Marató de Castelló (27/02/2022)

Marató de Castelló (27/02/2022)

28 febrer 2022 18:44 - 28 febrer 2022 18:50 #1 per Josep80 (Associat/da)
La meva 42a marató havia d'haver estat a Croàcia. Estava inscrit per córrer la marató de Split el 27 de febrer, amb vols, hotels i lloguer de cotxe, tot reservat, des del mes d'octubre. A finals de desembre els senyors de Vueling van decidir cancel·lar el meu vol d'anada, que era directe, i les alternatives eren totes amb escales que no em convenien, ni per dates ni per preu.
Així doncs, i després d'aconseguir de la marató de Split la convalidació de la meva inscripció per 2023, vouchers de vol, i cancel·lació d'hotels i cotxe sense càrrecs, vaig canviar de plans. Vaig trobar que una setmana després, el 6 de març, es feia la marató de Malta, que ja coneixia prou bé per haver-hi corregut la mitja marató fa dos anys. Vol directe, també amb Vueling, inscripció a la marató, i reserva d'hotel.
A finals de gener els senyors de Vueling, una altra vegada, van tornar a decidir cancel·lar un vol, en aquest cas el de tornada a Barcelona, i vaig haver de comprar un vol de tornada amb una altra companyia, i sol·licitar l'abonament del vol cancel·lat, i que a hores d'ara encara no he cobrat.
A principis de la setmana passada, i a menys de dues setmanes de la marató, i després d'haver fet el dia anterior la mitja de Balaguer a un ritme exigent (a dues setmanes de la marató), vaig accedir a la web de la marató de Malta per repassar el circuit. El primer que vaig veure, amb lletres ben grans, va ser CANCELLED. Glaçat!! Em vaig quedar GLAÇAT!! I no per un tema de Covid, no. Simplement, perquè l'Organització de la marató i les Autoritats no s'havien posat d'acord en el circuit. La nota explicativa datava del 15 de febrer (a tres setmanes de la cursa), i jo no havia rebut cap e-mail comunicant-ho.
Contactada l'Organització de la marató, em van dir que havien tingut problemes a l'hora d'avisar els afectats, i que em tornaven els diners de la inscripció. En aquest cas, he perdut els diners del vol de tornada amb Ryanair, i en el cas del vol d'anada amb Vueling, un voucher.
Així doncs, i buscant una altra opció a la desesperada, vaig anar a parar a la marató De Castelló, a sis dies vista. Sabia que l'Arcadi hi anava, vaig parlar amb ell, i em va dir que també hi anava en Xavi B. Evidentment haver de pagar la inscripció i hotel la darrera setmana va representar pagar al voltant del doble respecte de si ho hagués fet poques setmanes abans.
Acostumat a viatjar en avió per anar a córrer, especialment maratons, en aquest cas el viatge va ser tiradeta en cotxe el dissabte per una AP7 sense peatge, dormir a Castelló el dissabte, córrer el diumenge, i un entranyable dinar paeller, després de la marató, amb companyia d'amics, i tornada cap a casa.
Bona organització de la cursa. Recollida de dorsal a la Pèrgola, en el parc Ribalta, centre neuràlgic de la cursa, amb sortida i arribada de les curses de 10K (9:00 h diumenge), marató (9:15 diumenge) i curses per categories infantils el dissabte al matí.
Força corredors pels carrers i per l'hotel, que estava a uns 500 metres del parc Ribalta. Vaig deduir que l'Organització disposava d'un bon pressupost (bastant espònsors importants), ja que la presència de corredors i corredores de Kènia i Etiòpia era notable.
La marató, que amb aquesta ja porta dotze edicions, ha canviat darrerament el circuit, fent-lo passar més quilòmetres pel mig de la ciutat, encara que segueixen sent inevitables els tretze quilòmetres d'anar i tornar al Grau, solitaris entre el 16 i el 30.
Participació d'uns 1500 corredors/res en el 10k i d'uns 1000 en la marató. Temperatura de 10 °C a l'hora de la sortida, que aniria pujant fins als 22 °C, amb una suada brutal en els quilòmetres del Grau. Globus per objectius separats per 15', fins a arribar al de 4h30'.
L'Arcadi, en Xavi i jo ens vam situar just darrere del globus de 4h15'. Els tres coneixem bé les nostres possibilitats, ja són uns quants anyets d'experiència, i un ritme sostingut de 6'/km és el més realista al que podem optar actualment, per acabar entre 4h15' i 4h20', si tot va bé.
Un cop va arrancar la cursa, de seguida vam veure que les llebres de 4h15' anaven una mica massa ràpides, i de mica en mica, metre a metre, van anar marxant, mentre nosaltres, els primers quilòmetres tots tres junts, vam anar mantenint un ritme constant algun segon per sota de 6'/km.
A partir del quilòmetre cinc l'Arcadi i en Xavi van seguir junts, i jo vaig començar a fer la goma, voluntàriament, fent coincidir els punts d'avituallament amb caminar uns pocs segons i hidratar-me bé, per tornar-los a agafar poc després. I així crec recordar que fins al km 16, just abans d'enfilar la llarga avinguda que porta al Grau, quan els meus dos companys van haver d'aturar-se per fer una parada tècnica. Van quedar enrere, i vaig haver de fer l'anada i la tornada al Grau, del km 16 al 30, gairebé sol, amb algun company solitari al voltant, amb força calor, i molta soledat. Va ser la pitjor part de la cursa.
Un cop entrats de nou en el nucli urbà, i en l'avituallament del km 32,5 segons crec recordar, en Xavi i l'Arcadi em van agafar. Anaven separats uns metres, primer en Xavi, que semblava portar una marxa més, i una mica més enrere l'Arcadi. Em vaig posar just a roda de l'Arcadi, fins que al cap d'un parell de revolts vam arribar on era el nostre grup d'animació. En Xavi va saludar a càmera i va seguir, però l'Arcadi es va aturar a parlar amb la Cristina, preguntar-li com li havia anat la cursa de 10k, i a avituallar-se, i jo vaig seguir. A partir d'aquell moment l'escenari ja no va canviar fins a meta, arribant tots tres de forma esgraonada en 4h17', 4h19' i 4h22'.
Al final de la cursa tovallola de record, medalla, fruita, aigua, isotònics, i cervesa AMB ALCOHOL. No ho entenc.
Bastant animació pels carrers del centre de la ciutat, especialment els darrers quilòmetres. Punts d'avituallament cada 2,5 quilòmetres a partir del km10 (amb un previ en el km5), molt complets (aigua, isotònics, fruita, gels...). Molts voluntaris per assegurar que el corredor/a (sobre tot el corredor/a solitari) seguís el camí correcte, especialment en el centre de la ciutat, quan en girar d'un carrer a un altre era una constant. Fins a 21 punts d'animació musical repartits per tot el circuit, força participació i notorietat en aquest aspecte.
Perfil de cursa bàsicament pla, amb alguns trams de pendent suau, llevat dels darrers 300-400 metres finals que et porten a meta, dins el parc Ribalta, que piquen una mica. Massa ziga-zaga dins la ciutat, encara que és el preu que s'ha de pagar per evitar més quilòmetres per l'extraradi.
Finalment, com dic, una altra marató al sac, 4h19'14', posició 831/957 en la classificació general i 31/47 de la categoria M60-64.
Finals molt disputades tant en la categoria masculina com a la femenina. En homes el podi va ser per corredors de Kènia (2h09'25''), Kènia (2h09'28'') i Etiòpia (2h09'34''), i en dones per corredores de Kènia (2h28'05''), Etiòpia (2h28'14'') i Kènia (2h28'20'').
Dels 957 finishers a la marató, 859 homes i 98 dones.

