Marató de Oporto - 5 de novembre 9AM

Marató de Oporto - 5 de novembre 9AM

05 Nov 2017 16:20 #21 per Tiny2 (Visitant)
Hola! Doncs ho he vist molt similar al Pere. M'han sobrat els darrers 8 o9 km. que piquen cap amunt...
El meu temps ha estat de 3h39'24.
Veient que no optava a cap marca m'ho he pres amb relativa calma per no patir massa. Crònica a la tornada..
J carpa, felicitats per la teva marca i gràcies pels ànims.
Igualment gràcies a tots els companys que han animat des de la distància..

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2017 19:50 #22 per Jorfer (Associat/da)
Jcarpa, un nou sub3, esteu a la competència tu i el guissona col·leccionant subs 3. Sou uns cracks.

Tiny2, molt bé, i ben fet el aixecar el peu quan el perfil és més duret. Ara a gaudir del bacallà i do vinho verde i del Porto.

Felicitats a tots dos.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2017 22:33 #23 per jaume86 (Associat/da)
L'enhorabona!!

Esperem les vostres cròniques :great:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2017 12:24 #24 per guissona (Associat/da)
Moltes felicitats a tots dos.

Tot i que se us va fer llarga vareu saber gestionar-la i patir-la.

Dos excel.lents corredors.

El Tiny2, moltes vegades coincidint en dates en maratons de tardor i el jcarpa, un incansable maratonià que ens uneixen moltes coses en aquesta distància.

Enhorabona i a fer les cròniques.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2017 18:51 #25 per Josep80 (Associat/da)
enhorabona, nois!!!:great: :great: :great:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Nov 2017 21:19 #26 per sandmannn (Associat/da)
jcarpa, Tiny: la meva enhorabona. Heu sabut fer una Marató dins les vostres previsions i això té molt de mèrit.

Enhorabona "finishers" !!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Nov 2017 17:21 - 10 Nov 2017 17:22 #27 per Tiny (Associat/da)
Moltes gràcies pels ànims i felicitacions aurelian, bernaus, Mona,Jorfer, Jaume86, Josep80, guissona, sandmann!

Finalment vaig coneixer al jcarpa dilluns, un autèntic crack! Per si no ho diu ell, crec que va ser el
quart classificat espanyol d'uns 600 que eren!

Un cop recuperat el meu nick original estic escrivint la crònica...:P

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Nov 2017 18:32 #28 per Tiny (Associat/da)
Hola! Aquí està la meva crònica de la maratona de Porto!


Tot va començar amb la crònica que va fer el company cargol de la seva marató del 2016.
Afegeixo l’enllaç perquè crec que és una crònica fantàstica.
www.corredors.cat/forum/38-marato/935587...11-2016?limitstart=0

A la expo de la marató de BCN hi havia un stand de la marató de Porto i feien una oferta amb un val descompte important si feies la inscripció d’aquesta manera. Finalment em vaig decidir i em vaig allotjar al mateix hotel que en cargol però sense passar pel touroperador oficial de la marató.

També em va convèncer el fet que es fes al novembre just després del meu aniversari en que entrava en una nova desena...i comptant amb tenir uns dies més d’entrenament sense calor. Com sempre al estiu vaig fer poquets km. En tota la preparació no havia fet cap tirada de més de 24 km. Estranyament, el pes el portava molt bé...
Finalment, com darreres proves vaig fer la mitja del Mediterrani i el Gavela. Van sortir lleugerament millor que l’any passat quan vaig anar a Dublin, on vaig fer 3h38’. Com soc bastant regular, vaig pensar que podria estar sobre 3h35’.

Vam viatjar dissabte al matí i al avió hi havia un bon ambient amb força corredors, entre ells un grup de francesos i un grup nombrós de corredors del Asics amb alguns mediàtics com el Marcel Zamora i la Maria Vasco. Just arribar havia acabat de ploure i vam tenir la sort de tenir dos dies seguits sense ni un núvol...
Després de passar pel hotel vam anar cap a la Fira que estava en un lloc anomenat Alfandega que era la antiga duana i estava bastant cèntric. La bossa del corredor era correcta amb la samarreta oficial i alguns regals...La resta de la tarda vam voltar pel centre amb el inconvenient de les pujades i baixades de la ciutat.

El dia de la cursa va començar amb lluna plena i una temperatura fresca ideal. Vam esmorzar a les 6h ja que el hotel ho va fer com a deferència als corredors de la marató. No va costar gaire gràcies al canvi d’hora. Al no haver passat pel touroperador oficial no tenia el trasllat inclòs a la sortida que es feia al Parc de la Cidade una mica allunyat. Finalment vaig aconseguir plaça en un autocar però ja em van advertir que no tindria plaça per la tornada...

Quan vaig arribar a la zona de sortida ja vaig veure que l’arribada era una mica més amunt i que el últim km feia pujada. Mentre esperàvem la sortida van dir que érem uns 6000 corredors, d’ells uns 600 espanyols.

Km 0-5
Sortida una mica estressant i corrent amb molt de compte el primer km. que em surt en 5’15. A partir del segon km ja podem córrer amb certa comoditat. Fem una gran volta al voltant del Parque de la Cidade. Parcial: 24’33 Ritme previst.

Km 5-10
Perfil més favorable mentre ens dirigim cap al poble de Matosinhos. Poca animació en aquesta zona. En un dels bucles en que ens creuem amb altres corredors m’anima algú com a correcat. Imagino encertadament que és en Pere, el jcarpa que va molt ben situat...Parcial: 24’37

Km 10-15
Passem molt a prop de la línia de sortida aproximadament al km 12 (curiosament similar a la marató de BCN). En un dels moments en que ens creuem amb corredors em fixo en un corredor portuguès que va molt endavant i que sembla força més gran que jo...Veient les classificacions crec que va ser el primer classificat de la "meva" categoria M60 amb 2h 51’... :whistle:
Parcial: 24’49 i no em noto còmode...

Km 15-20
Tinc millors sensacions però té una explicació: perfil lleugerament descendent. Passem per davant del pavelló de la Expo i anem cap el centre vorejant el riu. Fa una mica de calor. Parcial: 25’16 ..començo a córrer per sobre dels 5’/Km

Km 20-25
Faig la primera parada amb la família. L’allargo més del compte per deixar passar les llebres de 3h30’ i la marabunta que els segueixen. Creuem al altre cantó del riu Duero pel fantàstic pont de Lluís I i comencen alguns trams de llambordes :evil: que intentem minimitzar passant per zones peatonals. Parcial: 25’44

Km 25-30
En aquests moments ja tinc les llebres del 3h30’ força lluny. M’enganxo a uns corredors d’un hospital d’Oporto que porten un ritme de 5’10”/km que em va bé de moment. Nova salutació del jcarpa! Parcial: 25’56

Km 30-35
Tornem a creuar el riu i ens fiquem en un altre bucle que es fa pesat al no conèixer altres corredors (trobo a faltar samarretes correcat!) Entrem en un túnel llarg en que hi ha uns monitors amb imatges i música de Carros de foc. Curiosament, veig que molts corredors aprofiten per caminar. Suposo que es pel fet que no hi ha animadors i “no queda malament”. Segona parada al km.33 amb la family i ja els hi dic que estic afluixant. Parcial: 27’14

Km 35-40
Després de la parada he perdut als corredors del hospital que tinc a uns 50 metres. Vaig perdent ritme...i avançant corredors! Em passa un corredor que m’anima i porta una samarreta de la mitja de Granollers. Comença a notar-se el vent i que anem de pujada. M’avança una corredora molt jove que porta una samarreta amb la senyera i el 66 del Rosselló i la segueixo lo suficient per atrapar els corredors del hospital, encara que van més petats que jo. Parcial: 28’02

Km 40-42,195
Cada cop baixo més el ritme afegit a que puja clarament. Ja només controlo de no superar les 3h40’. Parcial: 13’11 Mai havia tardat tant en fer aquest parcial...

Temps final: 3h39’22

Després de la arribada em trobo molt bé, content, em pengen la medalla (molt xula) i em poso a beure i menjar fruita compulsivament. Passo de fer una cua on donen cervesa ...Sortint de la zona tancada em donen una nova samarreta de finisher que en poso per no agafar fred. Ara bé el pitjor de la marató per mi: al no haver metro ni transport a prop, vaig decidir quedar amb la família al hotel. I per tornar al hotel em poso a caminar esperant trobar un taxi o bus.. Em desoriento i vaig en direcció equivocada.. no trobo taxi ni bus. Per no allargar-me, vaig trigar quasi dues hores en arribar i caminar més de 5 km! :dry:

Un cop dutxat i descansat anem a fer una bona S.T. en una ciutat ideal amb preus continguts. Turísticament val molt la pena!

Finalment: Pros i Contres

Pros: Bona organització. Avituallaments amb ampolles senceres. Bona ciutat on tot és a la vora i amb preus molt assequibles.

Contres: Recorregut una mica puja/baixa i amb el final més amunt que la sortida, per tant no és una marató per buscar marca. Poca animació musical. Al no haver-hi metro a la zona de sortida/arribada costa més fer el seguiment els acompanyants.

Com a conclusió, aconsellaria aquesta marató per gaudir d’un gran cap de setmana a l’estranger amb un pressupost molt ajustat.

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Nov 2017 19:02 #29 per Jorfer (Associat/da)
Tiny, gràcies por compartir la teva experiència. És una de les maratons que alguna vegada m'agradaria fer. Ja veig que és per a gaudir fent turisme sense pretensions de marques.
Prenc nota.

Bona marató i una més a la butxaca Lluís. Felicitats!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Nov 2017 19:58 #30 per guissona (Associat/da)
Molt bé,Tiny, ben lluitada i adaptant-te perfectament a cada situació.
Gràcies per explicar-ho!
Pel que veig aquests portuguesos són més de tenir ciutats boniques que no pas d'organitzar maratons.
Me l'apunto per fer-la quan la posin a la primavera que de la tardor ja he plegat.

Amunt i crits!

Pereeeeeeeeee, a què esperes?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Nov 2017 20:08 #31 per cargol (Associat/da)
Enhorabona Tiny, m'alegro que la meva crònica t'hagués animat i que la ciutat i la cursa t'agradin.
A vegades la segona ciutat d'un país, té millor marató que la capital.
Salut i milles lusitanes.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Nov 2017 08:35 #32 per Tiny (Associat/da)
Jorfer, marató molt recomenable sense pretensions de marca.

guissona Al ser al novembre va una mica millor per entrenar. Pel que vas comentar de Lisboa, la de Oporto té una mica més d'animació (sense matar!)

cargol Espero que cada cop que corris una marató facis una crònica tan útil com aquesta. Gràcies!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Nov 2017 09:51 #33 per jordicp3 (Associat/da)
Moltes felicitats Tiny

Jo la vaig fer el 2014 i també em va agradar molt. Diria que han canviat els primers 10 km del circuit...

Ara fa un any, per aquestes dates, ens vam trobar a Dublin... Veig que anem fent les mateixes maratons,,,:great:

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Nov 2017 11:56 #34 per jcarpa (Visitant)
Jajaja Guissona, en breu la faig, vaig molt liat akest final d'any però entre avui i demà trobaré alguna estona bona X fer-la.
El Tiny ja la ha fet molt bona la crònica, molt clara del que es la cursa. Jo afegiria que potser val la pena l'allotjament a Matosinhos, que es on es fa la sortida i arribada. Nosaltres teníem l'allotjament a 1,3kms de la sortida i es ideal anar i tornar. I el metro a 300m de l'allotjament, amb un viatge llargues, no recordo si 25' estàs a Porto centre i en 10'+ en ple casc antic. L'altra opció és tenir diners X metro i tornar des de arrivada amb el metro.

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Nov 2017 20:01 #35 per sandmannn (Associat/da)
Bona crònica Tiny. I veig que això de les 6h t'ha enganxat jeje

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Nov 2017 17:30 #36 per jcarpa (Visitant)
Cronica de la marató Oporto (Porto)

Bé, aquest inici d'any, vaig començar amb la inscripció a la Marató del Mont Saint Michel feta, i amb els companys va tocar buscar-ne una per la tardor, m'havia plantejar anar a la de Lisboa, que sabia que hi anava un gran corredor com el Guissona, però als companys va fer-lis més gràcia Oporto, i com tampoc no hi havia estat, doncs m'hi vaig inscriure junt amb 4 companys més, un dels quals al final no hi aniria per lessió i haver-ne sortit amb poc marge per entrenar-la.

Hi vam anar amb el meu cosí, que sols m'hi acompanyava a fer turisme, ben d'hora el divendres. Tot i que inicialment haviem reservat uns apartaments a Oporto Centre Històric, el fet que els altres companys s'allotjessin a Matosinhos, va fer que ho canvies a pocs mesos vista. Va ser una bona decisió per no patir en anar a la sortida, ni en tornar post cursa. L'allotjament, "Casa de Godinho" esta a 1km de la zona sortida/arribada. I a uns 300m hi passa el metro, x arrivar al centre en uns 30'. A la mateixa parada també s'arriba en metro des del aeroport, fent un canvi de linea.

Be, anem a la Marató.
Venia de la del Mont Saint Michel, on vaig sortir a un ritme molt atrevit, i em vaig anar desinflant segon a segon ja des d'abans de la mitja, i els kms a partir del 30 van ser un suplici.
No tenia ganes de patir el mateix, havia entrenat correctament, però potser em faltava competició en mitja distancia (mitja marató) i tirades a ritme marató. Tenia molt bon ritme per fer un 10km i una mitja, però la resistència l'havia fet a ritme força lent respecte l'objectiu no escrit 2h55-2h50'...

Bé, doncs em llevo d'hora, menjo els casi 4 croissants de rigor, sense ni xolocata, ni sucs, ni res, la meva formula que em funciona i no canvio.

Anant cap a la sortida fa un sol espatarrant, fa molt bon dia, massa caluros per portar roba extra, em vaig arrepentir de quedarme el buff que portava a sobre i agafar-ne un extra que donaven voluntaris aprop de la sortida.

Bé, el guardarropia esta a uns 400-500m de la sortida perque així passis nervis de si arribes o no, però s'ha de dir que molt ben organitzat, casi sense cues, i pots prendre cafe, i hi ha serveis wc ,que alli tenien força cua, en canvi els wc de la zona sortida no hi havia cua.

Donen la sortida, on s'arriba al calaix que et pertoca pel costat dret dels calaixos, si vas per l'altre costat hauràs d'atravesar pel mig d'un calaix, com ens va passar a alguns.

Tot i que surto al calaix sub 3h15', el primer km vas amb una mica de tap, però la cosa es va estirant i ja et pots posar al teu ritme al 2on km. Això em va fer passar el primer en 4'27'' i el segon ja en 4' pelats. Em sento bé, vaig bé de polsacions per sota de 168ppms.
Parcials al km 5: 20'32'' i al km 10: 40'35'' O sigui que vaig a 4'03''-4'05'' de mitjana, i em planteja un objectiu de 2h50'-2h52'

Als kms 6 i 10 passava a tocar del allotjament i esperavem veure els acompanyanst x deixar els buff, però no, estaven encara esmorzant.

És una Marató amb public escas i grups d'animació no massa espectaculars, quedi clar, sols a la zona arribada i en el pont de creuar el riu trobarem grups grans d'animadors, la resta, ens animem entre nosaltres, doncs la majoria de recorregut es d'anada i tornada.

Desprès del tomb de Matosinhos, al km 12 passem a tocar platja, i avancem paral·lels al mar fins arribar al km 14,5, a la desembocadura del riu Duero, pugem pel costat esquerra d'aquest. Al km 15passo en 1h00'55'' mantenint el ritme. Amb això que arribant a un dels avituallaments, m'avança un corredor d'Ourense que acabava d'avançar, a tota velocitat, agafa avituallament al final i em treu en no res uns 30m, despres el tornaria a avançar, i a la següent vegada que em va pasar li vaig fer un "aupa Ourense", perque veges que tot i la estelada pintada al meu dorsal no sóm tant dolents el catalans indepes :-P

Bé, doncs els avançaments amb aquest corredor serian una constant, ens avançariem no menys de 6 cops. No se perque mai es quedava al meu costat, però va anar així.


Pas pel km 20, 1h21'30'', he anat a 4'07'' aquest parcial, ja m'esta bé. Al km 20,5 atravessem el pont, i al 21,1 ja baixant per l'altre costat del riu, a la zona de les bodegues de vi de Porto, passo la mitja en 1h26'05'' cosa que pronostica una marató de 2h52'-2h53'.
Encara anava molt bé de polsacions, però al km21 ja començaria a passar de 170 a estones, i així seguiria fins el km 25, on va deixar de funcionar-me la cinta, és una p...a que sols sol·lucionarè el dia que en compri una de nova, ja em va passar en la marató de primavera.

Km25 gir aprop del final del riu: 1h41'53'' Darrer parcial bó, tot i que hem trobat trams de llambordes, que hem hagut de minimitzar pujant a les voreres. Correr per les llambordes o "adoquins" no es massa pràctic, doncs hi han força de sortides i no es plana la trepitjada.

Amb tot m'he pres un gel al km15, un altre al 25 i em queda el únic que prenc amb cafeina pel km 35. Els avituallaments són correctes, amb botella d'aigua, isotònic, platans i crec que taronges, però jo no havia vist gels, despres em van dir que si que hi havia.

Al km 29 tornem a creuar el mateix pont metal·lic en l'altre sentit, i enlloc d'anar riu avall per on haviem vingut el primer cop, anem riu amunt fins el km31.

Pas pel km 30, 2h02'46'' darrer parcial de 5kms en 20'53'', o sigui que a una mitjana de 4'10'', també hem fet alguna pujada i bé, és el que hi ha, sembla que les cames ja no estan tant fresques. Jo confio que al baixar pel riu, la cosa millori, ja no ho farà, els km 31 i 32, els farè en 4'14'' aprox, perdre de vista el corredor de Ourense, i tot i la sorpresa que ens tenen en un tunel que atravesa una muntanya per sota, on hi han 6 projectors consecutius amb imatges de la pelicula carros de foc, i la música de la peli sonant, molt emocionant la veritat, et fan sentir especial. La xispa ja duraria poc, a partir del km33, entro en mode automàtic no perdis més temps, cauen els kms a 4'27-4'30'' i l'idea es tot i que en tinc ganes i penso un cop més que hi fotu aquí patint com un c...ó, no parar a caminar.

Tot i el haver afluixat, veig que avanço algun corredor, és algo general, i així vaig passant els kms, amb mes pena que gloria, però sabent que si no defalleixo, tindrè el sub3h a la butxava. Encara estic al punt que si faig calculs a 5'/km no em quadra el sub3h però a mesura que passen els kms hi entro.
Km 35 2h24'44'', darrer parcial en 21'58'' (4'24''/km). Em prenc darrer gel, a veure si revifa algo en mi, crec que sols em serveix per no empitjorar, però mantinc el ritme i ja es prou, val a dir que a partir del km 38, tot tendeix a pujar.

Km40: 2h46'56'', parcial en 22'12'', salvant els mobles.

Els 400m finals, són un regalet del 2,5% de pujada que sort del públic, aquí si, agafo l'Estelada a falta de 200m i sento algun anim i algun Viva España, que també em devia animar :-P

Acabo en 2h56'51'', millor marca que a França i content i destrossat.

Una més a la saca!!! I encara que cada cop costa més baixar de 3h, ja penso en quina pot ser la següent... Sevilla, Bcn, Atenas,...

Salut i Alegria,
Pere
PD1: El fet de fer la majoria de trams d'anada i tornada, em va permetre veure als companys, a un Xafatolls, al Tiny i creuar-nos anims, cosa que sempre anima.
PD:2 Com a Marató, no és la millor ni per fer marca, ni per public, però és un lloc econòmic de viatjar, la ciutat casc antic i vora el riu, es molt maca, es pot navegar pel riu, tastar vi, menjar peix fresc, menjar pastes a una de les moltes pastisseries. Val la pena anar-hi algun cop.

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Nov 2017 20:46 #37 per Tiny (Associat/da)
jcarpa Genial la teva crònica! Encara que anés a un altre ritme coincidim pràcticament en tot....

Lo de les llambordes era una dificultat afegida..

jordicp3 i sandmann Gràcies per les felicitacions

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Nov 2017 22:00 #38 per guissona (Associat/da)
jcarpa, Pere, que gran que ets.

Tinc moltes ganes de coincidir una altra vegada amb tu en alguna marató per aquests móns de déu.

Passen els anys i les maratons i sempre estàs a l'alçada, lluitant i competint com el que més. I baixant de les 3h amb una solvència contrastada.

Amb salut i alegria, com dius tu, per molts anys eixerit.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Nov 2017 11:27 #39 per aurelian (Associat/da)
jcarpa, Tiny moltes gracies per les croniques, sembla una marató a tenir en compte.

Em vagi quedar amb això:

Bé, doncs em llevo d'hora, menjo els casi 4 croissants de rigor, sense ni xolocata, ni sucs, ni res, la meva formula que em funciona i no canvio.


10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Nov 2017 22:05 #40 per Jorfer (Associat/da)
Jcarpa gran marató. Jo sóc de qusi quatre donuts i també en funciona. Salut i a continuar disfrutant d'aquesta prova que ens té enamorats.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.