EDP Rock'n'roll Madrid marathon 22/04/2018 09:05

EDP Rock'n'roll Madrid marathon 22/04/2018 09:05

23 Abr 2018 09:48 #241 per Jordi (Associat/da)
Hola B)

moltes gràcies pels seguiment i amunt i crits pels companys retirats :( :cheer:

Jo he de dir que tot i complir amb tots el plannings (l'alfa ja sabia que no podria complir-ho fins al final, però era una ofensa no intentar-ho pel creador del fil, pel grup que hi havia format de 14 persones amb mateix objectiu i per la meva marquitis ;) ), però l'enunciat de la crònica podria ser:
que no vaig còrrer la marató (per allò de que comença en el Km 30) i que vaig salvar el sub3h45 tot i la pèssima estratègia de cursa :whistle: :whistle:

Molt content de veure com la Mona radiava (la vaig trobar cap al Km 7) i la vaig gaudir fins que va arribar la primera baixada; ja sabeu que els àngels i les misses tenen ales i vola :stucktongue :great:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Abr 2018 11:07 #242 per sergio (Associat/da)
Moltíssimes felicitats a tots els que heu estat en la línia de sortida, sé que és un tòpic, però amb el pas dels anys he après que és cert. :smirk:

El placer de correr porque sí.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Abr 2018 12:01 #243 per Mona (Associat/da)
Guissona, en acabar vaig anar a dinar amb la meva tieta, que viu a Madrid i que també va venir a Copenhague, i li vaig comentar... aquest no voldrà tornar a coincidir amb mi... sempre fa massa calor ? però potser a la 3a va la vençuda!
És una putada, i vas aguantar moltíssim, i et vas retirAr quan tocava, xq a partir del 28 el circuit era mortal! Suposo que no hi ha paraules d’ànim, més que recuperar-se bé de la lesió i de ben segur que tornaran les il.lusions.

JRDi69, enhorabona! Em va fer molta ilu veure’t i compartir algun km, però sabia q si no li donava una mica de canya a la baixada, jo no us hagués aguantat el ritme en les pujades.

Haig de dir que avui tinc unes agulleres de les més grans de la meva vida...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Abr 2018 15:39 - 23 Abr 2018 15:40 #244 per Dennis Teuling (Associat/da)
JDRi69, salvar el sub 3h45 també és fer i ser maratonià :punch: :punch:

Amb un perfil dur, i amb massa calor... és d'agrair haver intentat fer el pla alfa, i haver salvat els mobles amb el sub 3h45!

Mona, com ha dit el Sant Jordi, córrer sent miss t'haurà donat ales!! Gran cursa i marca!

Diuen que feminisme = Igualtat, però.... per a tu és gairebé un insult.

Que has guanyat a TOTS els homes Correcat :666: :666: :party: :party: :hocho: :hocho: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Abr 2018 22:58 #245 per Josep58 (Associat/da)
Enhorabona als que heu creuat la línia d'arribada, quan es comença la preparació d'una marató estar a la línia de sortida ja es tot un repte que no sempre es pot fer realitat.

JDRi69, Mona a gaudir de la marató feta

Danistal, Guissona tot i donar-ho tot davant les lesions o adversitats, es assenyat posar el peu a terra durant la marató i pensar que hi ha molt més a perdre que a guanyar. Sé que ara només son paraules, però agreujar lesions o castigar el cos no ens fan més grans com a corredors

No en tinc cap dubte, li dones voltes, et deixa fotut, al menys així ho vaig sentit l'any 2012 quan vaig abandonar a la marató de Castelló, però ens agrada tornar a engrescar-nos amb ous reptes i objectius, i estic convençut que ho fareu

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2018 01:09 - 24 Abr 2018 03:12 #246 per danistal (Associat/da)
Hola gent,

Em prodigo poc des de fa temps pel foro, però que menys que donar-vos a tots les gràcies pels ànims i fer-vos cinc cèntims! :hearteyes:

Jo estic bé, prou bé, de fet els companys que van patir la marató més que jo mereixen que comenci parlant primer d'ells.

