19 IN FLANDERS FIELDS MARATHON (BÉLGICA) 10-09-2017

19 IN FLANDERS FIELDS MARATHON (BÉLGICA) 10-09-2017

17 Jul 2017 21:56 #1 per cargol (Associat/da)
Hola companys:
Les vacances d'estiu aquest any seràn a Flandes, molt a prop de Bruges.
Ja fa temps que tenía reullada aquesta cursa a Bélgica, però no encaixava mai al calendari.
Al ser enguany festiu el dilluns 11, aprofitarem per passar uns díes per terres flamenques, degustar musclos, socolata i cervessa i també, com no, gaudir d'una marató de petit format amb un recorregut ple de roselles i
de records de la Primera Guerra Mundial, amb arribada al poble d'Ypres.
Us deixo el link per si algú més s'anima:

marathons.be/en/IFF

Salut i milles.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Jul 2017 06:15 #2 per sandmannn (Associat/da)
Aquesta deu ser la Marató que més odia Homer Simpson

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Jul 2017 06:44 #3 per Mona (Associat/da)
Sembla una Marató molt maca! 11 de setembre? Ja explicaràs què tal és!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Jul 2017 10:05 #4 per Jorfer (Associat/da)
Doncs si, té molt bona pinta.
Ja ens explicaràs Abel.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Set 2017 20:15 #5 per cargol (Associat/da)
IN FLANDERS FIELDS MARATHON

Hola companys:
La veritat es que no sabía si escriure alguna cosa o deixar-ho correr, ja que no us puc explicar gaira cosa de la cursa, ja que no vaig acabar-la, i ni tan sols vaig poder fer una sola milla, però al menys us faré quatre cèntims, perque veritablement val la pena.

Varem sortir de Barcelona amb la Susana la meva parella el dilluns 4 rumb a Charleroi (Bélgica), on vam llogar un cotxe i visitar Waterloo, amb el seu memorial de la batalla i museu.
Decidim esquivar Brusel.les per anar en un altra ocasió i deixem Valònia per anar directament a Flandes, recalant a Gante on estarem uns díes a un B&B.

GENT (Gante en flamenc) es una ciutat molt viva, plena d'encants, peatonal i d'ambient del segle XV on hi han 60.000 universitaris, quasi la meitat de la seva població, amb canals, castell, catedral, placetes, etc.

BRUGGE (Brujas) es més petita i amb molts turistes.

ANTWERP (Ambers) una gran ciutat de 1.200.000 habitants molt portuaria i que va ser seu olimpica al 1920 com a recompensa després del patiment que va tenir el pais a la guerra.

OOSTENDE (Ostende) al costat del mar del Nord i amb platges quilométriques.

Arriba el cap de setmana i per les magnífiques autovíes (gratuites) borejades de boscos ens dirigim a IEPER (Ypres pels francofons), on tenim l'hotel al costat de la plaça on arriba la marató.
Es una petita ciutat que va quedar totalment destruida a la gran guerra i va ser reconstruida amb els seus edificis antics. Tot el poble es ple de records de la masacre que es va viure aquí amb un gran museu, botigues amb antigüetats bèliques i cada día de l'any a la porta gegant del mausoleo que hi ha es fa un homenatge militar molt emotiu per les víctimes que van morir en aquestos camps.
Recollim el dorsal al poble de NIEUWPOORT a la costa, on es fa la sortida i allí abono l'inscripció i el bus que ens portarà el día de la cursa des de Ieper (tot per 30€).
Al no poder fer el pagament on-line fa mesos, l'organització em va dir que podía fer-ho allí mateix i als primers inscrits ens donaven el dorsal amb el nº de la teva edat, per la qual cosa jo tenía el 57, també em donen el xip que sembla una targeta de crèdit amb unes brides petites per lligar-lo a la sabatilla.
De tornada, aprofitem per poder gaudir del recorregut que farà la cursa. També ens desviem per visitar un monatir trappense on es fa la millor cervesa del mon i on ne més es pot degustar allí, ja que els monjos ne més la venen allí i solament 6 ampolles per persona i día, es la WESTVLETEREN:

belgium.beertourism.com/belgian-brewerie...bbey-of-westvleteren

Feia ja 2 setmanes que em vaig lessionar l'isquio femoral i no podía ni correr 10m sense dolor a la cama esquerra, havent anat al fiso 2 cops i absolut repós, tenía que intentar-ho.
A les 10 del matí del día 10 i amb 10º de temperatura, prenc la sortida amb 500 corredors més i de bon principi ja anava tocat i em passa tothom fins que al km. 1,2 he de parar del tot.
Quina sensació més fustrant, mai a la vida m'havía retirat (voluntariament) de cap cursa, però no podía continuar i em recolleix el cotxe escombra, seguint a un padrí que anava a 7'/k, en hora i mitja em porta al km. 10,5 on havía un autocar esperant als corredors de la primera posta de la prova de marató per relleus (estafette) i m'acosta fins l'arribada tot coix on em retrovo amb la Susana. Despleguem l'estelada que tenía esperant-me i animem a varis catalans que corríen (en nom d'Andorra, ja que em van dir que a les maratons internacionals que no lis deixen inscriure com a catalans, ho fan pel país veí).

I aquesta es la curta crònica que us puc oferir, si be l'any que be vull tornar per fer-la complerta, a més a més, serà especial, ja que serà l'edició nº 20 i a més es conmemorarà al 2018 el 100 aniversari del fi de la Primera Guerra Mundial que es la base de la cursa, atravessant memorials, cementiris amb milers de tombes, mausoleus, trinxeres i camps plens de granges i canals on es van lliurar cruentes batalles i on va neixer la guerra química.
Una zona a la que m'agradaría tornar, gaudir de la seva historia, xocolata, musclos, gofres i com no, excel.lents cervesses.
Us deixo un link amb un video fet al 2014 sobre la cursa, que dona una idea del recorregut.
Ara a l'osteópata, repós i a recuperar-se, a veure si per la Behovia ja estic a punt.
Salut i “milla” flamenca.
Abel

marathons.ahotu.com/event/in-flanders-fields-marathon

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Set 2017 22:49 #6 per Jorfer (Associat/da)
Quina llàstima cargol que, per una maleïda lesió, no hagis pogut fer aquesta nova marató del teu historial. Rant de bo et recuperis aviat i puguis continuar sumant maratons.

Gràcies per les recomanacions i descripcions que fas de totes les maratons on vas. Té molt de mèrit i ens serveixen de guia pels que anem en el futur.

Ens veiem i molts ànims.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2017 13:30 #7 per Josep80 (Associat/da)
Don't worry, Abel.
Recupera't i a pensar en la propera.
Les cerveses trapenses belgues i holandeses són una meravella, estic amb tu.:great:
I em quedo amb lo d'inscriure'm com andorrà en les properes maratons, fins que siguem reconeguts.:great:

total maratons: 50 (en 35 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Set 2017 23:25 #8 per jospon (Associat/da)
¨Quina llàstima Abel no haver pogut correr aquesta marató.
Peró quan no es pot no es pot....i aquest passat diumenge t´ha tocat a tu.
Una altre cosa per explicar en el teu llarg historial maratonià
Peró ja estàs pensant en tornar-hi i fer-la amb dos cu...!!!Perdó que ja m´estic emocionant jo mateix!!!
Abel una abraçada ben forta per tu i per la Susanna

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2017 18:55 #9 per cargol (Associat/da)
Moltes mercés companys pels vostres ànims.
D'aquí uns díes us penjaré unes quantes fotos.
Salut.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Set 2017 19:48 - 25 Set 2017 19:50 #10 per cargol (Associat/da)
Companys:
Aquí us deixo un "tastet" de fotos sobre Flandes.
Espero l'any que ve, poder fer la crònica de la cursa i no només de la part turística.
Salut i milles.
Abel

photos.app.goo.gl/mkYeFEK6ojYMprD43

Please Entra or Crear compte to join the conversation.