II MARATÓ VIVA VERDA OJOS NEGROS 10-04-2016

II MARATÓ VIVA VERDA OJOS NEGROS 10-04-2016

18 Mar 2016 18:24 #1 per cargol (Associat/da)
Hola companys:
El proper 10 d'abril, aniré a correr aquesta marató a la provincia de Castelló.
El circuit d'asfalt recorre una antiga vía de ferrocarril que atravessa varis tunels i ponts des del poble de Barracas fins el de Navajas, a prop de Sagunt.
Amb un desnivell negatiu (costa avall) de 600 m.
També es fa mitja marató i 10 kms.
Si algú més s'anima, aquí li deixo el link i prometo crònica i fotos a la tornada.
Salut i milles.
Abel

www.maratonviasverdes.com/es/navajas/info-basica

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Mar 2016 21:03 #2 per jospon (Associat/da)

Hola companys:
El proper 10 d'abril, aniré a correr aquesta marató a la provincia de Castelló.
El circuit d'asfalt recorre una antiga vía de ferrocarril que atravessa varis tunels i ponts des del poble de Barracas fins el de Navajas, a prop de Sagunt.
Amb un desnivell negatiu (costa avall) de 600 m.
També es fa mitja marató i 10 kms.
Si algú més s'anima, aquí li deixo el link i prometo crònica i fotos a la tornada.
Salut i milles.
Abel

www.maratonviasverdes.com/es/navajas/info-basica

Abel  quaranta- dos kms de baixada,quin luxe!!!

El dissabte avans faig la mitja de Benicassim,molt a prop de Castelló.

El diumenge ja podràs vindre a menjar paella amb els companys de Castelló no !!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mar 2016 23:55 #3 per grampy (Associat/da)
a punt i desitjant que arribi el dia per estar a la línea de sortide de aquesta marato que sembla que será chulísima a veure si ens veiem companys!!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2016 20:00 #4 per Toni VLC (Associat/da)
He llegit que han mort dos corredors hui en esta prova: www.levante-emv.com/carreras-populares/2...-verdes/1402351.html
Descansen en pau.

El que ha de ser una festa torna a colpejar dur en l'atletisme popular.
Amics i companys, mai sobren les alertes

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2016 15:20 #5 per DortCe (Associat/da)

He llegit que han mort dos corredors hui en esta prova: www.levante-emv.com/carreras-populares/2...-verdes/1402351.html
Descansen en pau.

El que ha de ser una festa torna a colpejar dur en l'atletisme popular.
Amics i companys, mai sobren les alertes


Acaben de comentar a les notícies que s'estan plantejar demanar un certificat mèdic per a córrer Maratons en territori Espanyol, per evitar aquest tipus de morts... com ja es fa a Itàlia, per exemple.

10km - 39:03 - La Sansi Mataró 2016
21km - 1h28'39'' - Mitja Marató BCN 2016
42km - 3h26'11'' - Marató BCN 2015

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2016 23:27 #6 per grampy (Associat/da)
i esteu segurs que amb un certificat metge s'arreglairia aixo????? ho dic per que cuant m'ha fet falta un certificat metge per correr,per exemple la ,marato de roma l'any pasat,vaig anar a dos metges i en volien cobrar 40€ per el certificat,i el meu metge de la mutua m'el va fer no mes mirant la presio........proves d'esforç? dons si caldria fer alguna de tant en tant,pero si t'ha de donar,crec que et donara igual......els companys que van morir diumengue (jo vaig correr aquesta marato) eran uns profesionals,no eran novatos,de ven segur proves d'aquestes tenien fetes....

jo hi crec mes en la rapidesa dels serveis per actuar i en la necesitat de educar a la gent a sapiguer fer com a minin la reanimacio cardiopulmonar RCP, cosa que als EEUU ja ensenyan als nes petits.....una ajuda a temps mentre arriban els sanitaris es vital.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Abr 2016 21:34 #7 per cargol (Associat/da)
II MARATÓ VIA VERDA “OJOS NEGROS”  10-04-2016

Aquesta marató serà recordada segurament per la tragedia i fatalitat.

