Copenhagen Marathon 22/5/2016

Copenhagen Marathon 22/5/2016

23 Mai 2016 01:47 #281 per guissona (Associat/da)
Bona nit.

Primer de tot, moltes gràcies pel seguiment i pels ànims.

Realment la casualitat o la fatalitat ha volgut que avui, a København, el meu amic i gran Joan3 i jo, deixéssim de lluitar per una cosa que ens apassiona. Em sap molt greu, sobretot per ell.

La meva marató ha sigut curta. A partir del km16, tant d'hora, m'he començat a trobar malament, a no tenir força a les cames i, cada vegada més, amb ganes de trallar.
Molt aviat per patir d'aquesta manera. He continuat com he pogut, amb l'esperança de que tot fos una mala estona, però no, nano, avui no era el dia. No em veia amb forces ni estava preparat per aguantar tants kms de calvari. A més feia molta calor i m'he acabat d'espantar.

No em faré mala sang. Aquest dia podia arribar. Passo pàgina i ja trempo pensant en Frankfurt aquest octubre.

Agraeixo molt els ànims de tota l'expedició.
Em trec el barret amb tots els que l'heu acabat lluitant contra tot.
Aquest Joan3 que es refarà d'aquesta demà mateix.
I pel gran triomfador estanis13, enhorabona per partida doble: per la marca i per l'anell (visca els nuvis).

Amunt i crits!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 08:29 #282 per Josep80 (Associat/da)
ànims guissona i Joan3, a per la propera nanos  :great:
enhorabona, finishers !!!  :party:,
Mona, Arcadi42, un altre al sac  :love:, i esperem cròniques... :whistle:


total maratons: 50 (en 35 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 09:04 #283 per curat (Associat/da)
Felitats a tot@s per les vostres maratons!!!

Uns sense finalitzar-la i altres donant-ho tot. La marató ja té això, de tant en tant ens diu que no és fàcil. Però el que està clar és que sempre ens donarà una altra oportunitat.

Salut!


Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 11:46 #284 per aurelian (Associat/da)
Enhorabona a tot@s, molt bé lliutat fins al final i aixo te molt merit  :yes:

Heu fet la preparacio perfecta pero els factors que son fora del nostre control no han acompanyat.

Molts anims i endavant.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 14:18 #285 per arcadi42 (Associat/da)
Gràcies pel seguiment... Va tocar patir. Ho intuïa per la falta d'entrenament, i la calor no hi va ajudar. Els dos parcials ho diuen tot: 1:57:54 i 2:12:34.

A veure si aquesta tarda tinc temps i us ho explico una mica...

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 14:58 - 23 Mai 2016 15:05 #286 per arcadi42 (Associat/da)
No és per res, però les dades de sortits i arribats deixen clar que el dia va ser horrorós: 9.380 sortits i 8.474 acabats, o sigui 906 abandonaments, un percentatge altíssim...

I 37 hospitalitzats!

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 17:23 #287 per Grinta (Associat/da)
Nens i Xurri,
Em trec el barret!
Sou uns valents, heu lluitat de debò en condicions adverses i tots, en una mesura o altra, heu vençut!  :yipi:
Toca recuperar-se i pensar en la propera.
Enhorabona a tothom  :love:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mai 2016 23:32 #288 per No Surrender (Associat/da)
Gràcies jcarpa pel seguiment!  :yes: Jo l'he llegit avui, però en quatre posts ja veus com va anar la Marató.
Es veu que el dia no va ser ideal, i ja sabem que la Marató no perdona. Felicitats als que vareu acabar i als que vàreu plegar, que l'emprenyada no duri més de dos dies, que al tercer ja s'ha d'anar pensant en la propera!
Esperarem cròniques amb impaciencia!  :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mai 2016 11:40 #289 per Toni VLC (Associat/da)
Guissona i Joan3 sou molts grans, xe! Exemple de com encarar un abandonament, però és evident que ha estat la millor opció, la més encertada. Els meus respecte, com sempre.

Mona, xiqueta, brutal com has salvat els mobles amb unes condiciones tan complicades. Ho trobe fabulós, i d'una força mental extraordinària.

