Marató de Tarragona - 27.01.2019

Marató de Tarragona - 27.01.2019

31 Gen 2019 17:25 - 31 Gen 2019 20:46 #101 per JRDi69 (Associat/da)
Gràcies sandmannn :cheer:

fandes va escriure: El fàcil hagués estat quedar-se descansant a meta, però sense lesió més val el que es coneix que el que es desisteix!

Que dir de l'artista/poeta gràcies i enhorabona :woohoo:

Gràcies Josep80 ;)

Felicitats Luigi, tu ets especial segur ;) i crec que no tinc el plaer de conèixer-te :grrr:

Spoiler de la meva cursa amb les dades del GPS :stucktongue (podrem dir que vam fer gasosa :? :whistle: :whistle: )
KmTempsRitmeComentariMés Comentaris
525:105:02segons perduts petit kaos sortidaa ritme sub3h30
1025:065:01anem recuperanta ritme sub3h30
1524:364:55ja hi soma ritme sub3h30
2025:055:01res greu, perdem contacte amb el grupa ritme sub3h30
2526:185:16això està pujant molt ràpidmama por
3031:066:13gaudirem com millor podemperò no caminarem
3536:577:23sembla que anar més lent no té límitperò no caminaré
4035:437:09el sub4 encara es possiblemés si considero que serà curta
META10:034:352195m :? jaja :silly: realment seria més aproximat 5:55 corresponents a 1700mdirem que l'hi falten 500m; i ni així salves el sub4, has espavilat massa tard i t'has trobat vent i pujadeta

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h34 08 Mitja - 42:49 10km - 20:19 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Gen 2019 18:05 #102 per fandes (Associat/da)
Felicitats Luigi! Trobo que malgrat la desgana que t'ha generat la marató el desgranat que n'has fet és d'allò més interessant... Felicitats perquè malgrat trobar-te amb una de les teves manies no has defallit i has assolit una marató més!

Serà el vent de Tarragona que no ens cau bé Dennis :laughing: . Sí, a mí és el que em deixa més satisfet de tot plegat! Dilluns rodava bé i dimarts va sortir un 10x1000 molt bo, així que el cos s'ho pren com un entrenament que és el que tocava.

Tornarem a Tarraco, això segur!

31 Gen 2019 23:21 #103 per MarcMV (Visitant)
Bona nit, tot i que no escric gaire sovint pel fòrum, sí que us vaig llegint les cròniques de les curses a les que participo, darrerament molt poquetes...

Aquest diumenge també vaig participar a la Marató de Tarragona, amb un objectiu inicial d'atacar un sub3:20 per millorar la meva marca personal però, com la resta de companys han apuntat, el vendaval que va fer va tirar per terra el meu objectiu, quedant-me a 3:26 :-(, però bé, per sort hi ha Barcelona i Empúries a continuació per tornar a provar-ho, jejeje.

Mai havia participat en aquesta marató, el recorregut per la ciutat em va semblar atractiu tot i el puja-baixa, i la part del Serrallo molt maca, ara bé, el tros de la N-340... entre la pujadeta direcció anella olímpica i el vent en contra... per oblidar-la. L'espigó també oferia unes bones vistes a la ciutat, però el cartell a l'entrada anunciant el vent de 50km/h va fer que l'experiència d'arribar al final resultés una mica dura... i si no t'agrada el caldo, dues tasses d'espigó! (perdó, dues voltes al mateix circuit).

Pel que fa a distància, jo portava el GPS del mòbil que em va marcar 42,34km i del Polar 42,35km, per tant, lleugerament per sobre, però sí que alguns kms no estàven gaire ben ubicats, i d'altres que el vent simplement havia tombat :S

Com algun company ha comentat, al no ser una prova massificada, també vaig aparcar quasi a la línia de meta, també vaig trobar WC's a 10 minuts d'iniciar la cursa, etc. això ho valoro, per contra, una marató solitària (tipus empúries) quan les altres distàncies et van abandonant, cosa que també prefereixo envers d'anar a cops de colze a la marató de barcelona.

Fins la propera!

01 febrer 2019 08:45 #104 per fandes (Associat/da)
Super cursa MarcMV, amb les condicions que ens vam trobar, felicitats!

01 febrer 2019 09:09 - 01 febrer 2019 09:10 #105 per JRDi69 (Associat/da)
Felicitats MarcMV, un molt bon resultat amb les condicions i suposo que vas anar gairabe sol la major part :muscle: o vas anar amb els 3h15 i et vas anar despenjant? :sick:

De totes totes a BCN o petas, Empúries pots torna a lluitar, però assumint que pots trobar un TGNv2 :stucktongue

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h34 08 Mitja - 42:49 10km - 20:19 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

01 febrer 2019 18:14 #106 per pinelli (Associat/da)
Felicitats a tots .. i gràcies per les cròniques .. condicions molt difícils ..

03 febrer 2019 21:19 #107 per MarcMV (Visitant)
JRDi69, vaig sortir a ritme de 3:20, així que no em vaig plantejar anar amb la llebre de sub3:15 doncs era conscient de que no podria mantenir el ritme.

Empúries l'he fet 3 anys, sí sí, la climatologia és d'allò més diversa, l'any passat amb la pluja va ser entretinguda :-)

03 febrer 2019 21:21 #108 per MarcMV (Visitant)
Gràcis fandes! Ja està bé trobar-se condicions adverses, també és la gràcia d'aquestes proves :-)

27 Mar 2019 16:30 #109 per JRDi69 (Associat/da)
Reflotem això una mica, no :stucktongue

MarcMV he vist que després del 3h26 de Tarragona vas consolidar el 3h20 a BCN, però aquests 33s de més van suposar MMP o encara cal esperar i assolir el sub3h20 en altres indrets?

Una mica tard, però aquí la meva crònica i reflexions que pel pas del temps i la meva mala memòria no recordo ni ser detallar més ho sento :oops:

Després de fer la meva sisena marató a Madrid i de no assaborí l’esperit maratonià de la prova em vaig replantejar la meva metamorfosis primaveral en triatleta i/o en el meu futur ultrafondista, quan acabi la meva marquitis crec que el meu camí atlètic anirà per aquí, espero que encara quedi molt i sigui ja molt vell, però amb cap, cos i circumstancies que puguin permetre-m’ho.
Vaig decidir avançar el meu debut en una marató de muntanya, però les casualitats em van fer disputar un triatló el cap de setmana anterior (quedat en duatló per l’estat del mar) i aquest fet i el ritme ràpid inicial va passar factura i em va fer patir des del Km 14 en el meu debut en una marató de muntanya.
En resum que seguia amb la meva incertesa respecte la marató i l’ultrafondisme no em va atrapar, però un sorteig va voler que no ho deixés córrer. Així que amb el “premi” (la despesa econòmica fa replantejar-se si realment es un premi o no) de poder disputar la meva primera major i poder sortir d’Espanya vaig decidir que havia de recuperar l’esperit maratonià, Berlín m’espera i no vull “defraudar”.
No m’agrada repetir maratons i Tarragona pels problemes en quadrar la distancia era una que no em motivava gaire fer, però al ser tan propera i catalana em van motivar a donar-li suport i disputar-la.
L’objectiu doncs era consolidar el sub3h30, si pot ser amb MMP, però que sigui per molt ja que si manquen metres vull saber del cert que es MMP sí o sí i el més important no perdre esperit competitiu en la distancia, provar coses noves (pla més curt i nous aliments en cursa) i tornar a recuperar el meu jo maratonià.
El nou test d’alimentació que comentava consistiria en prendre uns sobres de carbohidrats d’absorció lenta. El primer ja l’he pres dissolt en agua 45 minuts abans de començar i després aniré repetint la ingesta cada 90 minuts de cursa, motiu pel qual porto dos bidons amb els “batuts”. Un bidó es còmode i ergonòmic (te un velcro i s’aguanta sense adonar-te’n), però l’altre es una simple ampolla d'un isotònic famós per la seva amplada de boca i serà el que consumiré primer per desfermen de l’ampolla. També portaré i consumiré càpsules de sals i per si de cas portaré un gel dels que feia servir anteriorment.

L’inici del dia no feia preveure el que ens trobaríem un cop avances la prova, jo tenia clara l’estratègia d’aguantar amb les llebres de 3h30 tot el que pogués i en la sortida ja vaig anar a parlar amb elles “a ritme regulant i adaptant a circumstancies”, perfecte :party: :party:
La sortida amb tot el conjunt de proves és una mica caos, però res massa greu tot i que he anat a petar al davant de les llebres. Ho posaré fàcil perquè m’atrapin que no vull anar sol la marató ni a ritmes que no em corresponen, tot i que em sortit lents per l’acumulació de gent (en les dades de ritme i kilòmetres aniré posant el que marcava el meu GPS ;) ).

5K: arribem en 25:10 el que suposa un ritme mitja de 5:02 i només una petita pèrdua de ritme degut a la sortida ja comentada.

10K: ja hi som al kilòmetre deu i arribem amb un parcial de 5K de 25:06 el que suposa un ritme mitja de 5:01 i que a poc a poc significa que anem recuperant ritme, que portem de cursa 50:16 i que les sensacions son bones.

Anem bé i el grup es collonut, el capità amb banderola i llebre oficial es un tal Raúl, que de moment m'està agradant, però uns metres davant (1-2) i controlant molt també tenim en José i clarament veig que he d'anar amb ell per anar més relaxat fora del grup.
En José s'interessa pels meus “batuts” i li comento el que suposarà el meu test de nutrició en marató. Ell no ho veu clar, si s'ho pren creu que hauria d'anar al lavabo immediatament i jo l'únic inconvenient que hi veig es que ja m'està fent nosa arrossegar dos ampolles i no tenir les mans lliures, pel futur hauré de buscar alternatives o ser sub3h :silly:

15K: ja hi som al kilòmetre quinze i arribem amb un parcial de 5K de 24:36 el que suposa un ritme mitja de 4:55 i que ja estem a ritme creuer de sub3h30. Portem de cursa 1:14:52 i les sensacions continuen sent bones. L'aire a l'espigó de cara l'hem salvat o el salvarem perfectament gràcies al grup.

La barqueta es compacte, hi ha la tensió extra del grup pels petits tocs de peu, colces, caiguda d'un corredor, però anem bé. La idea de la barqueta es que la primera mitja portarà la banderola en Raúl i la segona faran el canvi amb en José (ara entenc perquè anava tan bé amb ell :great: ).

20K: arribant a la mitja ja he patit una petita pèrdua de contacte amb el grup :sick: , però no sembla res greu. Arribo amb un parcial de 5K de 25:05 el que suposa un ritme mitja de 5:01 i que clarament relata que potser ja no puc mantenir el ritme creuer de sub3h30 que ha imposat el grup :whip: :whip: . Portem de cursa 1:39:57 i les sensacions continuen sent bones, però ja he començat a prendrem el meu primer batut quan portava 1:30 de cursa, encara no l’he acabat i estic perdent contacte amb el grup :sick:

Mitja: Completem la primera volta en temps pel sub3h30, portem de cursa 1:44:37, però el ritme va caient i definitivament he perdut contacte amb el grup. La segona volta serà dura, però cal assumir el que em vingut a fer (una marató) i seguir endavant, el no mantenir el ritme i anar sol no són motius pels quals cregui que he de plegar :muscle:

25K: al kilòmetre vint-i-cinc arribem amb un parcial de 5K de 26:18 el que suposa un ritme mitja de 5:16 i que vol dir que estem perdent massa ràpid el ritme de creuer de sub3h30 i que portem de cursa 2:06:15 i les sensacions ja no són tan bones. Només de pensar en l'aire a l'espigó de cara sense grup ja tremolo, per sort ja me desempallegat del bidó extra (més de 15min per pondre-me'l i això que volia anar ràpid perquè feia nosa) i ja puc anar més descarregat i descansat/relaxat.

