28/05/17 Marathon de la Baie du Mont Saint-Michel

28/05/17 Marathon de la Baie du Mont Saint-Michel

05 Jun 2017 17:40 #21 per jcarpa (Visitant)
Primer de tot, Enhorabona Rítmic per la marató!!! Llegint el que expliques, es veu que no va ser una marató fàcil.

Ara la meva crònica.

Sobre la marató del Mont Saint Michel:

Es tracta d'una marató no multitudinaria, on al ser lineal i no circular, el problema poden ser els desplaçaments.

Jo ho vaig encertar de casualitat, però ara tinc clar com funciona el tema i ho poso aquí:

La sortida és a Cancale, en una punta de la bahía, i l'arribada a l'altra punta, a prop de la passarel·la que porta al Mont Saint Michel.

La clau es buscar allotjament aprop de la zona d'arribada, ja sigui aprop del Mont Saint Michel (als hotels de la zona arribada, propers al parking del Mont Saint Michel) o ja sigui aprop del parking del Hipodrom, o a Pontorson si tenim vehicle propi.

La explicació ve en els autobusos que posa la organització, ja sigui per la recollida de dorsals ja sigui pel desplaçament fins la sortida:
- Divendres i dissabte: Autobusos des del hipodrome (48.587452, -1.510617) fins a la zona de parkings Mont Saint Michel i per tornar també. Aquests els possen per que no es colapsin els parkings de l'abadia.
- Diumenge, dia de la marató. Hi ha autobusos, previ pagament de 12 eurs, des del hipodrom o des del parking de la abadia, fins a la sortida a Cancale, el darrer a les 6:45h. Jo vaig arribar a les 6:18h i l'autobus, tot iq ue es va omplir en pocs minuts, va esperar que s'omplissin els altres, marxant a les 6:45. Entenc doncs, que lo seu es arribar abans de les 6:10 per marxar amb els bussos que surten a les 6:15.
En acabar, hi ha autobusos gratuïts des de les 11:30 fins les 16:30 que et porten des de el parking abadia fins al hipodrom
- Quan parlem del parking de l'abadia, aquesta seria la zona on esta la arribada de la marató, i es zona de hotels, restaurants, etc previa a la passarela que porta a l'abadia, la qual esta a 2kms caminant o en bus (navettes) gratuit, que es gratuit i van i tornen tota la estona i tots els dies, fent aquest recorregut.

Sobre la recollida de dorsals. Imprescindible 3 documents (dni, paper que ens han enviat amb numero de dorsal per recollida dorsals, i certificat mèdic). Primer es va a un lloc on et verifiquen el certificat mèdic, i després, amb una validació feta, ja pots recollir el dorsal amb xip enganxat i una mini bossa amb 4 galetes i alguns papers, entre ells el del guardarropia. Si t'han donat un dorsal amb un temps de calaix de sortida que no et correspon, ho pots reclamar i prèvia verificació de la teva marca en una marató, et marquen el dorsal per tenir accés al calaix corresponent. hi ha poquets estands, crec que es podrien comptar amb els dits de les mans. I la samarreta te la donen quan acabes la marató, just recollir la medalla. A la zona de recollida de dorsals, també hi ha els braçalets que pots haver reservat prèviament amb pagament 12 eurs que et donen dret al bus que et porta a la sortida el diumenge de matinada.

La sortida: quan et deixa el autobús, tothom baixa pel mateix carrer que et porta al port de Cancale, i veus una cua, son els serveis públics, no recomano anar a aquesta cua, a no ser que arribis aviat, doncs m'hi van tenir fins les 8:16h. Hi ha policlins amb cues més petites. Recomano primer deixar bossa corredor i anar als policlins després.

Servei guardarroba, son unes camionetes, que estan a la sortida fins les 8:15, moment en que arranquen per anar cap a l'arribada.

Zona de calaixos, ben distribuïda, amb controls reals sobre dorsal, i amb sortida marató a les 8:30h.

Recorregut Marató: Primers 2kms, essent el primer de pujada, i el segon de més suau pujada, i el 3er de baixada recuperativa. A partir d'aquí, majoritàriament tot pla. Fins passada la mitja marató, es costegen pobles amb animació i zones de restauració, molts llocs de degustació de ostres i altres delícies del mar. I sempre amb l'abadia del Mont Saint Michel de fons, lluny, molt lluny, cada cop menys però segueix estant lluny a la mitja :-)
Passada la mitja, t'endinsen cap a l'interior, on hi ha pobles amb animació, camps, algun camí més rural.
Durant tot el recorregut hi ha algun grup d'animació, on excepte algun més professional, altres sembles el radiocassete i la musica del cotxe, però sempre es d'agrair.
Finalment, d'apoteosis, on just passar un pont, ve el gir de 90graus a l'esquerra, del km40, a l'alçada del poble de la Greve-Beuavoir, i ja ens queda una llarga recta al costat del riu, amb força públic, i l'arribada al fons. Veient ja sempre el Mont Saint Michel al fons. Aquest tram és molt guapo!!!

Sobre els avituallaments, són els clàssics d'aquí fa 15 anys, plàtan, taronja a quarts i aigua, i força d'aigua, on els que portaven gorra, la omplien i se la posaven pel damunt. Vaig trobar a faltar isotònic. I a més demanar, un parell d'avituallaments amb gels (encara que jo portava els meus).

En acabar, recollida de medalla, zona de fotos pel pack de venta posterior, recollida de samarreta, i zona de avituallament complerta. Des d'aquí, llarga caminada de 300-500m fins la zona de recollida de dorsals del dia anterior, on hi ha els serveix mèdics, amplia zona massatges, i la recollida de bosses.
Sortint d'aquí, sols cal anar a recollir el cotxe si l'has deixat en aquest parking, o anar al parking P7 a agafar el bus que porta fins al parking hipodrome.

Resumint, marató molt recomanable, potser no la millor per fer temps, però dependrà de com arribem de forma i de la calor. Nosaltres veníem de dies de calor, el dia abans els de la ultra de 59kms arribaven com a walking death. El dia de la marató va sortir ennuvolat, però amb xafogor, es va arribar a uns 21 graus i 87% de humitat.

Com m'he allargat molt, la crònica de la meva cursa la deixo per un altre moment.

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Jun 2017 12:32 #22 per curat (Associat/da)
Enhorabona rítmic :great:
Tot maratonià s'estavella amb el mur alguna vegada i no passa res. La següent encara amb més ganes ;)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Jun 2017 19:27 #23 per jcarpa (Visitant)
Bé, ara faré la crònica,
Els previs: a falta de penjar les darreres setmanes d'entrenament, diré que vaig arribar amb tirades llargues de 27,32 i 35kms. Amb un test de Gavela i em donava un temps objectiu de 2h51' i potser van faltar + entrenaments progressius i de sèries.
Arribava també amb la mitja de Tàrrega 3 setmanes abans en 1h24' i lluitantla quedantme aviat sense el ritme inicial, X anar afluixant i sols el mantenir posició faria k aguantes fins al final.