Cat M65-69- (1º CURSA 2001)
total maratons: 53 (en 38 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2022 22:29 #2 per mario.cat (Associat/da)
Gran crònica Josep80. Llàstima de les dues maratons anulades, pero mal que mal vas poder fer Castelló. Em sobta que només hi haguessin 1000 corredors, al igual que una cursa de 10 Ks aquí a casa nostra, però amb la diferència que aquí cada cap de setmana es fan moltes curses de 10 Ks però de maratons només una, dues o tres a l'any.
Ben defensada i amb els plans previstos. Bravo i a per una altra. ?????

01 Mar 2022 17:33 #3 per Tiny (Associat/da)
Quines peripècies per viatjar Josep!

Donades les circumstàncies ha estat un éxit poder correr a Castelló :party:

Me l'apunto per un altre any, encara que lo del Grao pot ser pesat si no has de parar a avituallar-te allà :whistle:

Gràcies per la crònica! A per la propera!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

04 Mar 2022 12:23 #4 per gorka (Associat/da)
Com sempre una gran crònica d'en Josep80.
Castelló era un bon lloc per convertir-se en MARATONIÀ, així amb totes les lletres grosses, i celebrar-ho amb un bon arròs!

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (107): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (91): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

04 Mar 2022 23:16 #5 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Moltes felicitats a tot tres i també al Jaume Bajo que va fer la marató :great: :great: :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

10 Mar 2022 13:16 #6 per arcadi42 (Associat/da)
El Josep ho ha explicat molt bé, però si voleu llegir la meva crònica ho podeu fer aquí:

www.arcadi42.com/151-marato-de-castello-27-de-febrer-de-2022

163 maratons (101 diferents, 48 països), 194 mitges, 292 deumils, 998 curses
www.arcadi42.cat

12 Mar 2022 12:07 #7 per sandmannn (Associat/da)
enhorabona a aquests finishers!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats