Zurich Marató de Barcelona 19/03/2023

Zurich Marató de Barcelona 19/03/2023

21 Mar 2023 18:35 #181 per JosepPuig (Visitant)
Bona tarda, entro en aquest fòrum per explicar la meva experiència a la Marató de Barcelona 2023, tot i que no formo part de corredors.cat.
Vaig tenir la inmensa sort d'estar al costat d'en Jorfer i en Dennis a la sortida de la cursa, i poder córrer al seu costat, i d'en Marc31 després, fins al km. 32, on no vaig poder seguir el seu ritme, per acabar amb un temps de 3 hores i 24 minuts.
Era la meva primera experiència en Marató, i la tercera cursa de la meva vida (Jean Bouin 2022 i Mitja Bcn 2023), ja que sóc nouvingut en això del running.
Córrer al seu costat va ser una autèntica Masterclass de com afrontar i gestionar una distància tant llarga i complicada com és una Marató, i alhora gaudir-la!
Jorfer, Dennis i Marc31 sóu uns cracks!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Mar 2023 19:20 - 21 Mar 2023 19:21 #182 per Dennis Teuling (Associat/da)
Enhorabona JosepPuig

Primer per trobar-nos aquí al fòrum de Corredors.cat, i segon per fer una gran marató!
Jo la primera marató no vaig baixar ni de les 4h... 3h24 està molt molt bé.
Has fet bé en aguantar tants kms amb nosaltres, a un ritme més o menys estable i còmode.

Un plaer Josep!!

Aquí una foto perquè la gent et posi cara..


1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Mar 2023 20:54 - 22 Mar 2023 10:59 #183 per supercesc (Associat/da)
Hola a tots.
Primer de tot, felicitats a tots els correcats que han participat i acabat la Marató.
En segon lloc, un agraïment a tots els que vau estar animant.
Realment és molt encoratjador quan t'animen, ja sigui pel nom, o ja sigui pel crit que vaig sentir unes quantes vegades "ànims correcat"!!!
I molt content d'haver conegut algun company i saludat a tots els que vaig anar veient.

Pel q fa a la cursa, vaig voler arriscar amb el tram inicial, i tal com em va dir el Barceruel.... No era una bona tàctica.
Però estic content..... Hi ha coses que s'han de probar.

Em va fer molta il·lusió veure passar en RUNandWINE.... No pateixis que les teves paraules em van sonar a ànims... Gràcies.

Realment em va passar el que deies. Anava amb les llebres de 3:30 i em vaig anar despenjant a partir de la Meridana.

Primerament, vaig haver de reduir el ritme més del que em pensava.... I després dues rampes als kms 38 i 41 em van fer aturar i perdre uns segons.
El primer objectiu era millorar la marca de l'any passat a Roma (3:36)...impossible.
I quan vaig veure que no podia, doncs vaig intentar acabar sense lesionar-me, i amb el millor temps possible.
Total que vaig acabar en 3:44:42.
No és MMP, però diria que és Marca Personal a Barcelona😂😂😂
Qui no es consola és Pq no vol.

Vaig acabar baldat, i amb la convicció que mai més tornaria a fer una marató....
Ara, però, ja estic pensant en repetir 🤦

Ei... No he dit una cosa molt important... Estic molt content, pq el dia 31 de gener, vaig tenir un mini trencament muscular a l'isquio de la cama dreta, i em pensava que no podria fer la Marató.

Sincerament, tenint en compte que el més de febrer vaig fer molts pocs kms per la lesió, puc dir que estic moooooolt satisfet.

Repeteixo gràcies a tots i ens seguim veient per les curses de Catalunya. A veure si vaig coneixent més pastanagues.


42:07 - Les Franqueses 2014 / 1:30:27 Mitja Bcn 2017
3:36:41- Marató Roma 2022 / 12:06:38 IM Vitòria 2017
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Mar 2023 22:17 #184 per Jorfer (Associat/da)
Quina sorpresa i alegria trobar-te el nostre vintage "fòrum" JosepPuig
Benvingut al foro.:thumbup: :thumbup:

Aquí tens un punt de trobada dels que ens agrada córrer i compartir el que sabem per a millorar com atletes i persones.
Ajudem i ens agrada que ens ajudin com vas poder veure de primera mà com dos associats com Dennis Teuling i Marc31, van sacrificar el seu matí per a donar-nos uns quants cops de mà i ajudar-nos a assolir els nostres objectius.

JosepPuig, et felicito doncs les cames les vas moure tu i, vas saber frenar-te al nostre costat i et vas deixar portar. Diumenge va fer calor a la segona part i la immensa majoria de la gent ho va pagar als darrers kms. Vas fer un gran debut. El meu va ser bastant pitjor que el teu a Bcn 1994 amb un temps de 3h31.