guissona, a mi personalment m'ha sabut greu perquè si algú s'ho ha currat i s'ho mereixia has estat tu, hem compartit algun entrenillo (fins que us aguantava! :P) i dono fe... erem molts els que volíem que la liessis ben grossa a Madrid, però el destí ha estat molt, massa cruel. En fi, que no tenim cap dubte que t'aixecaràs més fort. I ja saps, encara tenim una marató plegats pendent! (també et dic que amb el nivell que has agafat, si de cas amb veure'ns a la línia de sortida i a l'arribada per mi ja està bé :joy: )

Mona, l'heroina del dia, alegria doble venint d'un últim mes força complicat, quin tros de marató en un circuit i dia complicadíssims :raised:
Felicita al teu xicot de la meva part que també s'ho va currar!
Per cert, per la propera marató ja he pres nota de la dieta del dia abans "tapeo en la taberna", que li donin a la pasta :joy:

JDRi69, finisher amb un temps més que digne en un dia complicat per la calor, i no parlem ja del circuit... ja veuràs la que t'espera quan facis una més plana, faràs miques i per molt la teva marca

Hommerr73 un plaer parlar amb tu i compartir la prèvia amb la teva experiència en aquest marató. Vas donar una lliçó de saber interpretar la distància i sensacions en un dia difícil, marató molt intel·ligent la teva! :clap:

Camisetas, els veterans d'aquesta marató, bravo pel Carlos i molts ànims al Jesus que crec que no va poder acabar, espero que estigui tot bé, ja explicareu ;)

En el meu cas arribava molt motivat a aquesta marató, he complert un entrenament raonablement digne al meu nivell, però cert que ambs molts alts i baixos, sobre tot més baixos conforme passaven les setmanes que em feien dubtar massa... però al final, confiant en experiències similars on el tapering final acaba posant tot a puesto, i tirant també d'experiència espero q surti una bona cursa.

La realitat és que un cop donat el tret de sortida, els primers quilòmetres Castellana amunt van caure al ritme planificat entre 4'20" 4'25" sense problema, tot i que en arribar a dalt ja vaig tenir un senyal que alguna cosa no anava bé, sensació de fatiga a les cames tot just en acabar la pujada...com pot ser tan aviat?? Als dos quilòmetres següents planers abans de la baixada veig que no vaig fàcil, encaro ja la baixada allunyant pensaments negatius pensant que això passarà i les sensacions ara milloraran, em vaig deixant anar disfrutant una estona, però a la que passem algun tobogan noto fatiga i que no vaig fàcil...no entenc res :(
Passem el km 9 i crec que és a la petita pujada del pont de la Castellana que veig definitivament que no serà el dia, és igual el ritme, cames fatigades i forçat inclús de cardio, decideixo que faré el recorregut de la mitja...però és que als següents dos tobogans abans del km 11 ja vaig disparat de cardio. És igual que el terreny baixi, el meu cos diu que avui res de res i jo tinc molt clar que això a mi no em paga la pena. Decideixo plegar, paro passat el km13 amb sensació inclús d'estar mig desfondat . No entenc res, absolutament res, primera vegada que en un marató em passa això, però és el que hi ha i s'ha d'acceptar :cry:
Diuen que el cos és savi, però en el meu cas s'ha passat de llest i no m'ha deixat competir

I aquí s'acaba la meva curta història al marató de Madrid!
Bé, no del tot perquè avui m'he fotut uns callos a la madrileña que ni te cuento :)

Temps de pensar en nous reptes, i pensar que podem millorar per la propera, algunes coses les tinc clares des de fa temps, altres no tant... i moral ben amunt que com jo sempre dic, no ens guanyem pas la vida amb això!

Un cop més, gràcies amics! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2018 02:02 #247 per Josep80 (Associat/da)
Danistal,
Aplaudeixo la teva actitud davant d'un dia atravessat. L'experiència és un grau, i això et fa prendre decisions intel·ligents.

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2018 09:16 #248 per Jorfer (Associat/da)
Danistal endavant i no passa res, si no s'intenta no sabem com estem i el cor et deia que no era el dia així que la decisió ha sigut la correcte. A tirar cap endavant i la vida contínua.

