PARÍS MARATHON 08/04/2018

PARÍS MARATHON 08/04/2018

01 Nov 2017 12:32 #1 per cargol (Associat/da)
Hola companys:
Ja sé que falta molt de temps, però em va arribar una oferta de Sportravel en la que regalaven el pitral i em vaig inscriure (no la tinc a la col.lecció) i es una prova en la que està dificil apuntar-se (50.000 corredors).
Si be porto ja 3 mesos lessionat, espero per aquelles dates estar ja recuperat.
Si algú més s'anima, us deixo el link de la cursa:

www.run4cancer.org/paris-marathon-2018?g...REAAYASAAEgI9uPD_BwE

París ben val una marató
Salut i milles gal.les.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 08:52 #2 per guissona (Associat/da)
cargol

que vagi molt bé per París.

Reparteix salut i milles gal.les, mític.

Bon viatge!

Amunt i crits i esperem crònica de les teves.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 16:35 #3 per jaume86 (Associat/da)
Que vagi mlb!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 17:00 #4 per RugbyMan (Associat/da)
Molta sort Cargol i ja faràs 5 céntims a la tornada

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 21:47 #5 per sandmannn (Associat/da)
cargol Paris vaut bien une messe, o Paris ben val una Marató.

Talla't les ungles dels peus i endavant a per totes!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Abr 2018 22:13 #6 per cargol (Associat/da)
Merci becaup collegues.
Demà ja partim amb SPORTRAVEL, mig costipat i després de mesos parat per lessió, aniré a fer finisher.
Bones sensacions a València a la mitja fa 2 setmanes.
A veure si trovo a Raf@ entre els 55000 participants.
Au revoir.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Abr 2018 15:52 #7 per aurelian (Associat/da)
Molta sort diumenge!

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Abr 2018 20:46 #8 per jcarpa (Visitant)
Molts Ànims i endavant Cargol!!!!

Que gaudeixis la Marató a la ciutat de la llum i d'amor!!!! I desprès ens facis una bona crònica, que fa més de 15 anys que hi vaig anar i no descarto tornar-la a fer algun dia, no se si haurà canviat molt.

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Abr 2018 08:16 #9 per Tiny (Associat/da)
Molta sort i a gaudir! :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2018 17:45 #10 per jcarpa (Visitant)
Cargol!!! Estem pendents de com t'ha anat!!!
Ja ens informaràs quan puguis i ens dius si segueix valent molt la pena aquesta marató.

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2018 22:41 - 11 Abr 2018 22:43 #11 per Raf@ (Visitant)
Hola a tots,

encara que fa un temps que no em possava a escriure, em venia de gust explicar-vos ràpidament la meva 2ona marató.

Com el professionals, vaig arribar el dijous per a aclimatar-me B)
Divendres i dissabte fent turisme i visitant a la familia i diumenge cap als Champs Elysees i falta gent.El meu objecitu era fer 3h30m amb una mitja de 4m58s el km.
Vagi per davant que amb una periostitis tibial, no l'havia pogut preparar com calia.
No obstant, surto a ritme cobrint els primers km's a 4m53s. Vaig regulant i passant els km's, passant per la plaça Concorde, ajuntament, Louvre i arribant al Bois de Vincennes. Un parc enorme on correm més de 4 km's.
Enfilem la mitja marató a la plaça de la Bastille i vaig 40s sota el temps previst. Ens saludem entre la gent catalana, animant-nos, i al km 27 la marató em comença a posar al meu lloc :whip:
D'aqui al km 42 patint com un porc, rodant a una mitjana de 6m - 6m30s per acabar en 3h46m26s
Sent sincer no portava la preparació adequada, i comprovant que vals lo que entrenes.



Salutacions

43'36''    10 Km del Prat 2015
1h37'59" Mitja del Prat 2015
3h39'48" Marató de Barcelona 2015
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Abr 2018 22:00 #12 per cargol (Associat/da)
42 MARATÓ DE PARIS

Pels voltants de Nadal em vaig inscriure a través de SPORTRAVEL ja que durant uns díes el dorsal era gratuit. La veritat es que sempre vaig per lliure, però l'oferta pagava la pena, a més entraven els vols, els trasllats i un bon hotel.

