27 edizione Maratona di Roma (27/03/2022)

27 edizione Maratona di Roma (27/03/2022)

01 Des 2021 11:54 #1 per kilometer (Associat/da)
Ha arribat el dia. Molts sabeu que aquest any ha esta molt difícil per mi. Va haver un moment en que no podía ni caminar de dolor i dubtava, no ja si podría córrer de nou, sino fer vida normal, jugar amb els meus fills, sense dolor, sense limitacions. Amb temps, amb esforç, amb sacrifici, amb dolor, amb dubtes i no sense entrebancs, poc a poc he anat sortint d’aquell malson. A hores d’ara em sento fort I en condicions de donar una passa mes per afrontar un nou repte, un bou ball. Haurem de treballar de valent, afrontar de nou el fred, la soledat, la nit, totes aquelles coses que no per conegudes, resulten sencilles. Pero ara sento que puc tornar a intentar-ho de nou. Després d’un mes força competitiu i posar el meu cos en diferents escenaris, he percebut, que tot i que encara queda treball per endevant i forma per agafar, el meu cos ha respost bé i amb suficiencia als esforços sol·licitats i és per aixó que em sento licitat per inciar aquest nou projecte.

Mirant el títol del fil, queda clar on será. Per que aquí ¿. Doncs per que a part de ser un gran amant de la história clàssica i de Roma (tot i ser de ciències), em resulta un circuit atractiu, amb molta história. I a més que millor lloc que la sorra del Colisseu per a un gladiador com jo.
Deien en aquella fantástica sèrie “Spartacus”… (Un hombre debe abrazar su destino o ser destruido por él). Doncs jo ja l’he abraçat, toca combatre de nou i estaré llest per a fer-ho novament. Y si los dioses no quieren favorecerme, allá ellos, no pienso dejar que mi sangre sea derramada

Durant aquest temps, mentre guanyava en confiança, anava madurant la idea d’afrontar aquesta marató i poc a poc hem anat treballant en secret per ella, peró a hores d’ara ja puc dir que ja he fet la inscripció, cosa que no ha estat fácil, ja tinc allotjament, al costat del Coliseu, ja tinc el pla preparat i tot en marxa, per començar dilluns dia 6 amb ganes. I dèia que no ha estat fàcil, per si algú hi vol ser, per que s’ha de fer un certificat mèdic i valorar-ho a una plataforma online, i fer-te una llicència per correr a Itàlia (runcard) o bé crec entendre, estar federat. En fi que no ha estat fàli peró ja estem dintre.

Toca ara treball, treball i més treball…Peró després de tot el que hem passat tinc clar que…
…Oh, won’t wave my white flag, no
This time I won’t let go
I’d rather die
Than give up the fight, give up the fight
Give up the fight, give up the fight
Won’t wave my white flag, no
Oh, I won’t go down slow
I’d rather die
Than give up the fight, give up the fight
Give up the fight, give up the fight …



Una motivant cançó que em va ajudar a no render-me I continuar bregant…I recordant-me qui soc:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Des 2021 11:56 #2 per kilometer (Associat/da)
Run Rome The Marathon 2022: emozione continua


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Des 2021 11:57 #3 per kilometer (Associat/da)
El circuit:


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Des 2021 16:17 #4 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vinga Kilo!
Estarem pendents de tu. I ens alegrem de que tornis a estar animat??

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Des 2021 09:39 #5 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies Dennis Teuling:kissheart: . La veritat és que atenia que entrar amb ganes a aquesta nova aventura, o no seria jo, i a més estaria perdent la batalla ja des de bon principi.