Amunt i crits (Guissona i Jesús per vosaltres també cracks).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2018 15:47 #249 per sandmannn (Associat/da)
Enhorabona als finishers! Ja teniu una més! I aquesta no és de les fàcils...

danistal i guissona, molts ànims. I avui més que mai AMUNT I CRITS

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2018 18:56 #250 per socanna (Associat/da)
Moltes felicitats a tots !!!!!
Mona Quina Bona Marca. ENHORABONA!!!!
Els que no våreu acabar, a recuperar-se i ja pensar en la propera.

Mai més caminarem sols

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Abr 2018 15:32 - 25 Abr 2018 21:29 #251 per Jordi (Associat/da)
Allà va la crònica de la marató que menys maratonià m’ha fet sentir. He de dir que em sento molt egoista e ingrat, ja que el simple fet d’arribar i d’acabar ja ha d’aportar un no se què que ara mateix “no gaudeixo” tot i haver complert molts dels plans inicials :(
Començo a poder entendre les cròniques de retirades de companys (no parlo d’aquestes de Madrid) a mitja o casi al final de una cursa en les que a la que el ritme previst cau i la competitivitat baixa abandonen, un gest que només concebia en un corredor d’elit i no podia arribar a entendre en un corredor popular, però bé; jo crec que amb lo testarrut que soc, si ja he començat acabo i acabaré a no ser que un problema “greu” em faci prendre la decisió d’abandonar, però anem amb la crònica plena de números i dades que per això portava GPS y cronòmetre, pulsòmetre, gels, gorra,... :P

Recupero el recull de plans als que faré menció ;):
Sensacions:
1- Controlar pulsacions entre 160-165ppm i màxim puntual de 170ppm
2- Ritme de marató en 3h30 per les baixades i en 3h45-4h per les pujades, que traduït seria 4:59 per les baixades i 5:20-5:40 per les pujades
Plans alfabètics:
Pla A - Seguir pautes de sensacions que ens haurien de donar una marató entre 3h30 y 4h
Pla B - Sub 3h45
Pla C - Acabar sense ser un cadàver passejant
Pla D - Acabar i no perdre el tren de tornada a BCN
Plans alfabètics extres d’última hora:
Pla Alfa (α) - Ritme de sub3h30 fins que pugui

Durant la setmana de tapering el que havia de ser una marató “no competitiva” i “fàcil”, fa que entre Dijous i Divendres acabi de decidir optar pel pla alfa (pla suïcida sabent que no estic per poder fer això ni que fos pla com València; sobren quilos, falten cames i no tenim ment ni ganes del patiment requerit; jo crec que estic per 3h35-3h40 en marató plana), però considero que es una ofensa no intentar-ho pel creador del fil i les circumstancies d’última hora, pel grup que hi havia format de unes 14 persones amb mateix objectiu (corro a casa seva i he de fer el que fessin ells :silly:) i per la meva marquitis i competitivitat :P

Dissabte agafo el tren AVE cap a Madrid complint amb l‘horari establert (14:00-17:10), vaig directe a l’apartament que he agafat prop d’Atocha amb l’aplicació Airbnb. Deixo las coses i corrent a la fira a pel dorsal, que tanquen a les 20h i no a les 22h com pensava.
Sense problemes agafo el dorsal i faig una volta. Fira estàndard semblant a Barcelona dins d’un pavelló sense trobar res realment motivant o especial. La paradeta de la marató de Donosti crida la meva atenció, i es que aquest any l’objectiu era competir-hi allà i passejar-me a Madrid, però finalment (per “sort” ja que la preparació estava sent també força complicada) no va poder ser per lesió/molèsties a mitja preparació; així que sense dubtar-ho m’apunto al sorteig (no he acabat una que ja busco una altre :P). Tornem de la fira a l’apartament ja que la Mona m’envia un missatge comentant que millor descansa, que està cansada de caminar. Jo tot i no haver “fet res” també em noto cansat així que millor sopar (porto els tapers ja llestos de BCN), veure el Barça i a dormir.

