel m'omple l'esquena de kinesio tape.  No sabem què pot ser el mal a les costelles.  No tinc gaire esperança de poder córrer en condicions i ni passo per aquí per veure els vostres missatges d'ànim...Ho sento companys.
La meva dona em diu que hi anirem i que provi.  Si no puc córrer, em retiro i ens anem a fer unes cerveses i a fer turisme.

Dia de la cursa

Ens anem a dormir molt d'hora, cap a les 21 h. amb una manta elèctrica a les costelles.  A diferència d'altres maratons, no penso en estratègies; dormo molt bé, segurament per la sensació de que serà una cursa curta.   Ens aixequem a les 6, esmorzem a l'habitació i anem amb molt de temps cap a la sortida, que és a dues estacions de metro del nostre hotel. El dia fa bona pinta i les previsions són que no plourà fins a les 12. Escalfo a la zona de corredors, sobre tot l'esquena i tota la part del tórax.  Prenc un ibuprofen, em poso reflex al cos, parlo amb la Barbara sobre els punts on ens hem de veure i cap al calaix.  Drei, Zwei, eins, PUM!, sortida i comença a ploure.

La Marató d'Hamburg

K0 - K5 21'47" (4'22"/K)
Sortida neta, prou espai per córrer i ben situat. De seguida veuré com em trobo.  Aquests dies no he passat del K3 sense molèsties així que no apreto gaire per donar temps a que els músculs s'escalfin.  Si puc sortiré al ritme en que he entrenat, a 4'20"/Km, una mica més lent al principi.  Els primers Kms fan un lleuger pendent cap a munt i passen poc a poc, amb la sensació de que en qualsevol moment em trencaré, però no, vaig fent i molesta però puc córrer.  Travessem el barri de St. Pauli, el barri canalla d'Hamburg, que encara dorm.  Vaig progressant i pujant el ritme poc a poc.  Només tinc molèsties a l'esquena.  Vaig molt bé de càrdio i la respiració es suau, sense problemes a les costelles. Primer avituallament i em tiro l'aigua per sobre.  

K5 - K10 21'34" (4'19) 43' 21"
Vaig agafant confiança i aprofitant que el perfil és pla vaig pujant el ritme fins a arribar a l'objectiu.  Miro tota l'estona el pulsòmetre per no passar-me.  Creuem Altona i girem cap al port.  Cap al K9-K10 arribem a una baixada amb un pendent molt bó per córrer ràpid i decideixo apretar mentre porti les pulsacions per sota de 155 ppm, que és quan respiro bé.  Faig aquest Km a 4'03" i començo a gaudir de la cursa.  Ara els avituallaments són cada 2,5K i vaig agafant a cada un d'ells, però de seguida trobo que m'agafen ganes de pixar i penso que amb el dia que fa, gris i amb pluja potser no he de beure tant.

K10 - K15 21'22" (4'17") 1h 04' 43"
El perfil continua baixant de forma suau i corro de meravella.  Em repeteixo "relaxa, relaxa".  Ens acostem al K12 on he quedat per veure a la Bárbara però de cop apareix una gentada a les dues bandes del carrer i em costa trobar-la.  Està embobada mirant un corredor vestit de pingüí que va davant meu i que forma part d'un equip que fa la marató per relleus.  Tenen una zona habilitada per fer els relleus i de cop et passen a ritmes molt alts. La Bárbara em mira amb cara de preocupació i em pregunta amb la mirada com em trobo.  Li faig un gest amb el dit polse cap a munt i somriu.  I jo també  :happy: Entre preocupat per l'esquena i emocionat buscant a la Bárbara m'he oblidat de prendre el primer gel, que normalment prenc cap el K7! M'acosto al K15 i he de frenar-me perque per càrdio vaig molt sobrat, sobre les 152 ppm i tinc marge per apretar, però ja tenim experiència per saber controlar-nos en aquests moments d'euforia.  Prenc el gel i veig els globus de les 3h uns 50 m per davant meu i penso "doncs no són tan lluny.  Si apreto una mica els agafo. Noooooo.  Avui no toca".

K15 - K20 21'37" (4'20") 1h 26' 20"

Ens acostem al centre de la ciutat i passem a prop de l'ajuntament, tot molt plà.  He de trobar a la Bárbara a K16,5 però no la veig entre la gentada que anima.  Voregem el llac Aussenalster i continuem cap al nord.  Em trobo molt bé i porto uns segons de marge sobre el temps previst.  Le pulsacions segueixen a la banda baixa i gaudeixo moltíssim de la cursa.  Són els Kms on vas sobrat i on penses que avui és el dia, i com m'agrada córrer.  Plou però no massa, agafo isotònic i bec una mica d'aigua. Tot va de conya!

K20 - K25 21'54" (4'23") 1h 48' 14"

Passo la Mitja Marató en 1h 31' 11", 14" per sota del temps previst.  Començo a notar com es carreguen els quàdriceps, però aixó sempre em passa, i normalment abans, així que no m'amoina massa.  L'espatlla dreta comença a fer més mal però encara vaig bé de respiració. Faig el segon gel. Ens dirigim cap al Stadtpark i el voregem per la dreta.  Torna a apareixer una gentada i es que ens acostem a l'estació de metro que hi ha al K24 on veure a la Bárbara que m'ofereix aigua o gels. Li dic que no calen i que em trobo bé.  Somriu i aixó vol dir que faig bona cara.  Tot just després comença la pujada amb més pendent de la cursa.  No és forta ni llarga però regulo pujant perque veig que les pulsacions salten a prop de les 160 ppm.  

K25 - K30 21'54" (4'23") 2h 10' 08"
A la baixada apreto i recupero el ritme sense massa esforç però les pulsacions es mantenen entre 158-160.  La respiració és més agitada i comencen a fer mal les costelles.  No puc escupir amb força ni sonar-me el nas perque em fa força mal i aixó fa que no respiri massa bé, però la sensació es que tot va força bé i que si corro amb cap faré marca.  En cap moment trobo un grup a qui seguir i faig tota la cursa al meu ritme.  Els carrers són amples i hi ha pocs girs de 90º.  És fàcil anar per la corda i no fer metres de mes.  Només l'aparició d'algun dels rellevistes em treu de la meva concentració en la línea blava del terra, que a Hamburg és discontinua (l'austeritat de la Merkel?).  El paissatge és maco, deixant el parc a l'esquerra i continuant cap al nord, en direcció a Alsterdorf.  Ara el perfil és de baixada suau però ja no recupero el ritme amb la mateixa alegria i em costa portar el ritme de 4'20" previst.  Les pulsacions ja són per sobre de 160 i és massa d'hora per anar forçat així que decideixo baixar el ritme fins que baixin per sota de 160 i respiri amb més comoditat perque comença a fer bastant de mal i l'esquena s'està enganxant. Tercer gel, primer amb cafeina.

K30 - K35 21'57" (4'24") 2 h 32' 05"

Ara comença la marató.  Sempre tinc el mateix pensament al passar per el K30.  He quedat en veure la Bárbara al K31, el més allunyat del centre, molt a prop de l'aeroport, i tinc moltes ganes de trobar-la entre la gent, que ara ja no és tan nombrosa com als altres punts on hi ha metro.  M'anima però ja veig per la seva cara que ja no vaig tan alegre.  És el moment de saber patir i córrer amb cap.  Puc seguir al ritme que porto i jugar-me-la ja o afluixar una mica i guardar per més endavant.  No vull arriscar-me a trencar-me tan lluny de l'arribada i baixo una mica més el rime, però el càrdio segueix alt.  És estrany, perque anava molt bé, però ara em costa bastant més.  Les baixades les aprofito per recuperar, però ja no accelero per sobre del ritme objectiu, i a les pujades, que són molt suaus, pateixo.  Fem la volta i comencem a tornar cap a la ciutat, travessant barris residencials amb molt poca animació i poc interés visual.  Decideixo guardar forces fins al K37 i quan quedin 5 Kms donar-ho tot. Així continuo fins al K35 on em prenc l'últim gel.  Necessito cafeina i prenc un doble cafeina que espero m'empenti fins a l'arribada.

K35 - K40 22'17" (4'28") 2h 54' 22"

Aquest és el tram on més pateixo.  L'esquena m'està matant, les costelles no em deixen respirar fons, i els quadriceps fa estona que volen la seva quota de protagonisme, però no hem arribat fins aqui per deixar-ho córrer i continuo el plà conservador fins el 37, però ni baixant el ritme baixen les pulsacions. Veig Kms a 4'30" i pateixo per perdre tot el que havia aconseguit fins aleshores. Començo a pensar que he begut massa poc i estic deshidratat així que a l'avituallament del 37 m'aturo del tot i bec un got d'aigua sencer per primera vegada a la cursa.  He perdut uns 10 segons i el Km surt a 4'43", però de seguida em trobo millor.  Veig a la Bárbara per última vegada.  Bé, la veig perque em crida desde la vorera, perque ja vaig en visió tunel.  Em diu que vaig molt bé i em dona ànims.  Ha arribat el moment d'apretar les dents. Faig els dos següents Kms a 4'19" i 4'21" i recupero una mica del perdut.  Penso que si arribo al K40 en menys de 2h 55' puc fer una bona marca.  Miro el crono i veig que vaig per sota.  És el que necessito per trobar la motivació final.

K40 - Arribada 9'28" (4'19") 3 h 03' 50"

Som ja al centre de la ciutat.  Les tanques a les dues bandes són plenes de gent que crida i anima.  I empenten.  Ja no miro les pulsacions, no penso en el mal que em fa tot.  Vaig passant corredors i ningú em passa a mi.  És el moment de no guardar res.  És el moment en que sempre penso: "el dolor és efimer.  La glòria és per sempre".  Però avui no em vull enganyar i penso "el dolor no durarà més de dos o tres setmanes"  :he:
La sensació és d'anar molt ràpid, però els dos últims Kms són en pujada, lleu, com la del nostre Paral·lel, no tan llarg.  En realitat el ritme dels Kms 41 i 42 és de 4'22" i 4'23", però com que passo corredors vaig molt content, patint molt, però content perque penso que si apreto una mica més puc baixar de les 3h 4'.  Ja es veu l'arc al fons, ja trepitjo la catifa vermella, ja veig el crono, ara si que volo...últims 500 m a 3'49", el cor se'm surt per la boca, em fa mal tot el cos.  Miro el rellotge, he baixat 12" de les 3h 4' (al final són només 10", però saben a glòria). He fet MMP per 2'37".  98è de 2209 a la meva categoria i 645 de 11388 arribats. Bon nivell de corredors, on 27 noies han baixat de 3h.

Em recupero, camino endavant.  Els voluntaris em pregunten si estic bé i si, estic molt bé.  Fins que veig a la Bárbara entre les tanques, que em mira i em diu "Lo has hecho. Has acabado.  Y lo has hecho muy bien" i no ens podem abraçar, però no puc aguantar les llàgrimes, d'emoció i de dolor. I es torna a preocupar, així que deixo de plorar i vaig a recollir l'avituallament post cursa.  De seguida comença a ploure més fort.  Són les 12.  Ja ho deia la previsió meteorlògica de l'Iphone.  

Ha sortit ben llarga.  Però ha costat molt i l'ocasió ho mereixia.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2015 12:21 #40 per MIGUEL SBD (Associat/da)
JosepJaipur

molt bona marató com la teva crónica moltes felictats de nou crak ara a reposar tu mereixes  :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.