I estanis13, millor marca personal en un dia tan complicat, després d'un any de pujar i pujar ben amunt, maêmeua.

Jordi mas, arcadi42, jramon també finishers, cadascú ficant en la caixeta personal una marató internaiconal més.

No sé si em deixe algú... Amunt tots
:yipi: :yipi: :yipi:

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mai 2016 15:40 #290 per Manu 1.1 (Associat/da)
Sembla ser que ha estat una marató molt dificil per la calor i el vent, ja se sap, es una mala jugada però la climatologia pot portar al trast amb la millor de les preparacions. Una llàstima però és part de la grandesa de la marató.
Donar ànims a Guissona i joan3 que segur que ja s'han refet.
Moltes Felicitacions Mona que has fet un excel·lent temps i tmabé a la resta de finishers Jordi mas, Arcadi42 i jramon.
I com no a l'Estanis13 ets un crack tio, ho has aconseguit i en condicions difícils. Moltes felicitats i a gaudir-lo que t'ho mereixes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mai 2016 16:42 #291 per Dani (Associat/da)
Un exemple que si fa calor en una marató, adéu marca, adéu plans. Ho vulguem o no. Els 37 que van acabar a l'hospital ho diuen tot. No hi ha res a fer. Hem de ser prou intel.ligents per sortir MOLT més lents del previst. A més a més, el cos encara no està acostumat al canvi de temperatures. Si us enrecordeu d'un bombers, centenars de persones tirades.

És el que hi ha. Felicitacions a tots !

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mai 2016 20:05 #292 per jaume86 (Associat/da)
Moltes felicitats a totes i tots per haver-ho intentat en un dia en que, pel què expliqueu, distava molt de ser l'ideal que buscaveu tant al nord. De ben segur que us la cobrareu aquells que inclús no l'heu pogut acabar, com diu el superMario, ja trempa per Frankfurt! O el metrònom Joan3 que ha volgut acompletar els kms que li faltaven abans d'acomiadar-se d'aquesta bonica ciutat.

Punt i apart mereix l'Estanis, que està fent una progressió enorme en poc més d'un any. Sensacional!! I l'enhorabona doble per l'anell :love:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2016 19:51 - 25 Mai 2016 20:08 #293 per estanis13 (Associat/da)
Bona tarda! ja estem a dimecres i ningú ha escrit encara la crónica!!  :grrrrrr: :grrrrrr:

Doncs ja a Olot, intentaré explicar una miqueta com va anar la meva 3ª marató

La prèvia al viatge no cal que la expliqui, si algú té interés que llegeixi el fil  :666: :666: en resum crec que arribava bé a la cita, potser voldria haver fet una mica més d'entrenament però el meu cos i la feina no em van permetre més, així que com diuen qui fa el que pot no està obligat a més.

Vam arribar el divendres amb la meva parella, la Silvia, embarassada de 6 mesos i mig, cosa que m'havia fet patir una mica desde les reserves per la incertesa de si estaria en condicions de fer el viatge arribat el moment. No hi ha hagut cap problema i els dos s'han trobat d'allò més bé per terres escandinaves  :love: vam fer una mica de turisme i ens vam instalar a l'apartament que haviem agafat relativament a prop de la sortida/meta. El dissabte vam anar al matí a buscar el dorsal, no tinc massa experiència en fires, però em va semblar una fira bastant senzilleta, després haviem quedat amb la major part de la expedició correcat per dinar en un restaurant italià que ens havia recomanat en curat. A la tarda no vaig descansar tan com hagués volgut però tampoc em puc queixar i molt d'hora ja em vaig adormir.

