centre nacional d'entrenament amb alçada

centre nacional d'entrenament amb alçada

07 Ago 2009 17:55 #1 per xavi82 (Visitant)
hola runners! aquest estiu he decidit anar-m'hen 2 setmanes a font romeu,al centre nacional d'entrenament amb alçada,si algú hi ha anat m'hen podria fer 5 cèntims de si l'experiència l'hi va ser positiva?,la veritat es quen tinc forçes ganes pensant que tot el dia fare el que m'agrada esport i més esport,espero que aquest nou tema li dongui ganes a més correcats i l'any vinent o per nadal siguem molts més!!

Salut i molts KM!! :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2009 20:24 #2 per pcr35 (Visitant)
jo he compartit alguns entrenos amb en Driss Lakouaja i ell m'havia comentat d'anar-hi amb ell. Es veu que es poden agafar habitacions entre varis atletes i compartir gastos.

En Driss ho fa abans de les competicions i li va molt bé.

OBJECTIUS FUTURS... 48h? 6dies?

ultraparis.blogspot.com

1km 2:41 / 1Milla 4:32 / 5km 15:55 / 10km 32:25 / Mitja 1:11:49 / Marató 2:29:48 / 100km 7h14:33 / 24h 246.555km

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2009 20:25 #3 per pcr35 (Visitant)
jo no hi he anat mai pq és per a "solters" ...  :yes:

OBJECTIUS FUTURS... 48h? 6dies?

ultraparis.blogspot.com

1km 2:41 / 1Milla 4:32 / 5km 15:55 / 10km 32:25 / Mitja 1:11:49 / Marató 2:29:48 / 100km 7h14:33 / 24h 246.555km

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Ago 2009 21:21 #4 per Enric59 (Visitant)
Acabes de donar molta informació  :intello: :666:

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Ago 2009 13:50 #5 per xavi82 (Visitant)
ostres espero que la meva xicota no s'enteri de les respostes d'aquest tema :whistle: sinó no surto de casa,jejeje!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Ago 2009 18:04 #6 per xavi82 (Visitant)
hola gent,acabo de tornar de font romeu i la veritat es que es un lloc ideal per entrenar sobretot per atletes i ciclistes,hi ha una infinitat de pistes forestals planeres per poder fer unes grans tirades llargues, i no hem parlem del centre un lloc on es viu un gran ambient d'esport de tot tipus,ski,atletisme,ciclisme... rodejat d'unes instal.lacions estupendes per entrenar i uns paisatges impresionants i sense baixar dels 2000m. d'alçada. solament dir-vos que la gent que l'hi agradi l'esport que practica aqui es el lloc ideal per estar uns dies solament entrenant,dormir i menjar,no us decebra!!

Sort i mlts KM!! 8)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 12:54 #7 per Bernie (Visitant)
Si si hi anem amb la família (incloent canalla) que no són tant esportistes? és també recomanable o ens engegaran els gossos?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 22:33 #8 per xavi82 (Visitant)
no series l'unic,vaig veure bastantes families amb els fills i vaig tenir l'oportunitat de parlar amb uns polacs que feien marevelles per poder portar a terme els seus corresponents entrenos sense que la filla quedes sola per les pistes d'atletisme,el tema de l'habitacio ho hauries de comentar amb el centre per que solament tenen habitacions individuals,dobles o per grups,però no passa res per que pagues per persona no per habitació, hauries d'agafar 2 habitacions,spero que t'animis i ho disfrutis mlt!!

Sort i mlts KM!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 22:51 #9 per jaume (Visitant)

Si si hi anem amb la família (incloent canalla) que no són tant esportistes? és també recomanable o ens engegaran els gossos?


Quina por que em fas. Només falta que vagis a entrenar a 2000m. Ja veig que a Granollers hauré de vigilar  :whistle:

Precissament aquest tema d'anar a entrenar en alçada m'ho plantejava aquest estiu, després de córrer per Ordesa i Pineta, per paratges increïbles. Si em fan fora de la feina ( la qual cosa tal com està el tema de l'automoció, sector on treballo, no és gaire improbable ), pensava de prendre'm un parell de setmanes sabàtiques entrenant en alçada. Si passés, ja t'avisaria...

De totes maneres, seria interessant que algú pogués explicar cóm s'ha d'entrenar en alçada, ja que m'imagino que cal un periode d'aclimatació i no sé exactament a partir de quan temps entrenant en alçada, es comencen a notar els efectes beneficiosos sobre el rendiment. Els entrenaments en alçada són entrenaments de base o són entrenaments de qualitat ?

Recordo que l'Abascal o en LLopart, anàven a entrenar al Teide tot just unes setmanes abans de les grans competicions, i els resultats eren excel.lents.

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 22:57 #10 per Pergat (Visitant)
Hola Xavi,
podries posar el link on trobar informació del que ens comentes?

Moltes gràcies!