De nou enhorabona i, quan vulguis, pots anar entrant al foro i comentar el que vulguis.

Tinc pendents uns quants missatges. A veure si demà em puc posar al dia.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 10:19 - 22 Mar 2023 10:20 #185 per Hansi (Associat/da)
Bon dia, companyes i companys correcats!

Diumenge passat vaig poder saludar a uns quants/es de vosaltres abans, durant i després de córrer la marató, enmig del gran ambient atlètic de la meva ciutat natal :heart: .
Va ser per mi un dia molt xulo, per veure-us, per córrer una marató més (la meva 20a, xifra rodona... però poques per ser tan veterà com soc :laughing:), perquè tornava a fer la marató de Barcelona després de 7 anys, pèls ànims rebuts de molts de vosaltres, i sobretot, per poder córrer la cursa sencera amb un crack maratonià i encara més crack com a persona, el Carlos camiseta? :heart: :heart:, i bona part amb el seu germà Jesús i el seu amic Marc. M'ho vaig passar molt bé amb una companyia fantàstica!

No havia preparat gens la marató, cap pla específic, mesos de pocs dies setmanals de córrer per ser jo...vinc de molt temps amb discontinuïtat (anys) i fins 15 dies abans no em vaig apuntar, perquè vaig poder fer 3 tirades de més de mitja marató en les setmanes prèvies. Però vaig gaudir molt!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 17:32 #186 per Josep80 (Associat/da)

Antirco va escriure:
Y hasta aquí mi aventura acabando con 4:28…lo doy como bueno.


objectiu assolit!! Què més vols, Antirco? Enhorabona, donades les circumstàncies, ben jugat :clap: :clap:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 17:46 #187 per Josep80 (Associat/da)

XaviCht va escriure: i recta de meta! 3h 58' 38", rebaixant 6 minuts la seva marca. Súper orgullós d'ella! :top:


Bona feina, molt regulars, enhorabona a tots dos, XaviCht !!! :clap: :clap: :clap:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 17:52 - 22 Mar 2023 17:53 #188 per Josep80 (Associat/da)

mario.cat va escriure:
Volia sortir a gaudir-la ja que la feina ja l’havia fet a Sevilla i per tant només he buscat gaudir de la Senyora Marató a Barcelona i a no fer-me mal.

Al final he fet un temps de 4h09’42” que em deixa molt content i satisfet d’aquesta tercera marató seguida d’hivern.

Continuem mentre puguem.


mario.cat, em torno a treure el barret, nano. Important el plantejament i la filosofia de córrer de portes. M'identifico.
Enhorabona, força i salut :thumbup: :thumbup: :thumbup:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 18:01 #189 per Josep80 (Associat/da)

Tiny va escriure:
En quan a la meva marató, vaig sortir amb ganes de provar si la tirada llarga de Sevilla em donava un plus, però vaig acabar
una mica desinflat i amb un temps de 3h 54'55. Massa sol i calor per mi :grrr:
Faré una crònica intentant no allargar-me massa :whip:


Lluís, no es pot pretendre que totes les maratons surtin com un voldria, malauradament. Vas acabar? SI, Vas acabar sencer? SI, Has sumat una més? SI, Has gaudit amb la companyia de companys i públic? SI. Sub 4h, cosa que jo ja no tornaré a assolir mai. Tot positiu!!!
Enhorabona, company !!!:thumbup: :clap: :muscle:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 18:06 #190 per Josep80 (Associat/da)
Enhorabona a tothom que aquest darrer diumenge va omplir els carrers de Barcelona per completar la marató de la nostra ciutat.
Jordi (jorfer), seguint sent un referent, sembla que no et desgastin els quilòmetres :whistle: fantàstic!
Dennis, si? no? segueixo? ho deixo? si, però no? què faig? ... quin enrenou... :666: :666: :666: ben aprofitat! :great:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 20:03 - 22 Mar 2023 20:08 #191 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Bones un altre que va fer la marató el passat diumenge
Vaig arrivar a les 6,20h a la ONCE on em canviu i em posso a punt vaig fer un café en el Suarna peró despres de anar a l lavabo de la ONCE surto de nou canviat i em trovo en el Suarna al comande JBTEAM comanda per el nostre cai Jorfer fem un canvis d'impresións i anem junts a fet la foto de CORRECATS en el cami em trobo un company que em saluda l'Abel i anavar amb el Salvador Illa ens saludem i en dessitjem sort arrivo a la foto millor dit secció de foto Correcat i KMxELA després vaig de saludar a molta gent el andreugg i jo anem al nostre calaix de sortida fins que ens dona el tret de sortida ens fem algna foto més i ens dessitjem sort jo tenia molt clar que aniria amb seny li vaig dir al meu entrenador JB que eniria amb el fre de mà posat la veritat que marcavar tots el km per sota de 6'el km per mi ja m'estava bé desde el km2 fins al km19 ber una dona amb mi l'argradavar el meu ritme per ella era la seva primera marató al fina l és quedar i jo vaig a la meva en le km31 m'agafa el MarioCat anem junts fins al nostre avituallament de Corredors.Cat jo continuo anava molt bé amb el ritme que portavar arrivan al km38km veig que ja vaig més lent ritemes de 6'10'' 6'25'' fins arrivar l'ultim km a 6'22'' ao final he fet 4h10'17'' per mi més que bé i molt content pensavar que faria 4h15' o 4h20' anant molt bé a València vaig fer 4h35' per aixó estíc molt content amb el resultat i la forma que he acavt la marató i a punt de fer 61 anys no em puc queixar aquets son els meu temps corró per ser feliç
Amb aqueta marató ja porta 17 maratons fetes en Barcelona i 42 maratons acavades
Vui felicitar a les volntaries i voluntaris sense ells no podriem córrer felicitar als notres volunati de CORREDORS:CAT i com he quedat tant bé faré un altre marató ja veurem quant hi on
Felicitat míster per la teva feina

