La meva primera Triatló

La meva primera Triatló

06 Gen 2013 22:32 #1 per Mona (Associat/da)
Hola!

M'està entrant el cuquet d'iniciar-me en triatló, no n'he fet mai cap però ja fa temps que hi penso, però no sé com s'entrena...  :oops:
Estava pensant posar-m'hi de cara a finals d'estiu, he vist que l'1 de setembre n'hi ha una a Banyoles, però volia tenir alguns consells.
La part de córrer no és problema, aquesta la porto bé! Bici en faig, però només la faig servir com a mitjà de transport, i esporàdicament per passejos més llargs. I nedar, doncs hi vaig de tant en tant per reforçar l'esquena, però estic entre 1/2 hora i 1hora, depenent del dia, i no tinc cap criteri d'entrenament.
Si teniu cap consell, serà benvingut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Gen 2013 07:49 #2 per Cabrix (Visitant)
Bones !!

Això de "algún consell" és massa ampli. Potser el millor és que puguis repassar alguns fils de triatló (sobre tot en els que no surti jo, que ho peto tot...  :666:), i puguis treure coses. A partir d'aqui, i segons els teus dubtes, poder fer consultes/preguntes/dubtes/comentaris més concrets.

Jo no sabria per on començar a donar consells. Bueno si : entrenarentrenarentrenarentrenar...  :mdr:

També pots passar (que suposo que ho has fet) per triatlo.org, per a veure el calendari. Banyoles 01.09.13 és distància Olímpica (1,500 Aigua / 40km Bici /10km Cursa), que penso que és una distància que a tu et pot provar força bé i allà podràs trobar altres proves. Nostamal per a començar, ja que Banyoles és la Meca del Triatló Català, però pensa-hi que el circuit de bici es trencacames, tot i que molt divertit.

I com sempre, per a debutar, pots buscar un triatló "mediàtic" per a anar arropada i buscar animació i més "petit" (si és que queden) per a anar tranquila, sobretot a la natació, que al no haver-ne corxeres alguna que un altre colleja es rep (oju, i es dona...)

Bé, tu mateixa!! Segur que per aqui trobes gent que en sat, d'això...  :great:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

07 Gen 2013 16:14 #3 per Mona (Associat/da)
Moltes gràcies!

Sí, he anat mirant alguns fils de triatlons, però encara estic tan verda q no sé ni quins dubtes preguntar...  :oops:

Merci pel web, no el coneixia! Ja veus, qualsevol informació és benvinguda!

07 Gen 2013 16:30 #4 per ironyoyito (Visitant)
"Lu" millor és buscar un club o un grup que entreni per on a tu et vagi bé (on vius, on treballes, etc, on millor et vagi), contactar amb ells/elles i si ho fas ja veuràs com molt abans de BAnyoles hauràs debutat.

Sort!!

07 Gen 2013 17:21 #5 per nyef (Associat/da)
Jo lo del club no ho veig tan clar, al menys ara tan ràpid. Molts dels que per aquí fan triatlons no son, ni han estat mai de cap club de triatló. El que si va molt be, es trobar gent que també ho entreni, i clar en club es mes fàcil, però aquí n'està ple. Alguns en parlen, i molts d'altres ho fan d'incognit. Hi ha gent de totes les distàncies i de tots els nivells. Gent per entrenar i compartir sortides, sobretot de bici, no te'n faltarà.

Salut

bla bla bla bla ....

07 Gen 2013 17:52 #6 per korfbaler (Associat/da)
El millor consell? El primer triatló un olímpic....i el segón un Ironman  :intello:

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

07 Gen 2013 22:39 #7 per Cabrix (Visitant)
Estic a mitges entre el que diu Ironyoyito i en nyef. I ara, m'ho faig venir bé i arrimo el ascua a mi sardina...  :mdr:

El millor és trobar gent que entreni, un entrenador freelance i/o un club que t'ofereixi la possibilitat de tenir un entrenador. Perque? Perque a part de la possibilitat motivadora de tenir el caliu del grup, l'entrenador et dona, com a la cursa a peu, el grau d'objectivitat, formació experiencia per fer la passa que toca a cada moment, i no voler cremar etapes o fer l'animal, que els trialetes som/son/sou uns malalts de fer km a "puntapala"...

(ara vé quan faig una falqueta d'aquelles que aqui fa tothom sobre el seu negoci, però no!!, que estic fora de mercat...  :mdr:)

Korbaler, tinc una amiga que encara pitjor : va debutar a pelo a Lanzarotem fent 9a del seu grup d'edat. Eh, però "amb trampa" : Després de nou mesos dedicats en cos i ànima a entrenar i de molts anys com a esportista de raids.

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

21 Gen 2013 17:47 #8 per ALBERT75 (Associat/da)
Hi ha grupets si ets de bcn que surten a fer bici (sobretot de cara a l'estiu  :yes:) per tal d'entrenar proves de tri...

jo també soc de l'opinio que millor anar amb grup, aprendras més rapid i serà més divertit o si no un entrenador (la millora es important)...

Apalins..

10 km .- 46.03 Jean Bouin 2007
21 km .- 1.44.31 GRN 2008
42 km .- 4.04.55 BCN 2010
albertrun.blogspot.com/

21 Gen 2013 18:23 #9 per RugbyMan (Associat/da)
Jo també m'ho estava miranmt lo de fer el "salt", però tenin em compte que en conec de pocs de tris i els que conec estan tots mitg tocadets (Nyef, Dela, Stone_apo...) doncs casi q continu amb el meu asfalt i la meva muntanya.

Aixó si vull fer el clinic de Crol al març  per veure si al final em llenço, ja que la natació no ho porto res de bé i es lo que me frena.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'57" (Delta del Prat 2013) 41'31" Bombers 2018
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:32:15h (BCN 2018)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

21 Gen 2013 19:02 #10 per stone_apo (Associat/da)
tocats nosaltres ??  :666: :666: :666:
kms a puntapala ??  :666: :666: :666:

Cabrix, dissabte com ho tens ??  :666: :666: :666: Potser s'apunta l'Oriol_TBID...  :666: :666: :666:

22 Gen 2013 12:49 #11 per Mona (Associat/da)

Hi ha grupets si ets de bcn que surten a fer bici (sobretot de cara a l'estiu  :yes:) per tal d'entrenar proves de tri...

jo també soc de l'opinio que millor anar amb grup, aprendras més rapid i serà més divertit o si no un entrenador (la millora es important)...

Apalins..

Segur que és millor en grup, si em puc incrustar en algun dels q surt de Barcelona, seria fantàstic! De bici en tinc, però me'n he estat mirant per poder fer triatló, i són "una mica" cares...  :surprised:  coneixeu el mercat de segona mà?! De fet, si no acabo de fer el pas, aquest serà un gran motiu, de totes maneres, com que me'l he fixat de cara a finals d'estiu, encara tinc temps...  :oops:

RugbyMan, anima't! sempre va bé tenir algú "mentalment sa" entre els bojos!  :rofl:

22 Gen 2013 12:53 #12 per Cabrix (Visitant)
El mercat de 2a mà funciona bastant bé en el tema bicis, però fes-te a la idea que dificilment trobaras algo per menys de 300€. Per 500€ aprox (que és una pasta, ho reconec) pots tenir autentiques gangues.

Com sempre, si vas a particular, més barata, però més dubtes sobre si et donen gat o llebre (o OJU!! material robat!!). Si vas a botiga, algo més cara, però en principi la procedència HAURIA de ser de confiança i en principi, la bici està revisada.

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

22 Gen 2013 12:58 #13 per RugbyMan (Associat/da)

RugbyMan, anima't! sempre va bé tenir algú "mentalment sa" entre els bojos!   :rofl:

Mona qui t'ha dit que jo estic sà? Mira q jugant al rugby ens donem molt de cops al cap....i mes si ets davanter  :666: :666:

Cabrix, mersi per l'informació sobre el mercat de segona mà. Ho tindré en compte. Jo aquest any estic enmerdat amb les classes d'alemany i ho tinc fomut fins al juny. Però de cara al bon temps m'ho pensaré seriosament. Tindré q decidir entre continuar amb l'alemany o ficar-me'n amb l'esport. Les dues son incompatibles.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'57" (Delta del Prat 2013) 41'31" Bombers 2018
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:32:15h (BCN 2018)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

24 Gen 2013 22:55 #14 per Mona (Associat/da)

El mercat de 2a mà funciona bastant bé en el tema bicis, però fes-te a la idea que dificilment trobaras algo per menys de 300€. Per 500€ aprox (que és una pasta, ho reconec) pots tenir autentiques gangues.

Com sempre, si vas a particular, més barata, però més dubtes sobre si et donen gat o llebre (o OJU!! material robat!!). Si vas a botiga, algo més cara, però en principi la procedència HAURIA de ser de confiança i en principi, la bici està revisada.

Merci!
Sí! és una bona pasta, però la meitat del que havia començat a veure, i més similar al q puc pagar... Aniré en compte a veure q no sigui robada, no tinc ganes de fer funcionar aquest negoci...

25 Gen 2013 00:18 #15 per Gaby Bc (Associat/da)
jo també volia començar aquest estiu amb els triatlons!!  :mdr:  una preguntaaa!! sabeu si es pot fer un triatlo amb una bici mixta? es que tinc una del decathlon molt barata i no es com las de carretera que teniu els triatletes!

Molteeees gracieeees  8)

1 km:  3'14''54.  1000 metres socials 2013
10 km: 39 '15''  Nocturna Hospitalet 2013
21091 km: 1 h 36 min  mitja sabadell 2012
42195 asfalt:  3 h 24' 10'' Marato De les Vies Verdes 2013

25 Gen 2013 08:39 #16 per Cabrix (Visitant)
Si una bici "mixta" no vol dir "amb motoret"...  :mdr:

Mentre que no sigui plegable, et deixaran entrar qualsevol bici. Eso si, si és BTT no et deixaran anar amb "banyes"!!

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

25 Gen 2013 09:50 #17 per Gaby Bc (Associat/da)

Si una bici "mixta" no vol dir "amb motoret"...  :mdr:

Mentre que no sigui plegable, et deixaran entrar qualsevol bici. Eso si, si és BTT no et deixaran anar amb "banyes"!!

jajajaja noo! motoret no porta!! ja m'agradaria!!!!  :whistle:

perfecte llavors!!!  :mdr: molteees gracies cabrix!!!!  :great: :great:

1 km:  3'14''54.  1000 metres socials 2013
10 km: 39 '15''  Nocturna Hospitalet 2013
21091 km: 1 h 36 min  mitja sabadell 2012
42195 asfalt:  3 h 24' 10'' Marato De les Vies Verdes 2013

25 Gen 2013 10:04 #18 per Cabrix (Visitant)
De res !!

Us deixo dos documents per a que els hi feu un cop d'ull, i que penso que us donaran molta info...

Un és el reglament : www.triatlo.org/docs/FETRI%202011Reglame...%20Competiciones.pdf

Aquesta és una petita guia que ha fet la FCT, força interessant : www.triatlo.org/docs/guiafederat2013v1.pdf

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mar 2014 10:01 #19 per periku (Associat/da)
Bones

No se si és el fil adecuat però de fet va de fer la primera triatló  :whistle:

Jo com a bon descendent de mico tinc la por al aigua i per això m'he decidit per anar a fer el debut en un sprint , serà d'aqui tres mesos a Cambirls, aixì que espero poder prepar-me per cumplir amb els temps de tall i gaudir de l'experiència.

He pasat pel fil de la "tribu novatos" pero suposo que ja no deuen d'haver gaires de novatos  :whistle:

Només comentar que si hi algú interesat en fer sortides de bici de carretera ó altres entrenaments m'envii un mp, jo per ara he fet alguna sortida amb el Tridani però aviat farà massa kms per les meves inexpertes cames... Seria ideal amb algú del maresme o la Selva, estic ubicat a Malgrat de mar.

De totes formes si hi han més aprenents a aspirants a triatleta aficionat que es manifestin siguin d'on siguin i potser podem fer un "reloaded" amb novatos del triatló ... :whistle:

Moltes gràcies Cabrix per els enllaços  8)

6 Maratons (3h52')- 21 mitjes(1h40') - 25 deumils (46')- 7 cincmils (21') - 11 varies  - 1 aquatló(40') - 4 duatló sprint (1h15') - 1 Tri-S.Sprint (31')-6 Tri-Sprint (1h19') - 2 Tri-Olimpic (2h 31') -2 Tri-Half (5h39') -1 marxa cicloturista (4h...

20 Mar 2014 14:22 #20 per (Visitant)
Gaby, en la Sprint sí pots.

Salut
Damià