Zurich Marató de Barcelona 15/03/2025

Zurich Marató de Barcelona 15/03/2025

18 Des 2024 19:29 #21 per Tiny (Associat/da)
Inscrit!
Avui han arribat als 25.000 inscrits i no m’havia apuntat encara.
Per sort han ampliat 2.000 dorsals més i ja he passat per caixa.
Si hi ha algun altre despistat com jo per aquí, que sàpiga que és ara o mai.

+1

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Des 2024 22:46 #22 per Dennis Teuling (Associat/da)
RUN&WINE, veig que has fet bé en avisar! I una mica més i tots els entrenaments per res :laughing:

No comento gaire, però segueixo tot el que escrius al fil i pinta tot molt bé!!

Molta sort amb els entrenaments cap a Barcelona!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

19 Des 2024 10:08 #23 per RUNandWINE (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure:
No comento gaire, però segueixo tot el que escrius al fil i pinta tot molt bé!!

Procuro aplicar el consell que el mister jb em va donar el primer dia i després m’ha repetit alguna vegada: “Tu segueix el pla que et passo i no facis un Dennis” 🤣🤣🤣

19 Des 2024 19:07 #24 per Jorfer (Associat/da)
Dennis mare meva quina fama que tens :stucktongue :stucktongue

19 Des 2024 20:16 #25 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jajajaja Run&Wine,

Ehh... tampoc em va tan malament fent un Dennis, eh :whistle:

Però sí, fes-li cas, que segurament t'anirà molt millor. BCN t'està esperant.

22 Des 2024 13:38 #26 per RUNandWINE (Associat/da)
Setmana 4/16

Km setmana/Mitja setmanal/Km totals
58,54 / 61,77 / 247,09

Setmana on he baixat lleugerament el volum i he anat al fisio per assimilar els entrenaments de les 3 setmanes anteriors.

58,54 kms repartits en 5 dies: 3 rodatges fàcils, dijous sèries amb un 3x15’ a ritme de mitja marató on em vaig trobar bastant còmode i avui tirada de 20 km.

La setmana que vé tornaré a fer un volum més propi de preparació de marató i augmentaré les sessions d’estiraments i de treball de força per prevenir sorpreses en aquestes 3 setmanes de càrrega que acabaran amb la mitja de Sitges, on espero no arribar fatigat i estar en condicions d’intentar la MMP en mitja que fa temps que se’m resisteix.

Bones festes a tothom i entre àpat i àpat seguim entrenant.

Salut!

22 Des 2024 19:10 #27 per Jorfer (Associat/da)
Bona setmana Joan i volum considerable per a ser setmana de recuperació.

Per la meva banda la setmana post Màlaga ha sigut molt suau amb tres dies de rodatge de 30 minuts i superlents. Dimarts i dijous les cames amb molt de mal i el dissabte ja millor.

La setmana propera serà de transició i a recuperar ritmes i kms.

Bon Nadal a tothom!!

29 Des 2024 12:42 #28 per RUNandWINE (Associat/da)
Setmana 5/16

47,26 / 58,87 / 294,35

En totes les preparacions de marató enganxo alguna setmana dolenta o algun imprevist…doncs en aquesta preparació ja m’ha arribat…millor ara que a les últimes setmanes… qui no es conforma és que no vol 😅

Setmana on he controlat la sobrealimentació i la sobreingesta d’alcohol típica d’aquests dies i fins divendres tot va anar segons el previst: 3 rodatges progressius i divendres un 10k a ritme de marató on em vaig sentir còmode.

Al vespre, peró, em vaig donar un cop fort al genoll amb el marc de la porta i desde llavors estic amb gel i antiinflamatoris.

Avui tocaven 20 km i m’he llevat una hora abans de sortir a córrer per prendre’m un altre antiinflamatori i fer moviments articulars i automassatge. He sortit i durant els primers passos semblava que havia funcionat però no he trigat ni un minut i mig a sentir dolor. Era impossible córrer i encara menys els 20km programats. He posat seny i he tornat a casa quan tot just havia corregut 400 metres patint.
Avui seguiré amb gel i demà descansaré i passaré l’entrenament a dimarts. A veure si amb 2 dies mes de descans i gel faig net.

Total 4 dies i 47,26 km i l’esperança de fer net i que la setmana que ve sigui més productiva.

Salut i bon any!

29 Des 2024 19:07 #29 per aurelian (Associat/da)
Buenas! Buenos entrenos hasta ahora, a seguir así. A ver que tal con la rodilla, espero que no sea nada.

RUNandWINE va escriure: Aurelian, què et falta o què et sobra de la Marató de Barcelona?
Ho pregunto desde la curiositat per saber què valores d’una marató. Jo només he corregut la de Barcelona i no tinc referències per comparar 😅

MÁS QUE UNA CARRERA. LA ZURICH MARATÓ BARCELONA HITS DIFFERENT

Realmente no se que quieren decir con esto...

Lo bueno de la marató de Barcelona es que la tenemos aquí y por eso el precio ni se puede comparar con una maratón donde tengas que viajar... no tienes que pagar alojamiento, comer fuera todo los días que estes por allá o el transporte.

En mi caso, no me gusta repetir cursas, lo hice en el 2018, en 2021 con un dorsal gratix de un amigo, lo que siempre busco si alguien se lesiona en el ultimo momento ....aqui estoy... y me da tranquilidad el saber que esta al lado. Me gusta el atletismo, intento seguir lo que esta pasando, salgo cada año a ver la maratón y hago mis valoraciones.

Al nivel de elite: necesitan tener un "field" que corren un cierto tiempo por el compromiso de ser una maratón de "label" de World Athletics. Pero cada año anuncian el "field" solo 2-3 días antes y la sensación que me dan es que están en El Prat a ver quien baja del avión de Kenya. Como espectador, entre los primeros y el siguiente grupo hay un abiso de unos 10-12 minutos, luego pasan las chicas buscando un 2 20 y algún otro mas. Al nivel elite nacional la mayoría prefieren Sevilla o Valencia, quizás al ser campeonato de España en 2025 veremos mas actividad. El 2024 han tenido el campeonato autonómico de Catalunya pero solo lo sabían 10-15 personas.
Por un lado entiendo la necesidad de tener el "label" pero por otro, no me molestaría ver ganadores a 2h 17-2h 15. Motivarían a muchos sub-elites a dar el paso, quizás gente local con cual podemos empatizar mejor.

Totalmente random... pero en el 2024 han anunciado que se han "hermanado" con la maraton de Nueva York... De que va eso? Solo vi al David Escude correr la maratón de NY en 2023 y el presidente de NYRR de 89 años dando el pistoletazo de salida en Barcelona 24.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

30 Des 2024 11:29 #30 per Dennis Teuling (Associat/da)
RUN&WINE, sí, millor una mica de calma, que encara tens molt de temps! Segueix amb el control d'ingesta i del Wine, esclar 😉

Aurelian, sempre m'havia semblat car la nostra marató, però comparat amb tot el que gastes en altres maratons surt baratissim.
I dorms molt millor a casa teva que en un hotel i estàs molt més descansat que amb 20 km de passejos el dia abans.

Tot i així, em sembla que he corregut 3 cops de "gratix" amb dorsals a última hora, que de fet són quan millor he corregut....

Barcelona, sí no té pasta per pagar tant pels cracs masculins, hauria de posar pasta per una forta marató femenina que segurament és molt més barat (no estic segur, però diria que sí).

A seguir entrenant!!!

30 Des 2024 19:06 #31 per Koose (Associat/da)

RUNandWINE va escriure: Inscrit!
Avui han arribat als 25.000 inscrits i no m’havia apuntat encara.
Per sort han ampliat 2.000 dorsals més i ja he passat per caixa.
Si hi ha algun altre despistat com jo per aquí, que sàpiga que és ara o mai.