Doncs com qui no vol la cosa ja hem empalmat 6 dies seguits i m'estic trobant força bé. Una mica de molèsties musculars própies de la càrrega i de l'aclimatació a la rutina i la dinàmica maratoniana, peró quan ens posem en modo faena, estic molt concentrat i centrat en el que vull fer i les coses estan anant prou bé, tant que estem anant una mica per sobre del que tocaria, peró ens aserenarem i anirem controlant. Ha caigut ja un 8 x 1000, i un controlat fregant el 4/ km de 8 km, i avuí no ha estat malament la batalla amb el vent, d emitjana a més de 30 km/ h i com sempre passa, la majoria del temps de cara. Pero com dèia centrats en seguir treballant i anar fent. Aquestes primeres setmanes sempre són d'aclimatació i sembla, que hem entrat amb bon peu, 2 anys després de la última vegada.

Aixo retroalimenta la meva possitivitat i es bo pel que vindrà el futura curt plaç. Queda rematar la setmana, aixó si, peró amb l'empemta que portem espero que no sigui un gran problema. Així que a continuar i a seguir treballant.

Ja sabeu que els clàssics, mai passen i sempre hi son allà...

Continuem...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Des 2021 06:27 #6 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Kilometer
Estas entrenan molt bé et dessitjo molts anims i estarem pendent de tu Spartacus :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2021 09:37 #7 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies MIGUEL SBD. Hem de ser un gladiador i posats a ser-ho, un que sigui capaç de sobreviure a l'efrontament :muscle:

Doncs han passat ja 12 dies d'ençà que vam començar la preparació. D'entrada les sensacions són molt bones i m'estic trobant bé i amb ganes cada dia, i el més important, assimilant bé i recuperant bé pel dia següent. No importa l'acumuklació, no importa el fred, la negra nit, o no haver pogut dormir suficient. Cada dia em calço les Infinity Run per fer honor al seu nom i surto amb la motivació i loa concentració suficient per afrontar l'entrenament del dia. Oficialment portem ja 11 entrenaments en aquesta preparació, peró les circumstàncies han propiciat que fins avuí, haguem acumulat 13 dies de manera consecutiva. El que mostra que hem entrat amb ganes a aquesta preparació. Molt bona senyal. Amb un 10 x 500 a 3:22/ km de mitjana i un controlat de 10 km a 3:58/km, hem fet un bon treball aquesta setmana, que encara està per concloure, en l'entrenament que ens queda per diumenge. Demà, en principi podrem descansar una mica, peró aprofitarem per fer treball de core, que no hem pogut fer al llarg d'aquesta setmana

Així doncs, resumint, estem acabant tot just la segona setmana, i a falta del diumenge ja portem més de 177 km...i sumant.

Voldria acabar enllaçant el passat amb el present actual, amb tot el viscut aquests mesos, amb el record i el pensament de recuperar-nos, de ser feliç de nou corrent...I és que:

...Caus a terra molt avall
Creus que no t'en sortiras
Però amb els mesos t'en adones
Que tornes a començar
I a força de molt de caure
I de tornarte aixecar
Veus que les coses no canvien
Però ja no ets qui eres abans
Doncs he estat ja cinc o sis
I sóc el que ara vull
No vull pensar en el que arribara dema!

Llença't, cada instant és únic
No es repetirà
Sento que el cor ja no para de bategar
I diu que em llençi
Que no pensi en tot el que vindrà
Que un llapis mai no dibuixa sense una mà...




Nois, seguim en contacte...continuarem treballant....

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2021 10:16 #8 per mario.cat (Associat/da)
Vinga Kilometer, content de tornar-te a tenir en mode ON.

Sobre tot, valora una cosa que fa diferent la marató de Roma respecte a les altres. El terra de llambordes que te la majoria del recorregut i que carrega una mica mes les cames.

Ánims, que segur que et sortirà una gran marató !!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2021 11:17 - 17 Des 2021 11:17 #9 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies mario.cat. La veritat és que ja ho tinc ben present. Espero que els amortidors funcionin bé :stucktongue

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Des 2021 22:37 #10 per fandes (Associat/da)
Endavant kilo!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Des 2021 10:33 #11 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies Fandes. :kissheart:

Doncs aquí estem, anem consumint entrenaments, i avançant en la preparació. Avuí hme finalitzat un altre bloc de 6 dies seguits amb bones sensacions. Vam començar els primers dies a 2º, 1º i a 0º el dimarts, peró després el temsp es va recuperar i ens hem mogut prop dels 10º. Faci més o menys fred, la consigna és clara, sortir concentrat i i amb les idees clares de la feina a fer. I ens està anat prou bé fins al moment. Durant aquesta tercera setmana hem tornat a fer un bon controlat de 8 km a 3:58/ km i un bon 2 x 4000 el passat dimarts a 0º a 3:35/ km de mitjana.