La marató :
Estic allotjat a La Bastides Du Moulin, a 900 del parking del hipòdrom des d'on surten autobusos que ens porten a la sortida a Cancale i on et porten tb dsd l'arribada.
Arribo a les 6:18am però just marxen uns bussos a les 6:15h i els següents k seran els darrers no surten fins les 6:45. Arribem a Cancale i tothom baixem per un carrer llarg de pronunciada baixada. Cua pels banys públics, lenta, surto d'ells a les 8:16h i els camions guarda-roba estan arrancant, picó a la finestra, m'agafen la bossa. Quina sort, no portava res important, però perdre uns texans i algo de roba X canviar-se a l'arribada tampoc fa gràcia.
Vaig cap al meu calaix, i em podria haver posat al costat dels menjars, el calaix sub 3hores és petit, 50 corredors potser, em poso al darrera del grup, sortim els 2 primers kms en pujada, 4'05" bon ritme i humitat i suor. 3er km en baixada 3'51" situant la mitjana en 4'.
Fins al km 10, els següents kms anirant a ritme de 3'55" (objectiu boig de 2h45' record personal). M'he ajuntat amb un corredor k a estones tira ell, a estones tiro jo. Trobem grups de públic pels pobles, els animo "allez allez" i ells responen amb "Bravo" i accent francès i aplaudiments. I Courage!. Però km 12, m'adono k no puc seguir aquell ritme a 170-172ppms i pq no tinc cames. He d'afluixar, em situo a 4'01" i així segueixo fins al 17, a la hora el pulsòmetre s'ha espatllat i no marca bé les ppms, k hi farem, seguim veient lluny el impressionant mont Saint-Michel, però tota la cursa molt maca passant per l'abadia, zones de pescadors i petits restaurants.
A partir del 18, afluixo a 4'08" i axi fins al 23, passant la mitja en 1h24'03". A partir d'aquí tirem cap al interior, deixant la costa, els kms em costen de passar i del 24 al 30 sortiran a 4'16" de mitja. He pres gels al km 15, 25, i cada cop amb efecte psicologic he fet petites revifalles, però trobo a faltar l'isotonic i als cubells d'aigua em remullo la cara i les aigües d'avituallaments me les bec i me les tiro pel damunt, prefereixo anar xop k reescalfat. Tb agafo algun trocet de plàtan i taronja però excepcionalment per no tenir barrejes estomals. Al km 31 k passo a córrer a 4'31" ja veig k allò serà via crucis ni tinc cames ni les espero. Inclus cau un km en 4'40" . Però la lluita X mantenir ritme, esperar següent avituallament, fer càlculs mentals x veure temps final si em poso per exemple a 5', ajuntar-les amb algun km k ve del darrera i fer amb ell 2kms, fan k els kms vagin passant. Amb molt de patiment, però passen, això ho havia viscut, ho conec, és diu la lluita de l'orgull, però sempre k no hi hagi ni marejos, ni punxades al pit, ni acalorament si, ni res extrany, sols cames pesades. Al 35 darrer gel, sols el del 25 era amb cafeïna, em fan respecte. En breu avanci al corredor que havíem compartit kms fins el 12, i també avanço un altre corredor dels k m'havien passat, som més els k hem sortit ambiciosos i hem hagut d'afluixar. La marató posa cadascú al seu lloc O més enrera.
El pulsòmetre ha tornat a la vida i les 173, 174, 176 i fins a 181ppms em diuen k no estic de parranda, k estic lluitant com un "jabato", arribo al km 40, pont damunt riu, i gir 90graus a l'esquerra, enfoquem recta a Mont Saint-Michel i entre públic i paisatge, augmenti ritme a 4'27" i 4'22" per tocar la Glòria un cop més, 2h57'03" i posició 28 de 3100 que acaben. Mateixa posició k maratons asfalt fetes crec.
La marca m'ha relaxat quan a falta de 4-5kms veia el sub 3h a tocar un cop més.
L'objectiu ambiciós de 2h48'-2h51' ha kedat lluny. Al novembre hi tornarem!


Rebo medalla xula, foto per comprar, bon massatge i bona recollida bossa corredor.

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Jun 2017 14:01 #24 per aurelian (Associat/da)
Enhorabona companys i moltes gràcies pel les croniques.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Jun 2017 19:47 #25 per curat (Associat/da)
Bona crònica jcarpa :great:
Aquesta vegada han estat magres... però això es el que té aquesta distància ;)
Tot i així un gran temps i molt bona posició, si senyor!


salut!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.