Conceptes i explicacions de la planificació per la Zurich Marató Bcn 2018

Conceptes i explicacions de la planificació per la Zurich Marató Bcn 2018

01 Des 2017 11:30 #1 per egarense_83
Bones companys.
Us passo un recull de conceptes i les respectives explicacions perquè tingueu més clar el sistema d´entrenament que utilitzo per aquesta planificació que us estic preparant.
Suposo que durant les setmanes aniran sortint dubtes i en la màxima brevetat possible intentaré aclarir-ho tot, però espero que amb tota aquesta informació que us envio tingueu més clar com anirem entrenant.
Ho teniu com arxiu adjunt en .pdf

Arxiu adjunt:

Nom del fitxer: Explicacionsvries.pdf
Mida del fitxer:326 KB

Salut i bons km´s.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Des 2017 23:17 #2 per Jorfer
Veig que parles del aquaruning.
Alguns tenim una mica d'al·lèrgia a l'aigua, es pot fer bici com alternativa?

01 Des 2017 23:41 #3 per egarense_83
Si Jorfer, podeu combinar amb bicicleta (molta agilitat al pedaleig), elíptica amb resistència baixa i bona cadència i una miqueta de rem indoor també va be. Però si teniu oportunitat de fer aquarunning el vostre cos ho agraïrà més i així també feu un treball més funcional.

02 Des 2017 23:26 #4 per jaume86
Perdó per la repatició però poter les preguntes haurien d'amar aquÍ?

Amb el vam no som gaire amics però intentarem portar-nos millor. Ara mateix, en quin vam ens hauríem de fixar? Ja en el de 3h o en aquest hi arribarem en unes setmanes? Dijous vaig fer un entreno de 6x1000 amb els temps 4;09, 4:06, 4:02, 3:55, 3:45 i 3:18, reservant a les primeres i donant-ho tot a la darrera. 3:18 doncs, seria el meu 100% del vam actual? Gràcies

2h58'48'' marató Barcelona  2015 (9)
1h23'49" mitja  Mediterrani 2015 (28)
38'26''   10km   Sants 2013 (37)
19'13''  5km Horta 2013 (1)

http://www.corredors.cat/1000m/
Mar Bella, 17 de juny de 2017!!

03 Des 2017 08:15 #5 per egarense_83
Bones Jaume. La veritat que aquest entreno de 6x1000 amb rtmes tan distants em dona poca informació de com estàs actualment, a part de veure que ràpid si que ets (3’18 l’últim mil) està clar que a 4’/km poc àc. làctic acumules.
Jo us recomano que us oblideu una mica de la VAM i correu més per sensacions sobretot ara a l’inici de la preparació i als rodatges. Ja podeu veure que jo indico més els ritmes en sessions més específiques, així que als trotes còmodes i trotes vius no cal ser tan purista amb ritmes de VAM i si millor córrer per sensacions sapiguent els intèrvals de ritmes en el que t’has de moure.

03 Des 2017 15:53 #6 per jaume86

egarense_83 va escriure: Bones Jaume. La veritat que aquest entreno de 6x1000 amb rtmes tan distants em dona poca informació de com estàs actualment, a part de veure que ràpid si que ets (3’18 l’últim mil) està clar que a 4’/km poc àc. làctic acumules.
Jo us recomano que us oblideu una mica de la VAM i correu més per sensacions sobretot ara a l’inici de la preparació i als rodatges. Ja podeu veure que jo indico més els ritmes en sessions més específiques, així que als trotes còmodes i trotes vius no cal ser tan purista amb ritmes de VAM i si millor córrer per sensacions sapiguent els intèrvals de ritmes en el que t’has de moure.

Moltes gràcies per la resposta. Seguiré els teus consells i els rodatges entre setmana amb moure per sensacions més que amb el meu "amic" VAM. A les properes series seré més regular però dijous passat no volia acabar rebentat que avui tocava fer de llebre a la mitja de mataró i havia de complir!

2h58'48'' marató Barcelona  2015 (9)
1h23'49" mitja  Mediterrani 2015 (28)
38'26''   10km   Sants 2013 (37)
19'13''  5km Horta 2013 (1)

http://www.corredors.cat/1000m/
Mar Bella, 17 de juny de 2017!!

03 Des 2017 20:56 #7 per Berninger
Un dubte, Jaume, a les rectes de soltura, quin temps de descans fem entre rectes? parem totalment? trot super suau?

Gràcies!

03 Des 2017 21:40 #8 per egarense_83
Bones, doncs entre cada recta millor fer uns 10-15” caminant o trote molt cochinero.

05 Des 2017 11:42 #9 per Berninger
Bones de nou!

Tinc una proposta que altres anys ha funcionat força bé. Per tal de poder programar curses... podríem tenir les tirades llargues de tot l'entrenament? És a dir, saber quants kms hem de fer cada diumenge? així podem saber si encaixen amb MItja Santa Coloma, Barcelona, Maratest,....

05 Des 2017 11:44 #10 per Barceruel
Ahir vaig fer el primer entrenament. 60' que van sortir sobre 4:50 i les 8 rectes. Per poder arribar a la feina, els abdominals i els estiraments, ya tal. :whistle: :whistle:

I demà ja comencem amb les friki-adaptacions de #putorunner. En comptes del treball de força funcional + les 8 pujades, com que ja estava inscrit al 5000 de Sant Andreu, faré un 1x5000 a VAM màxima. :silly: :silly: No serà la norma, pero segur que no serà la darrera vegada que succeeix durant el pla. :dry:

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

05 Des 2017 14:13 #11 per egarense_83

Berninger va escriure: Bones de nou!

Tinc una proposta que altres anys ha funcionat força bé. Per tal de poder programar curses... podríem tenir les tirades llargues de tot l'entrenament? És a dir, saber quants kms hem de fer cada diumenge? així podem saber si encaixen amb MItja Santa Coloma, Barcelona, Maratest,....

Bones! Em sembla molt be la idea i així ho faré. Durant aquesta setmana us indico més o ments l’en Planificat per els diumenges i també les dates que serien bones per competir (10km - mitja o 30km)

05 Des 2017 14:15 #12 per egarense_83

Barceruel va escriure: Ahir vaig fer el primer entrenament. 60' que van sortir sobre 4:50 i les 8 rectes. Per poder arribar a la feina, els abdominals i els estiraments, ya tal. :whistle: :whistle:

I demà ja comencem amb les friki-adaptacions de #putorunner. En comptes del treball de força funcional + les 8 pujades, com que ja estava inscrit al 5000 de Sant Andreu, faré un 1x5000 a VAM màxima. :silly: :silly: No serà la norma, pero segur que no serà la darrera vegada que succeeix durant el pla. :dry:

En molts casos saltar-se la norma perquè el cap t’ho demana és una bona alternativa. Això si...en el possible intentar seguir el planning per no arribar cremat o passat de forma per excés de competició.

06 Des 2017 22:02 #13 per Fiber
Hola a tothom i al Jaume en especial... Tindràs que tindre una paciencia amb mi...

Jo no tinc gens clar a quin ritme podrè anar no ja a la marató (que ja veure si arrivo amb forma de fer-la) si no als entrenaments.

Per moltes circunstancies (especialment laborals pero que ara per sort ja han acabat) els darrers mesos han sigut un no parar de no entrenar gens ni mica... Un parell de curses que he fet i poc mes i a uns ritmes molt i molt discrets, de lo pitjor en anys... Lo qual no quita perque aquest repte faci que millori de forma ràpidament (o no tant).

Com he vist ique gran part de l'entrenament es basa en correr per sensacions, com tu comentes en algún missatge, creus que lo millor es que comenci aixi sense forçar gaire kilometres les dues primeres setmanes, Jaume ?

Gracies

M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

06 Des 2017 23:25 #14 per Joan33
Jaume, sobre el tema de la natació, podem nadar sense pullboy. Quins beneficis tenim nadar en pullboy?
I si m'atreveixo a fer aquarunning, que fem 15,20,30 minuts?

I si canviem els dies de fer abdominals, no té importancia,no?

Gràcies

Marató: 3:01'45''(Sevilla 2014)
Mitja: 1:24'00" (Barcelona 2015)
10 Km: 39'19'' (Can Mercader 2013)

06 Des 2017 23:27 #15 per egarense_83

Fiber va escriure: Hola a tothom i al Jaume en especial... Tindràs que tindre una paciencia amb mi...

Jo no tinc gens clar a quin ritme podrè anar no ja a la marató (que ja veure si arrivo amb forma de fer-la) si no als entrenaments.

Per moltes circunstancies (especialment laborals pero que ara per sort ja han acabat) els darrers mesos han sigut un no parar de no entrenar gens ni mica... Un parell de curses que he fet i poc mes i a uns ritmes molt i molt discrets, de lo pitjor en anys... Lo qual no quita perque aquest repte faci que millori de forma ràpidament (o no tant).

Com he vist ique gran part de l'entrenament es basa en correr per sensacions, com tu comentes en algún missatge, creus que lo millor es que comenci aixi sense forçar gaire kilometres les dues primeres setmanes, Jaume ?

Gracies

Això mateix Fiber.
Ni els primers dos microcicles i fins i tot...tot aquest desembre fent les sessions més per sensacions, sense forçar en excès i no arribant a l´agonia en cap dels entrenos. Estem aquí per preparar una marató a ritmes més "lents" i no un 5000 on es necessita treballar molt més la fibra ràpida i ritmes molt més anaeròbics.
Durant tota la preparació és molt més important la suma dels entrenos que no la qualitat en sessions puntuals.

Així que amb calma i seny!

07 Des 2017 09:43 #16 per Dani
Bon dia Jaume,

Pels dies de treball abdominal, alguna recomanació en quan a número d’exercicis, número de sèries, repeticions, descans...

Gràcies,

07 Des 2017 09:47 #17 per egarense_83

Dani va escriure: Bon dia Jaume,

Pels dies de treball abdominal, alguna recomanació en quan a número d’exercicis, número de sèries, repeticions, descans...

Gràcies,

Bones Dani.
Teniu un video explicatiu amb exercicis i temps d’execució al pdf.
És el video de Core Training

07 Des 2017 10:17 #18 per Dani

egarense_83 va escriure:

Dani va escriure: Bon dia Jaume,

Gràcies,

Bones Dani.
Teniu un video explicatiu amb exercicis i temps d’execució al pdf.
És el video de Core Training

No ho havia vist al començament del video... :whistle: :whistle:
Gràcies!

07 Des 2017 14:02 #19 per Fiber
Hola !

Domcs aquest mati el primer entrenament i la veritat es que despres de... més d'un mes sense correr... no es d'extranyar que en un "trot còmode" ha sigut no tant comode al començament, tot i que no estic en forma les cames tiran més de lo que tindrien que tirar segons la planificació...

Com obviament no estic en forma al kilometres 7 estaba una mica cansat i m'he notat molesties al genoll aixi que he caminat una estona per després continuar i acabar l'entrenament... M'ha aconsellat un bon amic que potser al trotes faci una estoneta de caminar cada 15 minuts, com ho veus Jaume ?

Soplaba bastant de vent al Besòs i a part lo he comentat que les cames tiraven més del compte aixi que ni poso els ritmes, si de cas deixo enllaç al Garmin... (no surt la estona que he estat caminant, mal fet...)

connect.garmin.com/modern/activity/2369112893

M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

07 Des 2017 15:33 #20 per egarense_83

Fiber va escriure: Hola !

Domcs aquest mati el primer entrenament i la veritat es que despres de... més d'un mes sense correr... no es d'extranyar que en un "trot còmode" ha sigut no tant comode al començament, tot i que no estic en forma les cames tiran més de lo que tindrien que tirar segons la planificació...

Com obviament no estic en forma al kilometres 7 estaba una mica cansat i m'he notat molesties al genoll aixi que he caminat una estona per després continuar i acabar l'entrenament... M'ha aconsellat un bon amic que potser al trotes faci una estoneta de caminar cada 15 minuts, com ho veus Jaume ?

Soplaba bastant de vent al Besòs i a part lo he comentat que les cames tiraven més del compte aixi que ni poso els ritmes, si de cas deixo enllaç al Garmin... (no surt la estona que he estat caminant, mal fet...)

connect.garmin.com/modern/activity/2369112893

Doncs ja has fet be. En aquest mesocicle introductori el que prioritza és el poder finalitzar cada sessió independentment dels ritmes i si en un rodatge suau “mig-llarg” veus la necessitat de caminar una mica doncs endavant (2-3’ màxim) fent intèrvals cada cop més llargs de córrer, fins que arribi el dia que puguis fer el rodatge sencer sense haver de caminar.