Alguna triatló olimpica amb BTT?

Alguna triatló olimpica amb BTT?

27 Mai 2022 18:39 #1 per Danigoal (Associat/da)
Bona tarda,

Doncs això. Pregunta de novatillo total.
Es pot fer o existeix alguna triatló que es pugui fer la distància olímpica amb BTT?
M'agradaria fer una vegada la distancia olímpica només per acabar-la sense haver de gastar en lloguer de bici ni neopré.
El mes de septembre és ideal (o potser principis d'octubre) per poder entrenar fàcil la natació al mar a l'estiu i que l'aigua estigui calenteta jejeje

L'any passat em vaig apuntar a la Triatló de l'Hospitalet de l'Infant amb tota la il·lusió perque el reglament no deia res de que fos obligatori bici de carretera i sort que vaig preguntar uns temps abans per acabar de confirmar... Perque m'hagues trobat amb un problema.
Aquest any em coincidia un viatge a Palma aquest septembre amb la disputa de la triatlo d'allà i vaig preguntar (mateix cas, el reglament no deia res en contra) per si un cas i la resposta altra vegada va ser negativa.

No acabo d'entendre perquè el mateix triatló en distància sprint no hi ha problema però si vols fer l'olimpica no es pot :wonder: Entendria que fos una qüestió de temps de tall, però si els cumpleixes...
En el cas de l'Hospitalet de l'Infant el temp per acabar crec que eren 4 hores, cosa que entrenant una mica segurament podria cumplir sense problemes calculant uns 45min la natació - 2h per la bici - 50min per córrer, encara em sobrarien 25 per les transicions (les faria amb calma i sóc lent però tant ,no :stucktongue)

A veure si algú em pot ajudar. Moltes gràcies per les respostes

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2022 19:15 #2 per tonivet (Associat/da)
Vaig fer molts anys btt I per falta de temps ho vaig alternar amb correr. Fa 15 anyets de res (jeje) l'únic que hi havia en btt eren duatlons de muntanya (sense aigua) i es feien a principi de la primavera.
Com a triatlo"mixta" tindries que buscar alguna popular, crec que a Malgrat en feien una.
Finalment com triatló olimpica amb desnivell en bici vaig fer la d'Andorra però era amb bici de carretera, potser seria més pràctic llogar o que et deixessin una bici de carretera

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mai 2022 21:07 - 27 Mai 2022 21:08 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Però no ho entenc bé...

A qui li pot molestar que tu vagis amb BTT, o una bici vella, o una del Decathlon o una de 5000€??.

Ja només falta això... que per poder córrer una marató t'exigeixen vambes amb plaques de carboni :smirk: :smirk:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2022 20:09 #4 per Danigoal (Associat/da)

tonivet va escriure: Vaig fer molts anys btt I per falta de temps ho vaig alternar amb correr. Fa 15 anyets de res (jeje) l'únic que hi havia en btt eren duatlons de muntanya (sense aigua) i es feien a principi de la primavera.
Com a triatlo"mixta" tindries que buscar alguna popular, crec que a Malgrat en feien una.
Finalment com triatló olimpica amb desnivell en bici vaig fer la d'Andorra però era amb bici de carretera, potser seria més pràctic llogar o que et deixessin una bici de carretera


La de Malgrat la vaig fer al 2016 i a part de que es curteta (500m nedant - 12km en bici i 4km corrent), no és la idea.
També vaig fer una triatló Cross de la mateixa distancia més recentment a Vila-seca, també molt popular i més facileta a la bici. En les dues el tram de correr era planet planet.

Espero poder trobar alguna opció de fer la distància olimpica per asfalt en BTT. Sino em comformaré amb fer la distancia llarga del riatló-cross de Vila-seca (1000m nedant, 18km de bici i 8km a peu) o tornaré a provar la distancia Sprint :wonder:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2022 09:15 #5 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia

La raó no ho sé, pero es cert q accepten BTT a les sprints i prou. Fa nays deixaven BTT també a la triatló de Gavà, pero ja fa anys que no la fan. Imagino (i es la meva opinió) que deixen la sprint per que en ppi es la gent que comença i vol debutar a provar la triatló (menys el descererbrat q escriu q es va llençar directament a la distància olimpica) i no els volen forçar a fer una gran despessa en bici i com ben dius pot ser Neopré. Però ja et dic q es el meu parer i em sembla una mesura una mica "sectaria"

Perqué hi havia alguns "pijus" que es queixaven q al ser mes grans fregaven amb les de carretera i les rallaven. A veure si troves algun, pero prepara't una miqueta la natació que per mi va ser lo pitjor dissabte.