Divendres 6: Surto amb la Su des de l'aeroport de Barcelona al migdía, on ens trovem amb el guía i la resta de gent, sobre uns 20, la majoría catalans, però també hi ha algún valencià, mallorquí, etc.
Arribaba a París i en autocar anem a l'hotel Renaissance que està a la zona de la Defènse, just sota del gran arc. Aquest zona va neixer als anys 60 on es va crear un barri de negocis i està ple de gratacels.
Agafem la “chambre” i després anem a cercar el “metropolitain” que tenim molt aprop i en poques parades ens plantem al centre de la ciutat.
Lutecia en temps dels romans, ara es una gran urbe amb 2,5 milions d'habitants i 12 milions amb l'àrea urbana. Té 20 districtes i està atravesada durant 13 kms pel riu Sena sobre el que hi han 37 ponts.
Es la ciutat més visitada del mon amb 29 milions de turistes a l'any i molts d'aquestos estàn aquí aquest cap de setmana.

Visitem la catedral de Notre- Dame, situada en dins de l'illa de la Cité, en la que també està el Km 0 de les carreteres de França. Es una joia de l'art gòtic i destaquen el rosetón de l'entrada i les gàrgoles de les torres, entre les que es movía Quasimodo.
Pasejem a la vorera del Sena, que està plen de “bouquinistes”, casetes verdes de llibres, revistes, posters, postals, etc. i veiem il.luminada de lluny, la torre Eiffel, simbol de la ciutat.

Dissabte 7: Ens porten en bus a la Fira del corredor (Le Salon du Running) que està a la Porte de Versailles. Allí entreguem el certificat metge i recollim el dorsal amb xip incorporat, també ens donen una petita motxilla per a correr amb varis productes a l'interior. La fira es de les més grans i diverses que he vist mai, molts estands de marques, maratons, demostracions, etc. Hem vaig provar unes noves sabatilles estratosfèriques amb motllos de la marca Enko.
El patrocinador principal es la Cía. Elécrica SCHNEIDER que s'ha proposat que sigui una marató “verda”, per aixó ne més hi han cotxes eléctrics BMW i tenen molta cura dels residus, involucrant-se en la separació i reciclatge de restes orgániques, plàstics i roba.

Si be a la fira podies dinar a la pasta-party per 8€, després de 2 hores marxem cap al centre i passem per la plaça de la Concordia on començen els Camps Elisis, al costat del Museu del Louvre i jardins de Les Tulleríes. Al centre un obelisc egipci de Luxor i als costats 2 fonts que representen els mars i els rius, també hi ha una gran nòria.
Aquí podem veure pintat sobre les llambordes la “ligne vert” amb que està marcat tot el circuit de la cursa.
Per la ciutat no es veu cap cartell que anuncii la marató, si en canvi de la triathlon que s'ha de fer el 1 de juliol (¿?). El que si veiem es molta seguretat, patrulles de policies i militars armats per moltes zones.
Després de dinar anem a veure l'Opera, la Madeleine, el barri llatí amb el boulevar Saint Germain-des-Prés i pujem a la basícica del Sacré-Coeur que està a dalt de Montmartre, després de pujar 300 escales (reservant-me per demà). També hi ha un funicular. La vista val la pena. De baixada pasem pel barri de Pigalle o del vici on hi ha el famós Moulin Rouge.