Els km van caient i ja en sumem 274 km a la causa i la projeccció ens porta a superar ampliament els 400 km aquest mes. Fet que no passava des de fa molts, molts mesos. Així doncs ens trobem segurament en el millor moment de l'any, després de que el principi fos tan catastròfic. Esperem entrar al nou any amb millor peu i salut per a mí. Peró per aixó encara queda una setmana i avuí entrem al Nadal, així que Bon Nadal a tothom i que tingueu una molt bones festes que estan a punt de començar.

I es que ens queda només una setmaneta d'any. Divendres vinent serà l'últim dia de l'any i en clau atlètica esperem poder acomiadar-nos amb un bon Nassos. Les perspectives i la companyia són molt bones. Veurem com responen les cames a la càrrega maratoniana, peró hi anirem amb la il·lusió i les ganes d'empentar el cos cap al límit....


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Des 2021 17:17 #12 per kilometer (Associat/da)
Doncs ja tornem a ser per aquí. En aquestes dates tan senyalades, i tenint en compte la conflictiviat que genera ver els temps lliure el dia 31, he preferit passar-me uns dies abans per fer-hi una mica de crònica. Es curiós, que fa 5 dies estava parlant de que estava corrent ben a prop o fins i tot a cero graus. I tan sols cinc dies després i en hores de matinada (habituals en mi), ens estem movent clarament per sobre dels 10º (12-13 i fins i tot 14). Deunidó quin canvi. També resulta certament curiós, que estan de vacances, no pugui relaxar-me una mica als matins. I és que, amb els nens a casa i la dona treballant, no em queda altra que seguir matinant i mantenint el nivell a aquelles hores, i paradoxalment, descansant potser una mica menys que en setmanes de treball. En fi, és el que hi ha. Almenys esquivem una mica el dia a dia amb el COVID.

La quarta setmana ja va coll avall i aixó significarà que 1/4 del treball ja estarà fet. Sense problemes i sense contratemps i sabent adapatar-nos a les circumstàncies. Queden un parell de dies per que acabi l'any i tal i com vam pronosticar s'han superat els 400 km aquest més, convertint-se en el més més productiu de l'any. El que indica com ha estat de complicat també. Aquesta setmana ha caigut un 4 x 2000; R: 1:30 a 3:32/ km de mitjana, com a nota més destacable. Peró sense dubte aquesta setmana, i primer, aquest cap d'any, s'han d'acabar de rematar bé. Demà matinaré de nou per rodar per espai de 65', intentant mantenir l'equilibri entre complir amb la feina de preparació maratoniana i guardar forces per l'endemà. Per la tarda, visitaré el centre de fisio que em va ajudar en la recuperació dels meus mals, per a que li donin un cop de ma a les meves cames, i divendres, a Nassos, i a veure que tal surten les coses. Si més no, aniré amb moltes ganes...:muscle: Peró és que passat any nou, tocarà la primera tirada de la preparació, de 2h, el dia 2 de gener. Així que ja podeu veure que serà un final de setmana ben interessant.

S'acaba doncs un any difícil per mi, en clau atlètica i de salut, peró amb la satisfacció d'acabar en el millor moment. Esperó poder rematar l'any bé a Nasos i començar-ho millor el dia 2, ja de nou en clau maratoniana amb la primera tirada. I és que no oblidem, que la idea és asssolir la Finish Line de Roma amb un bon resultat...



