Ibiza Marathon 8-4-2017

Ibiza Marathon 8-4-2017

28 Mar 2017 11:10 #1 per ironxevi226 (Associat/da)
El dissabte 8 d'abril es celebra la 1a edició d'aquesta nova marató a Eivissa... hi va algun altre correcat? Es corre el dissabte a les 15h. conjuntament amb una cursa de 12kms, una bona excusa per pasar 3 dies a les illes, i de pas córrer la marató número 99
Aquí us deixo l'enllaç de la prova

www.ibizamarathon.com/

www.ironxevi.blogspot.com/   142 Maratons 142 Mitges 145 Triatlons  1252 curses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mar 2017 19:01 #2 per Jorfer (Associat/da)
L'any passat uns quants vam fer la mitja al pont de maig.
Abril/maig és un bon moment per a conèixer sa illa sense aglomeracions estiuenques.
Bona marató 99 ironxevi. Estàs fet de ferro i formigó com a mínim :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2017 09:36 #3 per ironxevi226 (Associat/da)
3 dies per la Ibiza Marathon, i aquest cop si que reconec que estic nerviós, cosa que no em passava feia anys...

Suposo que el fet de que sigui la 99, i que en tres setmanes a Empúries si tot va bé serà la 100, influeix, doncs aquest cop no hi ha marge d'error... Si Empúries s'ha d'acabar com sigui s'acaba, però la d'aquest dissabte logicament, en el temps que sigui, toca no fallar... 

En vi, us prometo crónica d'aquesta nova marató, així teniu referència per properes edicions...  :party:

www.ironxevi.blogspot.com/   142 Maratons 142 Mitges 145 Triatlons  1252 curses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2017 09:43 #4 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Que et vagí molt bé crak  :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Abr 2017 13:08 #5 per curat (Associat/da)
Tranquil ironxevi226 que tú no falles mai  8)

A disfrutar!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Abr 2017 14:13 #6 per jordicp3 (Associat/da)
Molta sort ironxevi226  :great:

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Abr 2017 17:08 #7 per Jorfer (Associat/da)
Com ha anat ironxevi?
A banda crec que l'ha fet, de firma impulsiva compulsiva :wink2:, el nostre amic mas , ibicenc de cuna.
Ja ens explicareu com ha anat l'experiència d'aquesta primera edició :yipi:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 00:30 #8 per mas (Associat/da)
Efectivament, com diu en Jorfer, de forma totalment impulsiva i compulsiva, ahir dissabte vaig fer sa marató d'Eivissa. Com ja sabeu, sa setmana passada vaig anar a Roma per córrer sa marató que finalment no vaig córrer, tal i com ja vaig escriure as fil corresponent. Aquet cap de setmana he anat a Eivissa per passar-lo a casa amb es de ca meua i aprofitar per desconnectar una mica. Després des "fiasco" de sa setmana passada i encoratjat pes de ca meua, dissabte pes matí cap allà a les 10 vaig inscriure'm a sa marató d'Eivissa, a les 11-12 m'estava menjant un platàs de pasta i a les 15 era a sa sortida per començar a córrer. Realment això em servia per reconciliar-me amb ses vambes, i tot i ser a ultimíssima hora, representava córrer sa primera edició de sa marató de s'illa que va vore'm néixer. De fet, tenia del tot decidit córrer-la l'any que ve, el 2018, donat que aquet any ja anava a Roma.

Idò bé, vaig prendre sa sortida a les 15h a Santa Eulària des Riu. Per si algú coneix s'illa, sa marató bàsicament consisteix en sortir de Santa Eulària i anar fins a Vila pes camí de Cala Llonga, i sense acabar d'entrar per Vila i passant pes Passeig Marítim, reprendre es camí de tornada cap a Santa Eulària però aquesta vegada per sa carretera de Santa Eulària - que de baixada només es fa parcialment -. Un cop a Santa Eulària, aproximadament km.30, se segueix per sa carretera de Sant Carles de Peralta fins Es Canar, i després passant aquí ja sí més a prop de sa platja, de tornada cap a Santa Eulària on hi ha s'arribada.

En quant a sa cursa en si mateixa, s'organització molt bé. Realment es nota molt que hi han posat molt de sa seua part i que se l'han pres molt seriosament. Molt bona fira des corredor i tots es detalls pre-cursa, durant-cursa i post-cursa molt i molt cuidats. Avituallaments impecables, tots amb aigua, isotònic, gels i sòlid (taronja i plàtans), i patinadors amb reflex a partir de sa segona mitja. Excel·lent. Abans de sa cursa, s'ambient de sa sortida i tots es aspectes organitzatius molt cuidats. Després de sa cursa, un avituallment molt més que abundant - hi havia de tot, absolutament de tot, aigua, isotònic, fruita, ensaimades senceres, gominoles, fruits secs, dàtils, sangria, vermut, etc etc. A més, també hi havia un servei de fisioteràpia i de massatge molt i molt bo. A jo em varen deixar com nou. Això sí, destacaria dos aspectes negatius importants. Es primer, es recorregut. No és tan vistós com podria semblar tenint en compte sa manera amb què es presenta a sa promoció de sa cursa, tot i que està bé. Es gran inconvenient que presenta és s'altimetria. Té un perfil molt, però que molt, exigent. As costat d'aquesta marató, sa Behobia és una cursa totalment plana. Té pujades molt accentuades i unes quantes, i a més fins es km.24-25 fa una pujada que es nota força i que a sobre és molt llarga, d'un bon grapat de quilòmetres, uns 7-8, i sense treva. Un perfil força dur. I s'altre aspecte negatiu, i per jo és més negatiu i que crec que haurien de fer més que un pensament, és s'hora de sortida de sa prova. Es tret de sortida era a les 15:00, hora a sa que feia un sol "justicier" més que notable. Enguany encara hi ha hagut sort perquè va fer un bon dia però sense massa calor, de manera que es sol no va apretar excessivament (tenint en compte s'hora, clar, de fet va apretar i força) tenint en compte s'hora des dia i s'època de s'any. Hauria pogut ser una catàstrofe per tots es corredors, inclosos es d'elit. Sa combinació d'altimetria ultraexigent i tres de la tarda pot ser letal, de cara a altres anys. En definitiva, marató molt i molt exigent, i evidentment, gens apta per fer marca.

En quant a sa meua cursa, a part de ses circumstàncies extra-cursa i que envolten a Roma i sa manera com m'he inscrit i tot plegat, vaig sortir a les 15 de Santa Eulària des Riu. Vaig sortir amb sa llebre de 4h, i vam anar corrent plegats parlant i compartint s'experiència. De fet, jo li anava agafant totes ses aigües i les hi anava posant dins sa motxilla i les hi donava. No obstant, només vaig poder aguantar es seu ritme, de 5'40"/km, fins es km.20 on ja havíem completat unes 3-4 pujades més curtes que sa que venia després però molt empinades. A partir d'aquell punt, em vaig vore obligat a rebaixar força es ritme i prendre-m'ho amb més calma. Vaig patir força, però havia de tenir molt clar que aquesta vegada s'objectiu era acabar en es temps que me fes falta i prendre-m'ho amb calma. I així va ser fins as final, tot i patir força. As final, després de s'excursió des últims 12 km fins Es Canar, vaig arribar a Santa Eulària (una arribada molt i molt xula) en un temps real de 4h36'14", que no és un bon temps, però tenint en compte es perfil i s'hora de sa cursa, i ses circumstàncies externes… vaig acabar més que content.

I res, moltes gracis a tots es que m'heu donat ànims aquestos dies, i a córrer s'ha dit!  :yes:

Una abraçada ben ben gran!

I salut i km!!!  :great:

10K - Cros Popular de Sants 2016 - 47:37
10K - 24h d'Ultrafons en Pista de Corredors.cat 2016 - 45:06
20K - 52 Behobia-San Sebastián 2016 - 1:45:05
21K - Mitja Marató de Formentera 2015 - 1:43:34
42K - Marató de Barcelona 2017 - 4:10:28

11 M - 42 MM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 08:06 #9 per jordicp3 (Associat/da)

Efectivament, com diu en Jorfer, de forma totalment impulsiva i compulsiva, ahir dissabte vaig fer sa marató d'Eivissa. Com ja sabeu, sa setmana passada vaig anar a Roma per córrer sa marató que finalment no vaig córrer, tal i com ja vaig escriure as fil corresponent. Aquet cap de setmana he anat a Eivissa per passar-lo a casa amb es de ca meua i aprofitar per desconnectar una mica. Després des "fiasco" de sa setmana passada i encoratjat pes de ca meua, dissabte pes matí cap allà a les 10 vaig inscriure'm a sa marató d'Eivissa, a les 11-12 m'estava menjant un platàs de pasta i a les 15 era a sa sortida per començar a córrer. Realment això em servia per reconciliar-me amb ses vambes, i tot i ser a ultimíssima hora, representava córrer sa primera edició de sa marató de s'illa que va vore'm néixer. De fet, tenia del tot decidit córrer-la l'any que ve, el 2018, donat que aquet any ja anava a Roma.

Idò bé, vaig prendre sa sortida a les 15h a Santa Eulària des Riu. Per si algú coneix s'illa, sa marató bàsicament consisteix en sortir de Santa Eulària i anar fins a Vila pes camí de Cala Llonga, i sense acabar d'entrar per Vila i passant pes Passeig Marítim, reprendre es camí de tornada cap a Santa Eulària però aquesta vegada per sa carretera de Santa Eulària - que de baixada només es fa parcialment -. Un cop a Santa Eulària, aproximadament km.30, se segueix per sa carretera de Sant Carles de Peralta fins Es Canar, i després passant aquí ja sí més a prop de sa platja, de tornada cap a Santa Eulària on hi ha s'arribada.

En quant a sa cursa en si mateixa, s'organització molt bé. Realment es nota molt que hi han posat molt de sa seua part i que se l'han pres molt seriosament. Molt bona fira des corredor i tots es detalls pre-cursa, durant-cursa i post-cursa molt i molt cuidats. Avituallaments impecables, tots amb aigua, isotònic, gels i sòlid (taronja i plàtans), i patinadors amb reflex a partir de sa segona mitja. Excel·lent. Abans de sa cursa, s'ambient de sa sortida i tots es aspectes organitzatius molt cuidats. Després de sa cursa, un avituallment molt més que abundant - hi havia de tot, absolutament de tot, aigua, isotònic, fruita, ensaimades senceres, gominoles, fruits secs, dàtils, sangria, vermut, etc etc. A més, també hi havia un servei de fisioteràpia i de massatge molt i molt bo. A jo em varen deixar com nou. Això sí, destacaria dos aspectes negatius importants. Es primer, es recorregut. No és tan vistós com podria semblar tenint en compte sa manera amb què es presenta a sa promoció de sa cursa, tot i que està bé. Es gran inconvenient que presenta és s'altimetria. Té un perfil molt, però que molt, exigent. As costat d'aquesta marató, sa Behobia és una cursa totalment plana. Té pujades molt accentuades i unes quantes, i a més fins es km.24-25 fa una pujada que es nota força i que a sobre és molt llarga, d'un bon grapat de quilòmetres, uns 7-8, i sense treva. Un perfil força dur. I s'altre aspecte negatiu, i per jo és més negatiu i que crec que haurien de fer més que un pensament, és s'hora de sortida de sa prova. Es tret de sortida era a les 15:00, hora a sa que feia un sol "justicier" més que notable. Enguany encara hi ha hagut sort perquè va fer un bon dia però sense massa calor, de manera que es sol no va apretar excessivament (tenint en compte s'hora, clar, de fet va apretar i força) tenint en compte s'hora des dia i s'època de s'any. Hauria pogut ser una catàstrofe per tots es corredors, inclosos es d'elit. Sa combinació d'altimetria ultraexigent i tres de la tarda pot ser letal, de cara a altres anys. En definitiva, marató molt i molt exigent, i evidentment, gens apta per fer marca.

En quant a sa meua cursa, a part de ses circumstàncies extra-cursa i que envolten a Roma i sa manera com m'he inscrit i tot plegat, vaig sortir a les 15 de Santa Eulària des Riu. Vaig sortir amb sa llebre de 4h, i vam anar corrent plegats parlant i compartint s'experiència. De fet, jo li anava agafant totes ses aigües i les hi anava posant dins sa motxilla i les hi donava. No obstant, només vaig poder aguantar es seu ritme, de 5'40"/km, fins es km.20 on ja havíem completat unes 3-4 pujades més curtes que sa que venia després però molt empinades. A partir d'aquell punt, em vaig vore obligat a rebaixar força es ritme i prendre-m'ho amb més calma. Vaig patir força, però havia de tenir molt clar que aquesta vegada s'objectiu era acabar en es temps que me fes falta i prendre-m'ho amb calma. I així va ser fins as final, tot i patir força. As final, després de s'excursió des últims 12 km fins Es Canar, vaig arribar a Santa Eulària (una arribada molt i molt xula) en un temps real de 4h36'14", que no és un bon temps, però tenint en compte es perfil i s'hora de sa cursa, i ses circumstàncies externes… vaig acabar més que content.

I res, moltes gracis a tots es que m'heu donat ànims aquestos dies, i a córrer s'ha dit!  :yes:

Una abraçada ben ben gran!

I salut i km!!!  :great:


Moltes felicitats mas!

M'ha agradat saber que t'has tornat a posar les vambes :great:

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 09:42 #10 per MIGUEL SBD (Associat/da)
mas

Moltes felicitats per la teva marató el temps que has fet no importa l'ho que si que importa és que has recuperat l'ilusió fe fer una marató moltes felicitats de nou crak  :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 11:01 #11 per ironxevi226 (Associat/da)
Primer de tot, MAS felicitats per haver corregut també la marató!!!  :great:
Un gran cap de setmana a l'illa d'Eivissa. Vam marxar el divendres a primera hora de la tarda, i després d'aterrar i agafar el cotxe de lloguer, cap a buscar els dorsals. Molt bon ambient i el Hippy Mercat muntat, com a col·laborador de la marató, ja et posava en modo "Ibiza". Degustar una sangria al so de la música i d'aquell ambient, no te preu. Després de deixar les coses a l'apartament, cotxe cap a Eivissa per sopar amb tranquil·litat, no hi havia pressa pel dia següent.
Aixecar-se el dia de la marató a les 10h, esmorzar a les 11 amb tranquil·litat, i anar a passejar una estona per la platja i estirar-te a la sorra una horeta... només pot passar aquí i corrent a les 15h. Un parell d'hores abans una mica deyogurt amb maduixes i plàtan, i en menys de 5 minuts caminant erem a la zona d'arribada i sortida.
Córrer un dissabte a aquesta hora te moltes aventatges, també desaventatges com la calor, però quan busques senzillament córrer x córrer i gaudir del cap de setmana, és genial.
En quant a la marató, si que l'altimetria era dura, amb molts trams amb pujades, esforç accentuat per l'efecte del sol, però es tractava d'agafar el ritme adequan i anar sumant kms. Fins al 30 m'acompanyava la Laura, que després ja aniria cap a l'arribada directe per esperar-me, i al pas de la mitja, casi en 1h57', ja li feia la meva previsió final, 4h10' (la baixaria per un segon). A partir d'aquí, i de nou a Santa Eularia després d'anar fins a la ciutat d'Eivissa, tocava anar cap a Es Canar, anar sumant kms fins l'objectiu final, arribar.
Al finalitzar, una bona sessió de recuperació amb les cames dins el mar, el millor recuperador, una bona dutxa, i agafar el cotxe amb la Laura i l'Abel, molts el coneixereu per ser el maratonià que corre disfressat de Spiderman, amb qui vaig coincidir en algun tram, i direcció cap a Eivissa a sopar.... i a Pacha una estona, que teniem la entrada gratuita i s'havia d'aprofitar per fer un gintonic i una cervesa. Una altra de les avantatges de córrer el dissabte, diumenge no has de matinar.
I el diumenge al matí, per esmorzar amb calma, i anar cap a la platja, on esn estavem, de nou amb l'Abel amb qui ja haviem fet bona amistad, un parell d'hores al sol, i prenia els primers banys de l'any a les aigues fredes del Mediterrani. Una gran sessió de massatge natural recuperador.
Només ens quedava agafar l'avió cap a Barcelona a les 7 de la tarda, amb la satisfacció de haver corregut la marató 99 amb un temps de 4h9'59"... Ara si tot va bé, només queden 3 setmanes per la 100, a tocar de casa, a Empúries  :love:

www.ironxevi.blogspot.com/   142 Maratons 142 Mitges 145 Triatlons  1252 curses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 11:17 #12 per gorka (Associat/da)
Bones cròniques mas i ironxevi226!