Em desperto aviat, molt aviat, normal entre els nervis i que a partir de les 4 ja clareja en aquelles latituts i que les persianes encara no s'han expandit en aquest món globalitzat, esmorzo el meu tipic entrepà de nutella, un platan i algunes coses més, em dutxo i em vesteixo per la cursa ( el tema dutxa és una altra costum de les maratons, més que res que no sé què fer amb el temps que em sobra  :rofl: :rofl: ) i em dirigeixo al punt de trobada per la foto correcat 45 minuts abans de la sortida



Ja es nota que no fa gens de fresca, la temperatura mínima del dia van ser 16-17 graus segons la web, feia sol i una miqueta de brisa. En aquell moment tinc la primera sorpresa, parlant amb uns i altres i animant-nos en Joan3 diu que no està massa fi i que es planteja sortir a 4' que més o menys és el ritme que vull anar, però que farà sobre la marxa per sensacions. Total que ens dirigim a la sortida en Mario, en Joan i jo ( en aquest moment els hi ensenyo la sorpresa final de la marató  :mdr: ), com que el món és molt petit i la equipació correcat molt espectacular, a la sortida parlem amb 2 catalans que fan de llebres sub3, una noia catalana que anava amb objectiu 2h54 ( va acabar en 2h57) i un noi que em reconeix d'haver-me vist de llebre. Semblava una sortida d'una cursa catalana  :rofl:

Es dóna la sortida, penso que anar amb en Joan és bona idea si ell va als ritmes als que jo tenia pensats anar. Així és, sortim junts i anem fent, cada dos per tres li dic que no pensi en mi que ha de fer la seva sense cap tipus de compromís, però a mi em fa molt content anar amb un corredor com ell, amb el seu historial, la seva categoria atlètica i humana.




Anar fent passem el primer 5k en 20:19 ( segons organització) amb bones sensacions a partir de llavors ens posem a 4 pelats. Un detall que no em va agradar gens és que els avituallaments eren cada 4k llargs i eren en vas de plàstic, mai m'havia avituallat en vasos de plàstic i a més, les maratons que havia fet eren amb aigua cada 2,5. Lògicament vaig intentar beure a tots els avituallaments però segurament no tan com el dia requeria. Al km 17 i 24 ens esperarien les nostres respectives parelles a més de molta part de la claca correcat  :love: :love: :love:


Enmig vam passar pel km 20 on vaig cantar un parcial de 39:59 en l'ultim 10k i vam passar la mitja en 1:24:40 ( objectiu era potser un pèl més proper al 1h25 però molt bé), en aquest punt en Joan em diu si seguim igual 2:49, pots? i jo dic, vaig bé però no prou per seguir fins al final. Just després d'això veig que en Joan vol més, va mirant enrere i es va neguitejant, jo li insisteixo que marxi que és el millor pels dos, a tot això, feia molts kms que "comandavem" un grupet que ens anava a roda. A partir del 25 en Joan es separa definitivament i jo em quedo més o menys amb el grup del que devien quedar 5 o 6 integrants. Tot i així em noto bé però de cop i sense notar res estrany, passo el 27 en 4:10 però sorprenentment amb les mateixes sensacions i integrat al grup  :arf: :arf: penso amb la possibilitat d'un error però el 28 em confirma que hem baixat el ritme, però curiosament l'hem baixat tots, menys en Joan que poc a poc s'allunya fins que perdo de vista. Veig que tocarà patir i ja només intento seguir i seguir. Les sensacions van empitjorant i el ritme baixant( arribaran a caure fins a 4:30 en els últims kms), a sobre la sensació de vent i calor és cada vegada més patent i vaig totalment en solitari. Just en el pas del km36 veig a en Joan parat, ni el veig però em crida i m'emporto una sorpresa que em deixa ben desconcertat, no només això, en el punt de patiment més àlgid veig al 41 en Mario també parat i animant-me  :surprised: :aww:



En aquest punt es puja a un pont que acaba en una baixada que gira 270 graus per tornar a passar per sota el pont i s'encara la recta final, que es va fer molt recta i molt llarga  :rofl: :rofl: veig el crono de lluny i la motivació era baixar de 2:55 que ho veia fet i a poder ser baixar de 2:54:45 per baixar en més de 2 minuts la meva anterior marca. Al final entro en 2:54:41 totalment desfet, però esperava la sorpresa final, abans d'entrar havia vist a la Silvia, estava just abans d'entrar a meta, em giro pràcticament desde sobre la catifa i la crido, arriba fins a mi passant per les valles mentre jo avisava a uns fotografs, i quan està just amb mi poso un genoll al terra i trec un anell que duia a la butxaca dels pantalons, li dic si es vol casar amb mi, em diu que si i ens abracem  :yipi: :yipi: :party: :party: :party: alguns voluntaris que s'han adonat de la escena ens feliciten, la deixen entrar a la zona de corredors i anem feliços cap a l'avituallament encara recuperant-me de tot plegat.




