Com cal equipar-se per una marató de muntanya en un dia de pluja?

Com cal equipar-se per una marató de muntanya en un dia de pluja?

03 Oct 2014 00:42 - 03 Oct 2014 00:44 #1 per Kurt (Associat/da)
Bona nit,

   Diumenge tornaré a còrrer la marató de Collserola. Però aquest any la previssió de temps, a poc més de 48 hores de l'inici fa molt mala pinta, i sembla que plourà bastant... potser plourà durant bona part de les 5 hores (amb pluja igual és més) que estaré corrent... i no sembla que vagi a ser xirimiri, sinó que acabaré ben xop... d'adalt a avall.

  Però com va dir en Bill Bowerman, "no existeix això del mal temps, només persones toves" i tinc intenció de fer-la.

   He corregut prou temps com per haver acavat uns quants cops ben xop corrent... no em fa res mullar-me, fins i tot, fins a cert punt, m'agrada si no fa fred, però mai havia tingut que enfrontar-me a la perspectiva de mullar-me, possiblement durant hores, i menys en muntanya, on tinc una experiència bastant limitada.

   La temperatura serà bona.. uns 20 graus, i Collserola te poca alçada així que crec que no he de preocupar-me per hipotèrmies i puc anar amb una samarreta tècnica de màniga curta... mullat però còmode... oi? O es millor portar algun tipus de roba especial per pluja? Tinc una samarreta impermeable, però és d'hivern i dona molta calor, sembla molt mala elecció.

   Em preocupa relliscar, però contra això només queda anar amb compte, i porto un calçat amb tacos que ha d'anar be per fang. Poc més hi puc fer en aquest sentit.

   Alguna cosa que hagi de saber, o hagi de tenir en compte, de còrrer durant hores sota una pluja impenitent?

   Salut!
   Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Oct 2014 01:10 #2 per XAVI-NAD (Associat/da)
Hola Kurt per la meva experiència per muntanya amb pluja la temperatura és clau. Com dius si són 20º anem bé.
Una samarreta transpirable i que es ventili bé per si hi ha estones que no plou anar secant. Una gorra amb visera és útil, et farà de toldet i no enfarfaga com una caputxa si la portes hores seguides. Un tallavents finet per si paressis més estona a avituallar, fer baixades si vas fos, o tenir que parar a fer una cura, pot ser útil si estàs primet i entres en fred ràpid.
Menjar i hidratar-se bé fonamental
Molta sort  i molta pota!  :great:  jo aquest any no hi seré.

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Oct 2014 12:57 #3 per txaos (Visitant)
Kurt!!! No me seas nenaza!!  :he:

Una gorra com a molt i a córrer  :666:  mira la part positiva: no crec que ens deshidratem per la calor  :mdr:

Ens veiem el Diumenge  :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Oct 2014 13:57 #4 per David C (Associat/da)
Si no fa fred, cuanta menys roba, mes rapit t'assecaras. La pell es impermeable i seca rapit, la roba no  :yes:.

Aixi que si no ets fredolic (20 graus no es res), un gorra com et diuen i poc mes (si portes el mobil a sobre, recorda posar-lo dintre de una bosa petita de plastic, que si no la cages)

Propera parada ... ¿?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Oct 2014 16:02 #5 per Kurt (Associat/da)
Bona tarda,

  Merci pels consells nanos...  :great:

  Doncs m'oblidava de la gorra... n'agafaré una, si.

  Será la marató número 20... tard o d'hora m'havia de tocar una amb mal temps... i espero que no sigui la última que corri amb pluja perque voldrà dir que continuaré donant-li al vici aquest...

  Salut i fins diumenge!
  Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.