Diferents calaixos dones/homes

Diferents calaixos dones/homes

16 Oct 2016 18:40 #1 per xevifisio (Associat/da)
Algú sap explicar-me perquè ultimament demanen acreditar diferent temps als homes i les dones per estar al mateix calaix?
Els calaixos son perque els mes lents no entorpeixin als mes ràpids. No entorpim tots igual?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 18:49 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Penso igual que tu xevifisio, i crec que no és cap masclisme, però potser algú pot donar-nos una resposta lògica.

Evidentment, estic totalment d'acord que les dones que lluiten per la victoria, que puguin sortir davant.

Em sembla que va ser l'any 2011 a la Marató del Mediterrani que la segona (o tercera, no m'en recordo) noia va trigar potser 20" menys que la primera (o segona) noia, i va perdre la posició per haver sortit 30" més tard per haver-se ficat més al darrera.
Per aquest motiu, entenc que les noies que es juguen la victoria, que sortin juntes.

Però per tot lo demés, em sembla un error. Com has dit, temps = temps, no té sentit.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 20:43 #3 per Jorfer (Associat/da)
Jo també crec que el més just seria per marques reals independentment del sexe del participant i, si tens 42 marxes al calaix de sub42.

Alguna dona que opini si us plau.  :wink2: :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 22:08 #4 per xevifisio (Associat/da)
Que opinin les dones, estaria bé, però si pugués explicar-ho algun organitzador, seria collonut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 22:19 #5 per XaviGS (Visitant)
Fa anys que es debat aquest tema, i realment no li trobo tampoc cap sentit.

Que les millors dones surtin amb els millors homes per la il·lusió que fa el fet de sortir a les primeres files, pot tenir sentit. Però fer coincidir a persones amb diferències considerables de temps en el mateix calaix, fa perdre l'essència pròpia dels calaixos, que al cap i a la fi estan fets perquè no ens entorpim els uns als altres.

1.500 m: 5'39'' Entrenament 01/10/2013
5.000 m: 20'57'' Caldetes 2017
10.000 m: 45'10'' Caldetes 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 00:01 #6 per cristina (Associat/da)
Creo que lo ponen asi porque nosotras tenemos menos tiempo que los chicos y para compersarlo lo ponen asi.

Lo justo seria que en el mismo cajón salieran los mismos tiempos  tanto chicos y  como chicas para no entorpecer sino frenan los mas lentos a los mas rapidos; pero las chicas de elite todas juntas en el primer cajón para luchar por el pódium.


Cris

19´40"  5 kms. Cursa de la dona 2007
43´01"  10 kms. Cursa de la Merce 2008
1h35´56"  media de gava 2005
4h00´41" maratón de Barcelona 2008

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 17:10 #7 per Grinta (Associat/da)
Jo estic d'acord amb vosaltres, hauria d'anar per temps, sí que a l'elit les faria sortir de davant però a nosaltres d'on toqui!  :whip:
Jo em poso a darrere de tot el calaix perquè sinó m'emociono, surto a 4' i peto al km3  :beurk:
Xevifisio, el que has de fer és córrer més, home. Que d'aquí a poc, et guanyo!

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 18:46 #8 per Dani (Associat/da)
Penseu que els premis per categories es donen per temps reals. Per exemple, categoria M55 una dona en una cursa mitjana pot estar al voltant de 47-50' Per tant, és lògic que els que lluiten per premi, es posin el més endavant possible i s'estalviïn la picaresca. Si tu tens calaix 47-50' i fas 47 i una q surt primer calaix fa 49 pot guanyar tranquilament la segona. Crec que aquest és el motiu dels calaixos endavant que corren les dones.

Amb el tema d'homes, els de les categories gairebé tots fan sub40, i no tenen aquest problema de poder guanyar gràcies a sortir d'un calaix adelantat.

I és clar, això fa que corrin persones amb ritmes diferents segons el sexe i es forma algun embut.

La solució seria fair play... Però en aquest país això no ho veurem a la vida. Només falta veure a Qualsevol cursa molts que surten davant a ritmes molt més lents...

Difícil solució.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 19:10 #9 per estanis13 (Associat/da)
Jo crec que es fa com es fa per un tema de marketing i d'imatge, els organitzadors saben que hi ha una gran part del pastís en les dones, que tot i que n'hi ha, n'hi podria haver moltes més. Situant els calaixos amb temps diferents per sexes es fomenta que els calaixos siguin molt més mixtes, sobretot els davanters que alhora són els que tenen més visiblitat en les sortides i fotografies. Pensem que ahir per exemple a Correbarri amb 4000 inscrits crec que hi va haber 5 dones sub40, seria negatiu com a imatge de la cursa i per elles mateixes que només hi hagués 5 dones dins el primer calaix.

Una altra cosa és la meva opinió personal, que penso com la majoria que els calaixos són per afavorir el fluxe de corredors i una dona "molesta" igual que un home.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 22:47 #10 per xevifisio (Associat/da)

Penseu que els premis per categories es donen per temps reals. Per exemple, categoria M55 una dona en una cursa mitjana pot estar al voltant de 47-50' Per tant, és lògic que els que lluiten per premi, es posin el més endavant possible i s'estalviïn la picaresca. Si tu tens calaix 47-50' i fas 47 i una q surt primer calaix fa 49 pot guanyar tranquilament la segona. Crec que aquest és el motiu dels calaixos endavant que corren les dones.

Amb el tema d'homes, els de les categories gairebé tots fan sub40, i no tenen aquest problema de poder guanyar gràcies a sortir d'un calaix adelantat.

I és clar, això fa que corrin persones amb ritmes diferents segons el sexe i es forma algun embut.

La solució seria fair play... Però en aquest país això no ho veurem a la vida. Només falta veure a Qualsevol cursa molts que surten davant a ritmes molt més lents...

Difícil solució.

Jo dec ser molt obtús, però em sembla que encara que les avancis un calaix a cada una seguiran sortint una més endavant que l'altre. I de fet, la que surt de més endavant ho fa perquè s'ho mereix per reglament de la prova. La que ha sortit de més enrerre si per xip fa millor temps ja avançarà de calaix a la següent cursa.
De tot manera, no vull crear cap polemica, n'hi ha tantes de coses que no entenc...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 22:51 #11 per xevifisio (Associat/da)

Xevifisio, el que has de fer és córrer més, home. Que d'aquí a poc, et guanyo!

Ni amb aquest sistema que et fan avançar uns metres a la sortida m'atraparàs, (i com diria en Julio Iglesias en aquella foto del xap xap: " y lo sabes")

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 11:10 #12 per Dani (Associat/da)

Penseu que els premis per categories es donen per temps reals. Per exemple, categoria M55 una dona en una cursa mitjana pot estar al voltant de 47-50' Per tant, és lògic que els que lluiten per premi, es posin el més endavant possible i s'estalviïn la picaresca. Si tu tens calaix 47-50' i fas 47 i una q surt primer calaix fa 49 pot guanyar tranquilament la segona. Crec que aquest és el motiu dels calaixos endavant que corren les dones.

Amb el tema d'homes, els de les categories gairebé tots fan sub40, i no tenen aquest problema de poder guanyar gràcies a sortir d'un calaix adelantat.

I és clar, això fa que corrin persones amb ritmes diferents segons el sexe i es forma algun embut.

La solució seria fair play... Però en aquest país això no ho veurem a la vida. Només falta veure a Qualsevol cursa molts que surten davant a ritmes molt més lents...

Difícil solució.

Jo dec ser molt obtús, però em sembla que encara que les avancis un calaix a cada una seguiran sortint una més endavant que l'altre. I de fet, la que surt de més endavant ho fa perquè s'ho mereix per reglament de la prova. La que ha sortit de més enrerre si per xip fa millor temps ja avançarà de calaix a la següent cursa.
De tot manera, no vull crear cap polemica, n'hi ha tantes de coses que no entenc...


Pensa que els premis són per ordre d'arribada, no per temps xip.

Posem que en una cursa hi han tres calaixos (per simplificar-ho)

Calaix 1.  sub40 homes sub45 dones
Calaix 2.  sub45 homes sub50 dones
Calaix 3.  +45' homes +50' dones

Les dones de la categoria X fan totes entre 40-45'  D'aquesta forma totes sortiran del primer calaix per lluitar per posició i ho faran davant de tot. Sí, aniran més lentes que els homes, però es juguen el pòdium que és més important, crec jo, que el que quedarà numero 128 en homes.  Si unifiquem, aquestes tres dones surtirien del calaix 2. Si són honestes. Si no ho són, alguna sortirà de primera línea i ja tindrà un minut, o el que sigui de ventatge. I això jo ho he viscut alguns cops amb l'Alèxia (la dona del Debu), que per col.lcar-se on tocava ha perdut xapa.



10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 11:17 #13 per Jordi (Associat/da)

Pensa que els premis són per ordre d'arribada, no per temps xip.

:surprised: això si que no ho entenc; si hi ha xip no s'ha de tenir en compte per les classificacions/premis :neutral:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 11:22 #14 per ruben6 (Associat/da)
Para mi molesta mas la mala "educación", tanto gente que se cuela, como gente que sabe que ese dia no irá a ese ritmo, e incluso van en grupo y haciendo tapón.

Al final tampoco hay tantas mujeres y suelen tener más civismo ya que saben que van más lentas, y se suelen poner a un lado para no crear ni tener problemas.


MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 11:59 #15 per solteron (Associat/da)
Actualment l'ordre de les classificacions de xipgroc.cat ho marca temps de xip, no l'ordre d'arribada.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 12:32 #16 per Dani (Associat/da)

Actualment l'ordre de les classificacions de xipgroc.cat ho marca temps de xip, no l'ordre d'arribada.


Pels premis, l'ordre que val, és l'ordre d'arribada. Sempre.

No tens perquè saber si la teva rival ha sortit dos o tres segons per davant i per darrera.

A efectes estadístics es pot organitzar les classificacions com vulguem. Però pels premis, ordre d'arribada. Si algú surt de darrera del tot i fa el millor temps però no arriba el primer, s'haurà de resignar. Com va passar a unes 5 milles nocturnes de Cerdanyola.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 13:04 #17 per Antirco (Associat/da)
La veritat es que quedaria maco i mes competitiu entre ells  fer una pre sortida “elite” 20 0 30 millors de cada categoria, i desprès la resta. Encara que els de pitjors temps segons el marge que es doni alguns quedarien igualment atrapats per els mes rapits “Populars”
Tal com esta ara no veig el problema per que si la classificació es per temps real arribar mes tard no et treu del podi i no has molestat a ningú.

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 13:43 #18 per arcadi42 (Associat/da)
Amb això del xip, el Dani té raó. Estan pensants per als populars, als quals se'ls reconeix el seu temps real. Per això Championchip té en compte el temps real de tothom, i també les maratons multitudinàries de tot el món. Però la IAAF mai ha reconegut les catifes de sortida. Quan sona el petard i s'engega el crono, aquell és el temps oficial. I, per tant, la classificació que compta a nivell de marques i posicions sempre és amb l'ordre d'arribada i tots amb sortida única. Com era abans de l'aparició del xip, vaja...

Això té una lògica. Imagineu-vos un esprint entre dos atletes per la victòria. No tindria sentit que el guanyador acabés sent el segon perquè a la sortida hagués sortit un segon més tard que l'altre... Es desvirtuaria l'esprint final de l'arribada.

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 16:16 #19 per xevifisio (Associat/da)
Mes o menys ho vaig entenent, tot i que no m'agrada. Al final sembla que ho facin per evitar tenir problemes entre les 3-4 primeres dones, i crec que compliquen la vida a bastanta més gent.
Deixant apart que dificultin al masculins que van més enrera, a la cursa de la Mercè em vaig trobar que volia anar amb una  amiga que tenim temps semblants, però quan ens en vam adonar, haviem de sortir de calaixos diferents.
Aquesta setmana feia de llebre (de 55 min) al correbarri, allà és quan em van començar a sortir dubtes: A quin calaix m'havia de posar?
En fi, no és res greu, però no ho veig clar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2016 18:13 #20 per solteron (Associat/da)
Per mi la raó de la discriminació es repartir a la gent, en aquest cas a les dones, si posessin el primer calaix sub 37' tant homes con dones a la majoria de curses populars segurament no hauria cap dona a aquest calaix.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.