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2023 20:11 #192 per Josep80 (Associat/da)

MIGUEL SBD va escriure:
he fet 4h10'17'' per mi més que bé i molt content pensavar que faria 4h15' o 4h20' anant molt bé a València vaig fer 4h35' per aixó estíc molt content amb el resultat i la forma que he acavt la marató i a punt de fer 61 anys no em puc queixar aquets son els meu temps corró per ser feliç
Amb aqueta marató ja porta 17 maratons fetes en Barcelona i 42 maratons acavades


Felicitats, Miquel!!
Efectivament, no et pots queixar, molt bé, i salut per poder-ne acabar moltes més. Enhorabona!!:clap: :clap: :clap:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2023 07:54 #193 per jb (Associat/da)
Et felicito per la teva 42ª marató. Bon nivell el demostrat per tu avui.

jb

Seguim.

p.d. 10 anys que anem de la ma. Miquel i mister. !!! i semblava que fos ahir!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2023 21:09 #194 per Camiseta? (Associat/da)
Cronica de mi primera maraton....quiero decir primera completa con HANSI
ya habiamos hecho algunos kms maratonianos en Valencia, pero completa y a la par esta ha sido la primera.
para quien no le conozca, es de esos corredores que se hacen querer.
tiene aspecto de galan de cine, buen conversador y aqui lo dificil, mantiene un discurso agil durante todo el recorrido....
el domingo no tengo la sensación de haber corrido una maraton, tuve una conversación con un gran tipo durante 3h 33 min mas el tiempo de escuchar hasta tres veces la canción de Barcelona...
Hansito, gracias por tu tiempo, para los que llevamos ya muuuuchas maratones , recordar solo la conversación y no los kilometros es una gozada.
proxima parada maraton de Madrid ...igual con el capitan Jorfer .
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2023 21:14 #195 per Camiseta? (Associat/da)
son 20 maratones de Barcelona....seguidas.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2023 17:45 - 25 Mar 2023 17:49 #196 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE en aquesta marató has demostrat que tens el cap ben amoblat per a fer maratons. Abans o després aniràs millorant els teus registres, només és qüestió de persistir. Segur que durant aquesta preparació i durant la marató has aprés moltes coses. Enhorabona per aquesta segona MMP ben lluitada.

Mario.cat, una de les alegries de la casa, una de les persones que gaudeix ballant amb la senyora, has completat la triologia d'hivern de forma excel·lent amb una MMP impressionant a Sevilla, el ball del diumenge passat, doncs va ser un premi una recompensa un fins aviat. Ets molt gran!!

Tiny, efectivament ja saps que a mi m'agrada córrer acompanyat sempre o ajudant o que m'ajudin. Per mi el córrer acompanyat és sempre una motivació, ja sigui per a fer de llebre de la millor forma possible els amics que acompanyo, com agrair aguantant el ritme de les persones que m'acompanyen, en el cas del diumenge passat, dos patas negres 5 jotas de garanties, en Dennis&Marc, en Marc&Dennis tanto monta montan tanto. I des de fora el meu gran amic Xarlie, que sempre està al meu costat, per a les bones i les dolentes. Un plaer tenir al voltant gent tant bona i amable al voltant.

Supercesc has acabat que és l'important i més després del poc entrenament del febrer. Vas arriscar massa (i ho saps) i segur que a la propera la prudència estarà present al teu cap, bàsic per a gestionar una marató, sobre tot, durant la primera mitja.

