Rotterdam Marathon 10/04/2016

Rotterdam Marathon 10/04/2016

16 Abr 2016 09:39 #261 per koldo (Visitant)
De veritat, moltes gràcies a tots per les felicitacions de la cursa i de la crònica. Només volia fer-vos empatitzar el màxim possible de com em sentia a cada moment, i me n'alegro si d'alguna petita manera ho he aconseguit.

amic, AndreuRunner, danili, Dennis Teuling, DortCe, estanis13, guissona, Hansi, Kilometer, jcarpa, Joan3, Jorfer, Josep58, JRDi69, Manu 1.1, No Surrender, obadia, sergio, squash, ToniVLC  :love:  :love:

Lamentablement, a alguns de vosaltres no us conec, però dels que us conec, encara n'he d'aprendre molt  :yes:

- Que ets un MegaCrack.  :great:


Tú si que vas demostrar com ets ajudant-me al final. Un fora de sèrie  :love: I no parlem de les marques...

Merci per la picada d'ullet! Pels lletraferits fa il·lusió saber que diverses coses escrites fa una pila d’anys, que es troben repartides a diversos fils ara enfonsats i que en el seu moment van passar aparentment desapercebudes, van picat fort. És en essència el que vaig dir el dia del sopar quan vaig recollir el premi. Ja ho veus com entre tots ens donem alegries ben fàcils. 


Me n'alegro que t'hagi agradat. Com sé que hi ha molta gent que li agrada aquest tipus de cròniques, vaig plagiar una mica  :mdr: Excepte allò de la butxaqueta que ho tenia present del teu sub3h, la resta ho vaig descobrir arran d'un post teu on posaves links a diverses cròniques passades, i he agafat frases que m'esqueien bé, havent només d'omplir alguns forats.

Per suposat el tros del danili es publica amb llicència Creative Commons 4.0. Es permet la còpia o difusió per qualsevol mitjà sempre que es citi l'autoria, no se'n faci un ús comercial i no se'n facin derivats.  :intello:

2:53:03 - 1:21:00 - 36:43 - 18:08 - 5:31

Membre de la P.A.C.A (Plataforma per l'Asfaltament de la Carretera de les Aigües)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2016 10:30 #262 per danili (Associat/da)

Per suposat el tros del danili es publica amb llicència Creative Commons 4.0. Es permet la còpia o difusió per qualsevol mitjà sempre que es citi l'autoria, no se'n faci un ús comercial i no se'n facin derivats.  :intello:


Has fet una obra derivada! Cap problema!

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2016 22:46 #263 per jcarpa (Visitant)
Bones, casi una setmana després faig la crònica de la Marató:

Maratons previes:
jDespres de 27 maratons, per entendre el que ha estat aquesta marató per mi, cal posar-se en antecedents i objectiu buscat, tinc el record personal del 2009 (Berlín amb 2h45'), desprès d'uns anys 2006,7,8 on els temps van estar entre 2h49' i 2h51' culminant a Donosti al novembre 2008 amb 2h46'30''.  

Desprès del record del 2009, tindria el primer fill (el Roger) al desembre del mateix any, el 2010 faria un nou intent de record, però la falta d'entrenament, faria que fes una bona gaseosa a la 2a meitat, igualment em passaria a Rotterdam 2011 (et sona, oi Guissona?, vam fer bona esbravada aquella marató).

I així fent el 2012 un 2h51' a la marató de Barcelona, vindrien 3 anys on tot i seguir fent sub 3h, quedaria lluny el objectiu sub 2h50'.
Amb tot això, van tornar uns entrenaments ben fets, amb series, etc de cara a la marató de València 2015, on tornaria a aconseguir un 2h51'53'' i em feia sentir de nou competitiu i amb ganes de més (sabent que ja tinc 41 anys).