Espero que es consolidi i així passi a la meva llista de pendents. El circuit difícilment el faran més planer, s'illa és com és! Però això de sortir a les 15h no em sembla gaire bona idea en plena primavera mediterrània... potser està bé a Holanda o Alemanya però a Eivissa seria un tema a rectificar.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 13:14 #13 per MIGUEL SBD (Associat/da)
ironxevi226

Moltes felicitats crak per la teva marató 99 ara per la 100 :great: :party:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 14:09 #14 per Jorfer (Associat/da)
Mas&ironxevi moltes felicitats i moltes gràcies per a compartir aquesta marató turística amb tots nosaltres.
Està clar que el tema de l'hora s'hauria de canviar i en quan a l'orografia de sa illa o fas algun circuit pel passeig marítim i et dediques a fer voltes o crec que  no n'hi ha més opció que fer pujades i baixades.
L'any passat vaig fer la mitja i també recordo els desnivells constants :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 16:52 #15 per mas (Associat/da)
Moltes gracis jordicp3, Miguel Sbd, ironxevi226, gorka i Jorfer:great:

I moltíssimes felicitats ironxevi226 per sa teua marató #99!!!!!  :surprised:

10K - Cros Popular de Sants 2016 - 47:37
10K - 24h d'Ultrafons en Pista de Corredors.cat 2016 - 45:06
20K - 52 Behobia-San Sebastián 2016 - 1:45:05
21K - Mitja Marató de Formentera 2015 - 1:43:34
42K - Marató de Barcelona 2017 - 4:10:28

11 M - 42 MM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 19:55 #16 per Vicenç (Associat/da)
Felicitats Ironxevi226 per aquesta Marató, per la 100 espero fer-ho en persona, tot i que jo faré la mitja (campionat de Catalunya), i a tu Mas que dir........ doncs moltes felicitats, l'esport en general crec que ajuda en moltes coses i tu has donat mes arguments en aquesta creença.
Era la primera edició i segurament modificaran l'hora de sortida, recordo que Empúries la primera edició es va fer el 8/6/2003, als que hi vàrem participar, crec que puc parlar en nom de la majoria,  vam agrair molt que la segona edició i las següents es fessin al voltant del 1 de Maig, la primera edició de qualsevol cosa sempre es un punt de partida.
Repeteixo la meva felicitació per tots dos.

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2017 22:12 #17 per amic (Associat/da)
Moltes felicitats Ironxevi226 i Mas  per aquesta Marató. Jo vaig tenir la fortuna de poder gaudir de la mitja d'aquesta meravellosa illa i em vaig adonar que molt plana no és. Així que doble dosi de felicitació.  8) 8) 8)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2017 19:49 #18 per sandmannn (Associat/da)
mas, ironxevi226: enhorabona per les vostres maratons  :great:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2017 20:06 #19 per jordi mas (Associat/da)
Felicitats Mas i Ironxevi226 !!
I a l'Ironxevi molta sort a la marató 100 a Empúries !!

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2017 00:10 #20 per mas (Associat/da)
No és cada dia que te treuen un primer pla a Teledeporte - encara que sigui d'esquena - just a sa sortida de sa primera edició de sa marató de s'illa on has nascut (minut 2') :mdr:

www.rtve.es/alacarta/videos/atletismo/at...iza-maraton/3980240/

10K - Cros Popular de Sants 2016 - 47:37
10K - 24h d'Ultrafons en Pista de Corredors.cat 2016 - 45:06
20K - 52 Behobia-San Sebastián 2016 - 1:45:05
21K - Mitja Marató de Formentera 2015 - 1:43:34
42K - Marató de Barcelona 2017 - 4:10:28

11 M - 42 MM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.