38a NN Marathon Rotterdam (8 d'abril 2018, 10h)

38a NN Marathon Rotterdam (8 d'abril 2018, 10h)

26 Set 2017 22:00 #1 per jaume86 (Associat/da)
Tinc uns amics holandesos que van estar visitant-nos fa un parell de setmanes i em van parlar molt bé de la marató de casa seva. Bé, ells no viuen exactament a Rotterdam sinó en una ciutat del costat que es diu Dordrecht. I clar, un que s'apunta a un bombardeo, vaig agafar el mobil i vaig estar mirant...

1 - Es fa el 8 d'abril, doblement perfecte. Primer pk no caldrà preparar-la, amb la preparació de Barcelona ja vindrà tot rodat. A més a més, és el cap de setmana del meu aniversari així que ja tinc autoregal, com la temporada passada la de Manchester.

2 - Entro al fòrum correcat i veig que en Hansi en parla tant bé de la passada edició, malgrat una preparació complicada per ell.

Així que no ho penso més i avui ja he reservat hotel just davant de la sortida/arribada d'enguany, que l'han avançat 1km cap al pont, segons m'imformen els amics holandesos. Just avui s'han obert les inscripcions però aquest mes no cobraré per com està la situació i m'hauré d'esperar al proper mes per registrar-me i comprar els vols, que crec que no variarà massa de preu i pot esperar.

Així que molt content d'estar pensant en la meva dotzena marató tot i que encara estic preparant la desena... anem pensant en els objectius de la temporada i fa il·lusió. A veure si puc seguir amb la continuitat que estic tenint fins ara a la preparació de València i vaig recuperant poc a poc la forma per fer unes bones maratons al 2018!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Oct 2017 21:14 #2 per Hansi (Associat/da)
Jaume86! :cheer: :cheer:

Els de la marató de Rotterdam em van enviar un correu quan obrien inscripcions, i hi vaig veure aquest canvi en la sortida. En part m'agrada, perquè la imatge més espectacular que em va quedar gravada de l'any passat va ser al tombar un carrer i encarar la visió d'aquest pont (suposo que serà aquest), amb els rajos del sol, els edificis moderns, el vaixell al riu tirant un raig d'aigua ben alt... En part, és llàstima perquè si la sortida es fa des d'allà, ja no et farà el cop de sorpresa que em va fer a mi...però podràs gaudir de contemplar el panorama l'estona d'esperar el tret de sortida, que per cert, si t'arriba prou el so de la cançó del You'll never walk alone, també és molt guapa.

Ja aniràs explicant, espero que t'ho passis tan bé com jo o més! :) :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2017 23:12 #3 per jaume86 (Associat/da)
Doncs m'acabo de registrar a la que serà la meva 12ª marató. Encara no he fet la desena a València i ja estic pensant en l'abril... del 2019! Aquests maratonianus estem una mica tocats de l'ala però som bona gent!!!

Hansi, estimat, entre tu, l'Aurelian i uns amics holandesos m'heu convençut completament de tirar-me de cap a aquesta marató com a autoregal dels meus 32 anys. Ja tinc ganes de veure aquest skyline i sentir el You'll never walk alone, me l'hauré d'aprendre, no??

Molt content davant del doble repte Barcelona Rotterdam!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Oct 2017 09:11 #4 per Jorfer (Associat/da)
És una molt bona marató. Gaudiràs.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2017 15:02 #5 per Hansi (Associat/da)
Bé, jaume86, bé!! :woohoo: :woohoo: :woohoo: M'agrada veure't engrescat pel repte doble! Si entrenes amb cap, competeixes amb cap i recuperes amb cap, segur que gaudiràs i t'anirà molt bé!

Pel que fa al You'll never walk alone, jo no em sé gens la lletra :oops: , però sempre que l'escolto, tant a la sortida de Rotterdam, com (per TV o internet) als partits a Anfield Road i a Celtic Park, em posa la pell de gallina.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2017 23:09 #6 per jaume86 (Associat/da)
Doncs ja ho tinc tot reservat per aquesta nova marató: inscrit, hotel just davant la sortida i els vols.

Ara falta lo més important, la preparació! Quan torni de València, m'hi poso, a partir de desembre a preparar BCN + Rotterdam! :) :)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Mar 2018 21:43 #7 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jaume86, tot teu el fil de Rotterdam!

Gaudiràs molt d'aquesta marató, i sense cap pressió, que ja tens la feina feta.
Pot haver-hi una sorpresa agradable. Amunt!!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 19:12 #8 per jaume86 (Associat/da)
Gràcies Dennis!!

Setmana 1/4

Setmana de recuperació dsp de la Marató de Barcelona on vaig quedar molt content. A destacar la mitja del maresme d'avui, on he pogut baixar del 1h28' apretant els darrers 5k doncs anava amb el SuperMario Guissona que ha fet de llebre d'1h30'. Una cursa més seguint la seva estel·la!! M'estic mal acostumant...

Només queden 3 setmanes i l'inèrcia de la preparació de Barcelona em portarà a Rotterdam. Aquesta setmana faré algo de volum però a ritmes tranquils i les 2 darreres setmanes ja de baixada...

La idea que tinc a dia d'avui per Rotterdam és sortir amb les llebres de 3h i la Sra Marató ja s'encarregarà de frenar-me o accelerar als darrers kms. Encadenar un altre sub3h seguit em faria mooooolt feliç!! En ppi hauria de tenir la feina feta per poder anar a Boston 2019 així que aniré sense pressió i a gaudir d'aquesta gran marató, una de les millors del continent segons es comenta i he pogut llegir als companys que han corregut a les darreres edicions.

KMS SETMANA ACTUAL: 47,6
KMS AUMULATS: 47,6
MITJANA KMS: 47,6

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 20:32 #9 per guissona (Associat/da)
Ep, passo a saludar el meu company de batalles i de guerres d'aquestes últimes setmanes.

Nano, vas molt bé.

Avui he vist que has recuperat de collons de Barcelona. El teu ritme de marató posat en una mitja és per tu bufar i fer ampolles, que realment és com ha de ser si aquest és el RM correcte.

I com has marxat al km16. Amb quina facilitat. M'has tret més de 2' en 5kms.

Si no es torcen les coses, que no ho faran, i corres amb coneixement, que ho faràs, tornaràs a baixar de 3h a Rotterdam. Si el dia acompanya, no descartis apropar-te a la marca de Barcelona i fins i tot superar-la.

Aquesta vegada no em tindràs a la vora donant pel sac, :evil:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2018 20:31 #10 per jaume86 (Associat/da)
Moltes gràcies Mario, et trobaré a faltar!!

Setmana 2/4

Segona setmana d'aquesta mini preparació, o millor dit, aprofitar l'estat de forma/inercia de preparar València+Barcelona per fer una tercera marató a la temporada. La feina ja està feta i, com molts em recordeu, haig de vigilar en no fer-me mal. Si no ho faig, pot sortir una bona marató. Encara queden 14 dies i hi ha masses circumstancies que no depenen de mi, com la meteo, per començar a rumiar-hi però la idea és clara si tot continua anant bé: estar al voltant de 3h i la Sra Marató ja s'encarregarà de posar-me a lloc.

Aquesta setmana he fet com si fos una més de la preparació de Barcelona, amb l'excepció de no sortir divendres, que em va fer mandra, sincerament. Tot i així, entre la mitja de dimarts, els 3x3000 de dijous entre 12' i 11'30" i els 26k d'avui a la Mitja de Montornès, han sortit 78,5kms. Aquesta setmana vinent ja començaré a baixar una mica i la darrera tappering total!

KMS SETMANA ACTUAL: 78,5
KMS AUMULATS: 126
MITJANA KMS: 63

Ja vaig sabent algunes cosetes més del viatge. Divendres a les 20:40 marxem cap a Rotterdam i allà ens esperen la Hanneke i el Ron (22:55h) per portar-nos fins a l'hotel. La Hanneke va ser qui em va posar el carmelet a la boca al setembre quan ens van venir a visitar. Ella debuta en aquesta marató i m'hi va convidar. Ràpidament, vaig entrar al fòrum i vaig llegir les exitoses cròniques dels darrers anys i em va faltar molt poc per inscriurem! Ja sabeu que m'apunto fàcil a un bombardeig...

La Hanneke em va avisar del canvi de sortida d'enguany, així que amb tant temps, vaig reservar habitació a l'hotel Inntel de Rotterdam, que està pràcticament a la sortida de la marató, molt aprop de l'Erasmusbrug.

El dissabte el passarem amb família: ens espera tota la família d'amics holandesos que tenim. L'àvia Nelly, els seus fills Ad i Ron acompanyats de les seves respectives parelles Joke i Hanneke i un dels fills del Rom, en Sem, per dinar a Dordrecht, que és on viuen. Està a 15' al sud de Rotterdam. Hi vaig estar fa molts anys i només tinc aquest record, d'haver-hi estat. La meva família i ells fa gairebé 60 anys que es coneixen i és un viatge que em fa molta il·lusió, no sols per còrrer una de les millors maratons d'Europa.

La història és ben rocambolesca. Els meus avis feia poc que havien deixat el camp de Savallà del Comptat (Conca de Barberà tocant a la Segarra) per viure a Vilanova i la Geltrú. Allà al meu avi l'esperava feina a la Pirelli. La meva àvia exercia a prop del poble de mestra i amb el canvi de residència es va quedar sense feina. Van comprar un terreny al barri mariner i el meu avi poc a poc hi va anar contruint la casa per ells i els seus 3 fills: el meu pare Ramon, el gran, la tieta Montse i el tiet Jordi. Com que eren 5 boques a alimentar, la meva àvia va començar a fer classes de repàs a la mateixa casa i la veu va començar a còrrer pel barri. En pocs anys, tenia més de 40 alumnes i van decidir contractar a una segona professora per fer-hi dos nivells. I aquest va ser el naixement de l'Escola Montserrat, que ara ja no existeix, però que ha educat a molts vilanovins i vilanovines, especialment del barri de mar, inclòs un servidor.

Així doncs, el meu avi, d'aquell terreny que van comprar per fer-hi casa seva, hi va anar contruint classes i més classes a mesura que es va anar consolidant l'escola. I en algun moment d'aquests anys, van apareixer els holandesos. Va ser casualitat, passaven pel barri buscant allotjament per passar-hi la nit, van veure aquella casa força gran i van decidir quedar-s'hi. Els meus avis no van saber negar-se i des d'aleshores, ara amb menys freqüencia, em anat mantenint el contacte. Ells ens han visitat molt, sobretot al començament de la rel·lació, on venien pràcticament cada estiu. Amb els anys, aquells petits han anat creixent i ja han tingut parelles (vàries inclús) i criatures (entre ells jo, ésclar!).

Aquest any ens han visitat els dos fills de la Nelly i l'Ari, que malauradament no es viu, com el meu avi, tot i que ell encara va tenir l'oportunitat de veure-ho. L'Ad i el Ron van venir al setembre, separats per poques setmanes, amb la Joke i la Hanneke. Inclús ara fa poc també ens va venir a veure la Marjha, la mare dels fills del Ron. Aquest anys ha estat intens com feia molt. I nosaltres ens afegirem visitant-los a ells.

Com anava dient... que m'enrollo com una persiana!, dissabte dinarem amb tots ells i celebrarem el meu aniversari, raó principal del viatge, m'autoregalo una marató com els 2 anys anteriors vaig fer a Manchester (dels quals el primer no vaig poder còrrer per migranya i l'any passat hi vaig tornar per acabar-la, tot i que arrastrant-me bastant pel nul estat de forma que duia). A la tarda anirem a la fira de la marató i hi recomllirem els dorsals. I seguidament anirem a sopar pasta i a dormir, que diumenge toca ballar amb la Sra Marató...

Aquests mesos han estat intensos, gairebé cada setmana ens hem anat posant al dia de les nostres evolucions amb la Hanneke. La meva ha estat impresionant, encara no m'ho acabo de creure, però la feina amb el Jordi Ballesteros (i ho faig extensiu a tot el grup d'entrenament, que són genials i sense ells tampoc hagués arribat a assolir marques aquesta temporada, quelcom impensable a l'agost!!) però la Hanneke també s'ho ha treballat molt per debutar a la seva primera marató. Hi arribarà escassa de kms però fent molts 25-30k els diumenges a ritmes bastant constants. Creu que pot estar sobre les 4h, jo crec que patirà molt en no haver passat dels 50k setmanals, però té una gran fortalesa mental i hi ha invertit molt temps, gens i esforç, així que no crec que faci gaire més temps d'aquestes 4h. I jo intentaré acabar de nou en 3h. Veurem!

I fins aquí el meu rollo!! Serà un gran cap de setmana, més enllà del resultat maratonià! La feina ja està feta, així que sense pressió i que surti el què hagi de sortir!!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2018 14:10 #11 per jaume86 (Associat/da)
Aprofitant la festa de setmana santa que tenim els que treballem a instituts i escoles, he llegit tot el fil de Rotterdam de 2016, on hi van fer un gran paper jcarpa, koldo, Pep_e i Aurelian. M'he quedat al·lucinat amb les grans preparacions que van fer i, com és lògic, van onbtenir els seus fruits ben merescuts!!

Les seves cròniques m'ajuden força a visualitzar la marató, però aquests dies també hi afegiré algun video que he trobat al youtube de la marató sencera i el fil de l'any passat!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2018 15:10 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bona pre-crònica jaume86!!

Veig que els meus paisans et tracten bé, com tu a l'inrevés :thumbup:

La marató és potser massa plana, i si fa un bon dia... volaràs segur. Ja ens explicaràs.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Abr 2018 19:48 #13 per jaume86 (Associat/da)
Setmana 3/4

Tercera setmana d'aquesta mini preparació. A l'estar de vacances de l'institut m'ha costat posar-m'hi però al final he pogut salvar prou bé la setmana amb 5 dies. Dimarts em vaig agafar festa i dijous em va costar horrors les dues series de 4000, la primera en 15:41 i la segona millor, en 15:20. A més de dijous, vull destacar l'estona que vaig sortir ahir amb el vendaval que feia per si bufa a Empúries, que serà la propera, però ja hi arribarem! I avui 18km que m'han sortit bastant fàcils a ritme marató. Cada dia que passa corro més fàcil al voltant de 4:15, que és un minut menys del que ho feia a l'agost, per tant, molt i molt content d'haver arribat fins aquí. Està sent una temporada extraordinaria i passi el que passi diumenge per Rotterdam no ho canviarà, per bo o per dolent.

Avui ha canviat la previsió meteorlògica sobtadament i hem passat del fred de 5-10º al doble, 15-20º! Encara queden 7 dies i pot tornar a canviar però mentre no plogui o faci vent, jo ja firmo (tot i que si baixa una mica la calor, perfecte, per suposat!).

KMS SETMANA ACTUAL: 66,4
KMS AUMULATS: 192
MITJANA KMS: 64

Aquesta setmana m'han confirmat el número de pitrall 4442 i que surto a la primera onada, que surt a les 10h. Dins d'aquesta onada hi ha 4 calaixos (A, B, C i 1) i jo formo part del darrer. Vaig enviar un mail amb el certificat del temps de bcn per veure si em podia colar al C però em van dir que fes una incidència a la fira. Depenent d'on surtin les llebres de 3h faré o no, doncs continuo amb la idea d'intentar seguir-les!

Encara em falta aprendrem el You'll never walk alone!!

Ah, que m'oblidava, ahir ho posava a twitter, la meva amiga holandesa em va explicar que al km34 hi ha unes macro pantalles on pots enviar videos d'ànims. Quan passem per allà, te'ls posen i em sembla una gran idea. Us imagineu a la nostra marató, allà a la rambleta de l'Arc de Triomf, lo bé que anirien per encarar amb energies renovades la Ronda de Sant Pere?!?!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Abr 2018 22:32 #14 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bona setmana jaume86 !!!

La veritat que això és una passada, al km 34, on ja vas prou sol i tens temps de llegir el teu missatge personalitzat.
De fet, jo em vaig emocionar, i estava segur que va ser el meu germà que em va enviar el missatge... però després ell em va dir no en sabia res. (vull dir amb això que potser si ningú t'escriu res, l'organització et posa un missatge estàndard d'ànims, i està força bé).

Vinga Jaume, només 1 setmana!! You'll never walk alone!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2018 09:41 #15 per OscarBolo75 (Associat/da)
Molts anims jaume86, només 1 setmana!! :muscle: :thumbup:

Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2018 13:43 #16 per jaume86 (Associat/da)
Moltes gràcies Oscar!!

Doncs vinc de llegir el fil de l'any passat que va protagonitzar el Hansi! Deu n'hi do quina preparació més puta vas passar, em sap greu llegir-ho ara i no llavors :( de totes formes el final és feliç, vas acabar la marató amb un bon temps i vareu tenir un bon viatge, més que merescut!

Enguany la sortida no és de davant l'ajuntament com comentaves a la crònica, sinó que l'han avançat 1km cap l'Erasmusbrug i la sortida és a peu de pont, en una sortida que em recorda la de NY o a València (a petita escala). Confio trobar tota aquesta animació que comentes, l'altre dia vaig estar mirant pel youtube els pros al 2016 i hi havia una gentada al carrer!!

Les previsions avui continuen donant calor...

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2018 13:55 #17 per Jorfer (Associat/da)

jaume86 va escriure: Moltes gràcies Oscar!!


Les previsions avui continuen donant calor...


Si a tu això te la repanpinfla. Vinga que ho faràs de conya amb sol fred pluja o vent. Nova MMP segur si o si.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 08:54 #18 per guissona (Associat/da)
No tinc cap dubte que baixaràs de tres hores una altra vegada.

És més, tornaràs a fer MMP.

Bon viatge, bona estada i molt bona marató, Jaume86.

Amunt i crits!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 16:41 #19 per jaume86 (Associat/da)
Moltes gràcies Mario!!

M’acaben d’enviar informació sobre les llebres de 3h. La intenció continua sent intentar seguir-les. Començar per darrera seu i anar-me apropant poc a poc a veure si porten bé el ritme o no, que crec que era el Hansi que deia que alguna llebre no anava massa bé l’any passat.

De totes formes, sembla que farà bon dia, sense massa vent, ni pluja. O sigui que no tinc excuses per almenys intentar-ho de nou :) :)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 21:48 #20 per sandmannn (Associat/da)
jaume86, molta sort a la Marató tot i que cracks com tu no la necessiteu.

Espero que hagis seguit el meu consell medico-podoleg i ho tinguis tot en ordre ja.

Molt bon viatge i millor Marató!!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.