30K: al kilòmetre trenta arribem amb un parcial de 5K de 31:06 el que suposa un ritme mitja de 6:13 i que vol dir que estem completament fora de cursa, les sensacions son una merda :sick: , portem 2:37:21 i no sabem el que queda ja que sembla que anar lent no té límit :silly: . Només em queda el “mantra” de gaudir com millor podem, les salutacions amb el s companys de batalla serà la millor energia i la gran lluita mental serà no caminar.

35K: al kilòmetre trenta-cinc arribem amb un parcial de 5K de 36:57 el que suposa un ritme mitja de 7:23 i que vol dir que portem de cursa 3:14:18 i com era d'esperar tot i no caminar el ritme va caient :scream: . Sembla mentida com pot arribar a ser de gran la “pajara” :wonder:

40K: al kilòmetre quaranta arribem amb un parcial de 5K de 35:43 el que suposa un ritme mitja de 7:09 i que vol dir que portem de cursa 3:50:01 i que estem accelerant :laughing: . El fet d'anar sent engolit per les baquetes i diferents companys fa que sentí l'alè del grup del sub4h i que vulgui salvar ni que sigui un sub4h, però a 3Kms de meta (vaig començar a accelerar en el 39) potser no serà suficient amb les forces que queden i el tram desfavorable que no acompanya; l'únic que em salvaria seria que fos realment curta :666:

META: per fi, amb un parcial de 2195m de 10:03 el que suposa un ritme mitja de 4:35 :laughing: :laughing: , tornem a fer cas al meu GPS ;) i posem els números en ordre: aquests 10:03 corresponen a 1700m el que suposa un ritme mitja de 5:55 que vol dir un temps final de cursa 4:00:04; oficialment 4:00:05 i ni sub4h ni cap i cua ni res de res i com era d’esperar curta :grrr: :grrr: tot i lo llarga que se m'ha fet :joy:

De la marató, tot i el temps de maduració que ha passat i que crec que ja està païda, “només” crec m'enduc la que va ser la meva llebre en les properes curses per terres tarragonines, en José; on vam compartir Cambrils sub1h35 i MMP en la distancia (també curta :grrr: :grrr: ) i Salou sub1h40 com entreno amb dorsal i per casualitats més que inversemblants també me'l trobaria en l'arribada de la marató de Barcelona :woohoo:
Sorprenent com es pot “gaudir” d'un estat de “pajara” massa gran per pair-ho en cursa, però que no m'ha obligat a caminar i em va permetre “gaudir” de petits detalls (salutació amb en Dennis :hearteyes:, ànims de llebre de 3h45 en ser avançat, ànims d'altres corredors en ser avançat, voluntaris d'avituallaments,... :clap: :clap: :raised: ). El test d'alimentació no puc dit que sigui concloent, el test de preparació curta queda tergiversat pel vent i situació de cursa i els diferents estats/“murs” podríem dir que els vaig anar trobant sense massa “respecte” quan vam passar dels 4:55 als 5:10 del 21K al 24K (primer petit mur) o dels 5:10 vam passar als 5:30 i pujant del 24K al 28K hauríem de dir que vaig topar amb el segon gran mur i ja després si que vaig topar definitivament amb el vent i el tercer e infranquejable tercer mur que no em va deixar respirar fins els 39K on la sang de no ser sub4h va aflorar, però malauradament no va guanyar :sob:

Les condicions que vam trobar i la “poca preparació” (8 setmanes d'específic amb 500 Kms i uns 60 Kms setmanals es clarament insuficient per mi) van fer que tornes a no trobar el meu jo maratonià, però es que considerar que és un dia més de cap que de potes, de sortir molt conservador i completar-la lo millor possible no entra dins dels meus plannings; contradiu la meva marquitis i només pot ser i és compensada per la meva tossuderia en acabar el que he començat o m'he plantejat fer ;)
L'esperit competitiu de la distancia també va quedar només relegat a la primera mitja i els últims 3 Kms intentant baixar de 4h :sob:

Continuant en aquesta recerca em decidit intentar anar a buscar-ho a Empúries :party: :party: (amb mateix planning específic de 8 setmanes que a Tarragona, però complint una mica més i millor ;) ) i si ho aconseguim arribaré al meu vuitè aniversari com a corredor (18/08/2019) amb vuit maratons fetes, però no ens avancem i d'aquí cinc setmanes i pocs dies ja us explicaré si l'he trobat o caldrà fer tota la feina a Berlín :sick:

Salut!
Jordi

* MMP *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

27 Mar 2019 23:10 #110 per Dennis Teuling (Associat/da)
JRDi69, en comparació amb (el retard de) la crònica... la teva cursa va ser rapidísima.

Just 2 mesos per fer la crònica :laughing: :laughing:
Però ha valgut la pena esperar! Molt bona crònica.

Com pots anar a 7'23"/km (8 kms/hora) sense caminar!!
A Cornellà, entrenant, les nenes fan marxa a 5'30-6'00/km :whistle: :whistle:

Segueixo dient que aquí has omès lo més important!!
Sí que estaves en plena forma a només 2 setmanes de la marató.. el problema és que vas arribar passat de voltes, després de la tri(du)atló i la marató de muntanya (a molt bon ritme).

Amb aquest 'bagaje' tens més que de sobre amb les 8 setmanes per fer una bonísima marca a Empúries!!

A propòsit, quina putada de córrer 3/4 de marató amb les ampolles a la mà. Per això et poses un SLAB de Salomón i et farà menys nosa.... t'anirà bé per el teu futur de UltraRunner també :laughing: :laughing:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '16  - 3:03:21

28 Mar 2019 17:34 #111 per JRDi69 (Associat/da)
Gràcies :oops:
La crònica de la marató de muntanya he vist que no la vaig fer :whip: :whip: i no la faré, ha passat massa temps :(

Podríem posar l'excusa de que el vent i el perfil era insuperable, però realment quan els ritmes són aquests realment replanteges còrrer o caminar com en les curses de muntanya quan pujant corrent veus que molt probablement caminant aniries millor, més descansat e igual de ràpid :wonder:
Sóc com sóc i a les de muntanya tracto de còrrer fins que no puc :stucktongue

Cert he anat molt enrrere en el temps i també calia destacar la Cinc Cims i una milla el cap de setmana abans ;)

Això espero i suposo ens veurem :party: :party:

De moment viuré el present, tot i que potser et podria fer cas, però no ho faré :stucktongue

Salut!
Jordi

* MMP *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

28 Mar 2019 22:13 #112 per Dennis Teuling (Associat/da)

JRDi69 va escriure: Gràcies :oops:
La crònica de la marató de muntanya he vist que no la vaig fer :whip: :whip: i no la faré, ha passat massa temps :(

:laughing: :laughing: :laughing:

És cert... tu mai faries una crònica passades tantes setmanes...

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '16  - 3:03:21

06 Mai 2019 09:58 #113 per MarcMV (Visitant)
Sí, JRDi69, a Barcelona va anar millor la cosa i vaig estar una mica per sobre de 3:20, content per la meva MMP, però amb l'espina clavada de no haver baixant d'aquest llindar de temps. Ahir a Empúries no vaig tenir la oportunitat d'intentar-ho de nou, però crec que tampoc ho hagués aconseguit, doncs entre el vent i el recorregut... Haurem de planificar un parell de maratons més pel segon semestre de l'any. Gràcies!