Diumenge es el gran dia m’aixeco a les 5 i escaig i esmorzo. He quedat a les 8h15 amb els CoRReCaTS per la foto a la “granota de la sort”, però abans amb l’altre grup de forofos (els FFDR) a les 7h30 a un bar a mig camí i després també faran foto a plaça Colón; quin estrès abans de començar per un “antisocial” com jo :P
L’esmorza entre bé i els nervis estan “controlats” em vesteixo amb la roba i els estris preparats a la nit: cinturó amb cinc gels que provaré a la marató, no tinc clar ni en quin moment, allò que no s’ha de fer improvisar i provar coses noves :P; gorra, dos rellotges (GPS amb volta automàtica i cronòmetre amb volta manual cada 5 Kms oficials o aquesta era la intenció :oops:), després de les visites al lavabo i la última hidratació me’n vaig caminant xino-xano a les trobades.
El dia pinta que serà calorós tot i que es veu algun núvol sembla que no serà suficient. Arribo al bar i es com si no fes un llarg any que els hagués vist i m’hagués presentat (Mitja de Madrid del 2 d’Abril del 2017). Una bona rebuda i salutacions amb coneguts i desconeguts; quatre paraules de la victòria del Barça d’ahir i quatre impressions de la barqueta de 3h30 i cap a la foto.
Anant cap allà em separo per fer un últim riu i per anar a la trobada CoRReCaT :party: :party: fem tard ja que era a les 8h i no a les 8h15, però allà i són tots llestos guapos i guapes. Fem les fotos de rigor, quatre paraules i ànims i ens separem. Jo cap a la segona foto, amb lo poc que m’agrada a mi sortir en elles avui faré gran excepció :P
Grup ben nombrós i moltes fotos, bromes, comentaris i rialles, però jo ja estic concentrat e introvertit. Anem als calaixos i poc a poc anem acomiadant integrants i desitjant sort, molt maco ;)
Per fi entren al calaix i sort que una noia de l’organització ens ofereix vaselina amb un gran pot ja que jo no me n’havia en recordat; i es que normalment no pateixo gaire, però a la mitja de Montornès amb la pluja vaig acabar ben escaldat i avui pinta calorada de la bona :(
En el calaix continuo introvertit, mentre es pacten els ritmes de la barqueta: baixades 4:40-4:50 i pujades 5:05-5:10 mitja en 1h41-1h42; comenten que es el que hi ha si vols el sub3h30, la segona mitja no perdona i no es pot doblar.
Tret de sortida i a córrer. La barqueta finalment la formen 14 persones :woohoo: i la veu cantant la porta tot una garantia sub3 :blink: (penso que si es flipa i no compleix els ritmes els deixo amb l’únic inconvenient d’anar sol :sick:)

La pujada inicial està passant fàcil intentant mantenir el conjunt del grup tot i la quantitat de gent que de vegades provoca algun ensurt i canvis de ritmes, però anem sense problemes a ritme pactat. Només em fa la guitza una mica el cinturó que amb tant de gel si canvio la gambada pels canvis de ritmes es despenja i vota de manera molt incòmode :grrr: (m’està tocant allò que no sona de manera literal :silly:)
La volta manual cada 5 Kms, ja comença a trontollar, ja que vaig el cartell i una mica més enllà la catifa, així que el pico a la catifa (entenc que hauran posat la catifa al pas dels 5 Kms) i no al cartell que segurament han aprofitat un arbre proper que no hi era allà. Post cursa veuré que realment en la aplicació era el Km 5,1 i aquests dubtes i voltes manuals serà una continua tònica en la resta de kilòmetres :S
Estic complint pla alfa, que ja d’entrada amb els pactes de barqueta contradeien una mica el punt dos de les sensacions, però també estic passant-me de pulsacions, així que pla de sensacions una mica KO :sick:, però estic excitat i anem bé, la pressió de grup funciona :silly:
5K: 25:46 GPS/25:46,54 Rellotge/25:43 Oficial

Del Km5 al Km10 serà el parcial de 5 Kms més ràpid de tota la marató i es que en el primer avituallament m’agafen l’aigua ja que jo no he tingut oportunitat, he d’estar més atent :whip: :whip: La barqueta va perdent integrants entre la multitud i les parades a pixar d’alguns, però anem fent i reagrupant-nos cadascun al seu ritme :great:
Cap al kilòmetre 7 SORPRESA la Mona corrent elegant i ràpida com sempre, m’apropo e intercanviem impressions i comentaris :great: la barqueta es posa gelosa i piropejen la Mona i m’increpen que ara si que mantinc el ritme i que no tinc dubtes,... arriba petita baixada i la Mona es llença tot mirant enrere per acomiadar-se, celebro que no la tornaré a veuré, va molt bé :great: (ara penso que vaig perdre l’oportunitat de lluitar amb ella i potser allargar el pla alfa fins a un “veritable” mur maratonià, però això no ho sabrem mai...).
En el Km 9 faig el primer gel dels quatre que tinc pensat prendre, primer el de cafeïna, després un de fruites tipus gelatina, més tard un amb aminoàcids i per rematar el desintoxicant que l’hi dic jo (no detallo més per no patrocinar marques ni histories, però si hi ha interès en el còctel experimentat pregunteu i ho poso); en total 4 més un de reserva de fruites tipus gelatina.
No me marcat cap estratègia clara de prendre els gels al kilòmetre X i volia provar les sensacions i conforme arribés l’avituallament adequat anar prenent :whip: :whip: (per això no recordo la resta de gels ni avituallaments com van succeir exactament (pot no ser cert del tot), la idea era alternar aigua amb Powerade en els avituallaments i en el moment que prenia el gel no prendre Powerade i més o menys crec que vaig complir :S
10K: 23:48 GPS/23:53,73 Rellotge/23:58 Oficial -- Temps de cursa oficial: 49:41

Camí del Km15 les sensacions d’excitació i pols alt ja s’han estabilitzat i complim amb el punt número 1 del planning de sensacions, però la barqueta ja ha escalfat motors i jo he tingut una petita davallada de ritme que fa que es distanciïn i no tingui cap intenció de voler fer l’esforç d’atrapar-los, és massa d’hora encara (estem just passat Km 14) i les sensacions no són les d’arribar a la Mitja sense suar, començo a notar la calor tot i avituallar-me i remullar-me la gorra contínuament. Les cames tampoc les noto fresques, així que prudència i al meu ritme (si pla alfa acaba en 3h33 o més no hi ha problema).
En l’avituallament agafo l’aigua, però no estic encertat en agafar el got de Powerade i va al terra i jo no paro i continuo maleint lo destraler que he estat... si no he pres ara caldria gel, però es massa d’hora... tan es aniré improvisant :P
15K: 24:09 GPS/24:13,69 Rellotge/24:13 Oficial -- Temps de cursa oficial: 1:13:54

Camí del Km20 la paranoia de no veure Powerade en l’avituallament anterior continua ressonant al meu cap i l’agafo en aquest tram i per tant no prendré gel, em sona que començaven a haver avituallaments cada 2,5 Kms així que ja el faré més tard encara es d’hora i em noto bé :whip: :whip:
20K: 24:46 GPS/24:53,84 Rellotge/24:54 Oficial -- Temps de cursa oficial: 1:38:48
El pas de mitja es força bo, però un minut més ràpid sembla insuficient pel sub3h30, però sembla OK per un sub3h35 i les sensacions tot i no ser les idònies són prou bones.
Mitja: Temps de cursa oficial: 1:44:09

Camí del Km25 he estat maleint que no arribava l’avituallament i que m’havia de prendre el gel, realment crec que molt de coco més que de veritables sensacions de fatiga o necessitat, però em prenc el segon gel; el cinturó ja comença a assentar-se sense tant de pes, una cosa menys ;)
També he avançat un corredor cec, Edu, que esperonaré pel nom i bon ritme i que després m’avançarà. Primer portava un guia masculí i ara ha canviat per un de femení e intento aguantar-los i anar amb ells durant alguns kilòmetres, però acaben marxant.
25K: 24:24 GPS/24:31,28 Rellotge/24:32 Oficial -- Temps de cursa oficial: 2:03:20

