Problemes a les cames

Problemes a les cames

22 Gen 2015 12:10 #1 per jtorremade (Visitant)
Hola a tothom,

Aquest any faig la meva primera Marató 8) , en concret la de Barcelona i estic entrenant uns 40 km setmanals com a mínim.

El tema es: quan faig una tirada llarga, de cintura cap a munt cap problema, amb forces!  :mdr: però de genolls i abductors .... sobretot el genoll dret em fa bastant la punyeta, en general les cames em fant mal i això no m'havia pasat cap vegada.  :arf:

La meva pregunta es: això em pasa pel fred que està fent? ara he estat pare per segona vegada  :mdr: i vaig bastant de cul, amb lo que ara surto a correr per la nit a partir de les 21h i el Diumenge a les 7h. Esclar, en aquestes hores fa un fred que ni es pot explicar! que no sigui que tingui inflamacions o poca lubricació als osos pel fred que fa!

Si algú em pot orientar ... estic acollonit per la marató ... està aquí al costat, per no parlar de la Maratest!  :oh:

Moltes gràcies anticipades companys!

Jordi Torremadé Borges
10km: 47:17 (Jean Bouin 2013)
Mitja: 1:53:06 (Sitges 2014)
Maratest: 2:48:52 (Badalona 2015)
Marató: 4:46:32 (Barcelona 2015)
Muntanya: 3:19:34 (Cursa del Cèrvol 2014 26km)
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2015 14:50 - 22 Gen 2015 14:51 #2 per profe (Associat/da)

Aquest any faig la meva primera Marató 8) , en concret la de Barcelona i estic entrenant uns 40 km setmanals com a mínim.

El tema es: quan faig una tirada llarga, de cintura cap a munt cap problema, amb forces!  :mdr: però de genolls i abductors .... sobretot el genoll dret em fa bastant la punyeta, en general les cames em fant mal i això no m'havia pasat cap vegada.  :arf:

La meva pregunta es: això em pasa pel fred que està fent? ara he estat pare per segona vegada  :mdr: i vaig bastant de cul, amb lo que ara surto a correr per la nit a partir de les 21h i el Diumenge a les 7h. Esclar, en aquestes hores fa un fred que ni es pot explicar! que no sigui que tingui inflamacions o poca lubricació als osos pel fred que fa!

Si algú em pot orientar ... estic acollonit per la marató ... està aquí al costat, per no parlar de la Maratest!  :oh:


Tranquil! :wink2:
Oblida't del pla d'entrenament que has portat fins ara. No et convé. Baixa el ritme!
Per acabar una marató n'hi ha prou amb acostumar el cos d'una manera progressiva a córrer durant hores seguides.
Pensa que l'objectiu és arribar a la marató en el millor estat possible. Si l'entrenament et produeix sobrecàrrega, cal adaptar-lo amb descansos adients. Quan més gran és la fatiga, més gran ha de ser el descans.
Els efectes beneficiosos de l'entrenament es produeixen durant els descansos.
A més, si entrenes amb el genoll inflamat, aquesta inflamació es tornarà crónica.

Per disminuïr la inflamació hi ha medicaments que ajuden molt: parla amb el teu metge!
El fred ajuda a baixar la inflamació!
El descans és imprescindible.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2015 17:09 #3 per jtorremade (Visitant)

Aquest any faig la meva primera Marató 8) , en concret la de Barcelona i estic entrenant uns 40 km setmanals com a mínim.

El tema es: quan faig una tirada llarga, de cintura cap a munt cap problema, amb forces!  :mdr: però de genolls i abductors .... sobretot el genoll dret em fa bastant la punyeta, en general les cames em fant mal i això no m'havia pasat cap vegada.  :arf:

La meva pregunta es: això em pasa pel fred que està fent? ara he estat pare per segona vegada  :mdr: i vaig bastant de cul, amb lo que ara surto a correr per la nit a partir de les 21h i el Diumenge a les 7h. Esclar, en aquestes hores fa un fred que ni es pot explicar! que no sigui que tingui inflamacions o poca lubricació als osos pel fred que fa!

Si algú em pot orientar ... estic acollonit per la marató ... està aquí al costat, per no parlar de la Maratest!  :oh:


Tranquil! :wink2:
Oblida't del pla d'entrenament que has portat fins ara. No et convé. Baixa el ritme!
Per acabar una marató n'hi ha prou amb acostumar el cos d'una manera progressiva a córrer durant hores seguides.
Pensa que l'objectiu és arribar a la marató en el millor estat possible. Si l'entrenament et produeix sobrecàrrega, cal adaptar-lo amb descansos adients. Quan més gran és la fatiga, més gran ha de ser el descans.
Els efectes beneficiosos de l'entrenament es produeixen durant els descansos.
A més, si entrenes amb el genoll inflamat, aquesta inflamació es tornarà crónica.

Per disminuïr la inflamació hi ha medicaments que ajuden molt: parla amb el teu metge!
El fred ajuda a baixar la inflamació!
El descans és imprescindible.


Moltes gràcies senyor!

Ja vigilo amb el genoll i he fet el descans correcte, no m'ha la jugo!

L'únic que em fa una mica de por el fet de que em torni a pasar. Ahir vaig anar a correr i sembla que per ara està resolt, però demà voldria fer una tirada llarga d'uns 25 km i ja temo la reacció ...  :oh:

Després de la teva resposta em quedo més tranquil.

Gràcies!  :great:

Jordi Torremadé Borges
10km: 47:17 (Jean Bouin 2013)
Mitja: 1:53:06 (Sitges 2014)
Maratest: 2:48:52 (Badalona 2015)
Marató: 4:46:32 (Barcelona 2015)
Muntanya: 3:19:34 (Cursa del Cèrvol 2014 26km)
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2015 18:18 #4 per profe (Associat/da)

demà voldria fer una tirada llarga d'uns 25 km i ja temo la reacció ...  :oh:


Demà divendres?
Per on la vols fer?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2015 09:07 #5 per jtorremade (Visitant)

demà voldria fer una tirada llarga d'uns 25 km i ja temo la reacció ...  :oh:


Demà divendres?
Per on la vols fer?


Ara he vist el missatge profe!
Vaig més liat ....  :grrrrrr:

Al final vaig fer montanya, 16 km. Vaig pensar que era el millor per les cames ...  :mdr:

També vaig fer steps! 30 minuts!  :great:

Salut!

Jordi Torremadé Borges
10km: 47:17 (Jean Bouin 2013)
Mitja: 1:53:06 (Sitges 2014)
Maratest: 2:48:52 (Badalona 2015)
Marató: 4:46:32 (Barcelona 2015)
Muntanya: 3:19:34 (Cursa del Cèrvol 2014 26km)
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.