Dissabte 9, a punt de surtir de Lleida, truca el pare de la Susana per comunicar-li la mort de la mare d'una cunyada. Canvi de plans, decideixo oblidar-me de la cursa i acompanyar-la a l'enterro que es a Barcelona a l'endemà, però no em deixa, ja que no la coneixía i la vida té que continuar, per tant començo sol el viatge.
A la tarda arribo al poble de Navajas, a la comarca castellonenca del Alto Palancia. Acudeixo al pabelló municipal on es fa l'entrega de dorsals. Agafo la bossa amb sudadera I altres detalls.
Continuo ruta fins al poble de Jérica que està al costat, ja que es on haviem reservat habitació. Visita cultural, sopar i a dormir d'hora.

Diumenge 10, esmorço a l'habitació i marxo cap a el polig. industrial de Navajas, on s'ha habilitat el parquing, el furgó de guardarroba i des de on a  les 7,15 surten els autocars cap a la sortida.
Recorrem per autovía el trajecte i veiem que fa pujada.
Arribem al poble de Barracas a les 8 del matí, la temperatura es de 8º i fa sol. Mirem de passar l'hora que queda fins la sorida dins dels paradors que hi han a peu de carretera I on fem el darrer café.

A les 9 en punt, devant de l'Ajuntament es dona la sortida. Estem a 1.000 m. d'alçada a la serra de Javalambre i em de baixar fins a 400 m.
Després de donar uns tombs pel poble entrem de ple a la via verda  que es la més llarga d'Espanya amb 180 kms.
A finals del segle XIX es crea un tren  que surtía des de la mina de ferro de Ojos Negros a Terol i arribava fins al port de Sagunt, va paral.lela a l'actual vía férrea en us Saragossa-València.

El ferm es d'asfalt desgastat amb petites voreres de terra. Els primers kms. Son plans fins arribar a una zona amb molins de vent, passant pel costat i sentint el soroll ensordidor dels generadors eòlics, a partir d'aquí comença una lleugera baixada.
Passem al costat del pobles de Viver i Caudiel, a la vora de pinars i oliveres, gaudint de les olors de timó i romaní. En alguns trams la via passa per congostos de fins a 10 m d'alçada, guanyants a la roca.
Vaig un rato acompanyant a un corredor que va amb una bandera espanyola amb l'inscipció “MELILLA SIEMPRE ESPAÑOLA”, recordant els temps de la “mili” que vaig fer allí fa 35 anys.

Passo la mitja amb 1h 47' sense adonar-me i al km. 28 passsem el primer tunnel dels 15 que vaig comptar i que tenen de 100 a fins 600 m. de llargaria, ben il.luminats, també passem per varis viaductes.
Vaig a ritme com una vella locomotora, empassant quilòmetres que estàn marcats en sentit invers, es a dir que s'aprofiten per les curses de 10 kms i mitja marató.
Passem per l'interior del poble de Jèrica amb el marcador “faltan 10 kms” i una petita pujada fins tornar a agafar la via verda, anant baixant fins a la meta.
Aquí ja em paro als avituallaments i inclús camino algún tram.
Finalment ja es veu al fons el poble de Navajas i se sent la megafonía, arribada amb una forta baixada atravessant una llarga catifa vermella i varis arcs.

Temps final: 3h 47' 18'' en el lloc 163 de 429 arribats. Ha caigut la 34.
El guanyador masculí va ser Hugo Figueras amb 2h 35' i la primera dona Hannah Oldroyd (4ª absoluta) amb 2h 50'.
En total amb la marató, la mitja i els 10 kms es van aplegar uns 2.500 corredors. 

No m'espero a veure classificacions ni entrega de trofeus, i sense dutxar-me, torno al parquing per recollir el cotxe, ja que tinc un dinar a  Benicassim (a una hora de camí) amb varis companys que varem coincidir a Atenes fa uns mesos.
Una bona paella i tornada a casa on arribo a la nit, em conecto a internet per veure els resultats que encara no estàn penjats i quina sorpresa m'entero de que han mort 2 corredors de la marató (¿¿¿???), pel que s'ha suspés l'acte d'entrega de trofeus en senyal de dol.

La veritat es que jo no em vaig adonar de res.
Sembla que un corredor de 57 anys d'Alacant, Fco. Amat  anava amb  2 companys més del club Corre Birres i a l'arribar a la mitja els va fer marxar i va afluixar, plegant-se al 23 (infart de cor fulminant), sense que els sanitaris puguesin fer res per la seva vida. 
L'altra corredor era Joan Barros de 45 anys i de Vilafranca del Penedés que curiosament va entrar just (segons he vist a les classificacions)  darrera meu. Una vegada ja a l'hotel a Segorbe i estirat al llit li van agafar convulsions. Tampoc van poder fer res per reanimar-lo.
Tots 2 eren maratonians experts.

Després de aquestes desgràcies, els mitjants de comunicació han comentat extensament la necesitat de controlar la salut dels participants. Com ja sabeu a Italia, França i altres països no et deixen inscriure si no aportes un certificat metge recent. Doncs penso que aquí acabarem igual.

Ja ho sabeu mireu de fer-vos una prova d'esforç a l'any.

En aquesta ocasió no acompanyo fotos, ja que no tenía a la reportera, però us deixo un link d'imatges de la via verda perque us feu una idea del paisatge, ponts, tunels, etc.:


www.google.es/search?q=via+verde+ojos+ne...OrBLcQ_AUIBigB&dpr=1

Salut, molta salut  i milles.
Abel
   

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Abr 2016 22:10 #8 per Toni VLC (Associat/da)
Gràcies per la crònica, cargol. Enhorabona. Tot un expert.  :yipi:
És una zona molt bonica de l'interior de País Valencià.

Com es podeu imaginar, els mitjans valencians estan traient fum.amb les dos morts. Es desprèn la necessitat de fer-se proves i analítiques i recomanen sols una marató per any...
Hui he arribat a vote en un diari un reportatge titulat: "¿Nos estamos pasando con el running?"
:surprised:

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Abr 2016 00:09 #9 per jcarpa (Visitant)
Bona Marató i bona crònica Abel.

Jo soc partidari de les proves d'esforç obligatòries, on evidentment hi han moltes coses que no es detecten, però una part si, i si amb això s'evita un percentatge de morts practicant esport, benvingut sigui (sigui quin sigui el %).

Salut,
      Pere
PD: I sobre el que surt als medis de comunicació quan passa una desgràcia d'aquestes, cal treure la molta palla, i porqueria que es xerra i quedar-se amb les reflexions interessants. no amb aquelles del que porta una vida de fumador i bevedor compulsiu i es treu frases de "fer esport es dolent", opinant sobre una cosa que ell mai no ha fet.

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Abr 2016 08:42 #10 per Grinta (Associat/da)
Molt bona crònica, Cargol!  :yipi:
Se'm passa pel cap fer una marató de vies verdes, igual et faig el salt aquest any, ToniVLC  :whistle:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2016 15:21 #11 per cargol (Associat/da)
Merci companys

Jcarpa jo també soc partidiari de fer una prova d'esforç a conciència, ja que fer-li fer un certificat a un metge (com diu en Grampy) que ne més t'ha prés la pressió per dir que pots fer esport i poder-ho presentar a l'inscripció d'una marató no val la pena i per una mica més de diners ja ho tens. Penseu que tenim descomptes en alguns llocs i si tenim mútua de salut, queda cobert i si estàs federat es obligatori.

Grinta per la diada (11 de setembre= hi ha un altra al pirineu navarrés, a la que potser aniré, t'adjjuunto el link i pel proper anys tenen de preparada un altra a Mallorca.
Salut i milles.
Abel

www.maratonviasverdes.com/es/plazaola/info-basica

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2016 08:48 #12 per curat (Associat/da)
Enhorabona cargol!
Una més a la saca  :great:


Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2016 09:03 #13 per gorka (Associat/da)
Bona crònica cargol !

Respecte als certificats mèdics ja he expressat la meva opinió més d'una vegada:
- Fer-los obligatòries l'únic que farà és baixar-ne la qualitat (vegeu què passa amb els del carnet de conduir) i en tot cas augmentar-ne el preu si el que volem és una prova fiable.
- Ha de ser una responsabilitat de cada atleta portar un adequat seguiment de les seves condicions de salut.
- A altres països on és obligatòria he vist un metge signant un certificat d'aptitud per fer una cursa de muntanya de més de 3 hores després de només auscultar el cor i mirar la tensió (i cobrar uns bons honoraris).


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2016 09:14 #14 per Josep80 (Associat/da)
Enhorabona, Abel, i molt bona crónica, gràcies.  :great:

total maratons: 49
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 34
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.