Sabatilles de claus

Sabatilles de claus

26 Gen 2017 22:31 #1 per xevifisio (Associat/da)
Hola familia,
no he fet servir mai sabatilles de claus i m'agradaria tenir una mica d'informació.
Quines mides de claus hi ha? Per a què s'usa cada mida? Poden donar problemes de lesions?...
Gracies guapos/es!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2017 23:37 - 26 Gen 2017 23:46 #2 per solteron (Associat/da)
Normalment els claus es poden descargolar i canviar, per còrrer sobre tartán es fan servir claus curts, per a el cros es fan servir més llargs si el terreny es tou, per exemple terreny enfangat.

Per al que no està acostumat de ben segur que li poden provocar lesions, però els que practiquen atletisme federat, pista i cros,  ja des de petits poc o molt les han fet servir.

Son sabatilles molt exigents fisicament amb les quals hi han atletes que van justets per aguantar uns 1500m però també hi han que fan fins i tot curses de 10000m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 08:04 #3 per Grinta (Associat/da)
Guai, Solte!
Però si no venim del món de l'atletisme i ens toca córrer amb claus  :whistle: alguna cosa haurem de fer!!!
Va! Info... Mida de claus! Amb les vambes de cros vénen claus del 7 però l'altre dia a Riudellots vaig albirar que les atletes portaven del 9. I en pista, què?  De quina mida? I on es compren que surtin bé de preu?
No vaig preguntar a la botiga on vaig comprar les meves,  igual en tenien allà.
Trobeu agosarat córrer a pista amb claus del 7???
Gràcies per les respostes  :love:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 08:58 #4 per ruben6 (Associat/da)
Eiiii

Yo utilizo los de 6 en la pista, he probado los de 3 y no me acaban de gustar.
En un cross depende del barro que haya desde 6 como en la pista, o si hay mucho barro 9 o 12.

Si que puede producir lesiones, de hecho en entrenos los suelo utilizar en las ultimas series, el otro dia en el ultimo 800 de 2x2x800, o en 2x2000 + 500, me los puse en el 500. Los gemelos y soleos se cargan bastantes hasta que se acostumbren.

En el decathlon venden clavos.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 10:05 #5 per Grinta (Associat/da)

Eiiii

Yo utilizo los de 6 en la pista, he probado los de 3 y no me acaban de gustar.
En un cross depende del barro que haya desde 6 como en la pista, o si hay mucho barro 9 o 12.

Si que puede producir lesiones, de hecho en entrenos los suelo utilizar en las ultimas series, el otro dia en el ultimo 800 de 2x2x800, o en 2x2000 + 500, me los puse en el 500. Los gemelos y soleos se cargan bastantes hasta que se acostumbren.

En el decathlon venden clavos.


Gràcies Rubén!!!!
Provaré els de 7 en pista que són els que tinc i compraré el que vagi necessitant.
Ara faré sèries de 200m i els provaré a les últimes,  que em fa por fer-me mal  :arf:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 10:43 #6 per Del@ (Associat/da)
No puc donar consell sobre els tamanys o tipus de claus ja que no els he fet servir mai i suposo que fins que no em plantegi competir en pista (que serà difícil) o en cros (això ja és més factible) no els faré servir mai.

El que si que crec que s'ha de tenir clar és que per córrer amb claus s'ha de tenir una bona tècnica de cursa, eficient i ràpida. Així que és important fer aquests exercicis de saltironets tant divertits i que tant ens agraden  :mdr: i quan es tingui una correcte tècnica donar el pas als claus.

Una altre cosa és quan el claus siguin per traccionar millor en un cros que no sigui en sec. Aleshores tampoc faràs tota la cursa entrant de punta, pèro els claus suposo que faran que es pugui traccionar molt millor. En totcas, sempre és millor acostumar al cos en distàncies curtes (sèries de pista) i no gaires al principi i després ja intentar fer una distància d'un cros o sèries més llargues. 

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 11:33 #7 per Dani (Associat/da)

Guai, Solte!
Però si no venim del món de l'atletisme i ens toca córrer amb claus  :whistle: alguna cosa haurem de fer!!!


Perquè has de córrer amb claus, pels crossos ?

I els claus del cros i els de la pista, vols dir que són iguals ?

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 11:57 #8 per xevifisio (Associat/da)
Totes portes el mateix numero de claus?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 11:58 #9 per ruben6 (Associat/da)
Los clavos de pista y los de cross son iguales, si que existen diferentes tipos de zapatilla de clavos, los de cross y fondo llevan más protegido la parte del talón en la suela.

Lo que cambia son el tamaño de los clavos, pero perfectamente con los que utilizas en la pista en mi caso 6mm, se puede correr un cross sino esta muy embarrado, por ejemplo para el paso por hierba y arena ayudan a traccionar, si lo está entonces optaría por 9 o incluso 12.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 11:59 #10 per ruben6 (Associat/da)

Totes portes el mateix numero de claus?


No, yo tengo unas de medio fondo con 6, y otras de fondo con 5, algunas llevan 7 porque llevan un clavo ciego.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 12:32 - 27 Gen 2017 12:35 #11 per solteron (Associat/da)

Guai, Solte!
Però si no venim del món de l'atletisme i ens toca córrer amb claus  :whistle: alguna cosa haurem de fer!!!
Va! Info... Mida de claus! Amb les vambes de cros vénen claus del 7 però l'altre dia a Riudellots vaig albirar que les atletes portaven del 9. I en pista, què?  De quina mida? I on es compren que surtin bé de preu?
No vaig preguntar a la botiga on vaig comprar les meves,  igual en tenien allà.
Trobeu agosarat córrer a pista amb claus del 7???
Gràcies per les respostes  :love:


Amb lo tou que estava Riudellots probablement que algun@ portaria fins a 12 mm.
A la pista crec la mida del clau sol ser 3 o 4 mm, Millor sempre que tinguis unes sabatilles a les que es puguin canviar.

Jo l'única tenda d'esports que he vist tenen claus a Barcelona es Bikila, però que crec estaria bé consultar a companys del club d'atletisme o a un entrenador.

Aquestes sabatilles a més solen ser força més ajustades d'amplada, fins i tot un tant incomodes, per tant és important provar-se les talles abans.

Que quedi clar que portar claus és una opció, però per exemple en un cros sobre terreny més aviat tou, gespa o més encara gespa mullada i/o enfangat doncs sense claus estàs en clara inferioritat perquè vas mig lliscant ... però en canvi si es terreny dur i sec i amb pocs girs la diferencia seria menor.

En la pista doncs més curta la distancia més convenient portar claus, la tracció extra fa guanyar segons.

Per acostumar-se a aquest tipus de sabatilles doncs crec hi ha que començar per fer servir als entrenaments preferentment sabatilles poc esmortides, lleugeres i de taló baix, les que normalment es coneixen per voladores, així el salt no serà tant gran quan un diu portis claus a alguna competició o per fer unes quantes series curtes.

:love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 12:36 #12 per Grinta (Associat/da)
Les meves porten 5 claus.
Les acabo de provar  :yipi:
He fet 10 sèries de 200m amb les Adizero Boston i quatre amb els claus.
Ufff, a veure com ho explico...
Jo m'he comprat unes vambes per cros,  tenen Algo de taló però no serveix de res  :surprised: No recolzes el taló per a res  :whip: Increïble la tracció,  també.
No sé,  sensacions molt rares, la veritat. Els bessons han fet feina. Les he de provar més per treure l'aigua clara...

Solteron, he anat a comprar-les a la botiga de Mataró on compro sempre, allà m'assessoren i petem la xerrada  :love:

Gràcies a tots pels consells!!!

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 15:32 #13 per solteron (Associat/da)
Sembla que ja ho portes ben encarrilat !!  lo que vals !! :great: :love:

Ara poquet a poquet a veure que tal les aguantes però con ja dius el tema bessons hi ha que vigilar-lo i també enfortir-lo com solen fer atletes de pista amb molts exercicis de salts, pujar escales, pujades etc.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2017 15:54 #14 per Grinta (Associat/da)

Sembla que ja ho portes ben encarrilat !!  lo que vals !! :great: :love:

Ara poquet a poquet a veure que tal les aguantes però con ja dius el tema bessons hi ha que vigilar-lo i també enfortir-lo com solen fer atletes de pista amb molts exercicis de salts, pujar escales, pujades etc.


Sí,  estic agafant el costum de fer circiits d'escales i tècnica de carrera abans de fer sèries  :love:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 12:10 #15 per Grinta (Associat/da)
24h més tard...
Tinc els isquios molt carregats  :whip: els bessons bé.  És normal?
Suposo que s'ajunta el tema dels claus amb les sèries ràpides. No estic acostumada a córrer a aquestes velocitats.
Avui intentaré estirar una mica, que demà toca un cros a tope.
Algun consell per treure el dolor???  :whistle:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 12:55 #16 per cachirulo (Associat/da)
Si tienes un cross a tope un domingo no hagas series el viernes y además con clavos.
Cuando empiezo a hacer pista los introduzco muy poco a poco. Una última serie si es un 300-400o un 500. O un par de 200. Luego ya llego a hacer  hasta 600m cuando ya estoy afinando para el mil.
Carga mucho y a mí siempre hace que se resientan los Aquiles. Los clavos que uso son de 6mm como Rubén. Tengo unas Joma que encontré en Zaragoza de saldo:10 euritos.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 13:05 #17 per Grinta (Associat/da)
Gracias Cachirulo!!!
Sigo un plan de entrenamiento del entrenador del Lleida UA.
Tengo un cros el domingo pero para él es de entrenamiento.  El campeonato de Cataluña es el domingo 5.
Así que es como si fuera un entrenamiento de calidad.
Yo lo haré a lo que salga  :love:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 13:12 #18 per cachirulo (Associat/da)
Entonces perfecto,yo entendía a tope como objetivo clave. :great:
Lo bueno del cross que al no haber puntos kilométricos no te obsesionas con el ritmo. Lo malo,que se sale demasiado rápido por esa misma razón. Hay que saber regular.
Suerte. :yipi:

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 13:48 #19 per Grinta (Associat/da)

Entonces perfecto,yo entendía a tope como objetivo clave. :great:
Lo bueno del cross que al no haber puntos kilométricos no te obsesionas con el ritmo. Lo malo,que se sale demasiado rápido por esa misma razón. Hay que saber regular.
Suerte. :yipi:


Y lo que importa es la posición.
Yo soy novata y la semana pasada en los últimos 200 me pasaron 5 o 6 corredoras  :rofl:
Tengo que entrenar los hachazos

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Gen 2017 14:05 #20 per solteron (Associat/da)
Es que l@s que vienen de la pista y escuela de atletismo siempre tendrán mucho mejor sprint que un corredor popular  :oops:

A mi lo que em funciona per a molèsties musculars lleus es l'auto-massatge, suau, en plan drenatge, insistint moderadament als punts dolorosos, jo ho faig sense cap crema o a vegades fent servir una mica de crema hidratant.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.