Altres prèvies:
A part de tot el comentat a nivell de maratons, cal sumar que vaig tenir el 2on fill (el Gerard a mitjans del 2013).
I que he estat corrent circuits de curses a nivell comarcal, ja siguin de muntanya o de mitjes maratons.
Però el que m'omple de veritat, es gaudir corrent, i on més ho faig és en les maratons i en la meva cursa "fetiche", la cursa de l'Espluga de Francolí.

Entrenaments previs
Per altra banda, he estat gaudint durant aquests darrers anys d'haver estat en un club on vaig fer moltes amistats i que per altres motius vaig deixar. També he gaudit d'un grup de companys de feina i família, que han fet que 6 de nosaltres anéssim a aquesta marató. Havent compartit entrenaments, i ganes de passar-ho bé.
Els entrenaments dels darrers mesos a nivell particular, m'havien anat força bé, m'havia fet amic dels ritmes propers a 4'/km, amb una mitja de test que va marcar el objectiu, series, i sense fer el Gavela, però fent una mitja 2 setmanes abans entrenant, on vaig fer els 16 darrers kms a ritme de 4'/km amb bones polsacions.
I algunes setmanes de 100ksm o més. Fent una tirada llarga de 35kms

El viatge, dia abans, i esmorzar dia marató
Val a dir, que anava amb família, i això complicava el viatge i podia fer que vinguessin nervis, però el arribar divendres nit, em donava marge.
El sopar, seria al allotjament dels companys, plats de pasta a tutti pleni, acompanyat de cervesa i vi els que volíem.
L'esmorzar el dia de la cursa, seria la meva clàssica recepta, en aquest cas, van ser 3 croissants. No dic que sigui ho ideal, però a mi fa molts anys que em va bé, i a aquestes alçades no ho canviaré.

[dia d, dia 10]
Tot i arribar d'hora, com havia quedat amb els corredors.cat i amb els companys de feina, anava d'un lloc a l'altre i tot i passar 2 cops pel lloc de quedada amb corredors, un massa aviat i l'altre ja a les 9:42 no ens vam trobar :'(

Cap a la sortida, em situo no massa endavant del meu calaix, i fa que surti 20 i escaig segons més tard que el tret de sortida, i amb la gent faig el 1er km en 4'30'', no es moment d'estressar-se, al 2on km ja agafo ritme de creuer i miro a banda i banda buscant a veure si veig Koldo o resta de corredors.cat, essent al km 5-6 quan em trobo amb Koldo, ens saludem, ens preguntem com anem, i allí un corredor, de nom Jose, de Vitoria(resident a Mallorca) ens pregunta ritme previst, i es decideix
a anar amb mi. el meu virtual (situat a 3'58'' de gps) em marca que vaig encara 20'' pel darrera objectiu, anirem reduint aquesta distància i vaig animant al public diversos cops a crits de "GO GO GO!" i aquest de forma nombrosa respon amb aplaudiments i crits d'ànims. Molts cops et criden pel nom doncs esta al dorsal.

Desprès del primer parcial amb 20'11'', el 2on serà de 19'54'' i sempre amb el Jose enganxat a mi, anem clavats i ja li va bé, te el record en 2h50' i anar a ritme de 2h48'48'' li va perfecte. Passem el km 15 amb parcial 19'59'', prenem 1er gel, i seguim , al km 16-17 arribem a un grup nombrós, que sembla anar per feina, hi restem un o dos kms, però veig que van a ritme 4'02''-4'04''. Li comento a Jose que jo tiraré endavant, i ell decideix no romandre al grup a canvi que li asseguri que no aniré més fort. i així és, parcial del 15 al 20 en 20'08'', doncs veig que a Jose li sembla costar, en poc, tinc la gran sorpresa, em trobo la Marta i nens entre el públic, pujada  d'adrenalina  :love: , però al cap d'un km, el Jose em comenta que que porta les cames rígides i que tiri jo, ens dessitjem sort i endavant.

