Transicio al minimalisme

Transicio al minimalisme

30 Mai 2015 21:31 #21 per solteron (Associat/da)
Però es que millorar la tècnica costa molt i la bona tècnica en aquest cas va de la mà amb la fortalesa de peus i turmells, i això no s'ha arregla d'un dia per l'altre, ni poc s'arregla portant ocasionalment un calçat minimalista.

No es únicament l'esmortiment, la sabatilla que et tindria que ajudar també te que ser flexible, amb cap o poc drop, amb la sola interior plana, sense cap recolzament de l'arc, amb taló i sola estrets ... o sigui per fer que el peu treballi.

La meva definició de calçat minimalista : Calçat que interfereix poc en la biomecànica natural de la petjada

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2015 21:35 #22 per solteron (Associat/da)
Un que corre bé amb gairebé qualsevol sabatilla, fixeu-vos que poca oscil.lació vertical

04 Jun 2015 22:56 #23 per xevifisio (Associat/da)
Després d'haver fet diferents proves, he decidit anar sortint amb les "newfeel" del decathlon (sense la plantilla interior). Ahir 8 minutets, demà segurament 8-10 més

05 Jun 2015 00:52 #24 per solteron (Associat/da)

Després d'haver fet diferents proves, he decidit anar sortint amb les "newfeel" del decathlon (sense la plantilla interior). Ahir 8 minutets, demà segurament 8-10 més

Jo també vaig comprar unes newfeel sense la plantilla però per anar un pel més còmode li pots posar unes plantilles molt fines del xinesos per 50 centimis  :mdr: . Un problema que tenen es que rellisquen molt sobre terres molt polits com algunes voreres i si plou son un perill !

05 Jun 2015 08:02 #25 per xevifisio (Associat/da)

Jo també vaig comprar unes newfeel sense la plantilla però per anar un pel més còmode li pots posar unes plantilles molt fines del xinesos per 50 centimis  :mdr: . Un problema que tenen es que rellisquen molt sobre terres molt polits com algunes voreres i si plou son un perill !

Justament, descalç vaig mig patinar en una curva i vaig pensar q millor amb les newfeel

05 Jun 2015 09:48 #26 per Dani (Associat/da)
Un altre que no correr gens malament

No ho intenteu a casa  :intello:

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

05 Jun 2015 14:29 #27 per solteron (Associat/da)
Haile Gebreselassie hiperpronador  .. un altre mite fals molt estès al mon running, que pronar es dolent per si mateix.

06 Jun 2015 12:08 #28 per solteron (Associat/da)
esmortit vs descalç

09 Jun 2015 22:09 #29 per xevifisio (Associat/da)
Fa goig veure correr aquesta gent.
Ahir 10' amb les newfeel, avui 20' amb les merrell de transició. Les sensacions cada cop son millors 8)

12 Jun 2015 23:27 #30 per pedro (Associat/da)
No puedo subir un documento, muy básico, de como empezar con el Minimalismo, por que tiene 2 MB, pero se puede descargar de esta web [ftp=ftp://http://www.zapatillas-minimalistas.com/es/16-libros-] www.zapatillas-minimalistas.com/es/16-libros- [/ftp] , el título es: Guía para correr Descalzo-Minimalista.

Para mi la frase más importante del documento está en la página 3, y literalmente pone "Hay que tener claro que correr descalzo no es el fin, el fin es mejorar la forma de correr"

Mi experiencia personal fue el año pasado, con una transición demasiado rápida, que me produjo una fascitis plantar, en estos momentos estoy volviendo a intentarlo con más calma. Después de 62 años de tener los pies enjaulados (por no decir atrofiados), no les puedo pedir que en 6 meses estén a la altura del resto del aparato locomotor , tengo que darles más tiempo, ya que la variable edad, en mi caso pesa.

Personalmente creo que la lógica del minimalismo, es mucho más racional que toda la parafernalia que aportan las zapatillas actuales, que realmente intentan substituir funciones que tienen que realizar nuestros músculos, tendones,etc....

Estoy con Solteron en todo lo relaccionado con el tema, que lo importante es la técnica de carrera , y el correr descalzo es la mejor y más rápida manera de aprenderla

t'agrada correr???... i tant

08 Jul 2015 15:18 #31 per xevifisio (Associat/da)
Hello minimals!
després d'aproxiadament un mes i mig d'haver començat a probar, he arribat a 30' amb les newfeel (sense la plantilla interior) i gairebé una hora amb les merrell de transició). Les sensacions son molt bones!, només un petit problema:
em queda lleugerament adolorida la punta del tercer dit del peu dret (quan vaig amb les newfeel) per la part de sota... Alguna idea?

14 Ago 2015 17:23 #32 per solteron (Associat/da)
Un noi dels EEUU que corrent descalç guanya uns 1500m amb molta avantatge, a veure si veieu diferencies de tècnica entre ells i els que el segueixen.

www.usatf.tv/gprofile.php?mgroup_id=4536...d-Championships-2015

21 Set 2015 13:28 #33 per curat (Associat/da)
Hola a tothom,

Aquest estiu he provat de córrer descalç i la sensació és molt bona. Ara bé, quan enganxes alguna pedreta et cagues en tot el santoral  :grrrrrr: He rodat diverses tandes de 5'-10'-15'-20' a ritmes lents i la veritat és que s'entra d'una forma natural d'avantpeu. El que veig com a més problemàtic és per on surts a entrenar doncs el perill de pedres, vidres, terreny irregular fa que t'exposis a una lessió més fàcilment que corrent amb calçat.
Us he de dir que el meu punt de partida és que des de fa uns quants anys corro amb sabatilles de perfil baix quasi sempre.

Salut!

PS Per cert, m'ha costat molt trobar el fil doncs està "amagat" a Grups d'entrenament  :neutral:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
20 maratons

22 Set 2015 13:56 - 22 Set 2015 14:55 #34 per solteron (Associat/da)
curat doncs aguantar 20' descalç no es cap bagatel.la  :yipi: , molt bé, es un exercici molt complert pel corredor.

Jo avui després de molt mesos sense fer-ho he corregut 1,7 km descalç i fins i tot m'he sorprès de lo fàcil que anava, rodant a 5'/km sense forçar  :yipi: ho he fet a sobre un asfalt bastant suau. Per a mi la primera limitació es l'abrasió, segur que si continues practicant aniria reforçant les plantes dels peus però tampoc tinc interès en fer tirades més llargues descalç si no fer-ho com exercici complementari i a sobre sòl dur que és on t'obliga a còrrer amb millor tècnica.

12 Oct 2015 11:37 - 12 Oct 2015 11:39 #35 per solteron (Associat/da)
Tenim correcat descalcista ! 
I Trofeo Internacional Descalcista de Segorbe

i també a les noticies

23 febrer 2016 21:42 #36 per xevifisio (Associat/da)
Hola familia!
Sabeu on puc trobar vambes de drop baix ( 2-4-6 mm)?

23 febrer 2016 21:57 #37 per solteron (Associat/da)

Hola familia!
Sabeu on puc trobar vambes de drop baix ( 2-4-6 mm)?

arundeterra.com/

24 febrer 2016 22:27 #38 per xevifisio (Associat/da)
Gràcies Lone Ranger,
si puc hi passo divendres i us ensenyo el meu nou juguet al sopar!

16 Mar 2016 08:00 #39 per xevifisio (Associat/da)
Hola minimals!
Aprofitant que anava a BCN a buscar el dorsal per la marató, he anat a comprar bambes (en tot Girona ni unes bambes de drop baix :grrrrrr:). He fet cas al solteron i he anat  "a run de terra", crec que maim'havien assessorat tant , i tan bé. Al final unes "salming race" de drop 4 i uns 8mm d'amortiguació. I ara que ja està feta la marató (amb drop 4, fent MMP i gaudint molt del trajecte) toca seguir apropant-se cap al terra. Objectiu propera marató: drop 0 :party:

16 Mar 2016 08:34 #40 per Toni VLC (Associat/da)

Objectiu propera marató: drop 0 :party:

Drop 0 és descalç?

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar