Objectiu marató: Pequín 2017

Objectiu marató: Pequín 2017

06 Gen 2017 15:10 - 06 Gen 2017 15:12 #1 per ferrantxo (Visitant)
Bones!

Ja fa quasi bé 4 anys que vaig aparéixer per aquí amb las sonada idea de correr una marató! I renoi, ho vaig  aconseguir uns mesos més tard, a Barcelona al 2014, amb 17 anys i en 3h:59':08'' ! Però no ho vaig fer sol. Creuar la meta d'aquells 42,195km va ser possible gràcies a tots vosaltres, els que em veu ajudar durant mesos, amb consells impagables, rialles i ànims! I el que va venir després, també.

Com molts recordareu, vaig tenir, diguem-ne una crisi existencial després d'haver conquerit la mítica distància en tant poc temps. Recordo que alguns em recomanàveu que provés la ultradistància o m'iniciés en triatló... pero no n'estava convençut. Per sort una altra crisi existencial, aquest cop de vida i que tots em tingut en algun moment de la nostra joventut, em va venir en aquella època: Estudiar o treballar?  :arf:

Tants anys estudiant havien de servir per alguna cosa, així que em vaig enfocar en la primera opció. La carrera periodística era la que més m'atreïa, però alhora la que més rebutjava, perquè un bon periodista mai podrà informar sobre un món tan gran havent-se format únicament amb llibres i sense haver-lo viscut. Per sort, i gràcies a Google, vaig descobrir la manera de combinar la meva passió per l'esport al mateix temps que podria viatjar, descobrir el món, i preparar-me per a la meva propera gran etapa de vida.  8)

Així que, dit i fet, vaig decidir-me a comprar una bici, una càméra, un llibre de fotografia, calçotets d'hivern i al cap d'uns mesos en Ferrantxo cicloturista va néixer per començar a explorar el món.   ;)

Vaig creuar Europa, l'Àsia, 18 mesos, 16.000km i 35 països després vaig arribar a la Xina. Després de tanta pluja, neu, sol, desert i alta muntanya vaig pensar de quedar-m'hi una temporadeta, per descansar, per organitzar les fotos, per fer cal·lers, per preparar-me per tot alló que m'esperava un cop creués el mar, des dels óssos a Alaska a la Malària africana... però no, de moment no, perquè tot just fa 1 any que no m'he mogut ni un centímetre d'aquí!

Doncs sí, la Xina em té enamorat i no em deixa anar-me'n! Des-del menjar picant, la feina, la llibertat de poder fer el que et roti, o la companyia de qui, cada cop més, deixa de ser un nòvia i es converteix en esposa.  :whistle: Ai, el drama, que em poso vermell!
  :rofl: Així que aquí estem, amb una vida d'allò més normal a l'altra punta del món.  :whistle:

Però, d'alguna manera trobo alguna cosa a faltar, una motivació que em permeti mantindre'm concentrat en certs aspectes d'aquesta nova vida, una motivació prou gran, com aquella que em va fer patir, suar i va acabar portant-me on sóc ara. Una motivació que em permeti anar més enllà. I, com he descobert avui mateix, no cal anar gaire lluny per trobar-la.

La marató de Pequín d'aquest any, d'aquí uns 9 mesos, al costat de casa (2000km en avió de no res  :whistle:) i encarada amb una forma física similar a la que tenia l'any 2013, tot i els grans episodis de contaminació que ho faran tot molt més complicat! Tornem als inicis, doncs, i que millor que fer-ho que amb la vostra companyia altra cop i creuant la meta amb la mítica samarreta de Corredors.cat!

Així que res, tornem-hi amb el format de fa uns anys, les cròniques mensuals d'entrenaments i les curses amb nervis i parades extres al lavabo   :whistle: :rofl::

- Edat, alçada i pes: 21 anys, 173cm i 67kg.
- Alimentació i vicis: dieta molt poc equilibrada, altes dosis de menjar picant, oliós i de dubtosa qualitat. Per sort segureixo sense fumar ni bec cap tipus de substància... perillosa, eh, danili  :whistle:
- Descans: entre 7 i 8h diàries com a mínim.
- Dies d'entrenament setmanals: 2 dies. uns 6-7km per sortida, a uns 5:30min/km. Hi ha fondo per molts més, però no gaires ganes fins ara  :whistle:
- Marques, a data de mitjans de 2014:
> 10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
> Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
> Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

- Objectiu de cara a la marató: 2:30... Millor 3:45  intello. Gaudir, acabar-la i plorar d'alegria al final.

Doncs res més! Amb aquesta trilionèssima vegada on passo a demanar la vostra incommensurable ajuda, dono per inaugurat l'Objectiu marató: Pequín 2017.

I com sempre, estic obert a tot, podeu criticar i apedregar-me.  8)

Moltíssimes gràcies (com sempre)!  :666: :yes: :yipi: :great: :love:




10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Gen 2017 16:00 #2 per Richy (Associat/da)
Hola ferranxo, jo de consells esportius poc,( no et faltaran ) pero me n'alegro molt de saber de tu. De vegades hi pensava, Que serà d'aquell noi que va  apareixia per aquests fils amb tanta forca?. Recordo que et vas acomiadar dient que anaves a voltar pel mon amb la bici, crec que al nord d'Europa primer  (que bestia!, vaig pensar ) i ara que apareixes per aquí et desitjo tota la sort del mon  en les noves aventures que segur buscaràs , començant per la creació de una familia .  Una força abraçada i no deixes de passar de tant en tant per aquí i contar-nos les teves histories que segur tindran interès per els que et llegíem. Salut .

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Gen 2017 11:02 #3 per ferrantxo (Visitant)
Moltíssimes gràcies per les teves paraules, Richy!  ;)

Tot just acabo de comprar una nova Màscara Respro anti-contaminació i quan arribi el dilluns m'hi poso en sèrio, que últimament estem a +300AQI i sortir a tirar les escombraries ja és un suicidi, no cal dir entrenar  :whistle:.

Ai quina enveja que em feu els que correu a uns 20AQI per Barcelona...  :rofl:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2017 19:28 #4 per Mona (Associat/da)
Molt xula la presentació d'aquest repte, segur que tens futur com a periodista! 21 anys, mig món creuat en bici i casat a Pekin?! Carai!

Així que serà la segona Marató?! Consells, no sé gaire, de moment seguir rodant i abans de 9 mesos augmentar els dies i els kms q surts x setmana.  ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2017 20:15 #5 per socanna (Associat/da)
Hola ferrantxo quina ilu m'ha fet llegir-té i saber de tu. Jo també recordo quan et vas despedir dient que anaves a voltar món :yes:
Que guai que tinguis aquest objectiu 8)
Encara falten molts dies....però no t'adormis que el temps passa volant.
Segueix sortint , si pots fer-ho per un parc.....millor!!! I com diu la Mona, de mica en mica anar augmentant els dies i quilòmetres.
Et desitjo el millor i me n'alegro molt que estiguis bé!!!
Ja ens aniràs informant 8)

Mai més caminarem sols

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Gen 2017 21:07 #6 per ferrantxo (Visitant)
Moltíssimes gràcies a totes dues per la rebuda!  ;)

Res gaire interessant que explicar, ja que de moment només anem fent quilòmetres, sortejant els tiberis post-nadalencs i pre-any-nou-xinès, així com la contaminació asquerosilla que volta per aquí...  :whistle:

Per sort no visc a Pequín, que com li comentava l'altra dia a un amic ja estaria aquí presentant un quadre clínic de "tumor pulmonar sobre tumor pulmonar... y tiro porque me toca".  :rofl: :rofl: :rofl:

En fin, us presento la meva nova musa, aviam fins quan dura:


10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Gen 2017 21:56 #7 per Mona (Associat/da)
Carai! Quina musa!  :surprised:

Doncs millor que et mantinguis lluny de Pekín i que només hi vagis per la Marató! Així hi arribaràs amb més capacitat pulmonar!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Gen 2017 22:12 #8 per xevifisio (Associat/da)
Els xinesos venen mascaretes " made in U K"? Vaia tela. Aquest mon està tot del revés...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Gen 2017 16:09 #9 per ferrantxo (Visitant)
I tant Mona, i tant, Beijing ni tocar-ho amb un pal, i això que hi tinc moltes per visitar allà. Només cal comprovar-ho en aquest espeluznant vídeo d'un minut . Chengdu, on visc jo, no está molt millor, i això que estem al mig del no res...  :whistle:  :'( :'(

Xevifisio, les importacions a la Xina són un gran negoci. La gent d'aquest país rebutja la majoria de les marques locals, així que trobes més productes internacionals que per exemple a un país europeu com és Espanya. De fet aquí es venen moltes coses de casa, especialment menjar, inclós oli d'oliva marca Borges, turró de Xixona, galetes príncipe, xocolata ametller... i és normal que la bàscula vagi pujant...  :whistle:

Comprada a Amazon com si estigués a casa, i a preu similar fins i tot  :whistle:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Gen 2017 16:59 #10 per Jordi (Associat/da)
Molta sort amb l'objectiu  :great:

La contaminació pot baixar a nivells "tolerables"? Tens pensat còrrer la marató amb la mascara?


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2017 20:03 #11 per Hansi (Associat/da)
Ferrantxo, ahir parlant amb els amics va sortir el tema que estaves embarcat en un altre projecte, i que ho explicaves al fòrum...como antaño! :he: És una alegria saber de tu, em tens flipat de tot el que has viatjat i de la manera que ho has fet. Xaval, als teus peus! Una de les meves germanes es va enamorar de la Xina, també, i s'ha passat uns deu anys vivint bàsicament a Pekín, amb temporadetes de mesos en uns quants països asiàtics més, però jo ni idea de com es pot entrenar i fer una marató en aquest ambient perillosament contaminat. Sé que ella sortia poc de casa durant l'hivern (que em sembla que és la pitjor època pels nivells de contaminació), i diria que amb màscara.

En fi, benvingut de nou, és fantàstic veure't tan feliç, i a veure què vas explicant. Una abraçada, nano! :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2017 17:54 #12 per ferrantxo (Visitant)
Merci Jordi! Doncs nivells tolerables si que baixa, i els dies bons estan sobre uns 80-100AQI (durant uns quants dies als mesos d'hivern a +10 quan és primavera/estiu). Barcelona, com a referència, sol rondar els 10-20AQI enmig de l'Eixample i uns 40-50AQI quan les alarmes salten i al TN diuen que no sortiu de casa que està tot contaminat. Jajaja, que catxondos que sou els Europeus  :whistle: :rofl: :rofl:

Ai, Hansi, que em treus les llàgrimes de cocodril!  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Escriuria una totxana d'aquelles que se'm donen tant bé però es que al final em repeteixo més que l'all en donar-vos a tots gràcies per haver-me portat fins a la marató i més endavant!

Respecte a la contaminació, doncs bueno, màscara, córrer al gimnàs amb purificador d'aire al costat, etc. Poca cosa es pot fer, ja que malauradament el govern avança a pas de puça amb el tema  :whistle:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 10:04 #13 per curat (Associat/da)
Bentornat a casa teva ferrantxo  8)

Deunidó les aventures que estàs tenint  :surprised:

Això de tornar al vici maratonià és  :party: :party: :party:

Ja ens aniràs explicant  ;)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.