Fins aquí havia anat a unes agradables 164ppm quan a marató València havia fet 168ppm de mitja i en la mitja de Cambrils 173ppm.
A partir d'aquí començaria una cursa diferent, amb l'euforia, decideixo apretar, avançant corredors i el virtual del rellotge, les polsacions també pugen fins a 170 al km22, però em noto bé i ho Gaudeixo, animo al públic, GO GO GO, km 25 amb parcial a 19'40'', i km 30 en 19'36'' el millors de tota la marató, les polsacions al km28 ja van per 173.  Al km 25 ha caigut el 2on gel i avui senten de meravella, cap problema estomacal.

Al km 32, les sensacions ja no són tant bones, primera crisis, coincidint amb el creuament als primers que van pel km 40.
Primers pensaments negatius, podré seguir?, hauré d'afluixar? ja no avanço corredors, etc... agafo el únic gel que dona la organització i me'l quedo a la ma, vaig passant la crisis i amb millor sensacions torno a avançar corredors i arribo al km 35, 176ppm, i havent salvat un 19'47'' molt bó, però aquí 2a crisis, cauen els kms a 4'04'' fins 4'10'' i no baixen les polsacions. Arribo al km 40, 178ppm,  20'10'' i el km un altre 4'10'', però ja esta, oloro l'arribada, apreto el que puc, passo la senyal de 1000m per l'arribada, segueixo apretant, costa però senyal de 500m que passo i ja fins la Gloria final, 2h48'06'', 3era millor marca personal i la millor des del 2009.

Mooooolt content i satisfet!!!

Em quedo esperant al Jose i Koldo. però això ja formarà part de la 2a part de la crònica, que serà molt breu, parlaré de com és la marató, i coses que em van agradar i les que no.

Abans de tancar l'edició d'avui, vull Felicitar un cop més als companys correcats que van fer una Gran marató, amb grans marques i agrair als que ens vau fer el seguiment.

Salut i Alegria,
                Pere
PD: Guissona, ja tens feina per Copenague (Koldo i jo t'hem deixat deures)


Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 05:23 #264 per danili (Associat/da)
Enhorabona jcarpa per una de les millors maratons que has fet. Jo vull el secret per poder córrer una marató a 4 com si fos normal.

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 15:14 #265 per jcarpa (Visitant)
Danili, sobre aquest punt, entenc i crec que el ritme que cadascú té com a normal ve marcat en gran part per una genètica, i en altra part per l'entrenament. Jo mai faria 2h35 en marató, però tampoc podria córrer a 4' si no fos perquè el cos m'ho permet junt amb uns entrenaments més o menys adequats.
Per posar un exemple,conec un noi que guanya curses aquí a la província, que va començar de gran a córrer, però ben aviat va començar a guanyar-ne, pura genètica.

2a part, post cursa i resum de com és la marató

En acabar, vaig esperar que arribes algú del Koldo o Jose, sabent que aquest darrer ho tenia difícil per mantenir el ritme desprès de dir a mitja cursa, que tenia les cames carregades, desprès veuria a la classificació que va acabar en 3h20' patint molt els darrers kms.

Qui si que va arribar aprop del temps dessitjat va ser el Koldo, el saludo i fa cara de contrariat, per un costat marca personal, per altra, 3 segons que li fan la guitza, li dic "com som els maratonians" i ell el comenta que li agrada doblar o millorar temps a la 2a part.  Mireu diferent, si no haguessis aconseguit el marge a la 1era meitat, no hauries fet aquest marcón.

Sobre la marató, comento els següents punts:
- no trobo comprensible, que actualment, de solid en una cursa sols es doni un gel al km 32, ni platans, ni taronges, ni res.  :surprised:
- Sort dels gots aigua, esponges, i isotònic que estaven tot lo sovint que es dessitjable. I que molts ja ens portem les gels de casa.
- El tema guardarropia, no era propi d0'una marató gold, una carpa molt gran, amb una petita entrada, un sol de seguretat, que no em va revisar motxila ni res, uns bancs per canviarte, i unes estanteries on deixaves la bossa que volies, i al tornar agafaves la que volies. Com per deixar algo de valor, per sort jo sols vaig deixar una samarreta maniga llarga i uns guants dins la bossa.
- recorregut molt bó per fer marca, però amb algun pont i pas baix, que fa que no sigui plana la primera meitat, la segona més plana, inclòs el gran tomb al llac, que és la part més solitària, i on més toca tirar de coco.
- com la majoria de proves, suposo que el recorregut es veurà millor en funció de com et vagi personalment. Però en aquest és més un tema climatològic (pluja, vent, ...) que no de pujades el que poden marcar el temps final. Per sort vam tenir un temps fantàstic, amb sol i temperatura ideal.
- I com a coco també que al km28 passem a tocar de la sortida i arribada, i algu pot tenir pensaments d'abandonar.

Finalment, felicitar als companys d'entrenaments, que junt amb 2 familiars/amics, vam fer un 7 de 8 de "finishers" i l'altre noi perquè arrossegava una lesió que el va portar al abandonament al km 28.

Salut i Alegria,
          Pere


Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 16:48 #266 per aurelian (Associat/da)
jcarpa: Felicitats per la cursa i la marca. Moltes gracies per la crònica. Tinc mes o menys la mateixa valoracció, val la pena si vols buscar una marca concreta. A veure si un dia coincidim  :glasses:

koldo: Enhorabona i gracies per la crònica. 2:52:63 és una marca bonissima, a gaudir-la.  :love:

Com soc el mes lent  ;), la meva crònica ha tardat una mica però ho tinc aqui preparata.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 17:30 - 18 Abr 2016 12:52 #267 per aurelian (Associat/da)
Versió curta

2:59:32. 1:29:28/1:30:04. No puc dir res. O vaig clavar. Vaig tenir sort i o vaig clavar. La part llarga d'aquesta vivència es molt similar amb la dels companys d'expedicio, us estalviareu llegir un bric de text que sembla una mica surrealista: 16km pensant que el ritme és fàcil, 16km mes a un ritme que vaig fer cada dijous i els últims 10.195 metres lluitats fins al final. Si en Munich vaig treure força del public, ara ha sigut diferent.

Versió Llarga: Rotterdam... la meva 3a marató.

Ja sabeu els entrenaments que m'he parit i la meva manera de preparar una maratò, ja us he anticipat els meus objetius amb l'estratègia de cursa: d'arribar al KM32 en 2h 15 - 2h 17. El que no sabeu es que per el número d'errades que vaig cometre en les últimes setmanes ho vaig deixar molt fàcil per que la senyora marató acabés d'hora amb mi.
Fins Rotterdam, m'ha cuidat bé: 3:13 al debut en VLC (Nov 2014) í 3:04 a la segona en Munich (Oct 2015) gaudint com un boig.

Ara que coneixem el resultat de diumenge passat no te sentit analitzar totes les fails, sé on puc milliorar i ho tendre en compte per prepar la propera. La nit abans he pensat molt en tot el que he fet bé i aixo em va adjudar en descansar i aixecar-me sense despertador a les 6:50.
Uso el número de trobades matinals amb el Sr. Roca com a unitat per mesurar el nivell de tranquil·litat. L'he saludat dues vagades, nivell de día normal, a més l'última una mica forçat perquè em vaig posar nerviós per ser tan relaxat.

Puntual a las 9 faig un double espresso i un pastís amb molt caramel en el Starbucks de Rotterdam Centraal, li vaig dir que soc en Roger quan m'han demant el nom. Després amb la bolsa en la guardarroba i els satellits preparats en Garmin em marxo al punt d'reunio amb el trio sub2:55. A les 9:35 m'adono que m'equivocat, no conec la zona així que millior si busco el calaix.

Tinc Start Wave 1 - sub 3:30 sense comprovant de marca, i en la part esquerra de la sortida del meu calaix puc estar detras dels atletas sub2:45 (calaixos élit, A i B). Em poso molt avançat dins, a uns 10-15metres de la linea. No veig les llebres però no em sembla que estic mal colocat.

Una vegada en la sortida, la marató és un cursa que 90% se desenvolupa en el teu cap i 10% en el plan mental. Estic aquí, ho tinc que provar, prefereixo dir que lo he intentat però que lo vaig cagar en el intent que quedar-me amb dubtes de what if's ...què hagués passat si...

Lee Towers - aquest icon de Rotterdam - ens alegra amb el seu You never walk alone , millers de corredors acompanyant el refren acapella fan pell de gallina. Estic saltant, fent últims moviments per calentar amb l'adrenalina a maxim i el cervell nedant en un mar de sucre (del pastís crec).

0-16 El ritme és fàcil

Sortida. Bastant neta, un pelin lenta i uns condazus, 18 segonds després trepijo l'alfombra. Veig el cartel del km 1. Queden 41.

Fa un día espectacular en Rotterdam, temperatura perfecta, sol, una mica de vent que no molesta. Tinc els pantalons curts Adidas, samarreta de tirants de corredors.cat amb els manguitos hoko i el mocador tip buf com cinta pel cap en plan Rambo amb l'idea de posar esponges sota per refredar. Calço les vambes Adios que també le vaig fer servir en Munich, ara amb un desgast notable de gaireabé 500 km.

Erasmusburg i els vaixells que saluden el nostre pas. Adéu vaixells, ens veiem d'aquí res, 90 minuts o així.

No porto ni 15 minuts corrent i noto que tinc la boca seca. Pot ser que el double espresso era calent, li vaig posar uns gots d'aigua freda per arreglar-lo. En la baixada del pont es presenta Jordi de Sabadell, reconeix la samarreta de correcat. Tenim el mateix objectiu 4:14/km així que compartim un par de quilòmetres junts.

Km 5 en 21:12. Perfecte.

No prenc aigua encara que segueix amb sensació d'haver la llengua cremata, em sembla molt d'hora fer-lo. Jordi sí que pren, es queda per enganxar-me altra vegada i després es posa a 4:10/km. Li desitjo molta sort.

Estic sol(1), aquest ritme és fàcil.

Km8, com sempre prenc un gel, un PowerGel. Primera vegada que faig servir aquesta marca en una marató. De fet, el dissabte vaig esmorzar un i he fet un rodatje suau de 8km per probar-ho. Entra bé(2).

Molta gent animant, és un dia precios i els holandesos se lo pasan molt bé. Amb differencia de Munich, no puc connectar amb ells. Son molts i fan molt sorrol. 2 noies m'animan... "...?..?..?..? Aürellliennn". Ai wapas mil gràcies. Sou la canya! Però em sento sol. Aquest ritme és fàcil.

Km 10: 42:29. Perfecte.

Conec el meu grup. 3 irlandesos de Sligo que van a 6:50(3). El ritme és fàcil. Avituallaments amb aigua cada 5 kms. Sistema inovador en got amb una esponja dins del got. Uso la esponja per refredar i normalement acaba sota la cinta que tinc al cap. Penso que si començo col·leccionar mes sota de la cinta em converteixo en un banyut.

Km 15: 1:03:46. Perfecte.

Soc un marrà que necessita mes aigua.

16-32 El ritme és el que toca

Tot això ho hem fet per calentar. Ara toca lluir els entrenaments de cada dijous. Km17 el seguent gel. Va bé. Ni idea que aroma. El ritme és bó.

Estic tapat per dos molt alts, un amb samarreta NORWAY. Gairebé trepijo els talons del altre. Corro molt aprop d'ell com fan els pros en pista. Soc un leó de 68.5 quilos amb samaretta correcat. No és fair-play el que faig, aquí tots som amics i li deixu uns metres. Aquest ritme és assumible. És el meu torn. Li pregunto a quin ritme va. Em diu: 2:50. Jo vaig a 3:00. Garmin em avisa: Lap 20: 4:08. Em desplomo. There's still lot of work to be done after 26 em diu.

Km 20: 1:24:47. Clavat.

Perdem el norueg en el avuitellament. El 2:50 també es va. Em quedo sol.

Mitja: 1:29.38. Clavat.

El ritme és còmode. No em fa por í decideixo arriesgar.

Vinga el seguent.

6937. És un altre irlandes amb samaretta de tirants de color llima. Denis, te +45 anys i un estil de correr molt semblant al de amic. Marca el ritme igual de bé. Estem de turnada pel Paradís de Rotterdam amb una mica de vent de cara. El ritme es bó, tinc que aguantar amb Denis, calculo que al menys fins el 26. Es toca el gluti dret en plan massatge en moviment però no afluixa.

Km25: 1:45:59. Clavat.

He perdut en Denis en el avuitellament.

Km26 tercer gel, PowerGel. Va bé però neceisito mes aigua. Després de cada avuitellament vull beure més encara que prenc dos gots.

Pujada del pont. Ven aquí pontet, t'estic esperant del matí. 4:04 en el Garmin. Tas loco Garmin. Estic adelantat gent, una dona que bufa molt i sembla nadar, C'mon-C'mon hang in there li dic. S'ha fet curt i no he vist moltes altres coses pel culpa del sol, ja em baixat del Erasmusburg.

El hotel i altre edificis alts deixan sus ombras en el camí i en public veig la meva parella. 10 metres.
Fem contact visual. Mil·lisegons per decidir que fer. Em paro i li feig un peto. Noto la sabor de PowerGel que tenen els meus llavis. No li puc dir res. Aquests segons perduts s'ens quedaran per sempre. Al menys amb mi. Em vaig. El ritme és perfecte.

Beurs. Gir al l'esquerra, altre gir de 180°, baixada per sota del Coolsingel i turnada en Blaak. Tinc ganes que començi la cursa. Veig els líders turnant com vaig preveure í també el cartel de 40 que no m'horroritza. Lap 30: 4:07.

Km30: 2:07:16. Clavat.

Començo notar el cansanci i una ungla de cada peu. El sol em molesta, no porto ulleras de sol i no puc veure molt clar que esta pasant. Els grups d'animació fan molt soroll. Estic perdent pistonada i concentració. El tram fins al 32 s'em fa etern però aguanto per curiosidat de veure que m'ha reservat la marató aquesta vegada. Soc conscient que necessito distracions, i l'illusio d'arribar al 32 es una.

Km32: 2:15:30 (Garmin) Aurelian, nen, tens la marató on vulias.

32-42,195 Ese es mi niñoooo

Vinga doncs, trec l'últim gel, PowerGel amb cafeina amb l'intenció de alargar-ho al maxim i entretener-me aixi.

Estem corrent per Kralingse hi ha gent animant i els puc veure. Nens en avuitellaments improvisats amb aigua, botellas de iso. He vist un keg de 5l de Heineken. Amb el gel en la ma faig quilòmetres a 4:10-4:11. Veig un pro-mitj de 4:13 en Garmin. No m'ho puc creure. M'il·lusiono pensant que els amics q'han anat a Calatayud em segueixen.

Vull creure que en Pinelli31 veurà el parcial de 35 radiant "Eso es mi niñooo". És un comentari que m'ha fet un día en strava, i ara mateix és tot el que tinc en el cap.

Km35: 2:28:34.

Vaig veure a Denis parat per estirar. Encara en Kralingse amb dos francesos, un que fa de llebre per l'altre. Va molt sobrat animant el seu amic, portar-li una botella d'aigua o cantant cuantes segonds les sobra. Em recorda a socanna en el video de profe en la Marató de Barcelona d'aquest any, encara que fisícament te algo de Hansi.

Veig un senyor oferint platans. Que bona pinta que tenen. Els platans. Un altre amb una xocolata.