Gràcies per avisar. Si no, crec que m'hauria quedat sense dorsal

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

05 Gen 2025 17:50 #32 per RUNandWINE (Associat/da)
Aurelian, gràcies per respondre. És interessant analitzar la marató sota el teu punt de vista, mai m’havia parat a pensar en tot això, senzillament entrenava, pagava la inscripció i corria…soc així de simple 😅.
A veure si algun dia faig alguna altra marató a part de la de Barcelona i puc comparar. Alguna recomanació?

Pel que fa a la meva setmana…setmana tràgica 😭, poso el resum:

Setmana 6/16

19 / 52,22 / 313,535

Després de no poder fer l’entrenament de diumenge passat degut al cop al genoll de divendres 27, vaig decidir ser prudent i dels 5 entrenaments programats només sortir 3 dies, eliminant el dia de sèries i un rodatge.
Dilluns i dimarts vaig descansar i vaig seguir amb la rutina del gel, automassatges i banys de contrast. Dimecres al matí vaig sortir amb l’esperança que el descans obtingués recompensa però només vaig aguantar 14 minuts sense dolor. Molèsties des de ben d’hora i dolor al minut 14…un gerro d’aigua freda.
L’endemà descans i divendres hi vaig tornar. Les molèsties van aparèixer una mica més tard i vaig fer 6 km però amb males sensacions.
Dissabte descans i avui hi he tornat. Millor que dimecres, he fet 10 km, però des del km 4 amb el genoll molt carregat. De fet, he estat a punt de plegar al km 4 però com que no he fet circuit circulat i estava lluny de casa, he parat un moment, m’he hidratat, he estirat una mica i m’he fet un massatge pel genoll i he provat de continuar. Llavors he fet els 6 kms que faltaven pels 10. No gaire còmode, amb molèsties, però sense dolor i amb la sensació que ho podia haver allargat una mica més però no calia perquè hi havia més risc que beneficis.
Dimarts tinc traumatòleg, a veure què diu.
Dimarts passat vaig anar a urgències, dia 31, i no estaven per la labor i vaig exagerar perquè m’atenguessin i em van dir que només era el cop, que no hi havia res trencat però no em van fer cap prova, només van palpar.
Dimarts en teoria tindré un diagnòstic més exacte. Si diu que només és el cop, de cap al fisio a patir i a demanar al míster que em readapti el pla per poder fer el Sub 3:30 amb menys setmanes d’entrenament.
És curiós perquè en una altra temporada ara estaria histèric, enfadat i seria víctima de l’autocompassió i en canvi ara estic molt tranquil, penso que si fins ara em costava, amb el cop al genoll senzillament em
costarà més, però que no és cap drama. No sé si es deu a que he arribat a la maduresa atlètica o a un estat de resignació nivell Déu 😅

A veure si els Reis em porten un bon diagnòstic i la tornada a la normalitat.

Ah, la setmana que vé no correré la mitja de Sitges, si algú s’ha quedat sense dorsal i vol aprofitar el meu que m’envii un privat.

Salut!

05 Gen 2025 18:18 #33 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE vaja em sap greu el teu malestar però veig que ho portes amb resignació.

Jo ara mateix també tinc dubtes de tot, en el meu cas són unes molèsties en la part externa del tormell esquerra per la zona del maleolo que afecta els extensors dels dits del peu. No sé si diumenge passat em vaig fer mal o van ser les 11 hores de cotxe per dos al anar i tornar a Galícia en cinc dies. He anat a dos fisios i diuen que no tinc res trencat però molesta i a vegades està inflat.

Avui m'he quedat amb les ganes de fer la tirada amb els amics que han vingut a fer la primera tirada per Castelldefels i he fet una caminata alternativa, això si, després una bona ST.

Jo també ara mateix tinc els meus dubtes que pugui fer Sitges. Ja veurem com evoluciona tot.

Bons RRMM per a tothom!!

06 Gen 2025 20:26 #34 per Dennis Teuling (Associat/da)
RUNandWINE, resignació sens dubte, però realment, veient pel retrovisor, diria que una setmana o 2 de pocs entrenaments no canvien absolutament res al resultat.

Potser sí ets kilo I vols fer sub 2h35 i ho tens 100% mil·limetrat, pot afectar una mica, però per nosaltres els humans, no passa res.
Només l'angoixa això sí.