(PD I encara no he pogut començar la crònica) :pensive: :smirk: a veure si busco algun forat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2023 12:49 - 26 Mar 2023 18:28 #197 per andreugg (Associat/da)
Bon dia, perdoneu el retard però la setmana no deixa molts espais per poder estar mirant, editant, retallant i finalment treure versions del vídeo.

Sigui com sigui aquí va el meu comentari de la marató i el vídeo per si algú li fa gràcia de veure.



L'aventura va començar a les 5:00 sonant el despertador, la litúrgia normal, esmorzar, vestir-me i prendre camí, aquí va venir el primer problema, el tren que tenia de passar a les 6:04 estava eliminat, el següent era les 7:14, nervis i res va tocar fer els 2km entre Molins i Quatre Camins per agafar els FGC, vaig arribar a pl. Espanya a les 7:06 un xic més tard del que volia. Vaig pujar, canviar-me i vaig esperar per la foto correcat. Nyeee, error meu, vaig entendre que era a la porta del guarda roba, quan vaig veure que era extrany que no estigues ningú vaig anar cap a les escales i just pujava Luz, li dic "Ah ja veniu?" "No si ya esta la foto" jajaja que farem,,,

Almenys vaig poder veure algunes cares, saludar-vos alguns i estar per la foto de kmsxela que era allà. Un cop enllestit el tema fotos vam anar al calaix, acompanyat del MIGUEL SBD amb el que vam compartir els primers 7-8kms, moment en el que cada un ja va anar prenent els seus ritmes.

Durant el recorregut vaig poder veure moltes pastanagues (Demostració al vídeo), destaco el crit del presi Barceruel, el Jordi que va acompanyar-me un troç de Diagonal Mar sentit pujada, a la carolineta que quan la vaig veure just acabava de parar la càmera i quan vaig voler gravar no va donar-me temps "Sorry". I un llarg etc.

A nivell de cursa, la idea inicial era si podia ser fer sub4h fantàstic però sobretot gaudir de la ciutat, públic, veure que les cames estaven recuperades respecte Sevilla i portar un ritme més suau que el dia següent tocava anar a treballar. De tots els ítems va ser complert menys el sub4h.

Vaig mantenir la "frescura" bé fins el km36 allà ja vaig notar que enlloc de 5:35 o 5:40 anava el parcial de km a 6:01, un cop vaig arribar a pl. Catalunya vaig poder recuperar ritme però les coses ja notava que era una caiguda. Al km 39 les llebres de 4h van superar-me, vaig intentar seguir amb elles però al km40 vaig dir que afluixava ritme ja que augmentava massa el càrdio i encara quedaven 2km, vaig recuperar bé i al km41.5 vaig donar el cop de ritme, vaig poder recuperar bona part del temps perdut però no pas aconseguir el sub4, finalment 04:03:35 (Molt content sobretot per poder xocar la ma amb l'Alberto a meta)

De la resta del recorregut destaco almenys a mi em va succeir així caos als avituallaments (Suposo que anant al grup lent era normal que la gent fes coses rares i actues com gallina sense cap), sorpresa confosa que l'aquarius (No pas Powerarde) fos amb got de plàstic i que no pogués doblegar la meitat d'aquest líquid va acabar a les meves ulleres jejej però molt agraït perquè l'aigua fos amb ampolla, vaig poder anar administrant l'aigua durant el recorregut.

Vaig veure molt de personal de la CreuRoja vetllant per la nostra seguretat, corredors/es matiners demanat reflex al km10 al passeig de gràcia i respecte altres edicions vaig veure menys gent fent trams caminant.

Crec que no m'he deixat res però tampoc vull avorrir molt més, propera parada Madrid. Si finalitzo viu serà la tercera seguida. Som-hi!

Aquí teniu un parell de fotos que penjat en l'àlbum de Corredors:
www.corredors.cat/comunitat-qr2/photos/album?albumid=2385

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2023 23:24 #198 per Joan33 (Associat/da)
Felicitats a tots que vau estar el diumenge passat a BCN.
Per la meva part molt i molt content, més que per resultat, que també, per com vaig disfrutar d'aquesta marató.
Al novembre vaig fer la marató de Donostia, que després de molts anys vaig tornar a disfrutar d'una marató, encara que el últims quilòmetres vaig tenir problemes estomacals i vaig patir com es podeu imaginar.
Passat uns dies hem vaig inscriure a BCN amb la intenció de fer 30km de tirada llarga pensant en la marató de Zaragoza(anava de conya, un mes abans).
Però al gener, quan tenia que començar entrenar per Zaragoza, no tenia força, sobretot mental per afrontar una preparació com cal.Inclús em van oferir anar a Murcia el Xarlie and company, però no em veia fent 42km. M'ho vaig pensar moltíssim però ho vaig renunciar.
Però clar, volia fer una marató aquest any, i aprofitant l'inscripció que tenia a Barcelona, no havia millor forma d'acompanyar el gran Jorfer el seu intent de fer el sub 3'20. A 8 setmanes de la marató em vaig posar a la feina a les mans del mister Jordi Ballesteros. Aquí li haig de donar les gràcies, quan em va agafar ell estava desmotivat i sense rumb i també amb l'ajuda dels companys de pista, com mica en mica he anat millorant fins fer marques que feia 8 anys que no les feia.
Només vaig fer un test, la mitja de BCN, i sorprenentment vaig fer 1'29'04''. Feia 8 anys que no feia un sub1'30. Es notava que el rodatge de Donostia donava els seus fruits, però la meva idea seguia intacte d'acompanyar el Jorfer.
El punt d'infracció va ser a 15 dies abans , quan vaig fer una mitja tot sol a ritme marató, i em vaig trobar super bé, vaig fer 1:36'45'' a una mitjana de 145 pulsacions.
Aquí vaig començar a plantejar-me intentar un sub 3'15, però clar tampoc volia deixar sol al Jordi. Fins al dia abans no m'acabo de decidir definitivament que me la vull jugar perque fa molts anys que no feia un sub 3'15, i no sabia si tornaria a tenir l'ocasió. La tàctica estava clara, sortir a buscar el 3'15 i al mínim indici d'anar malament deixar-me caure per anar amb el grupet del Jordi, que había una incorporació nova, el mateix que em fa treure la llengua el dijous a pistes, el gran Dennis.
Però arribem el dissabte, vaig a buscar el dorsal, però les sensacions que tinc no són gens bones, Tinc les cames com carregades, no em fa mal però les sensacions són dolentes. M'aixeco diumenge, després de despertarme un munt de vegades, i tinc les mateixes sensacions. Fins i tot em plantejo no anar-hi, però tenia a la familia molt ilusionada per acompanyar me. Així tots cap a Barcelona.
Un cop allà em poso al calaix i ens veiem amb el Jordi i el Dennis i encara em plantejo anar amb ells, estava acollonit com mai. Però el Dennis em fa una mica d'empenta i m'assenyala les llebres de 3'15. I allà me'n vaig.
Pràcticament surto els últims del primera sortida i ràpidament em poso a 60 metres de les llebres. Només passar pz. Espanya, el primer crit del Xarlie. Menció especial per ell, que en seguirà en un munt de llocs tan a mi, com el grupet del Jorfer. Tenir amics així no té preu.
Paso per primer km i miro el rellotge, seran de les poques vegades que miraré el rellotge, 4'37,perfecte! Encara que els primers quilòmetres encara em sento incòmode però el ritme és perfecte i sense massa esforç. Ens aquest quilòmetres em venen ganes de pixar, i en el 7 ja no aguanta més i em paro a fer un riu. En aquest punt se'm van les llebres uns 100 metres, però no em poso gens nerviós. Mica en mica en començo a trobar-me a mi mateix i poc a poc vaig retallant la distància a les llebres sub 3'15. Entre les 10 i 11 les atrapo i em poso a cua del grupet, però sense donar-me comte em poso just darrera de les llebres. Estic menys d'un quilòmetre allà en mig, rodejat de tanta gent. No aguanto més i em poso a la dreta i sense voler ja em poso davant d'ells tot just abans d'agafar la Meridiana. Allà començo a rodar molt còmode davant de les llebres i com altres vegades aquest tros se'm fa pesat, avui no, són moments que començo a disfrutar i veig un grapat d'amics que em fa molta il·lusió.El Xarlie, el Ramón, el Sergi,el Marc que espera al Jordi,uns amics de Terrassa... També veig la meva family i el petit de casa, per sorpresa mev, se'm posa a correr uns quants metres al costat meu. Moments que no tenen preu. Arribo a la mitja i paso per 1'36'17''. Perfecte, guanyant un minut de marge per aconseguir el meu objectiu i amb una comoditat que em dóna un plus de confiança. Van passant els quilòmetres, i aquí em plantejo un objectiu -joc, que no m'agafin les llebres de sub 3'15. Arribo a la Diagonal. i aquí potser és la part que més incòmode que corró, i se'm crea algun dubte. Torno a veure el Xarlie, acompanyat del Ramon però la meva família no, però abans d'arribar el 30 allà me'ls trobo. La meva filla em dóna aigua per sorpresa, no la necesito pero li agafi perquè amb fa il·lusió. Paso per 30 pràcticament en 2'17.
Si, al 30 miró el rellotge, però pràcticament el miraré tres cops per veure el temps. Si que el vaig mirant per veure el ritme però per calcular el temps, només el miro 3 cops en tota la marató. Mai havia corregut una marató passant tant del rellotge, corrent únicament per sensacions.
Començo el litoral, sé que ara ve l'hora de la veritat, i casualment em començo a trobar realment bé. Fins i tot el 31 faig un parcial de 4'15. Se que vaig massa ràpid i freno una mica perquè em queden 10 quilòmetres , de totes maneres m'ho recorda el Manolo per si no ho sabia (sort que anava bé ja,ja,ja). Em vaig menjant el quilòmetres i el meu ritme segueix constant i cada cop vaig passant més cadàvers. Passat l'arc de triomf, em fa un bon crit d'ànims el Xarlie, i segueixo amb la constància de tota la cursa. Però és baixant via laietana que veig que això ja ho tinc i em vaig animant fins posar-me a 4'05/km. Em poc minuts em veig pujant el temut paral·lel, però avuí experimento una sensació nova, estic pujant al mateix ritme que porto durant tota la marató. No sabia que això era possible. Són moments que estic xalant moltíssim però lo millor quedar per venir. Ja només penso en 41'500 allà m'espera el meu fill. Quan em veu surt flexat. Es posa al costat meu i comencem a correr junts, pràcticament no baixo el ritme i ell em segueix perfectament. No paro de dir-li que disfruti el moment, que es un moment únics. No paro de parlar amb ell. I creuem l'arribada super emocionat en 3:13'37''. De les 22 maratons que porto, la meva setena marca, però com disfrutar la poso l'alçada de la meva millor marató de satisfacció , Rotterdam.
Estic eufòric, feia molts anys que no disfrutava tant corrents. Veig a la meva dona, al xarlie, a la meva filla, tots emocionats, són moments que no es poden explicar.
Al poc temps entra el gran Jorfer, també amb un tiempazo sub 3'20. Lo del Jordi és per escriure un llibre, no hi ha paraules per ell. Molt content per ell, ens abracem emocionats els dos. I a poc segons, entra el Dennis, que li van cedir el dorsal 2 dies abans i sense preparar-se la marató se la fer. Estem tots super contents, i per rematar-ho ens venen els de notícies cuatro i ens fan una entrevista.
I ara a descansar de maratons, però ja amb el cap amb la pròxima, que te tots els números que sigui Sevilla. I amb la moral que m'ha deixat aquesta marató, no renuncio a res.
Fins la pròxima!!!

Marató: 3:01'45''(Sevilla 2014)
Mitja: 1:24'00" (Barcelona 2015)
10 Km: 39'19'' (Can Mercader 2013)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mar 2023 10:25 #199 per kilometer (Associat/da)
Espectaculars cròniques, encara estic llegint-ne...M'alegra veure que majoritàriament les cosesvana anr bé i hos ha quedat un bon record de la marató de casa. L'esforç mereix la pensa, sense dubte :muscle:.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mar 2023 20:12 - 27 Mar 2023 20:12 #200 per Jorfer (Associat/da)
TÍTOL:

LXII: DE NOU SUB 3H 20

DADES:

19/03/2023
MARATÓ XLIV BARCELONA
03:19:20 (1:38:59/1:39:21) +0´22”
24/62 marca del meu palmarès
Posició general: 1588
Posició categoria: 38
Percentatge del total dels arribats: 14,43%
CALORIES: 3034
PULSACIONS MITJANES/MÀXIMES: 171/184
PARCIALS/TEMPS/POSICIÓ GLOBAL/CATEGORIA
KM 05 24:00 ritme 4:49 (00:24:00) 2081/62
KM 10 23:27 ritme 4:45 (00:47:27) 2218/69
KM 15 23:06 ritme 4:42 (01:10:33) 2097/63
KM 20 23:23 ritme 4:42 (01:33:56) 2046/61
KM 25 24:05 ritme 4:41 (01:57:01) 2003/57
KM 30 23:13 ritme 4:40 (02:20:14) 1883/53
KM 35 23:44 ritme 4:41 (02:43:58) 1752/44
KM 40 25:11 ritme 4:42 (03:08:09) 1604/39
META 11:11 ritme 4:43 (03:19:20) 1588/38

EQUIPACIÓ I ALIMENTACIÓ EN CURSA

Dos rellotges, samarreta Inverse CoRReCaT de tirants, calçotet Saxx, malla CoRReCaT, mitjons correcats, mitges compressport i bambes saucony endorphine speed..
Abans de sortir un cafè, un donut, un plàtan i aigua.
En cursa: quatre càpsules de sals (kms 10/20/30/34) i cinc gels els Maurten dos sense cafeïna (14/28) i tres Maurten amb cafeïna (7/21/35). Només he agafat aigua els avituallaments i aquarius. Ah, i al km 12 he menjat mig donut.

ENTRENAMENT, ALIMENTACIÓ I PROVES TEST

La preparació específica han sigut disset setmanes amb un volum total de 949 quilòmetres.
Com test he fet la mitja de Barcelona on vaig buscar el sub 1h34 fet que vaig assolir sense dificultat i em va donar molta confiança. I destaco la tirada a la marató murciana el primer cap de setmana de febrer que va ser un xut d’amistat en companyia del Rafa, Jaume i Xarlie.

L’entrenament tipus han sigut cinc dies setmanals, amb sèries en grup els dijous a les pistes de Cornellà amb el grup Jb de pistes des de setembre però sense exprimir-me.

Aquesta temporada estic fent molts rodatges per pulsacions sense desgastar-me a ritmes lentíssims però que em permeten continuïtat i em donen confiança. També he fet un cop a la setmana rodatges d’una hora a un ritme concret començant a 6/km i acabant a 5´10”/km. Les tirades les he fet progressives i no he fet excessives.
Totes les setmanes he anat al gimnàs on he fet un entreno funcional millorant la força i la flexibilitat. També he anat cada dues setmanes al fisio per a fer massatge de descàrrega.


MOTIVACIÓ

La motivació és veure fins a quin nivell puc arribar. Aquesta és la marató competitiva de la temporada 22/23 després de provar-me a Porto i de fer una tirada per Múrcia. I el resultat ha sigut més que satisfactori doncs ja m’estic plantejant buscar la propera temporada el sub 3h15, sub 3h10 i…per què no la MMP.
Tenia la motivació de capitanejar la barqueta per a buscar el sub 3h20 amb Roubby, Rugbyman, Jeimy, Joan33, Jorge González,...però per a o per b la gent va anar canviant d’objectius i em vaig quedar sense tripulació, però dos bons amics es van oferir a ajudar-me, Dennis des de la sortida i Marc31 des del km 20, així que l’aventura seria en companyia com a mi m’agrada. A banda des de fora tenia el suport logístic i emotiu del meu estimat amic XarlieOne1 (omnipresent en tota la marató).

LA MARATÓ

Doncs després de les prèvies i canviant de pàrquing (aquest cop a Les Arenes) fent cafè, visites al senyor Roca, foto CoRReCaT, tornada al cotxe i canviar-me marxo amb la llebre de luxe Dennis Teuling fitxat a 48 hores de la marató per a córrer amb el dorsal de l’Òscar cap a la sortida.

Entrem al calaix i intentem avançar tot el que puguem buscant desesperadament a Jorge González amb qui havia quedat per a fer la marató junts i no el trobem. Si que trobem a Stone i en Joan33 que està al calaix de davant i dubte fins darrera hora d’anar amb nosaltres o no i li diem que cap endavant. Aquí coneixem a un debutant de nom Josep que ens demana si pot acompanyar-nos i li hem dit que encantats. Som dels primers de la segona sortida.

I després d’escoltar Barcelona i saludar al Waterpoler arranquem per vintisetena vegada a la marató de Barcelona amb l’holandès simpàtic de la casa com primera escolta. Sortim amb calma i abans d’arribar a Creu Coberta ja ens han passat més de cinc-centes persones ansioses de córrer. El primer km el clavem a 4:44 (la idea és de córrer entre 4:49/4:40 tota l’estona). Le dical Dennis que fins el 8 no cal anar en temps que ara perdrem segons que per Sants-Les Corts això puja. La idea és fer cada 4 kms en un temps de 18:56.

Al km 2 em va venir com molta calor a la cara i vaig començar a suar molt però va ser un fet puntual que em va espantar una mica però que no li vaig donar més importància.

Al km 8 ens trobem per segona vegada al Xarlie al carrer Tarragona. Tot en ordre i anem en temps. En tot moment correm de forma còmode i tranquil·la sense molta densitat de persones amb dorsal al nostre voltant.

Següent fet important la càrrega de donutamina en carrera a càrrec de l’amic Sergicb al km 12. Agafo el donut obro el pack i el comparteixo amb el Dennis i amb un altre corredor que estava a la zona en el moment de l’avituallament particular.

Passem per la Sagrada Família i els ulls se’n van a la bellesa de l’obra de Gaudí i tirem cap a la Meridiana. Anem com rellotges o, com diu en Dennis, com robots. El tram d’anada de la Meridiana enganya i cal ser prudent i aixequem una mica el peu que ja recuperarem a la tornada, aixi que li dic en vàries ocasions al Dennis que prudència. En Josep va genial i s’està comportant com un veterà a la seva tercera cursa. Per qui veiem a molts coneguts; Sergi, Ramon, Xarlie, Sergi42195, Carles Camacho, ManoloM ….un plaer rebre tants crits d’ànims que et donen força per a continuar.

Com un rellotge i tal com estava escrit al guió, en Marc31 ens espera a l’estació de Sant Andreu per a acompanyar-nos fins al final. A poc a poc va agafant la velocitat de creuer i, des d’ara ja m’oblido dels avituallaments doncs li aniré demanant aigua i/o aquarius. En aquesta zona passem la mitja una mica més ràpida del que volia però en previsió de la calor no està malament portar un grapat més de segons de marge (1:38:59 i la idea era passar al voltant de 1:39:30).

I abandonem la Meridiana i ens adentrem pel Clot, Gran Via i Rambla Prim. Aquesta zona és favorable i cal córrer amb seny per a no embalar-te en excés si vas bé. La progressió és constant i no parem de passar a gent que ha sobrevalorat el seu estat de forma o ha sigut molt ambiciós (podeu mirar les dades del principi la progressió en posicions globals i categoria des del km 10 a meta).

I arribem a la prova del cotó la Diagonal de pujada i de baixada que et diu com vas. Aquí pujo molt concentrat i continuem amb la tònica de passar molta gent. En aquest tram de pujada en Dennis retalla pel mig i ens deixa. Em quedo només amb una llebre en Marc31. En Josep continua amb nosaltres, apretant les dents però aguantant com un tità. Ens tornem a trobar en Xarlie i en Ramon un parell de vegades (impressionant el seu seguiment). A la baixada de la Diagonal apretem les dents i continuem fent kms al ritme previst rodant sobre 4’44”.

Següent tram el Litoral i per qui se’ns uneix en Rafa Barrachina un altre clàssic acompanyant en la festa de la marató. Al km 32 miro el rellotge i portem 2h20’08” i li dic al Marc que tenim una hora per a fer el que queda i si mantenim el sub 5 ho aconseguirem. Per qui està el meu gran amic ManoloM que ha tingut que parar de fer distàncies llargues per temes de salut però que continua amb la seva alegria de sempre animant-nos. Gràcies ManoloM. També passem l’avituallament CoRReCaT amb uns crits impressionants que ens animen a continuar amb energia el darrer tram.

Les forces, les cames, el cor, tot continua responent i sense problemes. Avui no tindrem mur, ho tinc claríssim. Passem per l’Arc de Triomf i un nou crit del Xarlie ens esperona a continuar i la nostra sorpresa és veure de nou al Dennis que va rodant suau. El passem com coets i ja no el veurem fins l’arribada.

Passem Plaça Catalunya, Via Laietana, Colon, Paral·lel i tot continua en ordre i continuen sortint els kms per sota de 5 sense problemes. Ja al 40 miro el rellotge i veig que tenim 12 minuts i li dic al Marc que ja ho tenim i començo a relaxar-me i a gaudir del carrer Sepúlveda i de l’ambient d’embut que es genera per a gaudir dels darrers hectòmetres de la marató amb la seguretat de saber que assoliré l’objectiu. Ja estem a la Plaça Espanya i en Marc en fa un petit vídeo per a immortalitzar el moment. I passem l’arc d’arribada amb un somriure d’orella a orella. Li dono una abraçada immensa en Marc i busquem en Joan33 que també ha fet el seu objectiu, així que alegria doble. També arriba en Dennis que al final s’ha cascat un entreno de 41 kms (mare meva, quina bogeria més maca).

Una més al cor, al cap i a les cames envoltat de grans amics: Dennis, Marc i Xarlie. A tots tres infinites gràcies!!


VALORACIÓ DE LA MARATÓ

Immensament feliç de córrer de nou la marató de casa meva. Mentre el cos i el cap m’ho permet estaré a la sortida. I a banda a un bon nivell competitiu amb quasi els meus 59 anys.

I ara donar gràcies a:

Glòria per a aguantar-me durant tota la preparació;
Al Kiko per fer aquests massatges de descàrrega que em van de perles;
A Gustavo pel seu savoir fer al gimnàs;
Al mister jb per guiar-me durant el camí (encara que no li faig gaire cas)
Al contacte quasi diari i motivacional amb el Oscar, Rafa, Joan, Josep i Charly.
I a totes les persones que m’heu felicitat a les diferents xxss aquests dies.


Propera parada, la marató de…

Continuem!!

PD Les cares dels tres són una descripció clara del significat del maratonià feliç.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.