Good evening, my people up in the chandeliers
The wining and dining, the menu is blood, sweat and tears
Everybody ready, raining down confetti
Champions are born right now
Ain't about the glamour, click goes the hammer
Run when you hear that sound

Heroes never die
Gonna make it to the finish line
We know we survive
Even if we crawl to the finish line
I won't believe it, underdog dreaming
Don't need no cheers, world's gonna see it
Heroes never die
Gonna make it to the finish line...


Lets go people...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Des 2021 22:38 #13 per Dennis Teuling (Associat/da)
Amb el que costa fer un entrenament digne... I tu com sempre com si no hagués un demà!

Segueix així, i molta sort per Nassos

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Gen 2022 12:11 #14 per kilometer (Associat/da)
S'ha acabat 2021 i ja hem començat 2022 i gairebé no he tingut temps per transicionar i ja estem en marxa de nou. El di 1 vaig descansar per primer cop en anys. Era necessari i m'ho havia guanyat. L'any atlètic va acabar a Nassos només a 9" de la meva actual MMP de 10 km. Impensable fa uns mesos. Peró la perseverància, el treball i el no deixar-se anar tot i que van haver moments molt difícils, m'han tornat a portar on estàvem abans de que tot aixó anomenat COVID exclatés i li seguisin els problemes físics i les lessions.

Miro enrerera i penso que no ha estat un camí gens fàcil...peró ara toca mirar endevant, licitat per somiar de nou...Diumenge tocava fer una cosa diametralment oposada a Nassos. La nostra primera tirada, gairebé en dos anys. No havien passat ni 38 hores entre un event i l'altre. Potser per aixó, per cap d'any, per que eren 2 hores, o per a incertessa de veure com respondria el cos. No vaig sentir-me especialment bé en algún moment. Peró amb el tratge de currant maratonià, anàven cient km i km mantenint ritme i sense decaure i si al final vam baixar una mica el ritme, va ser de manera intencionada, per que la feina estava feta. Al final en 2h van caure 29,5 km a una mitjana de 4:04/ km :muscle: . Així que tampoc em queixo. Vam tancar les primeres 4 setmanes ahir, amb molt bons números (> 100 km/ setmanas de mitjana), i amb la satisfacció de tenir ja un 25% de la preparació feta.

Ja hem iniciat la 5ena setmana i tot i ahir les cames estaven ben recuperades ja en tre la boirina i la humitat d'aquesta matinada. Aviat ens haure de posar amb més detalls i aspectes de la marató, del viatge...Mentre seguirem entrenant, sumant sesions, sumant km...pensant..."if I was unbreakable"...

Temazo com diria l'amic Jaume86...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Gen 2022 18:06 #15 per Dennis Teuling (Associat/da)
Temari, sí.. I sembles unbreakable tu :muscle:

Amb raó no et queixes!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Gen 2022 10:21 #16 per kilometer (Associat/da)
Calla, calla Dennis Teuling, que abans parlo....Sembla ser que després de la tirada em va sortir una ampolla al peu dret. En aquell moment no em vaig adonar, peró clar, amb els dies, amb els km que van caient, la zona està sensible i l'anem curant poc a poc. De momnet la tinc controlada i no passa d'incordiar lleugerament. No impedix per res córrer, ni fer-ho fort, peró un voldria tenir 0 molèsties. Peró clar, no es pot fer una truita sense trencar els ous.

I per aixó hem continuat avançant. Finiquitada la cinquena setmana, ja tenim en marxa la sisena aquest matí. El temps està una mica boig tan aviat corres a - 2º, com tornem a estar a 10º. O apareix el vent, punyetero, com ahir a la CDLA. Jo intento abstraure'm de tot i centrar-me només en la feina que toca per fer al dia i així anem progressant.

Ens apropem al 1/3 de la preparació i ja hem passat folgadament dels 500 km acumulats, ja que estan caient més de 100 km setmanals, que s'estan asimilant bé fins al moment. La setmana passada a més de la mitja marató de diumenge sub 4, la destacaria perles sèries, 10 x 1000, sobre 3:30/ km. A aquesta tornarem a fer sèries curtes, peró tocarem de nou els 12 km de ritme controlat, que sempre és un bon exercici, no només físic, sino mental.