Jo com el Jorfer en pla caminar per una lesió de curta durada (espero), però tornarem amb més ganes i forces!!!

08 Gen 2025 23:57 #35 per RUNandWINE (Associat/da)
Jorfer, com va el turmell?

Dennis, sí, tens raó, als ritmes als que ens movem els mortals no hauria d’afectar massa parar uns dies, segurament sigui més mental que físic.

Avui he deixat de banda la resignació i ja sóc més optimista…preparar la marató comporta una muntanya russa d’emocions 😅.
Ahir vaig anar al traumatòleg i va confirmar que no hi ha res trencat ni mínimament fracturat. Ha de ser el cop i l’hematoma intern. De tota manera em faran una ecografia per descartar que hi hagi alguna cosa més. De moment em deixa córrer si ho faig uns dies amb calma i segueixo amb el gel, automassatges i crema.
També passaré pel fisio a veure si amb alguna sessió d’Indiba accelero la recuperació.
Definitivament no aniré a Sitges i aquesta setmana l’hem readaptat amb el míster jb i seran tot rodatges suaus.
Depèn de l’evolució i les sensacions la setmana que vé ja podria tornar a la normalitat.
A veure si tots hi tornem 🙏

Salut!

10 Gen 2025 08:51 #36 per XAVI-NAD (Associat/da)
Bon dia! un més que s'ha inscrit a la Nostra Marató un any més!:)
Anirem amb la calma que fa sis mesos que no corro cap cursa d'asfalt i només faig muntanya. Disposo de poc temps per entrenar i haurem d'adaptar-ho tot plegat a la realitat d'avui en dia ;) .
Anirem comentant per aquí i a veure si fem alguna trobada pastanaga d'entrenament a Les Aigües, Litoral, Ciutadella com fa anys. Anem parlant companys i ànims que lo dur són les 16 setmanes, la cursa només és el Festival final!

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003

11 Gen 2025 19:49 #37 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE doncs després d'una setmana aturat el dijous vaig fer un caco i avui 45' de carrera continua.
Les molèsties van a menys, però encara no han marxat del tot, així que demà rodaré per casa i no m'arrisco a posar-me un dorsal que és perillós i tindria més a perdre que a guanyar.

A veure si per Terrassa ja estic per córrer amb dorsal.

XAVI-NADAL l'important és fer de nou la nostra estimada marató. Per llei de vida anem perdent pistonada però o pas il·lusió. Continuem!!

12 Gen 2025 18:32 - 12 Gen 2025 18:33 #38 per RUNandWINE (Associat/da)
Jorfer, estic més o menys com tu: he millorat molt però encara no he fet net i tampoc m’he arriscat a córrer a Sitges perquè l’objectiu principal és la marató i avui l’efecte dorsal era perillós que em fes perdre el cap.

Resum de la setmana:

Setmana 7/16

59,34 / 53,26 / 372,83

Setmana de recuperació (física i mental) .
Dimarts el traumatòleg va confirmar que no hi havia res trencat i em va donar permís per tornar a córrer sempre d que ho fes amb seny i escoltant el cos. Així, que a falta de l’ecografia del dia 23 on vol confirmar que no hi ha cap teixit tou danyat, he sortit 5 dies i he acabat fent 59,34 kms, xifra que venint d’on vinc dono per molt bona.
Tots els dies he fet rodatges entre 5:30 i 5:40 i he acabat molt sencer i sense molèsties, excepte avui, que em noto el genoll carregat. Suposo que és una sobrecàrrega de l’esforç sense estar al 100%.
Dimecres vaig al fisio a fer una altra sessió d’Indiba i si noto que segueixo millorant la setmana següent ja tornaré a fer entrenaments més propis d’una preparació de marató.

Salut!

Ahir 13:58 #39 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE semblem dues ànimes bessones. M'alegro que ja vagis sumant.

Jo espero aquesta setmana fer nét del tot i a la propera ja fer el que toca al cent per cent.

Aquesta tarda torno a la fisio a veure si em dóna permís per a continuar entrenant.
Les molèsties continuen anant a menys.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats