XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX i...L maratons d’un corredor popular

XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX i...L maratons d’un corredor popular

23 Jul 2016 18:47 #81 per Jorfer (Associat/da)
El fet de saber que tants amics grans maratonians, com el comentari que he llegit ara mateix de Guissona , :love: em fan que busqui més i més informació de totes i cadascuna de les maratons que he fet.

Tinc més sorpreses preparades com per exemple alguna samarreta retro de les de cotó d'abans o fotos amb el Jordi amb el cabell totalment fosc i una bona mata sobre el cap  :whistle: :whistle:

Estava preparant la cinquena però he de marxar, així que fins demà no sortirà la V.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Jul 2016 11:50 #82 per Jorfer (Associat/da)
Doncs ja la tenim la V amb tots vostès  :yes:

V MARATÓ DE BARCELONA 1997

DADES:
16/03/1997
20 Marató de Barcelona (o Catalunya)
Temps: 03:35:12
Mitja: 05:06/km
Primera mitja: 01:41:05
Segona mitja: 01:54:07
Dorsal: 2020
Posició dins del palmarès: 35/49
Arribats: 2949
Posició: 1462
Percentatge: 49.57 %
Guanyador masculí: Abdselam Serrock 02:12:53
Guanyadora femenina: Ana Isabel Alonso 02:30:06

Records i/o crònica

Aquests primers temps de maratonià, aviat vaig agafar el costum de fer dues maratons per any natural, una a la primavera i l’altre a la tardor i sempre sortint a fer MMP, d’això les petades gasoseres tant considerables. :whip: L’objectiu aquest any era baixar de les 3h 30, es a dir, anar a menys de 5 el quilòmetre.

Curiosament, les dues maratons que vaig fer al 1997 tenen les marques molt similars, ja ho veureu.

Una vegada més, vam agafar el tren cap a Mataró des de l’estació de Sants en el meu cas i, després recordo el peregrinatge dels maratonians cap al Parc Central de Mataró, on estava tota la infraestructura per a la sortida. Crec recordar que ens agafaven les bosses en furgonetes i ens les trobàvem a l’arribada.

En aquesta edició va haver un impuls a la marató de Catalunya de la mà de Domingo Catalán qui feia pocs mesos que era el president de l’entitat i es va donar una nova embrenzida, millorant l'organització i les marques en comparació a les edicions dels darrers anys, potser també té alguna cosa a veure el canvi del circuit i la no pujada a l’Estadi en el tram final del recorregut.

Aquesta vegada després de la N2 i un cop passada l’Estació de França vam pujar per Via Laietana, Plaça Sant Jaume, Ferran, Rambla amunt fins Plaça Catalunya, baixada per l’altre banda de la Rambla fins Colón, pujada pel Paral·lel, Lleida i  l’arribada la teníem a l’alçada de les quatre columnes que tenim a sobre de la Font, en l’esplenada per on passem a la nostre estimada Cronoescalada.  :love:

En aquesta edició la diferència entre les dues mitges ja va disminuir sent “només” de tretze minuts. Durant aquesta època em posava tres fites a les maratons: acabar-la, no caminar i no lesionar-me. Vaig acabar prou content doncs ja m’estava apropant a la meva MMP i ja sense caminar.  :yes: :yes:

Annexos:

He trobat els següents records:

1- Diploma de la marató

2- Samarreta de l’edició: un cap gros passejant per l’Eixample de cotó com les d’abans. Les samarretes tècniques encara no es veien

3- Una foto meva de l’època. No és de la marató, però es de 1997, concretament del Cross de l’Ametlla de Merola. En aquella època portava equipació adidas i sense patrocinador ni club doncs era independent i a les inscripcions ho deixava en blanc el camp de l’equip.

4- Trofeu on podem observar les torres venecianes de la Plaça Espanya amb el MNAC al fons.

Començo a preparar el VI capitul de la sèrie de l’estiu.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Jul 2016 12:21 #83 per Jordi (Associat/da)
:great:

Samarreta Adidas de la marató i en Jorfer també amb Adidas, sembla que era la tendència del mercat o la moda  :^^:


Salut!
Jordi

PD: Espero a la meva V superar la teva marca i potser això voldria dir que ha la L  :beurk: estaria prop de les 3h  :glasses:

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Jul 2016 19:04 #84 per Hansi (Associat/da)
La IV amb més de 20 min de gasosa a la segona mitja, i la V amb 13 min...la progressió és clara, apropant-se al maratonià que nosaltres hem conegut :yes:. Obviarem el detall de no pujar ja a l'estadi :whistle:.

Quina foto! :party: Jorfer pibón 97...morenasssooo! :wink2: :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Jul 2016 19:13 #85 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jorfer

la cinquena marató meyns gaseosa  :he: :he:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Jul 2016 19:47 #86 per Jorfer (Associat/da)
Hansi  :oops: :oops: :oops: si si la gasosa va perdent potència a mesura que faig maratons. Això deu ser com els vins, a més anys d'experiència les bombolles de la gasosa perden potència.  :666: :666:

Jrdi69, en aquella època, n'hi havia marques per a un corredor popular com jo que desconeixia, com és el cas de Saucony o Brooks.
Jo recordo que en aquella època vaig córrer amb unes Joma una temporada i també amb unes Kelme.

