Amsterdam Marathon 15.10.2017

Amsterdam Marathon 15.10.2017

16 Oct 2017 15:57 #81 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies pel seguiment i els ànims!! :great:

S'agraeix, i molt, (i encara em dóna més vergonya), però ahir va ser un desastre sense cap excusa.

Em trobava molt bé, estava molt animat i tenia moltes ganes de començar. Porto ja 10 dies amb mal de coll i sinusitis, però als entrenaments no vaig notar res i les cames anaven molt còmodes. Tenia molta confiança!!

Feia calor (relativament, és clar), 20ºC ja a les 8h, però la humitat tampoc era massa alta.
Un minut de silenci per l'alcalde d'Amsterdam que va morir fa pocs dies, i sortim.

Sortida molt, massa, estreta, que fa que tot i sortir del calaix sub 3h, he de parar un parell de cops per poder seguir.
Vaig començar més o menys tranquil, còmode, tot i que els primers 2 kms són molt incòmodes per l'asfalt trencat per les línies de tramvia i els taps, però ja al km 2 es podia córrer bé pel Vondelpark.
Anava tranquil, passava el km 5 al ritme previst de 4'32" (3h11) però ja al km 7 no anava bé. No estava cansat, però d'alguna forma sabia que no aguantaria a aquest ritme. Vaig escoltar el grit d'ànims de Raúl que ja portava 1200 metres d'avantatge i havia fet el bucle del km 7-8.

Baixava el ritme una mica, però vaig seguir a 4'32" fins al km 10. Novament animat pel ritme, vaig seguir, però al km 13 ja no tenia forces. Vaig prendre el primer gel, però sense èxit, i ja al km 14 vaig perdre tota opció. Feia vent, i no havia forma d'aguantar a ningún grupet... de fet a ningú. I així va ser el calvari fins al km 42. Sabia que encara em quedaven 28 kms, però no volia parar. No puc. No després de haver fet el viatge, el meu germà aixecat des de les 05:30 per a portar-me a Amsterdam i tots vosaltres.
Però 28 kms són molts, moltíssims, si no et trobes bé.
Estava de mala llet, i a sobre el km 15-16 per llambordes, i el vent en contra...
Vaig posar parcials de 3 kms i va ser 4'45" fins al km 18, i 5'00" fins al km 21. 1h37:58 a la mitja, i encara pensava que podia fer un sub 3h30. 5'/km semblava encara fàcil.

Però tenia molta sed, i a sobre els avituallaments estaven molt mal repartits... km 10, km 16, km 20, km 26.
Al km 10 vaig poder agafar un got de paper d'aigua i vaig poder beure mig glupet... fins al km 16..
Al km 20 vaig poder agafar 3 gots de paper de Isostar (dolent) i aigua, però tot i així no va arribar a 0,20L... i es va fer molt llarg fins al km 26. Bé, excuses, però tot suma.

21-24km 5'12" 24-27 5'41" i després ja tots a 6'/km... semblava que m'havia envellit 20 anys en una hora. Em feia molta vergonya, però sabia que el meu germà m'estava esperant, i no podia caminar tampoc...

Bé, un desastre, sense excuses, i encara pitjor... sense motius.

Si jo sol puc fer 30 kms pel riu, amb dues ampolles d'aigua, i puc fer-ho a un ritme mig de 4'43", com és que ja al km 14 estic sense forces. No ho entenc, ni ho entendré mai. Estic molt decebut, però bé. Potser hauria de fer algunes curses de 10K, que sempre em van molt millor i oblidar-me de les maratons.

Em sap greu que Raúl tampoc hagi pogut aguantar el bon inici 1h19... però com a mínim ha baixat amb facilitat de les 3h. Tot un crack amb majúscules!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2017 17:28 - 16 Oct 2017 17:29 #82 per sandmannn (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: Potser hauria de fer algunes curses de 10K, que sempre em van molt millor i oblidar-me de les maratons.


