Retirar-se

Retirar-se

31 Mai 2016 20:34 #41 per jordi mas (Associat/da)
El Joan ha fet una pregunta i jo l'he contestat des del meu punt de vista.
Jo continuo pensant que sí. Hi ha moltes persones que tenen il·lusió per acabar la marató i el reglament els hi permet fer-ho en 6 hores. Aquestes persones disputen la marató encara que caminin.
El que ha fet moltes maratons amb bones marques i té un mal dia i no té al·licient per continuar , doncs suposo que el millor que pot fer és retirar-se.

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Mai 2016 20:56 #42 per guissona (Associat/da)
Perfecte jordi mas  :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Mai 2016 21:10 - 31 Mai 2016 21:12 #43 per danili (Associat/da)
També es pot dir que hi ha els que tenen previst córrer la marató (tot i que per un motiu imprevist puguin acabar caminant un tram) i aquells que caminaran tard o d'hora perquè saben que no la podran fer tota corrent d'una tirada. En tots dos casos es fa i disputa una marató, però dels primers jo en dic que la corren i dels segons que la completen.

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Mai 2016 21:12 #44 per joregar (Visitant)
Osti! és que aquest tema dona per a molt, per a molt de debat i per a molta polèmica.

Primer que s'ha de diferenciar entre molts tipus de curses i també entre molts tipus de "lesions" o motius per la retirada.

Evidentment no s'assembla en res una ultra de muntanya (on el perill per la salut pot venir per pur esgotament fisiològic de tantes hores fent  exercici o per una hipotèrmia o per caure per falta de reflexos, trencar-se alguna cosa i quedar tirat allà dalt) a una cursa de 10 km on  el perill és eixir a un ritme molt alt per buscar marca i voler mantindre'l a "tota costa" inclús quan el cor ja va al màxim de pulsacions. A més de possibles condicionants com calor i/o humitat o una digestió sense acabar.

Segurament en el que s'assemblen  els dos casos és en la dificultat de veure o predir  un mateix aquest punt de sensacions que assenyalen que alguna cosa no va bé i que si contniues pot anar pitjor.
En tot cas, la meua opinió és que si "veiem" aquestes sensacions, retirar-se SI . Com molts heu dit és una tonteria jugar-se la salut per una marca, ser finisher de qualsevol cosa o arribar a tal punt.    

Un altra cosa és "petar" en el intent, però sense risc aparent. Això també passa, per exemple, isc a buscar marca en 10 km o mitja tot disparat, i a meitat de cursa veig que el pols va molt alt i el ritme baixa inexorablement o inclús he de parar a respirar, en aquest cas el cos ens ha avisat i s'ha negat, doncs canvi de plans. I ací és on totes les opcions són vàlides, tant la d'acabar la cursa tranquil·lament com la de  retirar-se.

I en una marató igual, pots haver de baixar el ritme per motius que no siguen necessàriament  perill greu per la salut, llavors les dues opcions em semblen perfectes, i com no fer un CA CO fins el final.

Al escriure en un foro, sempre pot haver lloc als malentesos del que algú ha volgut dir , o no, però a més a més tot és  debatible.

17'04" Pista Atletisme Mollet Maig'22
34'40"      Vilafranca Gen'23
1h15'58"   València Oct'22
2h57'49"  València  Dec'19

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 08:30 #45 per Jordi (Associat/da)

Tot i que la marató va a una categoria diferent. He petat deu mil cops en 10km i mitja, i baixant el ritme, arribes (en principi) sense problemes.

:yes:


Jo continuo amb el tema  :666:

També es pot dir que hi ha els que tenen previst córrer la marató (tot i que per un motiu imprevist puguin acabar caminant un tram) i aquells que caminaran tard o d'hora perquè saben que no la podran fer tota corrent d'una tirada. En tots dos casos es fa i disputa una marató, però dels primers jo en dic que la corren i dels segons que la completen.

Jo entenc que la frase d'en Joan3 anava per aquí, disputar com a sinònim de competir i per competir s'ha de fer al 100% si algú ja sap que no pot córrer una marató sencera va a fer-la, però en cap cas crec que vagi a competir, amb un mateix no es competeix sinó que es supera o es marca un repte,... si la fa tota caminant no es una marató i es una caminada  :whistle:

La marató es pot fer, es pot acabar/completar, es pot lluitar, es pot competir
,... i et pots retirar, pots no lluitar, pots no acabar, pots no fer-la,...  :^^:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 11:20 #46 per jcarpa (Visitant)
Jo crec que es pot resumir en 4 situacions:
- Et jugues la salut, la vida o com li vulguis dir, retirat.
- Estas a punt d'acabar una marató, una ultra o el que sigui, però et fa mal un tendó i saps que pot provocar anar coix unes setmanes o mesos. Avalua si et compensa, sempre i quan el fet de seguir no et provoqui una lesió per sempre.
- Has sortit massa fort i al km 20-25-30...has d'afluixar pq no pots aguantar el ritme, però ni et mareixes, ni res extrany. Es decisió teva si continuar buscant altres objectius o retirar-te per preparar un altra marató propera.
- Des de que surts, saps que no has entrenat prou i que no pots anar per marca, o simplement ja tens força més anys que quan vas fer la marca i l'edat no et permet buscar marca, competeix amb un altre objectiu (acabar, fer marca de l'any, etc...)

Jo soc dels que pensa, que encara que aquell dia no puguis fer marca, si estas bé de salud, pots buscar acabar amb uns altres objectius o fer de llebre a un amic o el que sigui. Un internacional, si veu que no pot treure res de profit es normal que abandoni, treballa d'això de córrer, i si es crema en una marató, no en podrà disputar un altra a tope fins 2 o 3 mesos.

Salut i Alegria,
              Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 12:18 - 01 Jun 2016 12:19 #47 per tonivet (Associat/da)
Ja se que em desvio del tema com s'ha dit per aqui, però jo sóc del parer de Joan3. Independent de la marca que faci, jo sento que si no faig una marató d'asfalt tota l'estona corrent no l'he disputat com cal. A partir d'aci, cadascu fa les seves pròpies apreciacions; i si no mireu per exemple aquest cas: www.corriendovoy.com/noticia/fabian-ronc...raton-rotterdam-1998

Per cert, el record d'Europa de la mitja marató ja no el tè, ara està en possessió d'en Mo Farah.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 12:40 - 01 Jun 2016 12:52 #48 per aurelian (Associat/da)
La por del fracàs fa que molts segueixen patir cuan potser millior s'haurian de retirar.

Com ens veuran als nostres companys si ho deixo a la mitja? "Una mes al sac..." Potser no és tan sencill.

Per sort (o no?) jo tinc certa immunitat i poca vergonya a l'hora de correr.

Tema correr/caminar una marató/cursa... cadascu es liure de fer el que vulgi si no és contra del regulament de la competició.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 13:52 #49 per Joan3 (Associat/da)
L'argument definitiu i irrefutable contra el caminar:

Rajoy: "Siempre he preferido caminar rápido a correr.  Es mi manera de alcanzar los objetivos, porque cuando no corres, tienes menos posibilidades de tropezar.



És conya, eh???

Penso que és un debat interessant. Amb tot el respecte per a tothom, només faltaria, està bé confrontar opinions. I a partir d'aquí que cadascú faci el que bonament li plagui i via fora!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 14:48 #50 per cristina (Associat/da)
Durante todos los años que llevo corriendo ( 26 años ) nunca me he retirado.
Pero en el maraton de barcelona de 2008 me entro la pajara en el km 40 . Alli dude mucho si retirarme o no pero mi cabeza me dijo que siguiera porque solo me quedaban 2 kms; pero esos 2 ultimos kms los hice caminando - rodando muy lento; la cuestion era llegar  sea el tiempo que fuese pero sin dañarme mas

Cris

19´40"  5 kms. Cursa de la dona 2007
43´01"  10 kms. Cursa de la Merce 2008
1h35´56"  media de gava 2005
4h00´41" maratón de Barcelona 2008

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 15:13 #51 per Jordi (Associat/da)

L'argument definitiu i irrefutable contra el caminar:

:rofl: :rofl:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 21:27 - 01 Jun 2016 21:49 #52 per Danigoal (Associat/da)
Molt interessant la reflexió, Squash  :great:

Jo voldria incidir (i defensar) en la posibilitat de retirar-se simplement perque no es té el dia i no es rendeix com s'havia previst. I per sobre de tot no avergonyir-se del fet de retirar-se.
Sigui quina sigui la distància i no parlo ja de ultres, maratons, mitges maratons o proves de 10km. Em refereixo també a una de 5km, una milla o fins i tot, els 1000m.  Sí, als 1000m també. De fet, jo una de les 3 vegades que em vaig retirar va ser precisament en una prova d'un kilometre. Km de les Corts, 2006. Era a doble volta, i al passar la primera vaig veure el crono i ni doblant m'apropava al que volia fer i pel que havia entrenat. 50m despres em vaig aturar. Podeu pensar que era una tonteria, em quedava 1'35 de cursa i total, afluixant el ritme, hagues fet 20" més com a molt. Però no era el que volia

Hem d'acceptar també que tots tenim dies bons i dies dolents per còrrer, encara que potser no som conscients (de vegades per la propia presió que ens posem en un dia determinat perque és la cursa objectiu, aquella que hem preparat un munt de setmanes. Jo sóc un "expert" en això  :oops: :whip:), però el cos ho deixa clar: aquell dia no hi forma d'anar al ritme que tantes i tantes vegades has entrenat. I que inclus ens pot passar en un dia d'entrenament! El que passa que en aquest cas és mes facil que si era un entrenament mes fort, l'adaptem a un de més suau i ja provarem un altre dia

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2016 21:34 #53 per Polgi (Associat/da)
Hola

Interessant debat el que ha obert en Squash  ;)

Vaig a explicar el meu cas. Vaig amb una contractura al quàdriceps esquerra que em van rebaixar farà uns 15 dies però encara hi han restes. Aquest tema no es nou per mi i ho resumeixo dient que jo no puc fer curses de 10 kms o córrer a ritmes de R1 o V3 segons l'argot que utilitzeu. Nomes puc fer-ho a principis de temporada abans de la primera marató que faci.
L'acumulació de kms em provoquen unes sobrecàrregues musculars que a ritme de marató i el dia de la marató no tinc problemes, però en una cursa de 10 kms, al km 2-3 acostumo a estar contracturat i haig de parar. Desprès si engego poc a poc se'm passa i puc acabar perfectament els darrers kms al ritme que volia portar o superior. Es un tema que no es nou per mi i no he solucionat.

Us posaré un exemple, que els que entrenen amb mi a Cornellà ho saben. A l'escalfament sempre em quedo l'últim i de vegades haig de parar perquè no puc anar mes rapit pels quàdriceps. Desprès les sèries solen sortir al ritme planificat.

Diumenge podia haver continuat desprès de parar però el cap ja no el tenia motivat.

Però aixo si...

Continuem

Córrer es viure i visc per córrer entre d'altres.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Jun 2016 06:55 - 02 Jun 2016 06:58 #54 per koldo (Visitant)
Jo si tinc una lesió, ni m'ho plantejo, em retiro ipso-facto com vaig fer en un parell de maratons. Són massa kms per patir, amb el posterior risc a empitjorar la lesió.

Ara bé, si només m'he quedat sense forces, perquè he sortit massa ràpid, i no és cap risc, m'agrada acabar les maratons, i he caminat un parell de cops. I els dos cops me la compto com acabada i disputada, i ben orgullòs que estic de les medalles. Vaig donar tot el que tenia. No sempre vaig a per MMP, és obvi com deia el Xeix que no es pot anar sempre, però sí que vaig al màxim del que estic en aquell moment. No m'agrada sortir "a passejar". També quan he de reduïr el ritme, ho faig el millor que puc donades les circumstàncies. Acabar les maratons quan he petat, m'ajuda a aprendre de cara al futur, a no sortir tan ràpid, recordant com em va costar aquell dia, o per exemple he descobert com m'ajuden els gels a recuperar-me... Però això és només quan el cap et digui endavant. Si no és el cas, paro. Ni finisher, ni where is your limit ni històries... A mi no em fa cap vergonya retirar-me i no necessito buscar excuses. Em va donar la gana i punt. Per exemple la marató de l'Emmona. M'estava avorrint i ho vaig deixar estar.