Camí del Km30 valoro que els gels em fan anar amb sensacions de muntanya russa, potser també te a veure les pujades i baixades i la meva ment dispersa en improvisacions, però jo crec que es pels gels i perquè els he hagut d’espaiar i no estic fent una ingesta correcta dels mateixos, m’estic capficant i tot per una estratègia de cursa nul·la, plena de plans, però carregada d’errors i d’improvisacions innecessàries :grrr:
Potser aquí ho més endavant ja començo a veure gent que camina o s'atura, entre ells l’Edu al que esperono quan avanço; se’l veia fresc i zas cop de mall i aturat :sick:
30K: 26:06 GPS/26:08,53 Rellotge/26:08 Oficial -- Temps de cursa oficial: 2:29:28

Camí del Km35 per la casa de campo considero que no es tan mortal com pensava es veu molta gent i som molts els que anem corrent la marató :silly:, però un cop passat el Km 30 els pensaments de ara comença la marató m’han deixat sense reserva, el primer kilòmetre l’he salvat per la inèrcia, però el segon ja comença a decaure dràsticament i camí del tercer tiro de càlculs ràpids (vaig veure en el GPS 2h45) 10K en 60min, sub3h45 assegurat i resta de plans també,... ho signo i activo el mode “supervivència”.
Realment la fatiga no es tal ni les sensacions tampoc, però queda massa i no vull arriscar. Són molts els companys de barqueta que m’animen i m’esperonen i revifen i distreuen al avançar-me (no els menciono ni detallo perquè no llegiran ni entendran això o faré a l’altre fòrum amb un altre crònica), però jo no soc capaç de voler accelerar molt.
En el Km 33 prendré el tercer gel, massa d’hora des de l’últim, però penso que ho em remata o em dona una petita empenta extra per poder enganxar-me a algun company i tinc un extra de tipus gelatina de fruita que puc prendre si cal més tard.
Des del mode “supervivència” són molts els que em passen, s’aturen caminen, els passo i tornen a arrancar i em tornen a passar (entre ells el Edu). Realment desmotivant i creant ràbia pensant que potser hauria d’optar per aquella estratègia “Galloway”, però contradiria el pla C, així que al meu ritme lent, però segur :P
35K: 29:09 GPS/29:01,68 Rellotge/29:01 Oficial -- Temps de cursa oficial: 2:58:29

Camí del Km40 estic en un moment en que tan més si puja o baixa, jo a ritme còmode i sense aturar-me vista endavant i cap ben alt; en algun moment veuré la meta. Aquest serà el parcial de 5 Kms més lent de tota la marató, entenc que pel perfil i per la fatiga acumulada es el que toca, però tindrà una de les coses més meravelloses i emotives. Arribant al Km 39-40 un company forofo amb megàfon animant i aprofitant que el meu ritme es assumible acompanyant i esperonant, fins i tot posa l’himne del Barça amb el mòbil i el megàfon per animar i provoca desmais (un corredor uns metres més endavant va caure suposo que fruit d’una rampa) e “insults” dels voltants (comentaris “no jodas”,...), però comenta que es el que toca per fer que l’amic que ho està passant malament revifi (no recordo haver-ho saludat ni avui ni l’altre any, però ens uneix un fòrum i una passió per córrer que crec no cal explicar, oi família ;)).
En el Km 38 vaig prendre el gel “desintoxicant” que ha de servir per donar aquell plus a la línia de recta per acabar de guanyar la medalla merescuda i fer bona cara a les fotos de meta ;)
40K: 32:52 GPS/32:49,46 Rellotge/32:49 Oficial -- Temps de cursa oficial: 3:31:18

Camí de meta (ja no hi haurà més parcials de 5Kms) això ja s’acaba i veig el crono i una catifa vermella al final de una pujada interminable :sick:. Miró GPS i faig càlculs, no vaig tan sobrat per fer sub3h45. Tot i no esprintar com acostumo a fer (com si m’anés la victòria amb el del costat) si que apreto el cul i gaudeixo una mica de la velocitat i dels braços estesos en forma d’avió i d’uns metres finals complint pràcticament tots els objectius inicials i sense cap contratemps :)
Meta: Temps de cursa oficial: 3:44:40
Medalla al coll, bossa de menjar e hidratació i salutacions ràpides i quatre impressions amb companys de barqueta que em vaig trobant, però sense massa dilació ja que he d’agafar l’AVE i no tinc gaire marge. Corrents a l’apartament trotant entre la multitud amb la medalla al coll i la bossa amb menjar i beguda que vaig cruspint com puc i així elimino pes. M’he de dutxar, escalfar el taper per menjar al tren, acabar de tancar la maleta i arribar a Atocha a temps d’agafar el tren; la marató continua :silly:

Complim amb tot i arribem al tren AVE cap a BCN a les 14h10 i a les 14h20 ja estic assegut i llest per fer el viatge que transcorre complint amb l‘horari establert (14:30-17:21).
En el tren mentre vaig menjant i mig dormint aprofito per valorar la marató feta. La sisena de la meva carrera esportiva i la que, ara mateix, menys m’ha aportat; perquè? Doncs no ho sé i no sé si ho arribaré a saber...
He gaudit de grans moments (com la trobada amb la Mona a mitja carrera), la retrobada amb gent que vaig veure un dia fa un any i que continuen igual i “m’accepten” igual (no faig gaires intervencions a l’altre fòrum, però el tema polític està fent molt mal i no les tenia totes; però si evitem parlar d’aquest temes es oví que no hi ha cap problema :great:), del públic de Madrid en general i de la claca forofa en particular, dels instants previs a la sortida amb un bon grupet amb mateixes intencions i nervis, de 15Kms en companyia d’aquest grup, d’avançaments i avançades d’aquests integrants del grup, de l’himne del Barça als kilòmetres finals,...
Com sempre la marató no cal prendre-se-la a la lleugera i així ho marquen les intervencions del SAMUR www.elmundo.es/madrid/2018/04/22/5adca120e5fdeafd088b45d9.html , però el recorregut i el clima no m’ha semblat dur; a més d’egoista e ingrat, sobrat :P (si fas una marató en 2h10 ferla en 3h10 sense cap motivació ni contratemps no te gaire sentit si has entrenat per poder optar a fer 2h15-2h20, no?), veure els resultats de companys té aquelles alegries (la Mona va aguantar i lluitar com la que més) i penes (companys retirats, alguns de ja previsibles i d’altres inesperats) i jo passen els dies i continuo igual: una més i ara a pensar en la supercompensació per utilitzar les bales no gastades, tot i perdre 3 quilos en aquesta batalla que ja he recuperat i superat ;)

Per últim una comparativa de dades amb la meva millor marató (la cinquena el 20 de Novembre a València en 2016):
- VLC distancia GPS de 42,87
- MDR distancia GPS de 42,62
- VLC guany en alçada 231 m
- MDR guany en alçada 460 m
- VLC pèrdua en alçada 236 m
- MDR pèrdua en alçada 485 m
- VLC alçada mínima -1 m
- MDR alçada mínima 580 m
- VLC alçada màxima 34 m
- MDR alçada màxima 759 m
- VLC ppm Mitjanes / Màximes de 165 / 180
- MDR ppm Mitjanes / Màximes de 162 / 176
- VLC ritme mitjà de 4:52 i temps final de 3:28:23
- MDR ritme mitjà de 5:16 i temps final de 3:44:40

I fins aquí la meva crònica, que m’hagués agradat tingués més detall i suc, però ara mateix no recordo ni ser com detallar; el que sí és que té molts sentiments i dades innecessàries que espero algú entendrà algun dia si és que no els entén ja i me’ls pot aclarir ;), jo no entenc gaire, però potser es la meva metamorfosis primaveral en triatleta o ultrafondista o mal d’alçada, ja veurem :unsure:


Salut!
Jordi

PD: Ahir vaig sortir a rodar 35min amb un petita accelerada acabant i vaig comprovar que tot està OK i en breu estaré llest per més guerres i batalles ;)

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Abr 2018 21:50 #252 per Jorfer (Associat/da)
Deu ni do cronicón que has compartit Jdri69 amb moltes dades i detalls.

Crec que ja comences a ser un maratonià expert i et recuperes millor. Has sabut posar un objectiu assolible i has gaudit de la prova que és del que es tracta.

Felicitats i a per nous reptes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Abr 2018 23:18 #253 per Dennis Teuling (Associat/da)
Molt bona crònica JRDi69 :thumbup: :thumbup:

Sempre s'agraeix una mica de burla d'un mateix :laughing:
Potser hagin sigut els 'tocades de ous' durant 40 kms pels gels, potser la alçada (que tot i no ser cap Everest, sembla que afecta), o potser simplement l'estrés del viatge o ... pura casualitat...

Què gran el company forofo amb l'himne del Barça... en ple centre de Madrid :scream: :scream:

A vegades fas una marató i acabes amb un "ni fu ni fa", però això no vol dir que el Sr. Marquítis & Lluitador no torni d'aquí unes setmanes, per donar-ho tot a la cursa següent.

Potser el primer que hauries de fer és (sempre que no tinguis cap problema ni perill, eh) deixar de controlar les pulsacions i anar segons sensacions (no he dit sense crono, ehh).

Gran cursa i millor crònica!! :party: :party: :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 08:15 - 26 Abr 2018 08:17 #254 per Mona (Associat/da)
JRDi69, bona Marató i ben lluitada! Suposo que el regust és per no haver pogut fer el sub3h30', però tot i que a tu no t'ho semblés, a mi em va semblar una Marató molt dura, bàsicament perquè comença a pujar a partir del km28, quan ja no vas fresc, i alguna pujada té molta tela; i és també en un moment en què ja no hi ha cap ombra on puguis amagar la calor...
Haig de puntualitzar que el fet que arribessis "tard" va ser culpa meva! havíem dit de fer la foto després del guardarroba, però vaig pensar que si deixàvem el telèfon al guardarroba, amb què faríem la foto?! així que et vaig enviar un missatge justament per dir-te que quedàvem a les 8h i no 8:15, i va i m'equivoco, :unsure: i tot i així vas arribar abans!
A la baixada vaig estar dubtant de si seguir amb vosaltres o tirar, anaveu un bon grup ben festiu! però és que si no aprofito les baixades, sé que després les pujades em maten! Jo crec que les ganes de prendre't els gels no era el coco, sinó que deixessin de donar-te copets!
Felicitats!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 12:37 #255 per aurelian (Associat/da)
Ehorabona a tothom. Molts ànims als retirats.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 14:41 #256 per Jordi (Associat/da)
Gràcies companys :kissheart:

Dennis a sensacions sóc un autèntic membre del club gasosa :sick: necessito saber ritme sempre i pulsacions per distanciàs a partir de 10K ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 15:56 #257 per NACHOSBOYS (Associat/da)
Com sempre una bona crònica JRDi69.

A pensar en la propera.

Ens veiem,

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 17:02 #258 per Jordi (Associat/da)
Celebro que els "spoilers" no te l'hagin "espatllat" ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 17:47 #259 per Tiny (Associat/da)
Felicitats a tots el que vau participar en aquesta marató..i molts ànims als que vau plegar !!

Si juntem calor i perfil serà difícil tenir un gran resultat...

JRDi69 Gran crònica i en els teu parcials es posa de manifest el tema del perfil del darrers 15 km. :666:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Abr 2018 20:46 - 27 Abr 2018 11:17 #260 per Jordi (Associat/da)
:laughing: :laughing: en fred està claríssim, però allà ni fred ni calor ni puja ni baixa :silly:

Més dades ;)



Salut!
Jordi

EDITO: No m'ha tocat el sorteig de la marató de Donosti, així que tinc més temps per pensar i decidir ;)

www.zurichmaratondonostia.com/noticias/g...ll-maraton-de-madrid

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.