Així doncs, sisena setmana en marxa i continuem endevant. Més que mai, tots els camins condueixen a Roma :stucktongue. Clàssica dita, acompanyada d'un altre clàssic, que insufla bona dossi d'energia:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Gen 2022 16:58 - 17 Gen 2022 16:59 #17 per kilometer (Associat/da)
6 semanes han caigut ja. Si senyor aixó sembla que va endevant :muscle: . Doncs si, i 6 x 6, 36 que amb el primer de al nova setmana entrant, ja son 37 els entrenaments oficials i més de 633 km els que duem.

No ha estat una setmana fàcil i us explicarfé per que. Per un costat, hem accelerat en la logísitica de la marató i si ja teníem reservat hospedatge en un loft a prop del Colisseum, ja tenim vols i transport per arribar-hi. Fis hi tot he reservat plaça al parking de l'aeroport per deixar el cotxe. Així que molt content en aquest aspecte per que ja em queda poc per fer aquí, ja que també he posat a punt la documentació que es precisa i podrem centrar-nos en el que toca própiament que és la marató. Peró tot just vam deixar tot aixó llest, que van tornar a presentar-se fantasmes de l'any passat, com a l'obra de Charles Dickens, a atormentar-me una mica. Si nois, jo preparant el vitage, els entrenaments sortint bé, les sensacions prou bones... i poc a poc reapareixent molèsties a la zona que tant em va atormentar fa gairebé un any. Vam fer un 13 x 400 el dimarts a 3:11/ km de mitjana amb bones sensacions i sobretot un controlat de 12 km a 3:46/ km, fort i estable. Peró tot el cap de setmana ratllat amb les molèsties...i si tornava a passar-me el mateix.

Diumenge després del clàsic descans el dissabte em vaig plantar amb el reflexe de la lluna i les llums de BCN, a la Crta de Les Aigües a fer els 90' que tocaven per tancar la setmana. Fed de col...s, a -3º. Com us dèia, hi havien dubtes. A més la ferida que em vaig fer amb la primera tirada al peu dret no acaba de recuperar-se (normal amb 6 dies a la setmana corrent). Peró vam engegar a córrer i el gen maratonià va emergir. Gairebé 24 km a 3:55/ km. Un xic més ràpid del que tocava peró havia que provar-se. Tot va nar bastant rodat i no vaig enrecordar-me de les molèsties, ni del fred...només una mica del company habitual a la zona, el vent. Em vaig treure un pes de sobre bastant notable.

Jo continuo fent les meves sessions de core entre 1-3 cops a la setmana i en una setmana tornaré a mans del fisio, peró crec que ara m'he reafirmat en seguir cap endevant amb les ganes i energia habituals. Així que avuí hem proseguit amb una altra horeta a -3º. Com seguim així veurem d'aprop a tota la tropa de Frozen...:whistle:

Hauré de provar-les peró ja tinc amb mi a "The Gladiators", les sabatilles elegides per Roma, je je. No podien tenir altra sobrenom ....

Així per tant, ha estat una setmana mental, com també ho són alguns dels entrenaments que fem, com també ho és el marató en algun que altre moment peró no podem deixar de banda la part "physical"...
Let's get physical :muscle: :muscle:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2022 11:05 #18 per tonivet (Associat/da)
Aquestes gladiator tenen molt bona pinta kilometer. Portes una preparacio modelica com sempre i nomes espero que aquestes molesties del peu acabin de marxar.
Molts ànims!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Gen 2022 19:19 #19 per jaume86 (Associat/da)
Sempre fan de les teves preparacions!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 febrer 2022 10:06 #20 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies tonivet, jaume86 :kissheart: . Sempre és un goig i una motivació extra, rebre ànims al fórum :muscle: . Ja fèia uns dies que no em passava per aquí, així que haurem de posar-nos al dia de com estan les coses…i que ha anat passant aquests dies.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.