2:53:03 - 1:21:00 - 36:43 - 18:08 - 5:31

Membre de la P.A.C.A (Plataforma per l'Asfaltament de la Carretera de les Aigües)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Jun 2016 10:55 #55 per curat (Associat/da)
Igual que estava sobrevalorat acabar a qualsevol preu, espero que ara no comenci a haber un torrent d'abandonaments en cursa. Vaja, que no sigui tendència runner  :whistle:

Es conya!!!  :he:

Molt bo joan3 l'enllaç del "sobresueldos"  8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Jun 2016 16:57 #56 per quicu111 (Visitant)
la emmona es mucha emmona yo lo e intentado tres veces i este año ha sido el último    :grrrrrr: :grrrrrr: :grrrrrr:

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Jun 2016 23:54 #57 per krlos (Associat/da)
Bonic fil aquest que ha obert l'squash  :666:

Abans de res. No es cap critica a ningú. Es el meu parer del títol del fil. Retirar-se

He de dir que tot i que conec al Joan3 i el Guissona, la seva competitivitat i la seva experiència en maratons quan vaig llegir que s'havien retirat a la marató, no ho entenia, i sincerament, no ho compartia. No se quins han estat els motius doncs no he llegit les cròniques tot i que ara veig per el Joan3 que alguna cosa va tenir a veure un cert malestar, però he de dir que sense parlar d'èpica, ni de recerques de límits ni de collonades d'aquestes...molt malament m'he de veure per no acabar ja que hi soc allà. Només m'he retirat dues vegades en gairebé 300 curses en 10 anys. Una a una ultra de muntanya per lesió, doncs els peus eren una petita bassa de sang, i una altra per que literalment m'ofegava :rofl: a un triatló on se'm van enrampar fins a les pestanyes; em van haver de treure els bombers...però abans vaig intentar continuar mentre m'enfonsava, li vaig demanar a un altre nedador que m'estirés els bessons a dins de l'aigua...glu glu glu

Repeteixo, no te res a veure amb èpica ni collonades. Va amb mi. No hi ha res a la vida que hagi començat sense tenir clar que l'acabo (des de treure'm el carnet de conduir fins a decidir fer enginyeria amb 33 anys). Fa poc he llegit per tuiter un missatge d'un molt bon corredor de muntanya: "Ser inteligente no es retirarse de carreras cuando la cosa se te complica. Ser inteligente es no apuntarse si no estás preparado" (Ep, que no es el cas que estem parlant aquí, però es una bona frase). El que vull dir amb això es que si començo una cursa...no, no només si la començo. Si penso que faré una cursa, la preparo per fer-la. Se que ara no faria la Spartathlon ni boig. Però se que l'any que ve si que la faré. I si no la aconsegueixo acabar, espero que no sigui per retirada sinó per que m'hagin tallat a un control, m'hagi atropellat un autobús o arribi fora de temps total de cursa

Potser s'ha de diferenciar, retirar-se per lessió/trobar-se malament o escollir malament el ritme. La 1a opció no hi ha dubte, retirar-se (jo ho he fet en diferents cops i distàncies). La 2a opció en la que no pots aguantar el ritme, aquí cadascú pot decidir si li paga la pena acabar la cursa en un temps superior o no. També està bé experimentar amb el mur, bloqueig de cames i escarmentar per la propera vegada.

Salut!


Precisament aquest es el meu parer. Jo he fet a una marató 30' més del temps que tenia previst i he acabat contentíssim de pensar que m'he passat més de 4h corrent tot i patir. Una mala cursa es un gran entrenament (de cames i de "coco")

Potser també heu d'introduir el concepte de l'objectiu.

Sempre feu una cursa amb l'objectiu de fer marca? Suposo que no, si no ho teniu magre el dia que ja no milloreu, que fareu seure a veure passar els demés?
Si l'objectiu de la cursa, independentment de de distàncies és fer marca, una retirada a temps pot ajudar-vos a aconseguir-ho més aviat, però a banda de l'objectiu marca, pot ser una cursa turística, podeu ajudar company@s a un altre ritme, etc... no sempre doneu-ho tot per perdut


+1000
Aquí ja diferenciem entre córrer per marca o córrer per córrer. Son dos actituds diferents i entenc que les decisions siguin diferents també. A mi el que m'agrada es córrer i quan més llarg i més temps millor. Per això el plantejament de "no arribo en x temps; em retiro" no va amb mi. A l'ultra Rialp Matxicots l'any passat per error de càlcul vaig decidir sortir a atacar la meva marca que està en unes 15h. Vaig acabar fent gairebé 19, totalment sol els darrers 20km's i en un parell de punts que es creua la carretera dessitjant que m'atropellés un cotxe per deixar de patir :rofl:
A aquelles hores no hi havia ni cotxes, ni bicis ni res de res i vaig haver d'arrossegar-me fins a la meta :grrrrrr:

Ja se que em desvio del tema com s'ha dit per aqui, però jo sóc del parer de Joan3. Independent de la marca que faci, jo sento que si no faig una marató d'asfalt tota l'estona corrent no l'he disputat com cal. A partir d'aci, cadascu fa les seves pròpies apreciacions; i si no mireu per exemple aquest cas: www.corriendovoy.com/noticia/fabian-ronc...raton-rotterdam-1998


Per mi es un error aquest plantejament. Estirem la cursa. I si es de 100km es lícit caminar? I si són 12h? I si son 24h? Molt poca gent fa aquestes curses sense caminar en cap moment i son ben disputades. Es més, hi ha gent que pot caminar 10km's d'una marató i encara fer millor temps que jo que vaig a tope! Com li puc dir a algú que ha fet això que no l'ha corregut? Llavors jo que merda he fet que he arribat darrera d'ell?

Com dic, es la meva opinió personal, i per a mostra de com m'identifico a una cursa i com m'arrossego quan venen mal dades, la meva Trailwalker de fa unes setmanes on al 40 (de 100!) havia rebentat com poques vegades a la vida (encara no se perquè)


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Jun 2016 08:34 #58 per jorditogores (Associat/da)
Hola a todos/as 8)
En mi opinión. la opción de retirarme solo me la he planteado cuando hay riesgo para la salud ode lesión. Afortunadamente despues de 37 años en el mundo del atletismo,he tenido suerte  ya que creo que en 2 ocasiones he tenido que retirarme, la primera en 1982, en la Mitja de Sabadell, tenía 14 añitos y tenía unas ampollas de campeonato y otra en Banyoles por una fascitis, desgraciadamente no lllevo la cuenta de cursas, pero solo en los últimos  20 años a 30/35 por temporada salen una infinidad, y creo  que si no tengo el día, me he equivocado de ritmo, estrategía o como pasaba antes de internet, que me había equivocado de carrera, pues intento llegar lo mas digmente posible, y aprender de los errores, el saber sufrir también tiene mérito, y si no salen las marcas o ritmos deseados no pasa nada, ahora es respetable que gente que haya preparado a conciencia una carrera y no le salga como estaba previsto abandone, no pasa nada.
Saludos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Jun 2016 09:01 #59 per Jordi (Associat/da)
quicu111 explica experiència dels tres intents de la emmona :oh:

krlos m'ha sorprès la "dèria" que tens a ser atropellat  :^^:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Jun 2016 15:36 - 03 Jun 2016 16:34 #60 per tonivet (Associat/da)



Ja se que em desvio del tema com s'ha dit per aqui, però jo sóc del parer de Joan3. Independent de la marca que faci, jo sento que si no faig una marató d'asfalt tota l'estona corrent no l'he disputat com cal. A partir d'aci, cadascu fa les seves pròpies apreciacions; i si no mireu per exemple aquest cas: www.corriendovoy.com/noticia/fabian-ronc...raton-rotterdam-1998


Per mi es un error aquest plantejament. Estirem la cursa. I si es de 100km es lícit caminar? I si són 12h? I si son 24h? Molt poca gent fa aquestes curses sense caminar en cap moment i son ben disputades. Es més, hi ha gent que pot caminar 10km's d'una marató i encara fer millor temps que jo que vaig a tope! Com li puc dir a algú que ha fet això que no l'ha corregut? Llavors jo que merda he fet que he arribat darrera d'ell?

Efectivament krlos es la meva opinio personal en quant a maratons d'asfalt, i mira si entenc que pot ser diferent a la resta que poso un video de tot el contrari: un paio que anava a fer record del mon de la marato i te que parar a estirar...

Tinc la sort de haver acabat totes les curses que he fet des que vaig començar a correr fa 10 anys, sort perque les lesions m'han respectat bastant, competeixo poc, em preparo a consciencia (sobretot les maratons d'asfalt). I no em sento satisfet plenament si no faig una marató d'asfalt tot corrents, torno a dir independentment del temps que faci.
Aixo no treu que hagi tingut alguna petita lessió al còrrer, una pajara, vomits, etc en una marató i la hagi acabat i a més orgullós d'arribar a meta; però sento que no he fet tot el que calia fer, pel fet d'haver parat o caminat. No vull dir que no hagi donat tot el que tinc, sino que no he actuat com jo esperava que tenia que actuar.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.