Diumenge 8:
Si be el temps dels darrers díes no ha sigut molt bo, aquesta nit ha plogut, però sembla per la matinada que avui el cel estarà tapat.
Amb 3 parades de metro ens plantem a la zona de l'Arc de Triomf, anem a la zona de guardarropía i cada vegada hi ha més gent, fins 55.000 inscrits. Llavors caminant ens dirigim a la zona de sortida als Champs-Élysées, al costat de l'Arc de Triomf, que va fer constgruir Napoleó per honrar als seus exèrcits.
La sortida es escalonada, comença l'èlit dones a les 8,10 i els homes a les 8,25.
Jo soc al calaix de 3,45, on entro sense haver pogut escalfar gens ni fer estiraments i trovo entre la massa a un Correcat, ens saludem. Estem just devant del cabaret Lido i surtint a les 9 en punt amb el so de fons del desgastat “Carros de foc” de Vangelis. Tant devant com darrera miler i milers de corredors. La festa ha començat i el temps aguanta amb 14º.
Al final de la gran avinguda passem per la plaça de la Concordia i enfilem una llarga recta en la que hi ha el Louvre i l'Ajuntament (Hôtel de Ville) fins el Km. 5 en que arrivem a la plaça de la Bastilla.
Molta gent al carrer i grups d'animació.
De moment vaig be i al km. 7 puc sentir la campaneta de la Su a la que puc veure i donar-li un petó.
Ens dirigim cap a les afores, fins que al km. 9 entrem als Bois de Vincennes, una gran zona verda amb parcs, hipodrom, llacs, castell, zoo, etc. i que no abandonem fins al km. 19, la veritat es que es fa una mica avorrit.
Ja som a la mitja que passo a 1h 54' i torno a veure a la Su.
Km. 24 ja en el centre passem al costat de Notre-Dame i el Musée d'Orsay. A partir d'ara i fins al km. 32 anem paral.lels al riu, corrent per la part baixa a la seva vora, passant per varis tunels, entre ells un de qüasi 2 km. i que es fa llarg, si be intenten animar-vos com si fos “el tren de la bruixa”, amb música de por i llums, també passem pel tunel de l'Alma, on va morir Lady Di.
Encara que el recorregut es molt pla, el tenir que baixar i pujar els tunels, es fa “très fatigué” i més quan l'home del mall ja m'ha vingut a veure al km. 26 (s'ha adelantat 4 kms).
Feia un any que no corría cap marató per lessió i ja no m'enrecordadava del que vol dir propiament la paraula
M A R A T Ó. Ho assumeixo i em mentalitzo que tocarà patir per arribar al final. A més a més ha surtit el sol i la temperatura ha pujat a 22º, el que encara dificulta més la cursa.
Vaig dosificant-me i caminant estones, sobre tot a l'arrivar als avituallaments, en els que es trova a faltar beguda isotònica. Gaudeixo dels grups d'animació que hi ha a cada km. i que son del més divers, sobre tot batukades, però també grups de rock, cheer-leaders, bandes militars, big bands i inclús un grup africà massai.
Cada 5 kms. hi ha cubells amb aigua, però sense esponges, potser me la tenía que haver portat de casa.
En un avituallament ens donen gominoles, moltes de les quals acaven per terra. A pesar de les bones intencions de l'organització en vers a reciclar, els avituallaments son un perill, ja que el terra està ple d'ampolles d'aigua, gels buits i restes de taronges i plàtans.
Durant els kms. 28 i 29 podem divisar a la nostra esquerra, a l'altra cantó del riu, la majestuosa imatge de la torre Eiffel.
Al km. 30 trovem un arc que representa el temut mur.
Km. 33 deixem el centre i ens internem al Bois de Bologne, parc per on discurrirà la cursa fins qüasi el final, fent-me un fart de caminar.
Així com en altres curses començes a “recollir cadàvers” en els darrers 5 kms., aquí des de el 25 que hi ha molta gent que es rendeix i camina per poder finalitzar.
Els darrers kms., es fant molt llargs, i puc veure a la Su 2 cops més. Vaig avançant gent i arriva la meta amb l'imatge de l'arc de TRIOMF al fons i una gran catifa verda. He acabat amb un temps de 4h 26', content perque la lessió m'ha respectat, però sempre aprens. El día avans no s'han de pujar tantes escales i s'ha d'escalfar i estirar abans de surtir.
Recollida ordenada de medalla, samarreta de finisher, xubasquero i guardarroba. A la zona d'arribada, aigua i fruita. Vaig cap al metro per tornar a l'hotel a dutxar-me.
Recàrrega d'hidrats i a la tarda passejada tranquila a peu i en Bateux-Mouches (embarcacions que recorren el riu), on podem contemplar alguns dels ponts més macos i momuments des de l'aigua.
Al tard a sopar i a dormir.
A l'endema fem les darreres compres sota una intensa pluja (ara ja pot diluviar) i dinem a un centre comercial al costat de l'hotel, cap al'aeroport i a Barcelona.

Un intens cap de setmana en el que pots gaudir d'una ciutat esplèndida.
París ben val una marató.

Algunes dades d'interés:
Guanyador masculí: Paul LONYANGATA (Kenia) 2h 06' 25''
Guayadora femenina: Betsi SAINA (Kenia) 2h 22'56''
43.537 van pendre la sortida
42.093 arribats
945 sub 3h
26% de dones
32% d'estrangers de 115 paisos
36% de debutants

Us deixo unes quantes fotos.

photos.app.goo.gl/GkQsu3BvU7iuFfLM2

Salut i milles.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Abr 2018 11:25 #13 per guissona (Associat/da)
Enhorabona cargol.

Una altra més a la saca i van...

Me n'alegro molt que la lesió et respectés i que t'hagis pogut tornar a sentir maratonià.

M'has fet reviure les meves dues maratons a París. A mi tant a la del 2009 com a la del 2015 se'm van fondre els ploms només entrar al riu i als túnels.

Amunt i crits i a per la propera.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2018 22:42 #14 per Dennis Teuling (Associat/da)
Amb molt retard...

Moltes felicitats per la marató !!!
Tots dos sense estar en la millor forma, però heu acabat bé, que ja és tot una victòria, rafa i Abel-cargol.

Cargol, quina crònica mes currada. Sembles guia de París.
Dona ganes de córrer-la l'any vinent!

Enhorabona a tots dos:party: :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.