Això mai, Dennis, i ho saps.

Ara és normal la emprenyamenta que portes a sobre. És comprensible i a tots ens ha passat. Però també sabràs que això en uns dies passa i estaràs mirant el calendari per preparar la "revenja".

Ara toca descansar, oblidar i omplir-se d'ànims. En això últim hi vull col.laborar. Molts ànims company! Segur que ens tornem a veure a la de Tarragona ;)

I esperant que el Raúl penji la seva crònica, felicitar-lo també pel resultat. No haurà estat gens fàcil però tots 2 sou uns cracks!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2017 17:43 #83 per tonivet (Associat/da)
Dennis, Raúl molt ben lluitades les vostres maratons tenint en compte les condicions climatològiques i de forma que portàveu.

Dennis un mal dia el te qualsevol, aixo no vol dir que s'et donin malament les distàncies llargues, recorda la matagalls montserrat del 2015!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2017 20:11 #84 per jaume86 (Associat/da)
Exacte Tonivet, un mal dia el tenim tots. No tens motius però tot et surt malament. Els que correm casi cada dia ens passa, uns dies et trober super i no saps pk carai t'has cascat aquell tiempazo i, d'altres, no aconsegueixes mantenir el ritme de recuperació ni 5kms...

Trobo de molt mèrit que tots els que vàreu fer ahir marató l'acabessiu

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2017 22:12 #85 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies sandmann, tonivet, jaume86!!!

De fet, no sé si he fet bé, però entre tots m'heu convençut. Inscrit a la marató de TGN.
Ens veurem allà sandmann, tonivet :woohoo:

I tens raó Tonivet, fent Castells de Segarra o Mm vaig anar potser a 5'00÷5'30" i semblava el ritme etern. I ahira a 6'13" :(

La propera millor!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2017 22:53 #86 per Dennis Teuling (Associat/da)
I respecta a la marató en general, o millor dit "Amsterdam".

Com ja vaig dir, l'alcalde "Eberhard van der Laan" va morir 10 dies abans, i estava la ciutat molt afectada.
Semblava que ell havia fet moltes coses per a la ciutat, i a més va contractar el sponsor principal de la Marató.
Amb això, el dissabte fent la "Breakfast Run" no van poder fer molt de sorroll, banderes a mitja asta, i va haver-hi una commemoració molt gran a Amsterdam. Potser hagi afectat una mica l'ambient també de la marató.

Vaig aparcar a un parell de kms de la sortida, a Amstelveen, i fent la caminada fins a poca distància de l'estadi no es notava per res que avui es celebrava la marató amb Gold Label. I com més ens apropaven, més queixes de la gent del carrer.
El diumenge la fira també era molt petit, i només hi havia 1 marató intentant captar clients: La de València!!

Si a Rotterdam tota la ciutat gaudia de la marató, 6 files de gent aplaudint durant gairebé tot el circuit, aquí havia ni una desena part.
El recorregut, de fet, no és gaire turístic com p.e. Barcelona, i sembla que hagin agafat el carrers que menys molestaven a la gent.
Potser que la meva mala forma hagi tergiversat una mica la meva visió de la marató, però em feia pensar a les curses que feia quan era jove als pobles petits d'Holanda. No semblava per res una City-Marathon. (que potser no cal, i potser es la gràcia d'Amsterdam).
Tampoc veig lògic deixar 6 kms entre el km 10 i 16 i entre el km 20 i 26 sense aigua, ni m'agrada els gots de paper, un glupet de res.
(tinc ganes d'agafar una ampolla de mig litro a la marató de Tarragona!!!)

Sí estava molt bon senyalitzat (sense Blue Line), amb tanques durant gairebé tota la marató (Déu n'ho do), però a molts vianants i automobilistes això va molestar molt i ho deixaven notar.
La medalla finisher té un disseny, bé... una mica trist, però la samarreta sí era prou bona.

El que sí m'agradava eren les moltes persones que sí animaven, un 90% noies!!, amb molt de cor, i amb moltes ganes de donar-nos ànims durant gran part del recorregut.
Són ells, elles, que recordaré durant els propers mesos.

Segur que no hagi estat del tot just amb la meva ciutat-poble.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 11:16 #87 per Raúl Martínez (Associat/da)
Bon dia!

He arribat aquesta matinada i no he tingut temps d'escriure.

En primer lloc, moltes gràcies a tots pels ànims i el seguiment :great: , no va ser una bona marató :(
En segon lloc, em sap molt greu pel Dennis, que va treballar dur i arribava en un bon estat de forma.
L'atletisme és un esport cruel. Si no entrenes bé, no et surt bé. I si entrenes bé, et pot sortir malament també :(

Així com fem cròniques quan les maratons surten bé, avui és dia de fer-ho en el sentit contrari.
Després de la marató d'Hamburg (fa només 6 mesos....), vaig decidir buscar una marató de tardor per fer el primer intent sub 2h40.
Com sempre vaig amb la família, els hi vaig proposar Amsterdam, ja que no hi havien estat mai.

Tocava entrenar a l'estiu, amb els problemes que això comporta, calor... humitat...
Entrenaments no gaire bons, problemes musculars, i les últimes setmanes sense forces i molt cansat.
Vaig fer una analítica i va sortir que tenia força baix el ferro, les proteïnes i restes d'un procés víric. Total, que estava preparat per fer sub 2h40 :P :P :P

Dissabte vaig anar a la fira a recollir el dorsal, no gaire gran però no estava malament.
Tal com diu el Dennis, no es respirava ambient de marató per la ciutat.

Diumenge em presento 1 horeta abans a l'estadi per deixar la motxilla, escalfar i tota la resta.
Només entrar a l'estadi em trobo amb el Dennis, compartit xerrada i escalfament :)
Anem al calaix i a esperar la sortida, que resulta estreta una mica caòtica.
No surto amb la intenció de sub2h40, ja que se que és impossible, però tot i així els primers kms surten a 3.45.

El km7-8 és el primer punt on em trobo amb la família, el meu fill em dona el primer gel :kiss: pel km12 com sempre faig.
En aquest punt ja noto que serà un dia molt dur, ja que estic suant molt i no estic fresc.
Passo el km10 en 37.34, una mica ràpid, i ja tinc la necessitat de prendre el gel.
Entrem a la zona del riu, des del km 13 al 25 aprox. El vent lateral i en contra em destrossen.
A km14 m'havia de trobar amb la família de nou, però no van poder arribar, sort que sempre porto un gel extra per si passa això :)

Quan girem per tornar cap a la ciutat, km19 aprox, la meva marató està "lista para sentencia".
Estic ko i queda més de la meitat.

Segons la web de resultats, passo la mitja en 1.20.44, però la catifa estava al km21, no al km21,0975 (1h21 i escaig real)

Tot i que he pogut mantenir el km20 i 21 a 3.5x, a partir de la mitja m'enfonso.
Començo a anar >4.10 fins que arribo al km 26 (avituallament) i em paro.
Bec tot el que donen a l'avituallament i no se si retirar-me o intentar seguir una mica més. Tinc a la família al km28 i, almenys, haig d'arribar fins allà.

Arrenco i puc fer els següents kms <4.10, però he estat parat gairebé 3', i el parcial surt molt lent (4.42)
Quan trobo a la família, el meu fill m'està esperant amb dos gels, així que decideixo que haig d'arribar fins el final per ells. Queden 14,195km, un munt.

Arribo al km31 i torno a parar, aquesta vegada 1' aprox.
Arrenco i vaig fent al voltant de 4.15-4.20, si no recordo malament vaig tornar a parar al 35,37 (30-40" cada cop).

La part final ja se'm fa molt dura, només vull arribar i oblidar-me d'aquesta marató.
Creuo la línia en 2:55:48, no és la meva pitjor marca, però si ho comparo amb Hamburg (2.42) fa només 6 mesos, la diferència és abismal.