Miguel, doncs si les bombolles van perden potència a mesura que passen els anys  :wink2: :yes o el que és el mateix cada cop pesa més el seny i menys la rauxa  :whistle: :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 13:45 #87 per Hansi (Associat/da)
Per les pistes que ens has donat, la marató VI devia ser a la tardor de 1997...tinc curiositat per saber a quina ciutat la vas córrer, i com va anar...sub3h30', ja? :sarcastic:
:happy: :happy:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 14:03 #88 per Jorfer (Associat/da)

Per les pistes que ens has donat, la marató VI devia ser a la tardor de 1997...tinc curiositat per saber a quina ciutat la vas córrer, i com va anar...sub3h30', ja? :sarcastic:
:happy: :happy:


És una ciutat que t'encanta i, crec que l'has fet dues vegades Hansi  :wink2: :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 16:47 #89 per Jorfer (Associat/da)
Anem per la següent:

VI MARATÓ DE DONOSTIA 1997

DADES:
23/11/1997
20 Marató de Donostia
Temps: 03:35:19
Mitja: 05:06/km
Primera mitja: 01:39:34
Segona mitja: 01:56:45
Dorsal: 782
Posició dins del palmarès: 36/49
Arribats: ????
Posició: ????
Percentatge: ?????
Guanyador masculí: Simon Mphulanyane 02:12:17
Guanyadora femenina: Josefa Cruz 02:36:21

Records i/o crònica

Segona marató fora de Barcelona i aquest cop la triada es Donostia una de les considerades més ràpides de la Península i més ben organitzades. :yes:

En aquesta ocasió vaig anar en avió fins a Sondica doncs a Sestao tinc uns bons  amics i vaig estar amb ells el cap de setmana, així que el dissabte vam fer unes quantes rondes de txacolins i bones tapes.  :666: :666:Ens vam aixecar d’hora per a anar en cotxe a Donostia des de Sestao.

D’aquesta marató no tinc molt bon record doncs crec que ha sigut una de les poques que he fet pràcticament tot el recorregut sota la pluja amb l’inconvenient que suposa anar xop i trepitjant bassals.  :arf:

Un altre fet que em fa tenir un record negatiu d’aquesta marató és el fet de no trobar els punts quilomètrics senyalats, doncs només ho feien els múltiples de cinc i, ja sabeu que jo sóc molt obsessiu amb el cronòmetre i això de no tenir referents fiables cada mil metres doncs ho porto malament.  :frown:

La idea va ser baixar de les 3h30 i, com no, el cor em fa anar més ràpid del que tocava i a la segona mitja ho vaig pagar (01:39/01:56) augmentant la gasosa amb respecte a la marató de primavera a Barcelona, però curiosament només vaig fer set segons més. Recordo que no vaig caminar en cap moment i l’entrada a l’estadi d’Anoeta és molt emotiva. Recordo que ens vam dutxar a l’estadi i de tornada cap a Sestao.

Per a rematar, el dinar va ser més llarg del compte i, vaig perdre l’avió. Resultat de tot plegat, tornada en autocar tota la nit de Bilbao a Barcelona i a les nou a treballar. Com estava prou cansat més o menys vaig dormir a estones al bus.  :frown:

En aquesta ocasió no he trobat en cap lloc ni el total d’arribats ni la meva posició a la general de la cursa.

Annexos:

Tenim els següents

1- Diploma de la marató bilingüe en euskera i castellà

2- Cartell oficial de la marató

3- Trofeu on podem observar una V de victòria, una placa rodona sense res i el llaurer dels guanyadors. Una mica senzill.

Suposo que algun any la repetiré.

Començo a preparar el VII capitul de la sèrie de l’estiu i ja entrarem a 1998

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 17:00 #90 per Dani (Associat/da)
Si comptem que una gasosa la podem considerar a partir de 10' de pèrdua a la sgona mitja....

PORTES  6/6

GASORFER super-estar !!!

El que vas millorant en aquestes sis maratons, és el pas per la primera mitja  :666: :666: :666:

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 19:12 #91 per Jordi (Associat/da)
Quin historial més poc esperat  :yes: m'encanta  :^^:

A mi m'encanten aquests trofeus, la placa rodona suposo que seria per gravar el nom i els temps o quelcom semblant  ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 22:43 #92 per Dennis Teuling (Associat/da)
A mi també m'agraden molt més els trofeus així, originals... :yes: :yes:

Gràcies Jorfer alias Gasorfer per fer-nos participe en aquest llarg viatje de les 50 Maratons :great: :great:

No té desperdici fins ara....i ja són 6... Seguirem pendents, sí senyor!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 23:00 #93 per MATEN (Associat/da)
Jorfer, estava necessitat de  motivació ... i potser m'ajudes amb les teves cròniques !  ;)

Qin any vas néixer. M'agradaria relacionar la teva edat amb les teves marques.