Com a resultat de la marató atlètica, esperava una mica més la veritat, però potser em vaig sobrevalorar i els 23-24 graus als que vam arribar més les parts una mica ventoses sobretot al final tampoc van ajudar a millorar el temps. Tot i així les posicions parcials em diuen que tot i perdre 5 minuts en la segona mitja no ho vaig fer tan malament. Passant el km 5 en pos 183, la mitja en 151 i la meta en la posició 80 i 16 de la meva categoria. També afegir que hi va haver 906 abandonaments amb uns 8400 arribats.

Felicitar a tots els que es van presentar a la sortida per lluitar contra els 42kms, felicitar als que van acabar i felicitar als que tornaran a Copenhagen a cobrar-se la seva victoria, Joan3 i Guissona sou tan grans que vau abandonar perquè així era la manera que acabés abans que vosaltres  :love: :love:


Espero poder tornar a correr més maratons i mantinc inclús la esperança de poder millorar aquest temps algun dia, així que, com diu en polgi continuem...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2016 20:14 #294 per jordi mas (Associat/da)
Felicitats Estanis !!
Aquesta martó no l'obliaràs.  Molt emocionant !!

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2016 20:50 #295 per jramon (Associat/da)
Fins avui no he tingut temps per entrar i llegir.

Gracies pel seguiment que heu fet. Els comentaris que feu son encertats en el meu cas al 100%
Gracies per les felicitacions
M'ha emocionat la crónica del Estanis. Gran crónica. Es un crack com atleta i persona.
Es un plaer estar amb tota la colla i amb tots vosaltres


Ha sigut una de les maratons mes duras per mi. Curiosament, he vist que en la primera mitja mes rápida anava perdent posicions i en la segona moooolt mes lenta.... LES GUANYAVA !!!! Quan vaig decidir baixar el ritme per la deshidratació que patía (em llançaba al aigua com un boig), en lloc de ser avançat, avançaba jo.

Tot i el patiment desde el km 31, ara m'alegro de haver fet aquesta marató.

Aviat la meva crónica...

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2016 08:45 #296 per curat (Associat/da)
Molt bona crònica estanis13   :great:

Està clar que el clima ha influit molt en els resultats d'aquesta marató, però tot i així tú t'has cascat MMP  :party:

La propera et toca rebaixar un parell de minuts més  ;)

Aquesta marató, a casa, la recordareu tota la vida  :love:

Enhorabona!!!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2016 08:49 #297 per curat (Associat/da)
Per cert, que us va semblar el restaurant La Rocca?

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2016 10:48 #298 per aurelian (Associat/da)
Moltes felicitats estanis13 i moltes gracies per compartir la crònica, m'agradat molt. Estic convençut que tornaras a milliorar las teva MMP ben aviat.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2016 11:03 #299 per pinelli (Associat/da)
moltes felicitats jramon i estanis ,, la climatologia es un factor a tenir molt en compte els organitzadors .. 20 graus a una marato d'asfalt son molts ..

estanis .. final molt guapu i romantic  :love: .. m'agrada !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2016 12:45 #300 per Jordi (Associat/da)
Gracies estanis13 per compartir amb tots les vivències i detallar-les amb fotos  :great: llàstima de la calor, però ja tens excusa per la pròxima per continuar acumulant MMP de marató  :yes: la nova etapa d'home casat amb fill hem sembla que t'ho complicarà una mica   :^^:

Cada vegada em fas més por i t'admiro més  :love: :love:, jo de jove vull ser com tu  :rofl: :rofl:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.