Pere

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 22:59 #11 per Pergat (Visitant)
Jaume,
a quin poble paraves?, busco destinació  :whistle:

Merci

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 23:12 #12 per Cabrix (Visitant)
Por partes...

Un centre d'alt rendiment no es un resort. No poden entrar ni gossos ni families. Qui vulgui un lloc on es poden portar families (no sé si gossos), que miri aqui : www.campus-cerdanya.com/web_es/index.php . Tracte estupendu i perfecte per a una estada de 4-5 dies. Està a Puigcerdà.

Adreça de Font Romeu :  www.cnea-fontromeu.com/index-gb.htm . Algú m'ha dit o he llegit que hi tracte preferent o descomptes per a esportistes amb llicencia, però no us ho puc confirmar.

Telegràficament :

- Temps d'aclimatació : 2-3 dies
- Estada ideal : 10-21 dies (segons estudis)
- Forquilla d'alçada : entre 1.800 i 2.500m
- Beneficis : entre 1 i 3 setmanes
- Es poden fer tot tipus d'entrenaments
- Es pot fer, planificat, en tot moment de la temporada.
- L'ideal es el que es coneix per train high-live low,
es a dir, entrenar en alçada i viure (descansar i fer vida després dels entrenaments) a menor alçada.

Si algu està interessat, puc treure-li la pols als apunts.

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Ago 2009 23:19 #13 per Pergat (Visitant)
Merci!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Set 2009 23:10 #14 per xavi82 (Visitant)
hola gent,en relacio el que diu en cabrix te tota la raó,més ven explicat impossible,per mi el pitjor dies de tots es el segon per que el cos comença a crear hematocrits i si tu li demanes un esforç representa que n'estas fent 2 d'esforços,i aixó de dormir en alçada i entrenar a baix també per que en alçada el teu cos solament treballa al 80% i el que importa es entrenar al 100% peró qui més ho nota son: chema martinez,m.dominguez,contador...en  el meu cas sempre es positiu desde que he baixat cada dia comprovo les pulsacions en repòs avanç d'entrenar i les tinc força més baixes,el problema que aixó dura entre 20 dies i un més depèn la persona,per aixó esta recomanat feró avanç d'un periode de competició important,peró per disfrutar d'uns dies fent el que més t'agrada també està molt bé.

Sault i KM!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Set 2009 23:12 #15 per xavi82 (Visitant)
una cosa que m'oblidava,si no vaig equivocat qui te tracte preferent son els esportives amb llicència francesa. :bad:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Set 2009 23:18 #16 per Cabrix (Visitant)
xavi, sembla normal : Per molt país català que pugui és o ens agradés que fos, està a França...

Per altra banda, els profetis ho noten més perque poden fer més estades i de més dies. Els pobricos com natros fem una i ens gastem el pressupost de les vacances i para de comptar...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Jun 2015 19:41 #17 per Josep80 (Associat/da)
El darrer cap de setmana he estat 3 dies a Font-Romeu, per donar-hi un cop d'ull.
He visitat el CREPS (centre d'alt rendiment) i la veritat, l'he trobat una mica "deixat", de fet m'ha decebut. Està a 1850 metres, i hi ha uns desnivells molt bons per entrenar potència, i una pista d'atletisme per entrenar sèries, p.e.
Un dels dies he fet una tiradeta de 13km al voltant del llac Matemale, a prop de Les Angles, donat que trobar llocs una mica planers per fer rodatges és bastant complicat. Ha estat un entrenament a uns 1550 m, i la veritat, he bufat més del normal, com era d'esperar.
Un altre dia he pujat al llac de la Bollosa, a 2050m, i he comprobat que hi ha un bon pla per fer entrenaments a 2000 metres, per un altre dia.
El cas és que estic mirant on fer un stage de 4 setmanes per preparar la marató de Ciutat de Méxic de cara a 2016 (México D.F., 2250 m)
He rescatat aquest fil de fa 6 anys, i més o menys em queden clars els dubtes que podia tenir, excepte un, pot ser.
Em queda clar que si la competició és a nivell de mar, el més óptim és estar unes 4 setmanes en altura (1 setmana aclimatació + 3 setmanes entrenament), i desprès baixar a nivell de mar per competir al cap de 4-5 dies (a nivell de mar).
Peró qué és el més indicat si la competició és en altura, com en el cas de la marató de Méxic?
Es el més indicat "empalmar" les 4 setmanes d'stage en altura amb la competició (donant un parell de dies pel viatge, obviament), la qualcosa no permet aclimatació a Méxic de 4 ó 5 dies pel canvi d'horari?
Es contraproduent baixar a nivell de mar una setmana, per desprès agafar l'avió i tornar a 2200 metres, i competir?
O també et pots "permetre" deixar passar una setmana entre finalització de l'stage  i la marató en altura, baixant a nivell de mar nomès un parell de dies per preparatius viatge i poca cosa mès?

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.