Tampoc em traurà el son aquesta marató. Avui mateix m'inscric a BCN'18.
Em sento com el Barça-PSG de la temporada passada, l'anada va ser un desastre, i la tornada va ser històrica.
Amsterdam ha sigut el partit del 4-0, ara queda la tornada a casa ;) ;)

Salut!

5km: 16:29 Can Drago 2014
10km: 33:49 Cursa dels Nassos 2014
21km: 01:15:36 Mitja Marató Sant Cugat 2019
Marató: 02:36:45 London 2019

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 12:12 #88 per guissona (Associat/da)
Raúl, un tio valent com tu es mereix més dies com Hamburg i menys com Amsterdam.

Les últimes setmanes t'han passat factura i la marató no perdona. Com bé dius, fins i tot arribant molt bé, te la pot jugar.

Jo em trec el barret igualment perquè la vas lluitar fins el final. Per la família, per orgull, per tot. Perquè ets valent i perqué el més fàcil hauria estat plegar.

Ara a recuperar-se i a BCN a remuntar, que tu 5 gols els fas com si res.

Moltes felicitats figura.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 12:33 #89 per ManoloM (Associat/da)
Preparar una maratón tanto tiempo y que luego ni se acerque a lo que se tenía previsto es una pu....ada?.
Pero después de leer vuestras crónicas y coincidir en varias cosas, lo primero que hacéis es pensar en la siguiente Maratón.
Estáis hechos de otra pasta ?.
Muchísimo ánimo Dennis y Raúl. A seguir así que sois geniales.

☺☺☺☺☺

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 12:44 #90 per Jorfer (Associat/da)
Raúl&Dennis, Dennis&Raúl em sap molt greu que el diumenge no vareu recollir els fruits de tants mesos entrenant durament, però ja veig que teniu ganes de més i a TGN i BCN seran els partits de tornada, així que ja us veig amb ganes de ballar de nou amb la senyora marató.

Les maratons són així d'ingrates i a vegades no surt l'objectiu per condicions alienes a la nostra voluntat i no controlables com pot ser el cas de la climatologia.

Ànims i endavant que sou molt joves i teniu moltes maratons per fer encara.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 13:29 #91 per guissona (Associat/da)
Dennis, una veritable llàstima que no sortís la marató que et mereixies. Ni tan sols que t'hi apropessis.

Admiro la capacitat del teu sacrifici i el valor de lluitar-la i que, lluny d'enfonsar-te, ja pensis com poder mossegar a la de Tarragona.

Sí senyor!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 15:08 #92 per Dennis Teuling (Associat/da)

Raúl Martínez va escriure: Tampoc em traurà el son aquesta marató. Avui mateix m'inscric a BCN'18.
Em sento com el Barça-PSG de la temporada passada, l'anada va ser un desastre, i la tornada va ser històrica.
Amsterdam ha sigut el partit del 4-0, ara queda la tornada a casa ;) ;)


:great: :great: :great: :great:

That's the spirit company Raúl.
Segur que a Barcelona, entrenant tot l'hivern i fent mitges com cal, la revenja serà dolça.

Moltes gràcies Guissona, Manolo, Jorfer.
Les vostres paraules fa que com a mínim hagi valgut la pena córrer (més o menys) fins al final.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 19:28 #93 per kilometer (Associat/da)
Dennis, crec que no ens coneixem, peró a la família correcat, tots vivim les victóries i sentim les derrotes. Només voldria donar-te anims per la següent i deixar de banda, aquest mal resultat. Com a mínim, ens hem de quedar, amb la lluita, l'entrega i el pundonor, per la família, pel que sigui...peró la ferma voluntat de finalitzar, és per a mí ja una gran victória, en una distància, sovint ingrata amb els valents. ;)

Raúl Martínez, Raulete, com m'agrada dir-te, ja ja ja, per que passen els anys, peró encara et veig com quan et vaig conéixer. M'ha agaradat poder llegir de nou una crónica maratoniana teva. Et dic el mateix que al Dennis. Peró també reflexionava, des de la barrera, es clar, de tot un plegat. La marató d'Hamburg et va anar bé, tot i venir de Frankfurt em sembla, que no va tenir tampoc el millor resultat tot i no estar malament. Desconec si t'has "guissonitzat", peró potser maratons cada 5-6 mesos, potser dur pel cos. Per a mi aquest repte és molt important i tornar a preparar-me gairebé quan he acabat un, per un altre de manera seguida, s'em faria difícil. Ara ja t'has embarcat en una nova história, per Barcelona. Jo no sé si m'ho hagués pres amb una mica més de calma respecte a aquesta distància. Peró bé, tu ets un valent, decidit, i disposat a assumir reptes, ja veig, així que endevant. Cuida't, recupera't bé, i queda't amb l'esforç, el sacrifici i la determinació que vas posar per acabar una marató creuada, gairebé des de la sortida....

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 19:49 #94 per jaume86 (Associat/da)
Gran crònica Raul. Diumenge no era el dia però ja has canviat de xip i cap a BCN!! Segur que a casa faràs la marató que et mereixes i allà estarem molts per animar-te

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2017 23:27 #95 per Jordi (Associat/da)
Sense paraules, dos maratons dures i complicades per dos cracks que tornaran a lluitar i "guanyar" a la propera ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2017 10:52 #96 per aurelian (Associat/da)
anims companys, la marató es aixi, a veure si la propera sortira millor. moltes gracies per les croniques

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2017 15:27 #97 per Raúl Martínez (Associat/da)
Moltes gràcies!!

Jorfer,ManoloM,guissona,aurelian,JRDi69,jaume86,kilometer, Dennis

Kilometer, així em deien quan era petit :cheer: :cheer:
Frankfurt la vaig córrer després d'estar un anyet sense entrenar gaire, així que tampoc buscava una super marca (encara que vaig passar ràpid la mitja :blush: )
Segurament, m'he guissonitzat :silly: :silly:.
Sóc conscient que, amb l'objectiu de Berlín de l'any vinent, el més sensat seria no córrer BCN, però ja sabem com som els populars... que ho volem tot.
Ara el més important és recuperar-me bé aquestes setmanes i tornar amb força.

Li vaig comentar al guissona, he corregut 6 maratons. Les que fan parell m'han anat malament i les que fan senars m'han anat bé.
BCN és la 7a... anirà bé?? :lol:

Salut!

5km: 16:29 Can Drago 2014
10km: 33:49 Cursa dels Nassos 2014
21km: 01:15:36 Mitja Marató Sant Cugat 2019
Marató: 02:36:45 London 2019

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2017 20:21 #98 per Dennis Teuling (Associat/da)
Kilometer, moltes gràcies.
Ens vam felicitar a Nassos l'any passat... quan vas fer 33' B) B) :great:

Jordi & Aurelian, moltes gràcies!

Jaja Raúl, doncs, ja saps, no pot anar malament a Barcelona.
Després pots fer la que fa parell a Empúries... que està aquí a prop.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2017 20:28 #99 per Jorfer (Associat/da)
Raúl a la setena...ho petaràs.

Dennis i tu ves donant idees que ets un liante. ;) ;) ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2017 21:48 #100 per ecopac (Associat/da)
Llàstima Raul i Dennis que Amsterdam no us hagi anat com esperàveu.

Com diu en Raul, tot i anar ben entrenat hi ha molts condicionants que poden fer que les cose no surtin com voldríem. A més a més Raul, ja venies amb unes molèsties els darrers dies que tampoc ajuden gens.

Tot i això, me n'alegro que ja estigueu fent plans per la propera.

Emhorabona

19.20 - 40.08 - 1.29.18 - 3.21.16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.