La marató és una muntanya russa. I sense avis ara estic en la part mes fotuta. No em quedan gels per divertir-me aixi que els problems fisics es fan sentir. Em sembla que estic temlbant pot ser per deshidratació, fred o un signal que tinc que parar.
Estic convençut que el sub 3 s'ha anat. Vinga Aurelian, fins al 38. El avuitellament correcat de Catedral on vaig fer de voluntari dos anys seguits avans de tener la valentia d'apuntar-me a la primera marató.
Plan B. Plan B. Al menys feig marca. Vinga, amb 4:20 fins al final tinc MMP. La meva cursa penja d'un fil. En Munich vaig fer 4:22/km i avui he sortit 7 segonds/km més rapid. Quina boigeria. Porque ho vaig fer? 7 segonds/km en una marató no es guanyan en 6 mesos d'entrenaments. Vinga.
Plan B. Plan B. Marca. Sento el sabor de birra. Vinga, m'espera una d'aqui en uns minuts. És una lliuta entre parar i seguir per fer marca. Gairabé em paro. 37.5 esponges. 38 i quedan 4. Vinga una mica mes. Una mica mes i quedan 2 milas d'aquestes que vaig fer amb Manu 1.1 per Zona Franca tantes vagades.

Sorprenent per ser informatic, s'ha de dir que las meves matemàtiques son dolentes. A mes en una cursa quan no soc un dels que es pot distraure amb números i fer sumes.

Sí, era al limit però ho feia de p...m sense adonar-me.

Km40: 2:50:09.

Pinelli31 espero que has vist això. Soc dolent però sé que amb 2 quilòmetres a digamos... 5 ho tinc. I quilòmetres a 5 encara puc fer. Veig la linea de 1000m i el relotje 2:55.xx. Va, va, va l'últim. Em poso guapu, em trec els mocs, giro a la dreta per enfilar l'arraibada en Coolsingel.

Linea de 500m. Els llebres de 3:00 em pasan.

Rollercoaster.

Em poso en modo esprint zombie buscant aire. Veig l'arc i el crono: 2:59.xx. Ho tinc. Ho tinc per que vaig sortir 18 segonds després. Encara que el crono camvia a 3:00:xx ho tinc!

Post-Marathon

Vaig creuar la linea en 2:59:32. Un voluntari m'asista. Fuck this shit. És tot el que puc dir i ho repeteixo mil vagades mes. Fuck this shit no m'ho puc creure.

No sé que he fet, com ho he fet i perque, però m'agrada i s'ha de repetir.

Després, vaig parlar amb els que vaig compartir cursa... Denis ha fet també sub3, els francesos també sub3, els tres irlandesos també (ens vam trouvar en l'hotel). El norueg m'ha pasat en els últims quilòmetres, aixi que també sub3. Jordi de Sabadell m'ha dit en la zona d'arribada que ha fet 3:02, amb l'analisis de fotos / videos crec que'l vaig adelantar en els ultims 5 km. Jordi: si llegeix aixo... molts ànims, la propera caura segur.

Els últims 10.195m van pels tots que m'han ispirat amb las sevas històries i m'han donat - pot ser sense saber, força per sortir endevant.

Moltes gràcies.

###

(1) vaig veure fotos i el video i crec que estic rodejat per 500 persones quan creaia que estic sol
(2) el PowerGel és més liquid que els GU i té una quantitat de sodi 4-5 vegades més alta
(3) ritme de 6:50 es en sistema imperial, correspon a sub3


10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 17:52 #268 per jcarpa (Visitant)
Aurelian Crack!!! Moltes Felicitats per partida triple, la MMP, el sub 3h, i la supercrònica que t'has currat.
Els darrers 10,195 kms d'alló més emocionants  :great: :yipi:

Salut i Alegria,
                Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 18:00 #269 per FRANCESC57 (Associat/da)

Versió corta

1:29:28/1:30:04[/color].  :slap:


Aurelian el GRAN :yipi: :party: :party:

Molt bona Marató i molt molt bona crònica. Emocionant  :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Felicitats per tot plegat  :yes: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 18:04 #270 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian, felicitats. Quina progressió la teva i quina solvència. Has pres la mida a la distància. Tens molt clares les teves forces i busques sempre el ritme adient al ritme, fruit del treball constant de tants i tants entrenaments. Tens tota la meva admiració. Ara a descansar i a gauidr de la marca pensant en la següent.  :great: :great:

Jcarpa, la te va seguretat i solvència maratoniana és una passada. Felicitats també a tu.  8) 8)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 18:25 #271 per Carles #22 (Associat/da)
Fantastic Aurelian!!!  :party:

10K: 49:44 46:31 46:02 44:13 43:28 43:23 42:22 42:01 41:51 41:49 41:30 40:40 40:38 40:04 39:25 39:20 37:46 (Nassos'16)
21K: 1:44:28 1:37:50 1:34:28 01:33:11 1:30:57 1:27:33 1:26:47 1:24:43 1:23:27 (BCN'17)
42K: 3:23:53 3:03:51 3:02:18 (VLC'16)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 18:48 #272 per danili (Associat/da)
Enhorabona aurelian! Li has pres la mesura a la marató!

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 19:40 #273 per carsobe (Visitant)
Torno a passar per aquest fil per felicitar-vos una altre vegada per les maratons aconseguides i a més agrair-vos les peazo cròniques que ens fan participar una mica de la vostra glòria.
jcarpa, Koldo, Pep_e i Aurelian, Moltíssimes gràcies per compartir una part de vosaltres. :great:
Aurelian, Este es mi niñooo!!! :love: Llàstima lo del negative Split  :rofl:

"Les medalles es guanyen durant l'entrenament, el dia de la competició només anem a recollir-les"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 20:46 #274 per Dennis Teuling (Associat/da)
Grandes cròniques, jcarpa i aurelian !!!

jcarpa, fantàstic el teu temps sub 4'/km, i sortint a 4'30 sense preocupacions. Sembla que encara estàs a temps per millorar la teva MMP, que 41 anys donen per molt més  :yes: :yes:

aurelian, per la majoria de la gent, el límit més important es baixar un cop a la vida de les 3 hores en la marató. (llevat un sub 2h53'00  :whistle: )
I tu a la tercera ja ho has aconseguit... amb una dura lluïta els últims kms  :yipi: :yipi:
Gran crònica, i ja tens el sub 3h de per vida!!!

(i gràcies pels ànims d'ahir, campió  :great:)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2016 21:38 #275 per sandmannn (Associat/da)
Bones cròniques... pero millors maratons!

Enhorabona cracks!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2016 00:26 #276 per pinelli (Associat/da)
felicitats a tots !!! jcarpa, Koldo, Pep_e i Aurelian, .. no tinc paraules .. quina colla de cracks .. molt bones maratons i millors croniques .. moltisimes gracies per compartir tot allo que passa pel cap a una marato .. 
aurelian , nomes diria que quan obadia va dir km 40 2:50:xx ..  estavem tots flipant  :surprised: :surprised:
per suposat vaig dir ... ese es mi niñoooo !!  
ara per ara saps que ets men of de week al grupet  ;)  :rofl: .. 
l'unica cosa negativa es lo del negative split .. com collons ho has fet tan malament??? :rofl:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2016 10:55 #277 per curat (Associat/da)
Gran marató i gran crònica koldo  :great:
Afinant una mica més cauran aquests 4 segons  :yes: :wink2:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2016 11:59 #278 per Jordi (Associat/da)
Gracies per les super cròniques de les super maratons :party: :party:  :party: :party:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2016 12:45 #279 per curat (Associat/da)
jcarpa,

enhorabona per la marató a 3'59" x km. Sembla fàcil fer-ho i no ho és!  8)
Son fan dels teus entrenaments tan diversos  ;)

salut!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2016 13:13 #280 per curat (Associat/da)
aurelian,
ets un supercrack!!!
Amb només 3 maratons tens dominada la distància  :yes:
Enhorabona  pel sub3h i per la crònica  :great:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.