Per cert no passaríes dissabte per la tarda córrens per Cambrils i et vas creuar amb els de la bici? Vaig tindre un flash al creuar-me'n amb un noi que es semblava a tu córrens.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2022 16:41 #6 per tianenc (Associat/da)
Bones!!
Fa uns anys vaig fer per relleus la triatló de Barcelona en distància olímpica i en concret el tram de bici i el vaig fer amb BTT, no sé si haurà canviat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2022 17:13 #7 per Oriol_TBID (Associat/da)
Hola danigoal,

Aquí tens el reglament: www.triatlo.org/docs/REG_COM_FETRI_22.pdf
A la página 35, secció 5.2 Equipamiento es parla de tot el que ha de respectar la bici. No veig enlloc que les BTTs estiguin explícitament prohibides, però he trobat a la secció f) el següent:

(i) sólo se permiten manillares de curva tradicional y correctamente taponados,

Jo miraria en detall si la geometria de la teva bici cumpleix o faria la consulta directament a la fede catalana: www.triatlo.org/contacte/

A veure si hi ha sort!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Mai 2022 19:14 #8 per Danigoal (Associat/da)

Oriol_TBID va escriure: Hola danigoal,

Aquí tens el reglament: www.triatlo.org/docs/REG_COM_FETRI_22.pdf
A la página 35, secció 5.2 Equipamiento es parla de tot el que ha de respectar la bici. No veig enlloc que les BTTs estiguin explícitament prohibides, però he trobat a la secció f) el següent:

(i) sólo se permiten manillares de curva tradicional y correctamente taponados,

Jo miraria en detall si la geometria de la teva bici cumpleix o faria la consulta directament a la fede catalana: www.triatlo.org/contacte/

A veure si hi ha sort!


Moltes gràcies Ori per dedicar-hi temps a mirar-ho :kissheart:
No em pensava que ara haguès de posar-me a mesurar la meva bici... però en fi, ho miraré i enviaré a preguntar.
De totes formes això del "manillar de corba tradicional" sembla que descarta qualsevol altre opció,no?
I això de correctament taponat em fa pensar en que sigui així per una questió de seguretat en cas de contacte potser?
Contacte difícil doncs la velocitat de les de carretera seria molt superior, avançarien fàcilment i no podria pillar a ningú
Això suposant que sortís de l'aigua per devant d'alguna gent :P

També el tema dels "cuernos" que tinc ara a la bici... no sé si pot ser un problema però també veig que les de carretera també en tenen una especie de "cuernos" on estan els frenos,oi?


La normativa del triatló només posava aixó:
"En el segmento de ciclismo:

Prohibido utilizar aerobars (manillares de triatlón o contrarreloj).
Debes llevar el casco puesto todo el tiempo y la correa abrochada.
El número debe ser visible delante (casco) y detrás (en la tija del sillín).
La asistencia personal (coche, moto, bici…) está prohibida.
Prohibido utilizar ruedas de palos."


Gràcies per les aportacions, tianenc i Rugbyman :great:
Per cert Rugbyman, no, no era jo. Ja m'agradaria haver estat animant pero em pilla una mica lluny per apropar-m'hi.
Enhorabona de nou pel resultat del debut

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2022 15:13 - 01 Jun 2022 15:16 #9 per Del@ (Associat/da)
Bones, crec que per dates no és el que demanes, però estic segur que en un més també pots afrontar un triatló olímpic amb certes garanties.

tritour.cat/es/pontdesuert-es

Al reglament indica que es pot fer amb btt però sense aquelles banyes antigues que es portaven als laterals.

Una cosa, tinc pendent comentar-ho ja que em costa escriure des de fa temps, però a l'Ironcat d'aquest any hi havia un ciclista amb una bicicleta que el quadre no era de carretera i només li havia canviat les rodes i afegit els acoplaments del triatló.

Jo, dintre de la meva imprudència (passar de no fer res a no fer un ironman duret per les condicions i la poca participació, tenir clar que sortia sense estar suficientment preparat però amb l'objectiua la butxaca d'haver agafar l'hàbit de tornar a fer esport i recuperar una certa forma física), ja sabia on anava, però aquesta persona gairebé no compleix amb el temps de tall a l'aigua i després d'acabar la bicicleta ja no el van deixar continuar.

Segurament si vas a la pàgina de la federació i mires els triatlons ens zones de muntanya, estic segur que per allà és més fàcil que deixin participar amb btt.

www.triatlo.org/competicions/default.asp...=T&idany=&oficial=-1

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2022 16:34 #10 per supercesc (Associat/da)
Hola.
Des del punt de vista d'aficionat a les triatlons (n'he fet unes quantes) , et diria que si vols fer una triatló olímpica, que miris de fer-la amb una bicicleta de carretera.
Pots demanar a algú que te la deixi, o la pots llogar.
Gaudiràs molt més amb una bici de carretera que amb la btt.
Amb btt, jo n'he fet un parell, fa molts anys, a Malgrat i a Ventalló. Però les dues proves són distancia Sprint, aproximadament.
A nivell normatiu, no sé si està prohibit o no. Però a nivell de seguretat, si que entenc que no et deixin fer la triatló olímpica (de carretera) amb una btt. És un tema de seguretat.

Serà qüestió de buscar, o fins i tot organitzar, una triatló de muntanya, per btt, en distància olímpica.
Potser, fins i tot, és un tipus de prova que pot tenir exit. ;)

42:07 - Les Franqueses 2014 / 1:30:27 Mitja Bcn 2017
3:36:41- Marató Roma 2022 / 12:06:38 IM Vitòria 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2022 17:14 #11 per Danigoal (Associat/da)

Del@ va escriure: Bones, crec que per dates no és el que demanes, però estic segur que en un més també pots afrontar un triatló olímpic amb certes garanties.

tritour.cat/es/pontdesuert-es

Al reglament indica que es pot fer amb btt però sense aquelles banyes antigues que es portaven als laterals.


Moltes gràcies @dela!
Amb la teva aportació he descobert que aquest organitzador tritour.cat/ permet en totes les seves 4 proves fer la distancia olimpica amb BTT pero sense "banyes" :party: :clap: :clap: :clap:
Així que també depen de l'organitzador

Pont de Suert, no, però la data de Tossa de Mar és perfecte. Ja veurem si aquest any.
Si fessin una de les dues de Delte de l'Ebre o Amposta despres de l'estiu seria perfecte, jejje ja que em cau més aprop i sobretot el recorregut de bici és molt més fàcil :oops: :laughing: :laughing: :laughing:
En fi, on visc no tinc excuses per entrenar circuit ondulant

supercesc va escriure: Hola.
Amb btt, jo n'he fet un parell, fa molts anys, a Malgrat i a Ventalló. Però les dues proves són distancia Sprint, aproximadament.
A nivell normatiu, no sé si està prohibit o no. Però a nivell de seguretat, si que entenc que no et deixin fer la triatló olímpica (de carretera) amb una btt. És un tema de seguretat.

Serà qüestió de buscar, o fins i tot organitzar, una triatló de muntanya, per btt, en distància olímpica.
Potser, fins i tot, és un tipus de prova que pot tenir exit. ;)


supercesc, no m'enviis a fer triatlons de muntanya que no em vull fer mal :lol: perque jo sóc un mindundi de la BTT, a mi la de Malgrat en el seu dia la vaig patir per la bici (va ser massa tècnica per mi, amb por a la baixada). Imagina
Jo el que buscava era saber si sobretot aquestes més faciletes, tipus Cambrils, TGN, Hospitalet de l'Infant, Barcelona, etc. que fan la bici "aprop del mar" sense desnivell

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jun 2022 19:55 - 01 Jun 2022 19:55 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)

supercesc va escriure: A nivell normatiu, no sé si està prohibit o no. Però a nivell de seguretat, si que entenc que no et deixin fer la triatló olímpica (de carretera) amb una btt. És un tema de seguretat


Hola supercesc, no he entès del tot bé per què és més segur una bici de carretera??

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Jun 2022 22:02 #13 per supercesc (Associat/da)
A veure...
En les triatlons, és força habitual que hi hagi alguna caiguda, xoc, o accident de diferent gravetat.
En la mesura que poses una bicicleta de muntanya enmig de tot de bicis de carretera, estàs afegint un element diferent, més ample, més pesat, més lent (molt més lent) i que segurament suposi un "obstacle" per la resta de bicicletes.
Tot el que sigui minimitzar riscos és positiu, i en aquest aspecte, evitar l'ús de btt en una triatlo de carretera, és treure una mica de risc a la cursa.
A més a més també hi ha el problema a boxes, ja que la BTT ocupa més espai que les bicicletes de carretera, i això també és un factor de "molèstia".
Jo no dic que s'han de prohibir les btt's , per si que entenc que es busqui la uniformitat, i entenc que en limitin l'ús.
A part d'això, jo crec que si fas una triatló d'aquest tipus que busques tu, plana i sense desnivell, gaudiràs molt més amb una de carretera que amb una btt...Ja veuràs, VOLARÀS!!!

Bé, espero que s'entengui el meu punt de vista, ot i que entenc que potser no el comparteixis ;-)
A més a més, si pots fer una triatlo amb Tritour, te'l recomano. Jo aquest any he fet la triatló de Deltebre, i són un 10 en organització.

Ànims

42:07 - Les Franqueses 2014 / 1:30:27 Mitja Bcn 2017
3:36:41- Marató Roma 2022 / 12:06:38 IM Vitòria 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.