Jo vaig fer la meva primera Marató a BCN, sortint des de Mataró i ,efectivament, acabava a l'Estadi Olímpic, i et  portaven les bosses en autocar.

Tal i com ha dit algun company, és estrany no recordis l'experiència d'entrar a L'Estadi. Per mi va ser un moment molt maco. Ara li dono el valor que realment tenia !

Un tema al qui li començo  a donar voltes, ja que m'agradaria tornar a fer maratons, es fins quin moment l'edat t'ho pot permetre. Parlo de persones "normals", no de casos excepcionals (que existeixen). Saps d'algun fil obert en aquest sentit ?

Potser ens veiem aviat ... al Setembre ... i potser amb el mateix "mister".  :great:

A per la propera crònica !

DARRERES MILLORS MARQUES (ÉS EL QUE HI HA) :

52'44'' - 10 KMS LA MERCÈ 29 SET '19

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2016 23:02 #94 per MATEN (Associat/da)
AH ! També vaig fer un any la Cursa Delta del Llobregat. Anava perfecte per fer la tirada llarga prèvia.

Recorda fer publica la teva data de naixement !  :666:

DARRERES MILLORS MARQUES (ÉS EL QUE HI HA) :

52'44'' - 10 KMS LA MERCÈ 29 SET '19

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 09:30 #95 per curat (Associat/da)
jorfer,

Deunidó, he hagut de llegir 6 de cop  :intello:
Diu tothom de les gasoses i és cert, però em quedo amb el gran debut sense fer distàncies llargues prèvies fent 3h30'  :great:

Esperarem amb ansia el següent capítol...  :yes:

MATEN,
és del 64, com els bons  :whistle: :wink2:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 09:35 #96 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Maten

Tots som mortals  ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 09:39 #97 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jorfer

uns segons gaseosa  :rofl:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 14:18 #98 per arcadi42 (Associat/da)
Jorfer, tenia pendent llegir les cròniques de les teves maratons i ja m'he posat al dia. Curiosament, les quatre de Barcelona que has escrit fins ara les vam compartir...tot i que no ens coneixíem. He mirat els meus temps per veure si podia ser que haguéssim anat junts, però en aquella època jo era jove i anava una mica més de pressa... Tenia més experiència que tu, que eres un passarell!!!! Hehehehehe. Ja m'agradaria ara poder anar amb tu en alguna marató!

Ja tinc ganes de continuar llegint! Ah, i gràcies per incloure-hi una foto del Cros de l'Ametlla!

Una abraçada i fins aviat!

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 16:37 #99 per Jorfer (Associat/da)
Dani, ara ja m'has tret d'un dubte que tenia, que és quan es pot considerar que fas gasosa en una marató. Ja tinc clar que per mortals com nosaltres el límit són deu minuts. Crec que aviat Jorfer començarà a igualar el marcador a Gasorfer  :666: :666:

Jrdi69 i Dennis a mi també m'agraden més els trofeus que les medalles. Suposo que van per modes i pressupostos. Una medalla sempre és més econòmica que un trofeu pels participants i, aquí, els organitzadors s'estalvien uns euros.  :yes: :yes:

Maten, quina alegria llegir-te pel foro.  :love: :love: Jo  sóc del 12 de juny de 1964 així que vaig debutar amb vint-i-nou quasi trenta.
En quan el que dius fins quan podem córrer, doncs jo crec que mentre la il·lusió i les articulacions ens ho permetin. En el meu cas, il·lusió no em falta, així que mentre el cos m'ho permeti...per qui em tindreu. Arribar a 100 seria fantàstic,...però ho veig difícil però no impossible.

Curat, si, el debut va ser totalment al·lucinant i inconscient però ahir queda la marca per a la història.  :yes: :yes:

Miguel, doncs si, en aquesta època era un expert gasosa maratonià  :yes: :yes:

Arcadi42, que et passis per aquest fil i ho comentis sent com ets un referent dins del món maratonià popular a casa nostre, és motiu d'orgull i satisfacció. Per molts de nosaltres ets un referent proper. Alguna vegada m'ha passat pel cap fer algun repte tipus dels teus però la meva situació laboral no m'ho permet. Alguna vegada he pensat en fer tots els maratons d'asfalt d'Espanya o fer una marató en cada pais de Europa que s'utilitza l'euro, però no deixen de ser somnis aparcats, però no pas oblidats.

Aviat marxaré uns dies fora i deixaré aquest fil una mica abandonat, però continuarà amb nous capítols de la nova temporada.  :yes: :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Jul 2016 21:22 #100 per Vicenç (Associat/da)
JORFER, un fil molt interesant, es curiós com coses que en el seu moment  fem i punt (com ara acabar abans una Marató que una Mitja), en aquests moments uns anys després ens facin posar las mans al cap.

MATEN, si el cos aguanta i ajustant ritmes crec que es poden fer maratons mols anys, jo ara mateix tinc 62 anys i aquest any he fet Tarragona i Barcelona. Abans d'acabar l'any si tot va bé faré la de Donostia.

Felicitats JORFER.

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.